top icon
Αγώνες

Το πειρατικό Vol.III

Λίγες μέρες απομένουν μέχρι την εκκίνηση του Ράλλυ Ακρόπολις, και ο Λάμπρος Αθανασούλας οδήγησε στα βουνά της Κορινθίας το Skoda Fabia R5, ενώ είχαμε και την ευκαιρία για μία γρήγορη βόλτα στο δεξί του μπάκετ.

Πλέον μετράμε αντίστροφα για την έναρξη του Ράλλυ Ακρόπολις. Τις επόμενες δύο ημέρες, Τετάρτη και Πέμπτη 4-5 Μαίου, τα πληρώματα που θα λάβουν μέρος στον αγώνα θα πραγματοποιήσουν τις επίσημες αναγνωρίσεις και το Σαββατοκύριακο θα ξεκινήσει η αγωνιστική δράση. Παραδοσιακά, πριν την έναρξη οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες οδηγούν τα αυτοκίνητα έτσι ώστε να ρυθμίσουν τις τελευταίες λεπτομέρειες σε ανάρτηση, και όχι μόνο. Στα βουνά της Λαμίας αρκετοί από τους ξένους συμμετέχοντες οδήγησαν σήμερα τα αγωνιστικά τους όπλα, ενώ στην ορεινή Κορινθία βρέθηκε ο Λάμπρος Αθανασούλας που πήρε μία πρώτη γεύση από το Skoda Fabia R5.

Όπως στο περσινό Ακρόπολις, αλλά και στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, την ευθύνη προετοιμασίας έχει η ιταλική Motorsport Italia, ενώ όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις το Fabia R5 με το οποίο θα συμμετάσχει ο Λάμπρος, θα κάνει στα δικά του χέρια τα πρώτα του αγωνιστικά χιλιόμετρα. Καινούργιο, όμως, δεν είναι μόνο το αυτοκίνητο, αλλά και ο συνοδηγός που θα αναλάβει να τον καθοδηγήσει από το δεξί του μπάκετ. Η αδυναμία του Νίκου Ζακχαίου να λάβει μέρος, είχε σαν αποτέλεσμα στο πλευρό του Λάμπρου Αθανασούλα να βρεθεί ο Ηλίας Παναγιωτούνης, συνοδηγός του Γιάννη Μπαντούνα και του Νίκου Ζάχου τα τελευταία χρόνια, με τους οποίους και έχει σημειώσει νίκες σε άσφαλτο και χώμα.

Από τα πρώτα αγωνιστικά χιλιόμετρα, ο Λάμπρος έδειξε να προσαρμόζεται άμεσα με το αυτοκίνητο. “Είναι πολύ ευχάριστο που είμαι ξανά στο αυτοκίνητο μετά από τρεις μήνες. Σίγουρα, το γεγονός ότι οδηγήσαμε σε χωμάτινες επιφάνειες με βοηθάει, αφού σε αυτές έχω περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα. Άμεσα ένιωσα άνετα με το αυτοκίνητο, αλλά και με τον Ηλία, με τον οποίο τα πήγαμε πολύ καλά, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό. Μάλιστα, το ευχαρίστηθηκε και ο ίδιος πολύ, και είδαμε πως ο τρόπος που γράφουμε αν και διαφορετικός σε σχέση με αυτό που έχει συνηθίσει, αποδίδει. Σε γενικές γραμμές είμαι πολύ ευχαριστημένος!” Το Fabia που θα έχει στη διάθεση του είναι καινούργιο, και ο Λάμπρος αισθάνεται ότι είναι ελαφρώς καλύτερο σε σχέση με αυτό που είχε στη διάθεση του στο περσινό Ακρόπολις. “Έχω την εντύπωση ότι σε σχέση με το αυτοκίνητο που οδήγησα πέρσι είναι λίγο καλύτερο. Αλλά ίσως να φταίει και το γενονός ότι πέρσι στις δοκιμές το είχα οδηγήσει σε διαδρομή με μπόσικο χώμα, ενώ στον αγώνα αποκλειστικά σε λάσπη και δεν μπορέσαμε να το χαρούμε. Είναι πολύ καλό, φιλικό και ευχάριστο. Μπορεί να μην σε εντυπωσιάζει με την ισχύ του κινητήρα, όπως όλα τα R5 εξάλλου, αλλά είναι τόσο καλό σε ανάρτηση, φρένα, αμάξωμα, τιμόνι και κιβώτιο, που είναι τρομέρα ευχάριστο. Το συγκεκριμένο είναι καινούργιο και έχει κτιστεί με χωμάτινο set up, με όλες τις ρυθμίσεις που προτείνει η Skoda Motorsport. Για αυτό και δεν αλλάξαμε σχεδόν τίποτα, με εξαίρεση το ύψος, το οποίο και αυξήσαμε πολύ λίγο.

Η συμμετοχή του Λάμπρου, αν και έμοιαζε σίγουρη μερικούς μήνες πριν, εν τέλει προέκυψε την τελευταία στιγμή, και ο ίδιος μας εξηγεί το λόγο. “Λόγω φόρτου εργασίας, υπήρξε ένα πρόβλημα και ο χορηγός δεν είχε μπορέσει να ασχοληθεί με το δικό μας εγχείρημα. Τελικά, η συμμετοχή μας έγινε πραγματικότητα την τελευταία στιγμή, και ενώ εμείς οι ίδιοι είχαμε αποκλείσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Για αυτό και δυστυχως δεν θα μπορέσω να αγωνιστώ με το Νίκο Ζακχαίο, ο οποίος και είχε υποχρεώσεις τις οποίες ήταν αδύνατο να αλλάξει. Όμως, πιστεύω ότι ο 'Ηλιας θα τον αντικαταστήσει με επιτυχία. Του αρέσει πολύ, έχει τρομερή όρεξη, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι διαθέτει και εμπειρία.

Εκτός από νέο συνοδηγό, ο Λάμπρος διαφορετικές θα είναι οι ειδικές διαδρομές σε σχέση με αυτές που έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Αλλά αυτό δεν τον πτοεί καθόλου! “Η ψυχολογία μου είναι πολύ καλή! Από εκεί και πέρα, το γεγονός ότι ο αγώνας άλλαξε έδρα, θεωρώ ότι είναι μειονέκτημα για όλους, όχι μόνο για μένα. Ο Kajetanowicz, για παράδειγμα, είχε σημειώσεις δύο ετών από κάποιες ε.δ. στην Κορινθία, και φέτος θα είχε ακόμα καλύτερη γνώση. Σίγουρα, για εμάς δεν είναι εύκολο να μπορέσουμε να συναγωνιστούμες οδηγούς, όπως οι Breen, Kajetanowicz και Lukyanuk που θα μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν στο WRC, αγωνιζόμενοι μία φορά το χρόνο. Στη Λαμία έχουμε κάποια εμπειρία από τις ειδικές στις οποίες και έχουμε αγωνιστεί σε παλιότερες εκδοχές του Ακρόπολις, αλλά σίγουρα μικρότερη σε σχέση με αυτές του Λουτρακίου.

Με όλα τα παραπάνω δεδομένα, ο στόχος του Λάμπρου είναι ξεκάθαρος: “Μία θέση στο βάθρο, και συγκεκριμένα η 3η πίσω από τους Kajetanowicz και Lukyanuk. Ο Λευκορώσος είναι πολύ γρήγορος και πιστεύω ότι θα είχε διεκδίκησει το κάτι παραπάνω και πέρσι, αν δεν είχε τα προβλήματα που αντιμετώπισε. Λείπει ο Craig Breen, αλλά σε επίπεδο γενικής φέτος ταχύς θα είναι ο David Botka με το Citroen DS3 R5 που έχει αποδείξει ότι είναι γρήγορος στο χώμα. Επίσης, αυτός που πιστεύω ότι θα κάνει την έκπληξη είναι ο Ralfs Sirmacis, ο οποίος και έχει δείξει στο ERC2 ότι διαθέτει πλούσιο ταλέντο και ταχύτητα. Το ίδιο ισχύει και για τον Ελβετό Federico Della Casa, που έχει κερδίσει χωμάτινους αγώνες στην Ιταλία και δείχνει ταχύτατος. Εμείς αυτό που θέλουμε είναι να βρισκόμαστε στη μάχη της πεντάδας και να διεκδικήσουμε μία θέση στο βάθρο”.

Είναι κάτι τέτοιο εφικτό; Όπως διαπιστώσαμε από το δεξί του κάθισμα, ναι! Για περίπου έξι χιλιόμετρα, πήραμε τη θέση του Ηλία Παναγιωτούνη και διαπιστώσαμε τις δυνατότητες του συνδυασμού. Καταρχήν, στο εσωτερικό του Fabia R5 τα πάντα θυμίζουν WRCar. Τα απολύτως απαραίτητα εντοπίζονται στην κεντρική μονάδα ελέγχου ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, ενώ για καλύτερο κέντρο βάρος, το πλήρωμα κάθεται αρκετά πίσω και χαμηλά. Από την πρώτη στροφή διακρίναμε την άνεση του Λάμπρου με το Fabia R5 και την μαεστρία με την οποία το τοποθετούσε από τη μία στροφή στην άλλη. Όσοι έχουν στο μυαλό τους την εικόνα του “αγχωμένου” οδηγού που είδαμε στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, καλά θα κάνουν να την ξεχάσουν. Ο πρώην “Γίνε Πρωταθλητής” είναι σε εξαιρετική κατάσταση και πλέον μετά από δύο αγώνες -όπως το Ακρόπολις και το Μόντε- με το Fabia R5, δείχνει να έχει δεθεί σχεδόν απόλυτα μαζί του. Μάλιστα, είναι σημαντικό ότι οι τρεις αυτοί αγώνες, μαζί με το φετινό Ακρόπολις, μεσολαβούν σε ένα διάστημα μικρότερο του ενός έτους, κάτι που όσο είναι δυνατόν, διατηρεί τον Έλληνα οδηγό σε εγρήγορση. Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο στην προσπάθεια του; Ο ενθουσιασμός! Τον βλέπεις ότι χαμογελάει και το απολαμβάνει, κάτι που στο κυνήγι της απόλυτης επίδοσης παίζει σημαντικό ρόλο. Και πως είναι το Fabia R5; Ένα μικρό WRCar! Δεν είναι τόσο η δύναμη που θα σε εντυπωσιάσει, όσο η ανάρτηση και ο τρόπος που ισωπεδώνει τα πάντα στο πέρασμα της. Πλησιάζεις σε σημεία με μεγάλα λούκια, πέτρες και πολύ σκληρά κομμάτια, και ενώ ασυναίσθητα μαζεύεις τα πόδια σου και σφίγγεσαι περιμένοντας το “μπαμ”, ως άλλο μαγικό χαλί περνάει σαν οδοστρωτήρας μεταφέροντας ελάχιστους κραδασμούς στο εσωτερικό. Μοιάζει σαν να βρίσκεσαι επάνω σε ένα σύννεφο, όπως παρατήρησε πολύ εύστοχα ο Κώστας Σούκουλης, που λίγο αργότερα βρέθηκε δίπλα στο Λάμπρο για μία γρήγορη βόλτα. Παράλληλα, η κατευθυντικότητα και ο τρόπος που συμπεριφέρεται στην απότομη μεταφορά βάρους, είναι στοιχεία που το διαφοροποιούν σε σχέση με τα “ταπεινά” Ν, όπως και το σύστημα πέδησης που ουσιαστικά εκμηδενίζει την απόσταση φρεναρίσματος. Ο κινητήρας, μπορεί να μην έχει την εκρηκτικότητα που περιμένει κανείς από κατασκευή του είδους, αλλά είναι γεμάτος από χαμηλά, με τη ροπή να παίζει το ρόλο της ιδιαίτερα στην έξοδο της στροφής.

Σε κάθε περίπτωση, ο συνδυασμός μοιάζει ικανός για το καλύτερο. Ο Λάμπρος είναι ανταγωνιστικός και είναι δεδομένο ότι δεν θα περιοριστεί σε ρόλο κομπάρσου και θέλει να πρωταγωνιστήσει. Μία θέση στο βάθρο είναι στόχος εφικτός, και αν από την αρχή δέσουν με τον Ηλία Παναγιωτούνη οι πιθανότητες είναι με το μέρος τους. Είναι ικανοί για το κάτι παραπάνω; Αν ο Alexey Lukyanuk πραγματοποιήσει ένα από τα… συνηθισμένα λάθη του, η δεύτερη θέση δεν είναι όνειρο. Η πρώτη θέση; Δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο. Κανείς δεν ξέρει. Εξάλλου, μπορεί να πει κανείς με σιγουριά τι θα γινόταν πέρσι αν ο αγώνας δεν είχε διακοπεί; Η ιστορία, όμως, δεν γράφεται με “αν”, και ο Λάμπρος ετοιμάζεται να γράψει ακόμα μία στο Ράλλυ Ακρόπολις. Και αν είστε από αυτούς που πιστεύετε σε γούρια, την τελευταία φορά που επί προσωπικού βρεθήκαμε στο δεξί του μπάκετ, ήταν στις δοκιμές του Skoda Fabia S2000 λίγες μέρες πριν την έναρξη του Ράλλυ Ακρόπολις το 2009. Με τα αποτελέσματα στη συνέχεια να είναι γνωστά…_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ