top icon
Αγώνες

Συνέντευξη: Νίκος Μανώλης

Στη δεύτερη θητεία του ως αλυτάρχη του Ράλλυ Ακρόπολις, ο Νίκος Μανώλης μπορεί και αισθάνεται σαφώς πιο άνετα σε σχέση με πέρυσι, όντας πιο έμπειρος και με δεδομένο το γεγονός ότι ο εθνικός μας αγώνας φέτος διεξάγεται στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Λαμία.

Η ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ενός αγώνα -και μάλιστα του επιπέδου του Ράλλυ Ακρόπολις- μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι, με αποτέλεσμα η θέση του αλυτάρχη να έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα νευραλγική. Η Ανίτα Πασαλή έχει καταφέρει να συνδέσει το όνομά της με το συγκεκριμένο τίτλο, τον οποίο υπηρέτησε με απόλυτη επιτυχία. Ωστόσο, ύστερα από δεκατέσσερα χρόνια στο τιμόνι, παρέδωσε πέρυσι τα σκήπτρα στον πρόεδρο της Αγωνιστικής Λέσχης Λαμίας, Νίκο Μανώλη. Το 2015, στην πρώτη του χρονιά, ο ίδιος στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, και μάλιστα έχοντας να αντιμετωπίσει καταστάσεις που δεν είχαμε συναντήσει στο παρελθόν στον εθνικό μας αγώνα. Ο νέος αλυτάρχης αποδείχθηκε το ίδιο τυπικός, εργατικός και προσηλωμένος στη λεπτομέρεια, όπως τον είχαμε συνηθίσει ως πρόεδρο της ΑΛΑΛ.

Μιλώντας μαζί του λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του αγώνα, πήραμε μια γεύση της φιλοσοφίας του σε κάθε επίπεδο. Πόσω μάλλον αναφορικά με τις ειδικές διαδρομές, στις οποίες οι εργασίες ξεκίνησαν αρκετά νωρίς, έτσι ώστε να παραδοθούν στα πληρώματα του αγώνα σε άψογη κατάσταση. «Οι εργασίες ξεκίνησαν αρκετά νωρίς, και μάλιστα σε όλες τις ειδικές ταυτόχρονα. Δε σας κρύβω ότι προβλήματα υπήρχαν, αλλά, με τρία μπλοκ μηχανημάτων σε καθεμία από αυτές, είναι σίγουρο ότι τις ημέρες του αγώνα θα είναι όπως πρέπει. Ό,τι είναι απαραίτητο να γίνει θα το κάνουμε, είτε αυτό σημαίνει να σπάσουμε πέτρες είτε να ρίξουμε υλικό όπου χρειάζεται.» Η ευθύνη των ειδικών διαδρομών είναι μεγάλη, και ο Νίκος Μανώλης διαθέτει έμπειρη ομάδα για τη δουλειά. «Υπεύθυνος των ειδικών διαδρομών είναι ο Τάσος Αθανασίου, ο οποίος και διαθέτει μεγάλη εμπειρία. Από εκεί και πέρα, όμως, λόγω και της εντοπιότητας, βοηθάω προσωπικά στη διαδικασία και στην επικοινωνία.»

Η επιστροφή του αγώνα στη Λαμία σήμανε και μια νέα ευκαιρία αναφορικά με το ευρύ πεδίο ειδικών διαδρομών που μπορούσαν να επιλεγούν. Η τελική επιλογή, όμως, πώς έγινε; «Η επιλογή των ε.δ. έγινε σύμφωνα με το όνομα και την ιστορία τους. Θέλαμε να έχουν συνδέσει το όνομά τους με το Ακρόπολις που γνωρίζαμε στο παρελθόν. Η μοναδική ε.δ. που δεν καταφέραμε να συμπεριλάβουμε, επειδή ο δρόμος ήταν σε πολύ κακή κατάσταση, ήταν η Παύλιανη. Είχε τεράστια ζημιά, και ο χρόνος δεν αρκούσε για την επισκευή της. Αυτό, όμως, θα συμβεί μέσα στους επόμενους μήνες, έτσι ώστε να τη συμπεριλάβουμε την επόμενη χρονιά! Από εκεί και πέρα, θέλαμε ο αγώνας να έχει σχετικά μικρό μήκος απλών διαδρομών και το καταφέραμε, την ώρα που τα αγωνιστικά χιλιόμετρα αγγίζουν τα 231, όσα επιβάλλει ο κανονισμός.»

Σήμερα ο Νίκος Μανώλης αισθάνεται σαφώς πιο άνετα σε σχέση με μερικούς μήνες νωρίτερα, αφού, εκτός από την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς, ιδιαίτερα θετικό για τον ίδιο είναι ότι ο αγώνας φέτος μεταφέρθηκε στη Λαμία, την ιδιαίτερη πατρίδα του. «Σίγουρα, φέτος αισθάνομαι πιο έμπειρος σε σχέση με πέρυσι, και φυσικά το έργο μου κάνει πιο εύκολο το γεγονός ότι ο αγώνας πραγματοποιείται στη Λαμία. Η εντοπιότητα μεταφράζεται σε καλύτερη γνώση των περιοχών, αλλά και των ανθρώπων, στοιχεία που στην προετοιμασία του αγώνα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.» Όπως είναι λογικό, σημαντικός θα είναι και ο ρόλος της λέσχης της Λαμίας: «Η λέσχη της Λαμίας αποτελεί, ούτως ή άλλως, κομμάτι του Ακρόπολις. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια εκπονεί τουλάχιστον το 30% των ειδικών του αγώνα. Παραδοσιακά, αναλαμβάναμε τις μεγαλύτερες και δυσκολότερες ειδικές διαδρομές».

Ο Νίκος Μανώλης θεωρεί ότι φέτος μεγάλη πρόκληση αλλά και ευθύνη θα αποτελέσει και η προσέλευση του κόσμου στις ειδικές: «Πιστεύω ότι η ευθύνη όλων μας θα αυξηθεί και το έργο μας θα είναι δυσκολότερο, αφού θεωρώ ότι θα είναι μεγαλύτερη η προσέλευση του κόσμου. Συγκεκριμένα, αναμένουμε 40% με 50% λιγότερους θεατές σε σχέση με τα χρυσά χρόνια της εποχής του WRC, αλλά πάνω από 100% συγκριτικά με τις πρόσφατες εκδοχές του Ακρόπολις στο ERC». Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό πρόκληση για τον αλυτάρχη του εθνικού μας αγώνα: «Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η αποκατάσταση των δρόμων, και μάλιστα στο μικρό χρονικό διάστημα που είχαμε στη διάθεσή μας. Αυτή ήταν η προτεραιότητά μας».

Πόσοι άνθρωποι θα χρειαστεί να δουλέψουν για τη σωστή και ασφαλή διεξαγωγή του αγώνα; «Λογικά, θα χρειαστούν 250 με 300, με τον αριθμό να είναι ίδιος με πέρυσι. Απλώς φέτος περιμένουμε περισσότερο κόσμο στις ειδικές. Φυσικά, θα υπάρξουν εθελοντές, σύστημα το οποίο έχει δουλέψει στο παρελθόν, ειδικά στη φύλαξη των ε.δ. Από εκεί και έπειτα, θα υπάρχουν και έμπειροι κριτές με σημαντική γνώση του αντικειμένου.»

Στην πρώτη του χρονιά, ο Νίκος Μανώλης έζησε και τη… σκληρή πλευρά της θέσης του αλυτάρχη, αφού αναγκάστηκε να διακόψει τον αγώνα νωρίτερα, λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων. Θεωρεί ακόμη ότι πήρε τη σωστή απόφαση ή σήμερα θα λειτουργούσε διαφορετικά; «Με τα στοιχεία της φύσης δεν μπορεί να παίζει κανείς, και αυτό που αντιμετωπίσαμε πέρυσι ήταν θεομηνία. Πολλοί δε γνωρίζουν τι ακριβώς συνέβη και ποια ήταν η κατάσταση, κάτι λογικό, αφού δε βίωσαν τον αγώνα από μέσα. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι, με τα δεδομένα της συγκεκριμένης στιγμής, αυτή ήταν η μοναδική απόφαση που μπορούσα να πάρω, και θεωρώ ότι ήταν σωστή.» Όπως είναι φυσιολογικό, λοιπόν, ο Νίκος Μανώλης αισθάνεται σαφώς πιο έμπειρος σε σχέση με πέρυσι: «Αύριο θα είμαστε πιο έμπειροι από ό,τι σήμερα. Αυτό ισχύει για όλους. Όταν, σε οποιοδήποτε πόστο, έχεις στην πλάτη σου ένα Ακρόπολις, στο επόμενο είσαι σαφώς πιο έμπειρος. Από εκεί και πέρα, προσπαθείς να μειώσεις ή να εξαλείψεις τις πιθανότητες λαθών. Και την επόμενη χρόνια δε θα είμαι μόνο εγώ, αλλά όλοι μας ακόμα πιο έμπειροι»._ Π. Τ.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ