18 Ιουν 2017

24 heures du Mans 2017, ένατη ώρα: Βατερλώ!

Εκτός μάχης τα πρωτότυπα της Toyota Gazoo Racing, στο τέλος της ένατης ώρας του αγώνα. Η Porsche 919 Hybrid με τον αρ.1 (Neel Jani, André Lotterer, Nicholas Tandy) ανέλαβε τα ηνία...

Στο τέλος της ένατης ώρας, η Τoyota εξακολουθούσε να διατηρεί την πρώτη θέση στον εμβληματικό 24ωρο αγώνα και η Porsche να παραμένει δεύτερη. Όμως, όλα τα δεδομένα ανετράπησαν μέσα σε 15 λεπτά. Λίγο νωρίτερα, οι Ιάπωνες είχαν το TS050 Hybrid αρ. 8 (Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima) στα pits, εδώ και περισσότερη από μιάμιση ώρα, βλέποντάς το να πέφτει στην κατάταξη από την 2η στην 54η θέση. Ωστόσο, είχαν τα άλλα δύο πρωτότυπά τους (αρ.7 με οδηγούς τους Mike Conway, Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin και αρ.9 με τους Nicolas Lapierre, Yuji Kunimoto, Jose Maria Lopez) στην πρώτη και στην τρίτη θέση, ενώ ανάμεσά τους παρεμβαλόταν η Porsche 919 Hybrid αρ.1 (Neel Jani, André Lotterer, Nicholas Tandy).

Πέντε ώρες νωρίτερα, οι Γερμανοί έζησαν την ίδια αγωνία, έχοντας την 919 Hybrid με τον αρ.2 (Timo Bernhard, Earl Bamber, Brendon Hartley) στα pits για σχεδόν μια ώρα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να βρεθεί 19 γύρους πίσω από την κορυφή, πέφτοντας στην 55η θέση της γενικής κατάταξης. Κατόρθωσαν όμως να το επαναφέρουν και την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές το πρωτότυπο έχει ανέβει στην 20η θέση. Η συνέχεια αναμενόταν πολύ δύσκολη και για τους δύο, αφού έχουμε ακόμη πολλή νύχτα μπροστά μας και προγνωστικά δεν υπάρχουν. Όλα εξαρτώνταν από το πόσο αξιόμαχα θα παρέμεναν τα αγωνιστικά τους και από το αν θα άντεχαν τους εξοντωτικούς ρυθμούς του Le Mans (και να σημειωθεί ότι βροχή δεν έχει πέσει, ώστε να περιπλέξει περαιτέρω τα πράγματα). Το παιχνίδι τελικά κρίθηκε στην αξιοπιστία, με την Toyota να βλέπει τα δύο εναπομείναντα αγωνιστικά της να βγαίνουν εκτός μάχης μέσα σε 15 λεπτά της ώρας (από τις δύο εως τις δύο και τέταρτο το πρωί, ώρα Ελλάδος) και την Porsche να οδεύει κατά πάσα πιθανότητα σε άλλη μια νίκη. Στον αγώνα παραμένει μόνο η Toyota TS050 Ηybrid αρ.8, που τελικά επέστρεψε στην πίστα, βρίσκεται όμως πάρα πολύ πίσω στην κατάταξη (στην 52η θέση)...

Στην κατηγορία LMP2 πέντε Oreca-Gibson βρίσκονται στις ισάριθμες πρώτες θέσεις, στην LM GTE Pro επικεφαλής είναι οι Vantage της Aston Martin Racing και στην LM GTE Am η Ferrari 488 GTE της JMW Motorsport.

Περισσότερες φωτογραφίες: