top icon
Αγώνες

Nίκος Αθηναίος: O πρωταγωνιστής της αυλαίας του Dirt!

Ο πρώτος γύρος του EKO Racing Dirt Games για το 2018 είχε μεγάλο πρωταγωνιστή τον Νίκο Αθηναίο, τον οποίο και «ανακρίναμε» λίγες ώρες μετά την επικράτησή του στον Ιππόδρομο Αθηνών.

Ο πρώτος γύρος του EKO Racing Dirt Games Challenge για το 2018 στον Ιππόδρομο Αθηνών στο Μαρκόπουλο, εκτός από θέαμα, χαρακτηρίστηκε και από έντονο συναγωνισμό. Η νίκη σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες κρίθηκε στις λεπτομέρειες, γεγονός που μαρτυρά το υψηλό επίπεδο του συναγωνισμού, αλλά και το ενδιαφέρον που θα έχουν όλοι οι αγώνες του θεσμού κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του εναρκτήριου αγώνα της σεζόν, αυτός που ξεχώρισε ήταν ο Νίκος Αθηναίος, που όχι απλώς επικράτησε στην κατηγορία των 750 κ.εκ., αλλά παράλληλα κατάφερε να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Τον είχαμε γνωρίσει αρκετά χρόνια παλιότερα με Fiat Seicento, ενώ τα τελευταία ασχολείται πιο ενεργά με τη συμμετοχή του στα Dirt Games. Χαμογελαστός, λάτρης των αγώνων και ιδιαίτερα προσιτός, διαθέτει ταχύτητα στο χώμα, την οποία μάλιστα βελτιώνει έπειτα από κάθε αγώνα με εντυπωσιακό ρυθμό. Λίγες ώρες μετά την επιτυχία του Νίκου, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του, τόσο για τον αγώνα του Ιπποδρόμου όσο και για το θεσμό, αλλά και τις σκέψεις του για τη συνέχεια.

Πώς εξελίχθηκε ο πρώτος γύρος της χρονιάς στο Dirt Games για σένα; Η νίκη στα 750 κ.εκ. συνδυάστηκε και με τον καλύτερο χρόνο της ημέρας.

Ήταν ένα πολύ έντονο διήμερο για εμάς, αφού, μετά τις δυσκολίες του Σαββάτου στο track day, καταφέραμε να βρούμε το ιδανικό set-up του αυτοκινήτου, και την Κυριακή, στο πρώτο πέρασμα κιόλας, πετύχαμε τον απόλυτο χρόνο ημέρας. Τα γρήγορα περάσματα συνεχίστηκαν και στα υπόλοιπα σκέλη, και έτσι ήρθε η νίκη στην κατηγορία μας.

Ποιο στοιχείο ήταν αυτό που σε βοήθησε στην επίτευξη της νίκης;

Σημαντικό στοιχείο για τη νίκη ήταν η ομαλή και παράλληλα γρήγορη οδήγηση σε συνδυασμό με το καλά στημένο φορμουλάκι.

Έχεις οδηγήσει αντίστοιχη χωμάτινη φόρμουλα 600 κ.εκ.; Πόσο μεγάλη είναι η διαφορά ανάμεσα στις δύο;

Ναι, έχω οδηγήσει φόρμουλα των 600 κ.εκ. Ως φόρμουλες κατασκευαστικά δεν έχουν διαφορά, αλλά τα μοτέρ των 750 κ.εκ. έχουν περισσότερη ιπποδύναμη, και αυτό κάνει πιο δύσκολη την οδήγηση σε αυτούς τους ρυθμούς.

Πώς σου φάνηκε η διαδρομή της σούπερ ειδικής του Ιπποδρόμου;

H διαδρομή στον Ιππόδρομο ήταν πολύ ωραία όσο και tricky, όπως λέμε στη γλώσσα μας, και αυτό γιατί η μία διαδρομή ήταν σαν καθρέφτης της άλλης και ήταν αρκετά εύκολο να μπερδέψεις τις στροφές την ώρα του αγώνα.

Τι θεωρείς ότι είναι καλύτερο για τις χωμάτινες φόρμουλες; Πίστες όπως ο Ιππόδρομος και το Διαδρόμιο ή διαδρομές όπως αυτή της Χαλκίδας;

Οδηγικά η καθεμία έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον. Σίγουρα οι πίστες βοηθούν στο να ρισκάρεις παραπάνω. Ενώ ειδικές διαδρομές σαν της Χαλκίδας, που έχουν έντονο το στοιχείο της φύσης, δυσκολεύουν αρκετά την οδήγηση μιας φόρμουλας.

Ποιο πιστεύεις ότι είναι το στοιχείο που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αδιαμφισβήτητη επιτυχία του Dirt Games;

Πιστεύω πως η επιτυχία δεν προέρχεται από ένα συγκεκριμένο στοιχείο, αλλά από ένα σύνολο πραγμάτων που μπήκαν στη σωστή σειρά, όπως χαμηλό κόστος, άμεσος ανταγωνισμός και πλούσιο θέαμα. Παράγοντες που προσελκύουν τόσο οδηγούς όσο και θεατές.

Πολλοί μιλούν για το κλίμα και το περιβάλλον που επικρατεί στο συγκεκριμένο θεσμό. Ποια είναι η γνώμη σου;

Σίγουρα -και αυτός είναι ακόμα ένας παράγοντας της επιτυχίας του θεσμού- το κλίμα μεταξύ των αγωνιζόμενων και των ομάδων είναι πολύ φιλικό και ταυτόχρονα άκρως ανταγωνιστικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κάθε αγώνας να είναι μια ξεχωριστή εμπειρία.

Πιστεύεις ότι χρειάζονται κάποιες αλλαγές για να γίνει πιο ενδιαφέρων και ελκυστικός στους θεατές;

Σίγουρα για να εξελιχθεί προς το καλύτερο ένας θεσμός, χρειάζεται καινοτομίες. Όμως η ομάδα των Dirt Games έχει φροντίσει ώστε ο θεσμός να γίνεται όλο και καλύτερος. Όπως φέτος, με τον αγώνα τύπου rally cross, που ο κόσμος θα έχει τη δυνατότητα να δει την κόντρα μεταξύ οδηγών σε άμεσο χρόνο.

Πόσο περίπου είναι το κόστος συμμετοχής σε έναν αγώνα; Υπολογίζοντας ότι η φόρμουλα σου ανήκει, ή σε περίπτωση ενοικίου;

Σε περίπτωση που έχεις δική σου φόρμουλα, το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 100 ευρώ ανά αγώνα, συν τα λάστιχα που θα χρειαστεί ο κάθε οδηγός. Σε περίπτωση ενοικίου, η κάθε ομάδα έχει δικό της κοστολόγιο, αλλά μια μέση τιμή all inclusive ανέρχεται στα 1.000 ευρώ περίπου ανά αγώνα.

Ποια είναι τα σχέδιά σου για το υπόλοιπο της χρονιάς;

Φέτος θα ακολουθήσουμε όλο το θεσμό των Dirt Games, με μια χωμάτινη φόρμουλα speedcar xtrem των 750 κ.εκ. στα χρώματα της Lotos, που μας έχει παραχωρήσει η Woodwell Zymaridis. Επίσης ευχαριστούμε πάρα πολύ τη Racecraft για την παραχώρηση του εξοπλισμού.

Υπάρχει περίπτωση να σε δούμε και σε κάποια άλλη μορφή αγώνων; Για παράδειγμα σε κάποιους αγώνες ράλλυ;

Πρώτος μας στόχος είναι το Πρωτάθλημα των Dirt Games και πολλές προπονήσεις για αυτό. Ο χρόνος είναι περιορισμένος, αλλά μακάρι να βρούμε την ευκαιρία να κάνουμε κάποιον αγώνα ράλλυ μέσα στη χρονιά._Π. Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ