top icon
Μοντέλα

Η διαχρονική De Tomaso Pantera

Αφιέρωμα στο δημοφιλέστερο μοντέλο της De Tomaso

Το Pantera, που σταδιοδρόμησε στην ολιγάριθμη αγορά των supercars για περισσότερα από 20 χρόνια, σχεδιάστηκε από τον Τοm Tjaarda και αντικατέστησε στη γκάμα της εταιρείας τη Mangusta. Μηχανική του καρδιά ήταν ο κινητήρας V8 Cleveland 351 της Ford, των 330 ίππων, με τον οποίο επιτάχυνε από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 5,6 μόλις δευτερόλεπτα. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Μόντενα τον Μάρτιο του 1970 και λίγες εβδομάδες αργότερα ταξίδεψε για τη Νέα Υόρκη, προκειμένου να εκτεθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της αμερικανικής μεγαλούπολης. Τα πρώτα 75 αυτοκίνητα διανεμήθηκαν στην Ευρώπη, ενώ τον πρώτο χρόνο της κυκλοφορίας του το Pantera πούλησε 1.007 κομμάτια στις ΗΠΑ, μέσω των dealers της Lincoln και της Mercury. To 1972 προέκυψαν ορισμένες αλλαγές στα μηχανικά μέρη, καθώς oι εκπομπές ρύπων έπρεπε να είναι συμβατές με τη νέα όρια που έθεσαν οι ΗΠΑ για τους κινητήρες. Την ίδια χρονιά εμφανίστηκε το Pantera Lusso (L), με το πεντάλιτρο μηχανικό σύνολο V8 302 της Ford και μέγιστη ισχύ 248 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. Η πλουσιότερη έκδοση GTS παρουσιάστηκε το 1974, αλλά ένα χρόνο αργότερα η Ford σταμάτησε να εισάγει το αυτοκίνητο στην αγορά του Νέου Κόσμου. Η παραγωγή του, με τον πεντάλιτρο κινητήρα, συνεχίστηκε σε περιορισμένους αριθμούς. Στη διάρκεια της δεκαετίας του ’80, ένας μικρός αριθμός αυτοκινήτων εισήχθη στην αγορά των ΗΠΑ, από ιδιωτικές εισαγωγικές εταιρείες. Το 1990, με τη συμπλήρωση των 20 χρόνων του στην παραγωγή, ο Marcello Gandini ανέλαβε την ανανέωση του μοντέλου. Τότε παρουσιάστηκε η έκδοση Si των 500 ίππων, η οποία αρίθμησε 41 μονάδες παραγωγής μέχρι το 1993, που το μοντέλο πέρασε οριστικά στην ιστορία. Το Pantera κατασκευάστηκε συνολικά σε 7.200 μονάδες, από τις οποίες οι 5.500 διατέθηκαν στην Αμερική.

De Tomaso

Alejandro De Tomaso

Ο Alejandro de Tomaso γεννήθηκε το 1928 στην Αργεντινή. Παρά τη λατινοαμερικάνικη καταγωγή του, στα δημιουργικά του χρόνια έζησε στην Ιταλία, από όπου είχε μεταναστεύσει ο παππούς του σε αναζήτηση καλύτερης τύχης. Έλαβε μέρος στο πρώτο του Grand Prix τον Ιανουάριο του 1957 κι έκανε ορισμένους αγώνες στη F1, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Το 1959 ίδρυσε στη Μόντενα την «de Tomaso Automobili» και ξεκίνησε με φιλοδοξίες να κατασκευάζει υπεραυτοκίνητα, όπως οι ένδοξοι γείτονές του. Το 1970 συνεργάστηκε στην F1 με τον Frank Williams, όμως οι πρώτοι ενθαρρυντικοί τερματισμοί του μονοθεσίου τους έληξαν άδοξα, με το θάνατο του ταλαντούχου οδηγού Piers Courage. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 επιχείρησε κάποια τολμηρά επιχειρηματικά άλματα, αλλά η προσπάθειά του να δημιουργήσει έναν εύρωστο όμιλο εταιρειών δεν είχε τα αναμενόμενα θετικά αποτελέσματα. Το 1973 η Moto Guzzi πέρασε στον έλεγχο του Αργεντινού για τα επόμενα είκοσι χρόνια, ενώ το 1975 η De Tomaso εξαγόρασε και τη Μaserati, στην οποία ήταν ο κύριος μέτοχος μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’80. Ο Alejandro de Tomaso πέθανε το 2003 και η εταιρεία τέθηκε υπό εκκαθάριση το 2004, καθώς τίποτε δεν πήγε σωστά. Από τότε μέχρι και σήμερα έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες για την ανασύστασή της, οι οποίες υπήρξαν ανεπιτυχείς.

De Tomaso

Kινητήρας Ford V8 351 90o Κυβισμός 5.752 κ.εκ. Σχέση συμπίεσης 11.1 Ισχύς 330 ίπποι στις 5.400 σ.α.λ. Ροπή 52,5 χλγμ. στις 3.400 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητο ZF 5 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα 256 χλμ/ώρα 0-100 χλμ./ώρα 5,6 δλ. Μήκος 4.013 χλστ. Πλάτος 1.702 χλστ. Ύψος 1.102 χλστ. Μεταξόνιο 2.499 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός 1.448 χλστ. Μετατρόχιο πίσω 1.473 χλστ. Βάρος 1.417 κιλά

De Tomaso

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ