top icon
Αγώνες

MotoGP: Sun down, lights on

Μία ακόμα συναρπαστική χρονιά στο MotoGP ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς με την πρώτη από τις δεκαεννέα στο σύνολο φετινές αναμετρήσεις να πραγματοποιείται την προσεχή κιόλας Κυριακή στο «νυχτερινό» Losail του Κατάρ. Εκεί όπου οι αναβάτες του θεσμού άφησαν… ανοιχτούς λογαριασμούς ολοκληρώνοντας πριν λίγες μόλις μέρες τις τελευταίες επίσημες δοκιμές των όπλων τους για το 2018.

Έχουν περάσει δέκα ακριβώς χρόνια από τότε που η όαση του Losail International Circuit φιλοξένησε για πρώτη φορά υπό το φως των προβολέων αγώνα του MotoGP (σ.σ.: συνολικά αυτή θα είναι η 15η παρουσία του αγώνα στο Π.Π. Ταχύτητας και συνάμα η 12η συνεχόμενη που εκκινεί την αγωνιστική σεζόν). Παρά το γεγονός ότι την εποχή εκείνη πολλά είχαν αλλάξει στο θεσμό, τόσο σε επίπεδο συμμετοχών όσο και σε τεχνικές προδιαγραφών (βλ. μείωση της χωρητικότητας των 4χρονων κινητήρων από τα 1.000 στα 800 κ.εκ. αποχώρηση της Dunlop κoκ), τα χρόνια που ακολούθησαν η κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ σε δύο τροχούς κατάφερε όχι μόνο να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα της, αλλά να τον ενισχύσει ακόμα περισσότερο θέτοντας γερές θεμέλια για μία από τις πιο θεαματικές εποχές των αγώνων του είδους από τότε που το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας πήρε και επίσημα σάρκα και οστά για πρώτη φορά το 1949. Κάτι που σημαίνει πως σε λίγα 24ωρα από σήμερα, ο θεσμός μπαίνει -αισίως- στο 70ο του έτος.

Losail International Circuit: Μήκος πίστας>5,38 χλμ. Αριθμός στροφών>16 (6 αριστερές, 10 δεξιές) Μέγιστο πλάτος πίστας>12 μ. Μήκος ευθείας> 1.068 μ. Συνολικοί γύροι αγώνα>22 Διανυθείσα απόσταση>118,4 χλμ. Ρεκόρ ταχύτερου γύρου>1:54.927 (Jorge Lorenzo, 2016) Μέγιστη ταχύτητα> 351,2 χλμ./ώρα (Andrea Iannone, 2016) Νίκες> Valentino Rossi (4), Casey Stoner (4), Jorge Lorenzo (3) Νίκες κατασκευαστών> Yamaha (8), Honda (3), Ducati (3)

  Put your money on

Ο Marc Marquez, ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο MotoGP σε μόλις πέντε χρόνια συμμετοχής του στο θεσμό, παραμένει και φέτος το μεγάλο φαβορί. Μπορεί η πίστα του Losail παραδοσιακά να μην ταιριάζει και τόσο στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Honda και της αειθαλούς RC213V, εντούτοις ο 25χρονος Ισπανός άσσος, ο οποίος έδειξε αρκετά δυνατός καθ’ όλα… ετοιμοπόλεμος και στις τρεις επίσημες περιόδους δοκιμών του 2018, αποτελεί τον αναβάτη που όλοι πρέπει να νικήσουν στο Κατάρ. H μοτοσικλέτα του δείχνει ικανή για το καλύτερο, ο νέος V4 κινητήρας της δε, ακόμα πιο «γλυκός», ενώ σημαντικές αναβαθμίσεις έγιναν τόσο στην αεροδυναμική όσο και στον πάντοτε… ευαίσθητο τομέα των ενιαίων ηλεκτρονικών της Magneti Marelli. Αν μη τι άλλο, σημαντική απειλή για τα υπόλοιπα εργοστάσια στο Κατάρ αναμένεται να αποτελέσουν τόσο ο Dani Pedrosa, ο για μία ακόμα σεζόν ομόσταβλος του άσσου από τη Cerveraτης Ισπανίας στη σέλα της μοτοσικλέτας της Repsol Honda, όσο και ο εργοστασιακός επίσης οδηγός του HRC, Cal Crutchlow, που για μια ακόμη χρονιά θα αγωνιστεί με τα χρώματα της LCR Honda, έχοντας δίπλα του τον ταλαντούχο Ιάπωνα, Takaaki Nakagami, που από φέτος μετακόμισε από την ανηλεή αρένα της Moto2 σε εκείνη του MotoGP.

Μολαταύτα, σε θεωρητικό επίπεδο, ο συνδυασμός με τις περισσότερες πιθανότητες για τη νίκη στο εναρκτήριο λάκτισμα του φετινού θεσμού για το προσεχές αγωνιστικό 3ήμερο, εξακολουθεί να είναι εκείνος της Ducati και του περσινού δευτεραθλητή, Andrea Dovizioso. Η GP18 «βολεύεται» ιδανικά στο Losail αποδεικνύοντας το χειμώνα που πέρασε πως στα χέρια του «DesmoDovi» είναι η πιο ολοκληρωμένη αυτή τη στιγμή μοτοσικλέτα του grid έχοντας βελτιώσει αισθητά την απόδοση και εν γένει την ταχύτητά της μέσα στη στροφή. Την ίδια στιγμή, η πιο πρόσφατη δημιουργία του Borgo Panigale φαίνεται να εξακολουθεί να διατηρεί τόσο το ατού της υψηλής ισχύος του V4 κινητήρα της, όσο και την κορυφαία διαχείριση των ελαστικών της Michelin. Σε αντίθεση, ερωτηματικό παραμένει το αν ο Jorge Lorenzo, ο έτερος εργοστασιακός αναβάτης της Ducati Team, ο οποίος σε 10 χρόνια παρουσίας στο θεσμό και άλλα τόσα στο συγκεκριμένο αγωνιστικό τερέν έχει μέχρι στιγμής στο ενεργητικό του τρεις στο σύνολο νίκες, θα καταφέρει να προσαρμοστεί (επιτέλους) στη νέα του μοτοσικλέτα αναζητώντας διακαώς την πρώτη του νίκη για λογαριασμό της ιταλικής ομάδας.

Τα ερωτηματικά αυξάνονται ακόμα περισσότερο στην περίπτωση της Yamaha και των δύο εργοστασιακών αναβατών της: του πλέον πολυνίκη εν ενεργεία αναβάτη στο Κατάρ, Valentino Rossi (4 νίκες, όσες και ο Casey Stoner), ο οποίος σήμερα ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του έως και το τέλος του 2020 και του «πιτσιρικά» Maverick Vinales, ο οποίος πριν λίγες βδομάδες ανανέωσε και αυτός τη σύμβασή του με την Movistar Yamaha MotoGP για την ίδια περίοδο. Η ομάδα του διαπασών για μία ακόμα φορά έδειξε να ταλαιπωρείται στις επίσημες χειμερινές δοκιμές -κυρίως σε εκείνες της Ταϊλάνδης- από τα ηλεκτρονικά της Μ1 και πρωτίστως από τα γνωστά προβλήματα προσαρμογής της μοτοσικλέτας με τα ελαστικά της Michelin. Εντούτοις, τόσο ο νέος 4κύλινδρος εν σειρά κινητήρας, όσο και το πλαίσιο (ένα ακόμα…) που ετοίμασαν οι Ιάπωνες, φαίνεται να βελτίωσαν κάπως την κατάσταση, με τον «Γιατρό» να δηλώνει πως η Μ1 του 2018 του εμπνέει περισσότερη εμπιστοσύνη. Μένει να αποδειχτεί, πλέον, στην πράξη τόσο η ταχύτητά της, όσο και η «διάρκεια» της στον αγώνα.

Με ανυπομονησία περιμένουν οι φίλοι του MotoGP τον πρώτο αγώνα της χρονιάς προκειμένου να δουν σε «πραγματικές συνθήκες» την απόδοση μιας ακόμα εργοστασιακής συμμετοχής: της Suzuki. Η ιαπωνική ομάδα από το Hamamatsu, μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με τη λανθασμένη κατεύθυνση που ακολούθησαν οι μηχανικοί της το 2017 στην εξέλιξη του κινητήρα (σ.σ.: ο μοναδικός 4κύλινδρος εν σειρά μαζί με εκείνον της Yamaha), δείχνει αναγεννημένη στα χέρια του πάντοτε επιθετικού Andrea Iannone αλλά και τους ανερχόμενου Alex Rins, που φέτος διάγει στη σέλα της GSX-RR τη δεύτερη κατά σειρά χρονιά του στη μεγάλη κατηγορία. Ο Davide Brivio, ο επικεφαλής της Ecstar Suzuki, δηλώνει αισιόδοξος κρατώντας, όμως, καλού κακού χαμηλά τον πήχη των αγωνιστικών προσδοκιών της ομάδας για το 2018.

Η KTM, στη δεύτερη μόλις χρονιά της στη μεγάλη κατηγορία (σ.σ.: η ομάδα, υπό τις ευλογίες και τα κεφάλαια της Red Bull, διαθέτει ήδη μια επιτυχημένη παρουσία στις πίστες τόσο στη Moto2 όσο και στη Moto3), δεν κατάφερε κατά τη διάρκεια του χειμώνα να συγκεντρώσει πάνω της τα φλας της δημοσιότητας. Η αυστριακή ομάδα, αν μη τι άλλο, καλείται φέτος να κλείσει την ψαλίδα που τη χωρίζει από τις Yamaha, Ducati και Honda. Κάτι όχι και τόσο εύκολο, όπως παραδέχονται οι ίδιοι οι ιθύνοντές της, καθώς μισό μόλις δευτερόλεπτο διαφοράς από την κορυφή είναι ικανή να στέλνει αυτομάτως την RC16 μακριά από τις προνομιούχες από πλευράς βαθμών 10 πρώτες θέσεις. Αυτό όμως είναι το σύγχρονο MotoGP: ένας θεσμός όπου τα δέκατα του δευτερολέπτου κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στην επιτυχία και την καταστροφή…

Αυτό είναι κάτι που το γνωρίζουν πολύ καλά και στην Aprilia, η οποία σκοπεύει την ύστατη στιγμή -βλ. ελεύθερες δοκιμές- να παρουσιάσει στο Κατάρ τον νέο κινητήρα της RS-GP που φέτος θα «διαχειριστούν» οι Aleix Espargaro και Scott Redding, o οποίος διαδέχτηκε στη σέλα της ιταλικής μοτοσικλέτας τον Sam Lowes. Το νέο αεροδυναμικό πακέτο της ομάδας της Gresini Racing άφησε θετικές εντυπώσεις στις επίσημες δοκιμές, και αυτό είναι σίγουρα ενθαρρυντικό για μια ομάδα που αντικειμενικά διαθέτει τον μικρότερο οικονομικό προϋπολογισμό σε σχέση με τις υπόλοιπες εργοστασιακές.

Το MotoGP όμως δεν είναι μόνο τα εργοστάσια, αλλά και οι «περιφερειακές» ομάδες, που λόγω των ενιαίων ηλεκτρονικών, δεν απέχουν πλέον και τόσο σε απόδοση και χρόνους σε σχέση με τα μεγάλα ονόματα του θεσμού. Η περίπτωση του Johann Zarco πέρσι και φυσικά της ίδιας της ομάδας του, της Monster Yamaha Tech 3, αποτελούν την καλύτερη απόδειξη των δυνατοτήτων μιας «δορυφορικής» ομάδας με σωστό προγραμματισμό, έμπειρο τεχνικό team και φυσικά ταλαντούχο αναβάτη. Χωρίς αμφιβολία, πέραν του Γάλλου, άξιοι προσοχής φέτος είναι δύο ακόμα αναβάτες: ο Danilo Petrucci, ο οποίος θα επιχειρήσει φέτος το (φαινομενικά) ακατόρθωτο -να παραμείνει δηλαδή στις τάξεις της εργοστασιακής ομάδας της Ducati- και ο ομόσταβλός του, Jack Miller, που στη σέλα της GP17 της Pramac Racing έδειξε καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα να… πατάει.

Η αντίστροφη μέτρηση μόλις άρχισε, καθώς από αύριο κιόλας η δράση ξεκινά, με τους κινητήρες να παίρνουν μπροστά με την τέλεση των Ελεύθερων Δοκιμών 1 και 2. Το Σάββατο θα πραγματοποιηθεί, όπως πάντα, το 3ο και 4ο σκέλος τους και φυσικά οι Κατατακτήριες 1 και 2, ενώ την Κυριακή όλο το ενδιαφέρον θα «πέσει» υπό το φώς των προβολέων στον συναρπαστικό -όπως όλα μαρτυρούν- αγώνα των 22 γύρων._Χ.Α.

Ζωντανές τηλεοπτικές μεταδόσεις CosmoteTV/sport5HD

Παρασκευή 16/03

13:40 Ελεύθερες Δοκιμές 1

18:00 Ελεύθερες Δοκιμές 2

Σάββατο 17/3

13:30 Ελεύθερες Δοκιμές 3

17:35 Ελεύθερες Δοκιμές 4

18:05 Κατατακτήριες 1+2

Κυριακή 18/3

13:35 Warm up

17:30 Αγώνας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ