top icon
Αγώνες

F1: Το 2017 από τη σκοπιά των ομάδων

Με την επανέναρξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 να απέχει μόλις μερικά 24ωρα, είναι η κατάλληλη στιγμή να εξετάσουμε κάθε ομάδα, τηρώντας βαθμολογική σειρά.

Κάποιες ομάδες ξεκίνησαν με υψηλούς στόχους, άλλες θέσανε ένα ταβάνι και το ξεπεράσανε, άλλες απογοητεύσανε. Ήρθε η ώρα να αναλύσουμε πώς έχει παρουσιαστεί κάθε ομάδα μέχρι τα μισά της φετινής σεζόν.

Μercedes / Βαθμοί: 357 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 1η Θέση (x6)

Το «σοκ» της αποχώρησης Rosberg τον Δεκέμβριο του 2016 και της ήττας στη Μελβούρνη τον περασμένο Μάρτιο ήταν αρκετά για να αφυπνίσουν τους περυσινούς πρωταθλητές, που κατάφεραν να ανατρέψουν την εις βάρος τους κατάσταση. Με έξι νίκες σε 11 αγώνες, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι, αν και δεν είχαν πάντα το καλύτερο μονοθέσιο, είναι σαφώς η καλύτερη ομάδα. Βρήκε λύσεις σε ζητήματα όπως το βάρος της πίσω ανάρτησης, την σταθερότητά της σε στροφές υψηλής ταχύτητας, ενώ έδειξε και την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον V. Bottas, ώστε κι αυτός να μπορέσει να αποδώσει. Επομένως, η ομάδα του Brackley κατάφερε να βρει ξανά ρυθμούς μετά από τρεις δύσκολους μήνες στην διάρκεια της off season.

Ferrari / Βαθμοί: 318 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 1η Θέση (x4)

Είναι η ομάδα-έκπληξη της σεζόν, αν και για τη Scuderia, η κορυφή είναι η μοναδική της επιλογή κάθε χρονιά. Ωστόσο, το 2016 ήταν άκρως απογοητευτικό, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι η απόδοσή της προς το τέλος της χρονιάς ήταν εφάμιλλη της Force India. Το ζητούμενο ήταν το 2017 να ξεκινήσει δυναμικά, και το πέτυχαν, όντας η ομάδα με το καλύτερο μονοθέσιο στο grid, και με τον S. Vettel σε πολύ καλή κατάσταση. Η νίκη στο Albert Park, καθώς και η παρουσία της (έστω και με έναν οδηγό) σε κάθε βάθρο ως το Μονακό, αποδεικνύουν την δυναμική των Ιταλών. Αυτό που την «πλήγωσε» και την αφήνει μέχρι στιγμής στη 2η θέση της βαθμολογίας των Κατασκευαστών είναι η απόδοση του K. Raikkonen, που πρακτικά της στερεί τη δυνατότητα να έχει έναν γρήγορο οδηγό να πλαισιώνει τον διεκδικητή του τίτλου, όπως συμβαίνει δηλαδή με τη Mercedes.

Red Bull / Βαθμοί: 184 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 1η Θέση (x1)

Ξεκίνησε ως τρίτη δύναμη, με τα ζητήματα συσχέτισες των δεδομένων της αεροδυναμικής σήραγγας και των αντίστοιχων της πίστας να υποσκελίζουν την προσπάθειά της να φτάσει τις δύο πρωτοπόρους. Αν προσθέσουμε και τα προβλήματα αξιοπιστίας της μονάδας ισχύος της Renault, τότε δημιουργείται ένα ιδιαίτερα δυσμενές σκηνικό. Παρόλα αυτά, η RB έχει αποδείξει πολλάκις στο παρελθόν ότι είναι ίσως η καλύτερη ομάδα στα comeback, και με τα πέντε συνεχόμενα βάθρα του D. Ricciardo από το Ισπανικό ως το Αυστριακό Grand Prix, καθώς και τη απρόσμενη νίκη στο Μπακού, ανέβηκε τόσο αγωνιστικά, όσο και ψυχολογικά. Οι οδηγοί της ένιωσαν και πάλι πως έχουν ένα μονοθέσιο ικανό για κάτι καλύτερο από τις θέσεις 4-5-6, ενώ έφυγαν κι όσα «σύννεφα» υπήρχαν για το μέλλον τους στους «Ταύρους». Στόχος πλέον, όπως τόνισε κι ο επικεφαλής της ομάδας, ChristianHorner, είναι να συλλέξουν περισσότερους βαθμούς από τη Ferrari.

Force India / Βαθμοί: 101 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 6η Θέση (x2)

Αν νομίζατε πως το 2016 ήταν ένα «πυροτέχνημα» για τη Force India και τίποτε παραπάνω, κάνατε λάθος. Η ομάδα του Silverstone έχτισε πάνω στην περυσινή, καλή βάση, και παρά την ραγδαία αλλαγή των κανονισμών για το 2017, κατάφερε να παραμείνει στα ίδια επίπεδα, ως 4η καλύτερη ομάδα του grid. Η αλλαγή οδηγού μοιάζει να μη διατάραξε ιδιαίτερα τις ισορροπίες, μιας κι ο S. Perez παραμένει ο οδηγός στον οποίον βασίζονται οι Ινδοί και, πρακτικά, αυτόν έχουν χρίσει ως ηγέτη τους. Το βάθρο μπορεί να μην έχει έρθει ακόμα, αλλά η απόδοση της VJM10 είναι ένα μονοθέσιο ικανό για μία τρίτη θέση σε ένα επεισοδιακό αγώνα.

Williams / Βαθμοί: 41 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 3η Θέση (x1)

Μαζί με τη McLaren (βλ. παρακάτω), η Williams είναι ακόμα μία ομάδα που δεν αξίζει να βρίσκεται σε αυτή τη θέση. Αγωνιστικά, οι δυσκολίες συνεχίζονται, καθώς η FW40 πάσχει σε αρκετούς τομείς, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την πρόσφυση. Η μονάδα ισχύος της Mercedes κι η αδιαμφισβήτητη εμπειρία του F. Massa δε φτάνουν για να ανεβάσουν το επίπεδο της ομάδας του Grove, που με την προσθήκη του Paddy Lowe στο δυναμικό της, ελπίζει ήδη σε ένα καλύτερο 2018. Το βάθρο του L. Stroll (που μέχρι στιγμής είναι αρκετά νωθρός και δεν πείθει ότι αξίζει τη θέση του στο grid) στο Μπακού ήταν ένα αποτέλεσμα που μάλλον οφείλεται στο ιδιαίτερο του αγώνα και το πόσο «βολεύτηκε» το μονοθέσιο στα χαρακτηριστικά της πίστας, πράγμα που καθιστά δύσκολο το να ξαναδούμε μία Williamsστο podium.

Toro Rosso / Βαθμοί: 39 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 6η Θέση (x1)

Η «θυγατρική» της Red Bull διανύει την καλύτερη δυνατή χρονιά, τηρουμένων των αναλογιών. Είναι πολύ κοντά στη Williams, σαφώς μπροστά από τη Haas, με 9 συνολικά παρουσίες στους βαθμούς. Δεν θα πρέπει να απορήσουμε αν στο υπόλοιπο της σεζόν καταφέρει να περάσει και τους Βρετανούς για την 5η θέση στους Κατασκευαστές. Ίσως η κατώτερη των περιστάσεων απόδοση του D. Kvyat να έχει στερήσει από τους Ιταλούς ήδη την ευκαιρία να βρεθούν μία θέση πάνω.

Haas / Βαθμοί: 29 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 6η Θέση (x1)

Η Haas αποτελεί ένα πραγματικό υπόδειγμα νέας ομάδας. Το 2016 ξεκίνησε την πορεία της στην Formula 1 και ολοκλήρωσε τη σεζόν με 29 βαθμούς. Το 2017 έχει ήδη φτάσει τον ίδιο αριθμό, μόνο που φέτος τόσο ο R. Grosjean, όσο και ο K. Magnussen αποδίδουν στο μέγιστο, όταν δεν τους προδίδουν τα φρένα της VF17. Είναι αλήθεια πως, αν θέλουν να κλείσουν επιτυχημένα τη χρονιά, θα πρέπει να πετύχουν τουλάχιστον όσα και στο πρώτο μισό, που μεταφράζεται σε 8 παρουσίες στην πρώτη δεκάδα.

Renault / Βαθμοί: 26 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 6η Θέση (x1)

«Η ομάδα του ενός οδηγού». Αυτή η πρόταση θα περιέγραφε άριστα τη φετινή Renault, μιας και ο N. Hulkenberg, παρά το ότι φέτος έφτασε στην ομάδα, είναι ο μοναδικός που συνεισφέρει βαθμολογικά (ή και γενικότερα). Και οι 26 βαθμοί της ομάδας του είναι και δικοί του, με τον J. Palmerνα είναι επιεικώς απαράδεκτος. Η RS17, αν και σε καμία περίπτωση καλύτερη της Force India, είναι στα ίδια επίπεδα με τα μονοθέσια των Williams-Toro Rosso-Haas, κι αυτό απέδειξε και με την 6η θέση που κατέλαβε ο Hulkenberg σε Ισπανία και Μ. Βρετανία, σε δύο πίστες-βαρόμετρα για την απόδοση ενός μονοθέσιου.

McLaren / Βαθμοί: 11 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 6η Θέση (x1)

Η φετινή σεζόν εμφανιζόταν πριν την έναρξή της ως η ιδανική ευκαιρία για τον συνδυασμό McLaren-Honda να πετύχει. Ωστόσο, η πραγματικότητα απέχει πολύ από τις προσδοκίες των ανθρώπων της McLaren, και -κυρίως- των ανθρώπων της Honda, που πίστευαν ότι είχαν κάνει άλματα προόδου με τη μονάδα ισχύος. Τα προβλήματα αξιοπιστίας κρατάνε πίσω τον καλύτερο οδηγό του grid κι έναν εκ των πλέον ταλαντούχων νέων οδηγών, που αποδεικνύουν τι είναι σε θέση να πετύχουν, όταν η πίστα δεν έχει απαιτήσεις από τον κινητήρα. Αυτό έγινε και στην Ουγγαρία, εκεί όπου οι F. Alonso και S. Vandoorne πέτυχαν τα καλύτερά τους φετινά αποτελέσματα, με τον Ισπανό να γράφει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Sauber /Βαθμοί: 5 / Καλύτερο αποτέλεσμα: 8η Θέση (x1)

Με τον περυσινό κινητήρα της Ferrari, η ελβετική ομάδα παλεύει για το καλύτερο, έχοντας μάλιστα συλλέξει και 5 βαθμούς. Οδηγικά, θα περίμενε κανείς ο P. Wehrleinνα είναι σαφώς ανώτερος του M. Ericsson, όμως μόνο έτσι δεν έχει η κατάσταση, αφού σε τρεις αγώνες, ο Σουηδός βρέθηκε μπροστά από τον teammateτου. Βέβαια, ο Wehrleinείναι αυτός που έχει φέρει μέχρι στιγμής τους βαθμούς, κι αυτό είναι που τελικά θα μετρήσει._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ