top icon
Μοντέλα

Οδηγούμε την Alfa Romeo 2000 Sportiva του 1954

Ορισμένες εμπειρίες μπορείς να τις ζήσεις μονάχα μια φορά…

Η 2000 Sportiva ήταν ένα δίλιτρο sport αυτοκίνητο, που παρουσιάστηκε από την ιταλική εταιρεία το 1954. Εξαρχής ήταν προορισμένη να παραχθεί σε ολιγάριθμες ποσότητες, καθώς απευθυνόταν σε ιδιαίτερα απαιτητικούς πελάτες που αναζητούσαν τις υψηλές ταχύτητες, οι οποίοι ειρήσθω εν παρόδω είχαν και κάποιες αγωνιστικές ανησυχίες. Τελικά δεν έγινε ούτε αυτό, με αποτέλεσμα το μοντέλο να κατασκευαστεί σε τέσσερις μόλις μονάδες, δύο coupe και δύο spider (oι δεύτερες είναι επίσης γνωστές και ως 1900 Sport Spider). Και οι δύο τύποι αμαξωμάτων είχαν σχεδιαστεί από τον Franco Scaglione, που τότε δούλευε για το studio Bertone. Όπως και στην προγενέστερη Disco Volante, στο κτίσιμο της Sportiva 2000 χρησιμοποιήθηκε σωληνωτό πλαίσιο με χωροδικτύωμα, ενώ το αμάξωμα ήταν εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Η εμπρός ανάρτηση του αυτοκινήτου υιοθετούσε διπλά ψαλίδια, ενώ στο πίσω μέρος του υπήρχε άξονας De Dion. Ο τετρακύλινδρος δίλιτρος σε σειρά κινητήρας των 138 ίππων με μπλοκ από χυτοσίδηρο, διέθετε δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο και ημισφαιρικούς θαλάμους καύσης. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς διεξαγόταν μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των πέντε σχέσεων. Κάποια από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της coupe έκδοσης, όπως η αρχιτεκτονική του πίσω παρμπρίζ και το πίσω άκρο μαζί με τα φωτιστικά σώματα και τα φλας, μεταφέρθηκαν από τον Bertone και στην Alfa Romeo Giulietta Sprint, που παρουσιάστηκε την ίδια χρονιά. Στις ημέρες μας, ένα ασημόχρωμο coupe και ένα κόκκινο spider, αποτελούν επίλεκτα μέλη της συλλογής του Museo Storico Alfa Romeo.

driving Sportiva…

Το αυτοκίνητο του Μουσείου της ιταλικής εταιρείας ήταν δεξιοτίμονο κι αυτό αρχικά δημιούργησε πρόσθετα προβλήματα προσαρμογής, πέρα από το γεγονός ότι όταν κάθεσαι πίσω από το τιμόνι ενός σπάνιου ακόμη και να το συναντήσεις ιστορικού μοντέλου, αισθάνεσαι πάντα μια αμηχανία. Εκτός των άλλων, ήταν αδύνατο να προσαρμόσεις το κάθισμα σύμφωνα με τις σωματικές αναλογίες σου και να φέρεις το τιμόνι πιο κοντά στα χέρια σου, καθώς στη συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων που κατασκευάζονταν εκείνη την εποχή τέτοια επιλογή δεν υπήρχε. Η κατάσταση δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο, όταν συνειδητοποίησες πως δεν υπήρχε αρκετός χώρος για το κεφάλι σου, με συνέπεια τα μαλλιά σου να χαϊδεύουν την οροφή. Όλα αυτά έφταναν φυσικά για να νοιώσεις άβολα και να επικρατήσει μέσα σου μιας μορφής κλειστοφοβία. Όμως, δεν τελειώσαμε ακόμη: Πλέον είχες να αντιπαλέψεις και με τις αριστεροτίμονες συνήθειές σου, εξαιτίας των οποίων χτυπούσες το χέρι σου στην πόρτα, όταν επιχειρούσες να αλλάξεις σχέση στο ομολογουμένως πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων. Για τον λεβιέ έπρεπε να χρησιμοποιήσεις το αριστερό σου χέρι και όχι το δεξί, ενώ για το χειρόφρενο ούτε λόγος. Απαιτήθηκαν αρκετές εκατοντάδες μέτρα και δεκάδες άτσαλες κινήσεις, ώσπου να μπορέσεις να χειριστείς την κατάσταση αξιοπρεπώς. Και πάλι όμως το coupe του 1954 δεν μπορούσε να κινηθεί γρήγορα, με αποτέλεσμα σχεδόν να σέρνεσαι στην άσφαλτο και να αναρωτιέσαι τι στο καλό συμβαίνει σε σένα και στο αυτοκίνητο. Η εικόνα αυτή όμως επρόκειτο σύντομα να αλλάξει, όταν αποφάσισες να πατήσεις επιτέλους βαθιά το γκάζι, ανεβάζοντας αποφασιστικά τις στροφές του κινητήρα. Αυτό ήταν, η 2000 Sportiva βρήκε τον εαυτό της κι εσύ κέρδισες ξανά την πρόσκαιρα χαμένη εμπιστοσύνη σου. Ύστερα από δύο γύρους με αυτό τον ρυθμό ήξερες ότι οδηγούσες ένα αληθινό sport αυτοκίνητο με χαρακτήρα, που έμενε εκεί που το έβαζες, δίχως καθόλου να παρεκκλίνει από την τροχιά του και χωρίς να σε τρομάξει πουθενά. Είσαι πια στο άλλο άκρο, βέβαιος ότι το ελέγχεις απόλυτα και νοιώθοντας εύκολο τον χειρισμό του. Κι όταν έφτασε η ώρα να το παραδώσεις στους μηχανικούς του, κατέβηκες από αυτό με ένα τεράστιο χαμόγελο: Ναι, ήταν μια πραγματική Alfa Romeo κι ήσουν τυχερός που οι δρόμοι σας συναντήθηκαν σε ένα από τα πιο απρόσμενα ραντεβού της ζωής σου. Κακά τα ψέμματα, μια τέτοια εμπειρία τη ζεις μονάχα μια φορά…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ALFA ROMEO 2000 SPORTIVA COUPE

Αμάξωμα: διθέσιο coupe

Σχεδιαστής: Franco Scaglione

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά

Κυβισμός: 1997 κ.εκ.

Διάμετρος x διαδρομή: 85 mm x 88 mm

Σχέση συμπίεσης: :1

Καρμπιρατέρ: 2 Weber

Ισχύς: 138 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.

Ροπή: χλγμ. στις σ.α.λ.

Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων

Ανώτατη ταχύτητα: 220 χλμ/ώρα

0-100 χλμ./ώρα: δλ.

Μήκος: 3.600 χλστ.

Πλάτος: 1.540 χλστ.

Ύψος: 1.120 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.200 χλστ.

Βάρος: 915 κιλά

Περίοδος παραγωγής: 1954

Μονάδες παραγωγής: 2

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ