top icon
Αγώνες

F1: Jerez-O Massa ταχύτερος

O Felipe Massa με την… μετονομασμένη Ferrari, σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στην πρώτη ημέρα του δεύτερου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, στην πίστα της Jerez.

O Felipe Massa με την… μετονομασμένη σήμερα Ferrari, σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στην πρώτη ημέρα του δεύτερου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, που θα διεξάγεται στην πίστα της Jerez μέχρι και την Κυριακή. To μονοθέσιο της ιταλικής ομάδας έφερε καινούργιο σχεδιασμό απολήξεων εξατμίσεων σήμερα, ο οποίος έχει χαμηλώσει σημαντικά τον τόνο του ήχου που παράγει.
 
O χρόνος του Massa σημειώθηκε στο μέσο περίπου του πρώτου stint που σημείωσε σήμερα ο Βραζιλιάνος και για την ακρίβεια στον 7ο γύρο, γεγονός που σημαίνει ότι αυτή δεν ήταν η ταχύτερη επίδοση που θα μπορούσε να έχει γράψει ο 29χρονος. Ο Massa πραγματοποίησε μονάχα άλλο ένα μεγάλο stint, 16 γύρων, το απόγευμα, με τους χρόνους του να κυμαίνονται στο 1:23-1:24. Γύρισε και στο 1:22 σε μικρότερα stint, αλλά δεν πλησίασε ποτέ πιο κοντά από το 1,5 δλ. την πρωινή επίδοσή του, που αποδείχθηκε η καλύτερη όλων για σήμερα.
 
To ευτράπελο της ημέρας, ήταν το γεγονός ότι η Ford απείλησε τη Ferrari με μήνυση, κατηγορώντας το Maranello ότι θέλει να καπηλευτεί τα δικαιώματα του ονόματος «F-150», ενός επιτυχημένου στις ΗΠΑ μοντέλου φορτηγού pick-up της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ντιτρόιτ. Η Ferrari εξέδωσε στη συνέχεια ανακοίνωση, στην οποία ανέφερε ότι εφεξής, το μονοθέσιο θα φέρει την «πλήρη ονομασία του» που… ανέκαθεν(!) ήταν «F150th Italia» καθώς το «F150» ήταν… συντομογραφία!
 

Οι καινούργιες εξατμίσεις της Ferrari.
 
Η αναμενόμενη είδηση της ημέρας, ήταν ότι πολλά μονοθέσια έφεραν στο αμάξωμά τους αναγραφή στα πολωνικά, που εύχεται στον Robert Kubica ταχεία ανάρρωση από το ατύχημα που είχε σε ράλλυ στην Ιταλία. Ο Πολωνός, που κουνάει και τα 5 δάκτυλα του δεξιού χεριού του και τρέφεται μόνος του, εξήλθε σήμερα από την εντατική μονάδα και αύριο θα υποβληθεί, κατά προτίμηση σε μια και μοναδική χειρουργική επέμβαση 6-7 ωρών για να περιθάλψουν οι γιατροί όλα τα υπόλοιπα τραύματα που υπέστη σε ωμοπλάτη, αγκώνα, καρπό, κνήμη και αστράγαλο στο ατύχημα.
 
Από τους ισχυρότερους υποψήφιους αντικαταστάτες του Kubica στην ομάδα της Renault είναι ο πρώην team mate του στην BMW Sauber, Nick Heidfeld, ο οποίος δεν είχε βρει αγωνιστικό cockpit για φέτος. Ο 33χρονος Γερμανός θα δοκιμάσει την R31 στη Jerez, όπως και ο δοκιμαστής της Renault, Bruno Senna. Aν η Renault πειστεί από τις επιδόσεις του Heidfeld, ενδέχεται να ολοκληρώσει συμφωνία μαζί του στη Jerez, ειδάλλως, θα συνεχίσει να δοκιμάζει υποψήφιους οδηγούς στο επόμενο τεστ, στη Βαρκελώνη. Η εμπειρία του Heidfeld θα είναι πολύτιμη για την ομάδα στην εξέλιξη του μονοθεσίου της.
 
Επιστρέφοντας στην κατάταξη της ημέρας, το δεύτερο χρόνο σημείωσε ο Sergio Perez με τη Sauber, 7/10 του δλ. πίσω από τον Massa, παρά το γεγονός ότι ο νεαρός Μεξικανός προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Η στάση του Perez ήταν προγραμματισμένη, καθώς εξάντλησε τα αποθέματα καυσίμου στο ρεζερβουάρ της C30. Υπενθυμίζουμε ότι η Sauber είχε εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις της στις περυσινές χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, αλλά όταν ήρθε η ώρα των αγώνων, η πραγματικότητα δεν ήταν τόσο ρόδινη. Η ελβετική ομάδα υποστηρίζει ότι αυτό έγινε επειδή οι υπόλοιπες ομάδες απέκρυβαν τις πραγματικές δυνατότητές τους και η Sauber ήταν η μοναδική που εξερευνούσε την απόδοση του μονοθεσίου της σε συνθήκες κατατακτήριων δοκιμών.
 
Τον τρίτο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Mark Webber με τη Red Bull, η οποία διέθετε καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων στη Jerez, ενώ είχε εξαφανιστεί και το προεκταμένο κάλυμμα του κινητήρα. Οι απολήξεις των εξατμίσεων της RB7, εκτείνονται πλέον μέχρι το εμπρός μέρος των πίσω ελαστικών, βυθισμένες στα άκρα του πατώματός της. Όπως και η Ferrari, η Red Bull παρήγαγε πολύ διαφορετικό ήχο σήμερα. Ο Webber σημείωσε ένα εντυπωσιακό stint 18 γύρων το απόγευμα. Αντί οι χρόνοι του να πέσουν μετά τους πρώτους γύρους, όπως συνήθως γίνεται με τα φετινά ελαστικά της Pirelli ο ρυθμός του έγινε σταθερά ταχύτερος στους πρώτους 10 γύρους, για να πέσει λίγο προς το τέλος, όπως αποκαλύπτουν και οι χρόνοι του: 25.1, 24.3, 23.8, 23.7, 23.5, 23.5, 23.4, 23.1, 23.0, 23.9, 23.1, 23.2, 26.6, 23.0, 23.3, 23.5, 24.1, 24.7.
 

Οι καινούργιες εξατμίσεις της Red Bull, που διοχετεύουν τα καυσαέρια στα πλαϊνά του διαχύτη της RB7.
 

Η Red Bull παρουσίασε επίσης, μια μεγαλύτερη εξαγωγή θερμού αέρα στην ουρά του καινούργιου καλύμματος κινητήρα.
 
Την 4η επίδοση της ημέρας σημείωσε ο Αυστραλός Daniel Ricciardo, ο οποίος οδηγούσε το πρωί το μονοθέσιο της Toro Rosso. H ιταλική ομάδα χρησιμοποιούσε σήμερα το KERS της Ferrari, και για πρώτη φορά και την κινούμενη πίσω αεροτομή. Έπειτα από τα δεδομένα που συνέλλεξε η Toro Rosso στη Βαλένθια, πραγματοποίησε μερικές τροποποιήσεις στην STR6, οι οποίες φαίνεται ότι βελτίωσαν την απόδοσή της. Ο Ricciardo, που είναι δοκιμαστής της ομάδας, παρέδωσε για το απόγευμα το μονοθέσιο στον Jaime Alguersuari, ο οποίος κατετάγη 6ος.
 
Μεταξύ των δυο οδηγών της Toro Rosso βρέθηκε ο Lewis Hamilton, o οποίος οδήγησε για πρώτη φορά την MP4-26, έπειτα από το shakedown που πραγματοποίησε στην Idiada (κοντά στη Βαρκελώνη) τη Δευτέρα και την Τρίτη ο δοκιμαστής της βρετανικής ομάδας, Gary Paffett. Oι δημοσιογράφοι πέρασαν την ημέρα τους ψάχνοντας τις εξατμίσεις της MP4-26! Παρά τις αρχικές αναφορές ότι αυτές βρίσκονται στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου, φωτογραφικές αποδείξεις συνιστούν ότι είναι καλά κρυμμένες κάτω από το αμάξωμα του πίσω μέρους. Η McLaren έφερε σήμερα και ένα καινούργιο ρύγχος περισσότερο ανυψωμένο από το περυσινό, το οποίο φέρει επίσης το διαχωριστικό ροής αέρα (όμοιο με αυτό που βρίσκεται κάτω από τα πόδια του οδηγού) στο κάτω μέρος του, όπως και το 2010. Ο Hamilton πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του διενεργώντας ελέγχους συστημάτων, χωρίς να κάνει μεγάλα stint, ή να πιέζει, ενώ δε χρησιμοποίησε την κινούμενη πίσω αεροτομή, η οποία όμως ήταν τοποθετημένη στο μονοθέσιο. Αντιθέτως, η McLaren άρχισε να δοκιμάζει τη λειτουργία του καινούργιου (σε σύγκριση με αυτό του 2009) KERS της Mercedes.
  
Οι τοποθετημένες στο πίσω μέρος απολήξεις των εξατμίσεων της McLaren.
 

Η McLaren παρουσίασε και αυτούς τους δακτύλιους στις εμπρός ζάντες.
 
Ο Hamilton, που στο μεγαλύτερο stint του (11 γύρων), γύριζε στο 1:23-1:24, δήλωσε ευχαριστημένος από την πρώτη του επαφή με το καινούργιο μονοθέσιο της McLaren: «Ήμουν ευχαριστημένος με το πώς το ένιωσα σήμερα. Σίγουρα είναι ένα βήμα μπροστά. Δεν έχω ακόμα προσδιορίσει αν αυτό οφείλεται σε αεροδυναμικό ή μηχανικό βήμα προόδου, αλλά η αρχική μου αίσθηση ήταν ότι ήταν άνετο στην οδήγηση. Υπήρχαν συγκεκριμένοι τομείς όπου παρατήρησα ότι αποτελούν αρκετά μεγάλη βελτίωση σε σχέση με πέρυσι. Αλλά είναι πολύ νωρίς ακόμα, οπότε έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε».
 
Στην 7η θέση της σημερινής κατάταξης βρέθηκε ο Adrian Sutil με την Force India VJM04, η οποία έκανε σήμερα το ντεμπούτο της στην πίστα. Έπειτα από τους αρχικούς ελέγχους συστημάτων, ο Γερμανός πρόλαβε να κάνει μονάχα 28 γύρους, αφού το πρωί η ομάδα αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τις θερμικές ασπίδες των χαμηλά τοποθετημένων εξατμίσεων του μονοθεσίου. Οι ασπίδες αποδείχθηκε ότι ήταν πολύ ελαφριές, και οι τεχνικοί της Force India υπερεκτίμησαν τις δυνατότητές τους, καθώς είναι κατασκευασμένες από υλικό που δεν έχουν μεταχειριστεί ξανά. Ωστόσο, φαίνεται ότι η ομάδα βρήκε τη λύση, καθώς δεν υπήρξαν περαιτέρω προβλήματα. Ο Sutil είχε θετικά λόγια να πει για την VJM04, αναφέροντας ότι είχε καλό ζύγισμα.
 
Τον 8ο χρόνο σημείωσε ο Vitaly Petrov, με τη Renault. O Ρώσος έχασε αρκετή ώρα το μεσημέρι λόγω μιας διαρροής λαδιού, ενώ το απόγευμα είχε μια έξοδο στην πρώτη στροφή. Ο Petrov δεν έκανε stint μεγαλύτερο των 8 γύρους. 
 
 
Πίσω από τον Petrov, στον πίνακα των χρόνων, βρέθηκε ο Nico Rosberg με την Mercedes. O Γερμανός προκάλεσε μια από τις κόκκινες σημαίες της ημέρας το απόγευμα, όταν παρουσιάστηκε το ίδιο πρόβλημα υδραυλικών που είχε αντιμετωπίσει η Mercedes και στη Βαλένθια. Λόγω του προβλήματος, το πρόγραμμα της ημέρας δεν ολοκληρώθηκε. Ο Rosberg, στο μεγαλύτερο stint που πραγματοποίησε σήμερα (17 γύρων), πήγε από τα 1:24 στα 1:26, αν και ήταν στον 3ο γύρο αυτού του stint που σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του, φέροντας αρκετά βαρύ φορτίο καυσίμου. Οι πληροφορίες λένε ότι η Mercedes δεν είναι ευχαριστημένη από την απόδοση του καινούργιου της μονοθεσίου. Ο αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της γερμανικής εταιρίας, Norbert Haug παραδέχθηκε ότι στη Βαλένθια υπήρχαν ταχύτερα μονοθέσια.  
 
Ο Rosberg δήλωσε: «Έχουμε ένα σημαντικό πακέτο αναβάθμισης για το Μπαχρέιν, γι’ αυτό δεν κοιτάω τους χρόνους. Και οι άλλοι μπορεί να έχουν αναβαθμίσεις, αλλά είναι αδύνατο να γνωρίζουμε ακόμα. Η πίσω αεροτομή μου δε λειτουργούσε σήμερα. Και αυτό αφαιρεί τόσο πολύ από το χρόνο στο γύρο. Είμαστε στις πρώτες ημέρες ακόμα. Κατάφερα να κάνω πολλούς γύρους, που είναι θετικό. Δυστυχώς, υπήρχαν μερικά μικρά προβλήματα που μας καθυστέρησαν. Ένα μικρό ζήτημα με το κιβώτιο με σταμάτησε στο τέλος και ένα θέμα με έναν αισθητήρα με σταμάτησε πριν από αυτό. Το πρόβλημα (υδραυλικών) μας έκανε να κατανοήσουμε πλήρως την κατάσταση. Με έβαλαν να κάνω μερικά πράγματα με το μονοθέσιο, όπως να τραβήξω το συμπλέκτη, και προφανώς αυτό τους επέτρεψε να κατανοήσουν ένα από τα ζητήματα».
 
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Jarno Trulli, στο τιμόνι της Lotus, η οποία χρησιμοποιούσε την κινούμενη πίσω αεροτομή. Ωστόσο, ο Ιταλός έχασε πολύ χρόνο το απόγευμα, καθώς υπήρχε μια διαρροή στο πίσω μέρος της T128, η οποία ανάγκασε το λύσιμο του κιβωτίου. Ο Trulli δε δήλωσε ιδιαίτερος οπαδός της Pirelli: «Δεν είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά του ελαστικού, για να είμαι ειλικρινής. Προς το παρόν, το μονοθέσιο εξαρτάται αποκλειστικά από τη συμπεριφορά των ελαστικών, οπότε πρέπει να μάθουμε πώς να τα χρησιμοποιούμε. Η φθορά είναι υψηλή, η πλευρική υποστήριξη του πίσω μέρους είναι πολύ φτωχή, οπότε, ένα από τα μυστικά βρίσκεται πιθανότατα εκεί, αλλά δεν έχουμε κάνει πολλές αλλαγές set-up. Έχω μερικές δυσκολίες με τη συμπεριφορά του πίσω μέρους, επειδή η απόδοση των ελαστικών πέφτει πολύ γρήγορα». Στο τεστ της Jerez, ο Ινδός πρώην οδηγός της HRT, Karun Chandhok αναμένεται να οδηγήσει το μονοθέσιο της Lotus, για να επιτρέψει στην ομάδα να τον αξιολογήσει και να κρίνει αν της κάνει για να τον προσλάβει ως δοκιμαστή. 
 

Το μήνυμα ταχείας ανάρρωσης προς τον Kubica στην πίσω αεροτομή της Lotus και η τοποθέτηση των απολήξεων των εξατμίσεων του μονοθεσίου.
 
Ο Timo Glock βρέθηκε στην 11η θέση και πίσω από το τιμόνι της καινούργιας Virgin, η οποία έκανε εχθές το ντεμπούτο της στην πίστα της Jerez, κατά τη διάρκεια κινηματογράφησης διαφημιστικού υλικού. Κατά τη διάρκεια ενός εκ των πρώτων αναγνωριστικών γύρων του Γερμανού, παρουσιάστηκε πρόβλημα στην πίεση καυσίμου της MVR-02, που διατήρησε τον Glock κλεισμένο στα pits μέχρι το απόγευμα.
 
Τα μεγαλύτερα προβλήματα απ’ όλους αντιμετώπισε η Williams, με το υδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης της κινούμενης πίσω αεροτομής. Η λύση της βλάβης ήταν απλή, ωστόσο απαιτούσε πολύ ώρα να επισκευαστεί, λόγω της τοποθέτησης του συστήματος στο επάνω μέρος του εξαιρετικά μικρού και κρυμμένου κάτω από τα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης κιβωτίου της FW33.
 
Όσον αφορά τις ειδήσεις της ομάδας του Grove, περαιτέρω πληροφορίες έγιναν γνωστές όσον αφορά τον καταμερισμό των μετοχών της. Η Williams θα διαθέσει στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης το 27,39% των μετοχών της. Ο Patrick Head, που είχε το 23,5% της ομάδας, πούλησε τις περισσότερες μετοχές του, και παρέμεινε με το 5,8% της ομάδας. Οι μετοχές αυτές θα εξασφαλίσουν στον Head περίπου 46,8 εκατ. ευρώ. Ο Frank Williams πούλησε 6,4% (έναντι 16,9 εκατ. ευρώ) από τις μετοχές της ομάδας και τώρα κατέχει το 50,3%. Σύμφωνα με τα μαθηματικά, ο Toto Wolff κατέχει το υπόλοιπο 17,6% της Williams, η οποία αξιολογήθηκε στα 265 εκατ. ευρώ. Η είσοδος της ομάδας στο χρηματιστήριο πραγματοποιήθηκε έπειτα από την απώλεια του 43% των περυσινών εσόδων της από σπόνσορες.
 
Στο τεστ της Jerez, η Pirelli έχει φέρει και τις τέσσερις γόμες σλικ ελαστικών (σκληρή, μέση, μαλακή, πολύ μαλακή) καθώς και τους δυο τύπους ελαστικών βροχής. Ο μέγιστος αριθμός σετ ελαστικών που μπορεί να χρησιμοποιήσει στο τεστ της Jerez η κάθε ομάδα είναι 30 (με όσα σετ επιθυμεί από κάθε γόμα), δεδομένου ότι καθ’ όλη τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, δε θα ξεπεράσουν τα 100 σετ ελαστικών.
Φ.Λ.

[email protected]
 

Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, 10/02/2011. Πίστα: Jerez (4.428 μ.)
Α/A
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μον.
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύρ.
1
Felipe Massa
Ferrari
F150th Italia
1:20.709
 
197.554
101
2
Sergio Pérez
Sauber-Ferrari
C30
1:21.483
0.774
195.678
94
3
Mark Webber
Red Bull-Renault
RB7
1:21.522
0.813
195.584
94
4
Daniel Ricciardo
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:21.755
1.046
195.027
31
5
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
MP4-26
1:21.914
1.205
194.648
58
6
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:22.689
1.980
192.824
42
7
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
VJM04
1:23.472
2.763
191.015
28
8
Vitaly Petrov
Renault
R31
1:23.504
2.795
190.942
57
9
Nico Rosberg
Mercedes
MGP W02
1:23.963
3.254
189.898
67
10
Jarno Trulli
Lotus-Renault
T128
1:24.458
3.749
188.785
54
11
Timo Glock
Virgin-Cosworth
MVR-02
1:25.086
4.377
187.392
42
12
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
FW33
1:34.968
14.259
167.892
14

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ