top icon
Αγώνες

7o East African Safari: Τα κατάφερε!

44 χρόνια μετά την πρώτη του απόπειρα, ο Stig Blomqvist κατάφερε να κερδίσει για πρώτη φορά στην καριέρα του το Ράλλυ Σαφάρι!

Τα τελευταία χρόνια, το East African Safari Rally αποτελεί παράδοση για τους λάτρεις του ιστορικού αυτοκινήτου, και όχι μόνο, αφού ουσιαστικά αναβιώνει έναν από τους πλέον κλασσικούς αγώνες Ράλλυ στην ιστορία, ακολουθώντας τη φιλοσοφία που είχε τα παλιότερα χρόνια. Δεν πρόκειται για ένα αγώνα Ιστορικών αυτοκινήτων του σήμερα, αλλά για ένα Ράλλυ διάρκειας εννιά ημέρων βγαλμένο από το χρονοντούλαπο της ιστορίας. Φέτος, στην 7η εκδοχή του, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 1984, Stig Blomqvist κατάφερε μετά από 44 χρόνια, όταν και είχε αγωνιστεί για πρώτη φορά στο θρυλικό αγώνα, να σημειώσει την παρθενική του νίκη στον αφρικανικό αγώνα. Ο Σουηδός είχε στη διάθεση του μία Porsche 911 της οποίας την ευθύνη προετοιμασίας είχε ο γνωστός οίκος Tuthill ενώ απότον δεξί μπάκετ τον καθοδήγησε ο πολύπειρος Βέλγος Stephane Prevot.

Η απόλυτη περιπέτεια του Σαφάρι είχε διάρκεια εννιά ημέρων και τα πληρώματα κάλυψαν περισσότερα από 3.300 χλμ. στις αφρικανικές διαδρομές. Παρόλα αυτά, από τα 53 αυτοκίνητα που ξεκίνησαν τον αγώνα, 46 κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό, με την σημαντικότερη απώλεια να παρατηρείται πριν την εκκίνηση του αγώνα. Συγκεκριμένα, ο Κενυάτης Ian Duncan ο οποίος έχει επικρατήσει δύο φορές στο παρελθόν στον ιστορικό αγώνα, δεν κατάφερε να περάσει καν τη ράμπα της αφετηρίας, αφού ο ολοκαίνουργιος εξακύλινδρος του Ford Capri του παρέδωσε το πνεύμα πριν την αφετηρία. Κάπως έτσι, ο αγώνας εξελίχθηκε σε απόλυτη κυριαρχία των Porsche, με τον πρώην Κενυάτη Πρωταθλητή Alistair Cavenagh να τίθεται επικεφαλής την πρώτη ημέρα. Σε εκείνο το σημείο, έντονες αφρικανικές καταιγίδες έπληξαν την περιοχή του αγώνα, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολο το έργο των οδηγών που είχαν να αντιμετωπίσουν τόνους λάσπης και ποτάμια από νερό, και μάλιστα με αυτοκίνητα που κουβαλάνε αρκετές δεκαετίας στην πλάτη τους.

Από τη δεύτερη μέρα και έπειτα, ο Blomqvist πέρασε στην κορυφή και σταδιακά αύξησε τη διαφορά του από τους διώκτες του, αλλα έχοντας πλήρη γνώση του τι σημαίνει Σαφάρι, δεν εφυσηχάστηκε: “Εδώ είναι Σαφάρι, όλα μπορούν να συμβούν”, έλεγε χαρακτηριστικά. Όπερ και εγένετο, με τον Σουηδό να έχει σύγκρουση με μία αγελάδα αρχικά και μία μοτοσικλέτα στη συνέχεια! Παρόλα αυτά, δεν ήταν αρκετό για να του στερήσει την πρώτη του νίκη στην αφρικανική ήπειρο. Πίσω του, ακολουθήσε ο γνωστός μας από την παρουσία του σε αγώνες Τουρισμού Richard Goransson με ακόμα μία Porsche 911. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Βέλγος πρώην Πρωταθλητής της κατηγορίας Ν στο WRC Gregoire De Mevious επίσης με 911, έχοντας μάλιστα συνοδηγό του τον Nicolas Gilsoul, ο οποίος άφησε για λίγο το δεξί μπάκετ του Thierry Neuville στο i20 WRC. Παρακάτω, μπορείτε να βρείτε μερικές φωτογραφίες, οι οποίες και μας ταξιδεύουν στην Αφρική και σε σαφώς πιο ρομαντικές εποχές των αγώνων Ράλλυ._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ