top icon
Αγώνες

24 heures du Mans: H μεγάλη ανατροπή

H Audi κέρδισε τις «24 ώρες» του 2010 ανατρέποντας τα υπέρ της Peugeot προγνωστικά, ύστερα από μεγάλη μάχη, σε έναν από τους ωραιότερους αγώνες των τελευταίων χρόνων.

Οι φετινές «24 ώρες» στο ξεκίνημά τους έδειχναν πως θα είναι υπόθεση των πρωτοτύπων της Peugeot, καθώς τα «908» είχαν κερδίσει την pole-position και τα προγνωστικά έλεγαν πως παρά την σθεναρή αντίσταση των Αudi «R15» θα έφθαναν σε μια δεύτερη συνεχόμενη νίκη, αφήνοντας στους Γερμανούς κάποια θέση στο βάθρο. Ωστόσο τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά, με το Peugeot αρ.3 (Lamy, Bourdais, Pagenaud) να εγκαταλείπει με πρόβλημα στην ανάρτηση λίγο πριν το τέλος της δεύτερης ώρας, έχοντας συμπληρώσει 38 μόλις γύρους. Οι Γάλλοι πήραν τότε το μήνυμα για τις δυσκολίες που θα συναντούσαν στον φετινό αγώνα, όμως θέμα για την κορυφή δεν υπήρχε, αφού την διατηρούσαν σταθερά, με τα Αudi και το «908» της Μatmut Oreca να ακολουθούν σε κοντινή, πλην όμως ασφαλή απόσταση. 

 
Ξεκινώντας η νύχτα στο Μαν (κατά παράδοση από τις επιβλητικές στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ανεξαρτήτως κατηγορίας αγώνων) με την απουσία και των σύντομων βροχοπτώσεων που επιτείνουν τις δυσκολίες για όλους, οι Γάλλοι έδειχναν να αντέχουν στην πρώτη θέση, παρά την πίεση που ασκούσαν οι Γερμανοί. Ωστόσο λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα το πρωτότυπο αρ. 2 (Montagny, Sarrazin, Minassian) μπήκε στα pits με προβλήματα στα ηλεκτρικά του, χάνοντας 12 ολόκληρα λεπτά ώσπου αυτά να αποκατασταθούν. Η ατυχία για το πλήρωμα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ολοκληρώθηκε στις 7 το πρωί, όταν ο κινητήρας παρέδωσε το πνεύμα του αναγκάζοντάς το να εγκαταλείψει ύστερα από 264 γύρους αγώνα.
 
Ήταν η 17η ώρα του αγώνα όταν συνέβη αυτό και η πρώτη θέση της γενικής κατάταξης πέρασε για πρώτη φορά στο στρατόπεδο της Αudi, με το «R15» αρ. 9 της North America (Bernhard, Dumas, Rockenfeller). Ένα ακόμη «R15», το αρ. 8 (Faessler, Lotterer, Treluyer) της Team Joest βρέθηκε να αγωνίζεται δεύτερο, ακολουθούμενο από το μοναδικό «908» της Peugeot Total που απέμεινε στον αγώνα, το αρ. 1 (Gene, Wurz, Davidson). Το πλήρωμα του γαλλικού αυτοκινήτου πίεσε πάρα πολύ και αμέσως μετά την 20η ώρα βρέθηκε για λίγο στη δεύτερη θέση, ύστερα από συγκλονιστική προσπάθεια. Όμως και για αυτό το πρωτότυπο όλα τελείωσαν στις 13.05 το μεσημέρι (ώρα Γαλλίας), καθώς εγκατέλειψε νικημένο από μηχανικό πρόβλημα, αφήνοντας στα Αudi R15 και τις τρεις θέσεις του βάθρου των νικητών. Λίγο αργότερα εγκατέλειψε την προσπάθειά του και το Peugeot της Μatmut Oreca, με αποτέλεσμα να μη μείνει κανένα «908». Προηγούμενα, στον 369ο γύρο, σημείωσε την ταχύτερη διέλευση του αγώνα, σε χρόνο 3:19.074.

 
Σε γενικές γραμμές, όλα κρίθηκαν στα ζητήματα της αξιοπιστίας. Τα γαλλικά πρωτότυπα ήταν μεν ταχύτερα από τα γερμανικά, όμως ηττήθηκαν κατά κράτος σε αυτόν τον τομέα, στον οποίο τα «R15» αποδείχθηκαν ανώτερα και τα κυρίαρχα της κατηγορίας LeMansPrototype 1. Με αυτή τη νίκη η Αudi αύξησε σε εννέα τις πρώτες θέσεις της στις «24 ώρες» του Μαν, ισοφαρίζοντας πλέον σε επιτυχίες τη Scuderia Ferrari.
 
Στην κατηγορία Le Mans Prototype 2 επικράτησε το HPD «ARX 01» της Strakka Racing, το οποίο τερμάτισε στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης. Όσο για την κατηγορία Le Mans GT2, έγινε μεγάλη μάχη μεταξύ της Porsche και της Ferrari. Τελική επικρατήσασα η αναδείχθηκε πρώτη, με την «997 GT3 RSR» της Felbelmayr Proton Team να τερματίζει στην ενδέκατη θέση της γενικής κατάταξης. Τέλος, στην κατηγορία Le Mans GT1 πρώτευσε το Saleen S7R Larbre Competition, oλοκληρώνοντας τον αγώνα στην δέκατη τρίτη θέση.
 
 
 
Σπ.Χατ.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ