top icon
Αγώνες

Επιτέλους, λίγη λογική!

Οι ομάδες της F1 απαίτησαν επιστροφή στις κατατακτήριες δοκιμές του 2015 από το GP Κίνας και φαίνεται ότι FIA και FOM θα συμμορφωθούν με τη λογική λύση.

Βέβαια, τίποτα δεν είναι ακόμα τελειωμένη υπόθεση. Παρά το γεγονός ότι η FIA αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε ότι «για το καλό του Πρωταθλήματος» -το οποίο ακούγεται ειρωνικό για τους λόγους που εξηγούνται παρακάτω- θα καταθέσει πρόταση επιστροφής στο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών του 2015, η αλλαγή θα πρέπει να εγκριθεί από την Επιτροπή της F1 και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού πριν εφαρμοστεί. Η καχυποψία που πλανάται στον αέρα των κοινωνικών δικτύων οφείλεται στο γεγονός ότι έπειτα από το φιάσκο στο GP Αυστραλίας, οι περισσότεροι πίστευαν ότι η… φάρσα με την καινούργια μορφή κατατακτήριων δοκιμών θα τελείωνε ακριβώς εκεί. Ωστόσο, η FIA δεν έδωσε την επιλογή καν στις ομάδες να ψηφίσουν υπέρ της διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών υπό το σύστημα του 2015 πριν το GP Μπαχρέιν. Οι ομάδες κλήθηκαν να ψηφίσουν υπέρ της τροποποίησης του Q3 στην περυσινή μορφή. McLaren και Red Bull αρνήθηκαν και στο Μπαχρέιν καταλήξαμε με το ίδιο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών που είχε αποτύχει παταγωδώς στη Μελβούρνη.

Τα μεγάλα κεφάλια συσκέφθηκαν στο Μπαχρέιν. Η καινούργια ιδέα που προτάθηκε ήταν η δημιουργία ενός συστήματος όπου η σειρά εκκίνησης του αγώνα θα διαμορφώνεται από το άθροισμα των χρόνων δύο προσπαθειών των οδηγών σε κάθε σκέλος. Δηλαδή ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό που είχε εφαρμοστεί στην αρχή της σεζόν του 2006 και εγκαταλείφθηκε έπειτα από έξι GP… Οι ομάδες είχαν μερικές ημέρες να αξιολογήσουν την καινούργια πρόταση και να απαντήσουν. Πρόκειται για μια από τις λίγες φορές που οι ομάδες κατάφεραν να συμφωνήσουν μεταξύ τους, δημιουργώντας ενοποιημένο μέτωπο υπέρ της λογικής. Σε επιστολή που υπογράφηκε και από τις 11 ομάδες, αναφέρεται ότι θα υποστηρίξουν μόνο την επιστροφή στο σύστημα του 2015.

Εντέλει, οι Jean Todt και Bernie Ecclestone, που είχαν σχηματίσει άξονα συμμαχίας στο μέτωπο του ζητήματος των κατατακτήριων δοκιμών, αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν διότι οι ομάδες, παρά την αμείλικτη στάση τους για το άμεσο μέλλον, παρέμειναν ανοικτές όσον αφορά την παρουσίαση ενός καινούργιου συστήματος εν όψει 2017, το οποίο θα μπορούσε να δοκιμαστεί πειραματικά στους τελευταίους αγώνες της φετινής σεζόν, εφόσον έχει κριθεί βαθμολογικά το Πρωτάθλημα.

Όπως έχουμε επισημάνει, όλα αυτά συμβαίνουν διότι στην πραγματικότητα, το όλο ζήτημα ουδεμία σχέση έχει με τον τρόπο διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών. Έχει να κάνει με τον τρόπο άσκησης εξουσίας, ή καλύτερα αφορά το ποιος την ασκεί, ασχέτως αν ο Τodt δήλωσε ότι οι διοργανωτές των αγώνων ζήτησαν αλλαγές στο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών. Η αλήθεια είναι ότι ο Ecclestone απαίτησε με εκβιαστικό τρόπο αλλαγή και η δική του πρόταση ενδέχεται να προέβλεπε την προσθήκη έρματος στα ταχύτερα μονοθέσια…

Πιθανότατα οι διοργανωτές ζήτησαν καλύτερο θέαμα στους αγώνες. Το οποίο προσφέρουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- οι καινούργιοι κανονισμοί περί επιλογής ελαστικών. Φυσικά, το πρόβλημα των βαρετών αγώνων των δύο τελευταίων ετών -δηλαδή της κυριαρχίας της Mercedes- οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο έχουν γραφτεί οι τεχνικοί κανονισμοί που αφορούν την εξέλιξη των κινητήριων μονάδων, αλλά και στη διανομή του… πλούτου από τα εμπορικά έσοδα, με τις ιστορικές ομάδες να απολαμβάνουν σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα.

Επί παραδείγματος, η Force India θα λάβει για την περυσινή 5η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 67 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η McLaren (9η θέση) θα λάβει 82 εκατ. δολάρια. Στις επισυναπτόμενες φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε τον πίνακα του βρετανικού Autosport με το μερίδιο εσόδων από τα εμπορικά δικαιώματα του 2015 που θα λάβουν οι ομάδες φέτος σε 9 μηνιαίες δόσεις ξεκινώντας από τον Απρίλιο.

Τα χρήματα της πρώτης στήλης (COL 1) μοιράζονται ισόποσα σε όλες τις ομάδες που βρίσκονταν εντός των 10 πρώτων του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών τις προηγούμενες τρεις σεζόν. Στη δεύτερη στήλη (COL 2), τα κέρδη μοιράζονται ανάλογα με την θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 2015. Στην τρίτη στήλη (TOTAL) αναγράφεται το σύνολο των προαναφερθέντων. Στη στήλη CCB αναφέρονται τα μπόνους που έχουν εξοικονομήσει συγκεκριμένες ομάδες σε ξεχωριστές συμφωνίες με τον Ecclestone, οι οποίες βασίζονται στην κατάκτηση παγκοσμίων πρωταθλημάτων στο παρελθόν. Στη στήλη LST αναγράφεται το μπόνους που λαμβάνει η Ferrari όντας η μοναδική ομάδα του grid που συμμετέχει ανελλιπώς στο Πρωτάθλημα από τη δημιουργία του το 1950, οι «Rolling Stones» της F1, όπως χαρακτήρισε τη Scuderia o Ecclestone, δικαιολογώντας το εν λόγω μπόνους.

Στη στήλη OTHER αναφέρονται οι συμφωνίες που έχουν κάνει ξεχωριστά πάλι μερικές ομάδες. Η Williams λόγω των τίτλων που έχει κατακτήσει στο παρελθόν και η Red Bull λόγω των τεσσάρων συνεχόμενων τίτλων μεταξύ 2010 και 2013. Η Mercedes εξασφάλισε το ίδιο μπόνους με την κατάκτηση δύο συνεχόμενων τίτλων, κάτι που ο Ecclestone δεν είχε προβλέψει όταν υπέγραφε τη συγκεκριμένη συμφωνία και δεν τον χαροποίησε καθόλου όταν αναγκάστηκε να βάλει το χέρι στη τσέπη. Αυτός είναι ακόμη ένας από τους λόγους για τους οποίους ο Βρετανός επικρίνει το μονοπώλιο επιτυχιών της Mercedes._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ