31 Οκτ 2017

F1: Αποφασίστηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά των μονάδων ισχύος από το 2021 και μετά

Η συνάντηση των εκπροσώπων των κατασκευαστών της F1 και της FIA αποδείχθηκε παραγωγική ρίχνοντας φως –όχι άπλετο, ασφαλώς- στις βασικές τεχνικές περγαμηνές των PU των μονοθεσίων που θα πρωταγωνιστήσουν στο θεσμό σε τρία σχεδόν χρόνια από σήμερα. 

Η συζήτηση για τη μορφή που θα έχουν οι μονάδες ισχύος από το 2021, όταν και αναμένεται να αλλάξουν εκ νέου οι κανονισμοί, έχει ξεκινήσει ήδη από το 2016, ενώ σε αυτήν έχουν συμμετάσχει και εν δυνάμει κατασκευαστές, όπως η Aston Martin και εκπρόσωποι του VW Group.

Πλέον, μετά την τελευταία τους συνάντηση, FIA και κατασκευαστές καταστάλαξαν στα πιο βασικά χαρακτηριστικά των νέων μονάδων ισχύος, με μερικές σημαντικές αλλαγές, όπως είναι η αφαίρεση της MGU-H (πάγιο αίτημα όλων πλην της Mercedes), του περιορισμού των κοστοβόρων και ριψοκίνδυνων σχεδιαστικών λύσεων (κάτι που φαίνεται να εξυπηρετεί την Honda σε πρώτη φάση), καθώς και τη θέσπιση ορισμένων κανονισμών για τα καύσιμα, που υπήρξαν ένα φλέγον ζήτημα ειδικά τη φετινή χρονιά.

Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει:

- Οι κινητήρες θα είναι 1,6 λίτρων, V6 υβριδικοί

- Οι στροφές/λεπτό θα αυξηθούν κατά 3.000 για τη βελτίωση του ήχου

- Θα θεσμοθετηθούν συγκεκριμένοι παράμετροι στο σχεδιασμό, ώστε να περιοριστούν τα έξοδα και να μην είναι πλέον νόρμα τα πιο ριψοκίνδυνα σχέδια

- Αφαιρείται η MGU-H

- Θα ισχυροποιηθεί η MGU-K, η οποία θα ελέγχεται σε μεγάλο ποσοστό από τον οδηγό, ενώ θα υπάρχει κι η επιλογή αποθήκευσης της ενέργειας ώστε να χρησιμοποιηθεί προς όφελος του τελευταίου μέσα στον αγώνα

- Θα υπάρχει ένα turbo με περιορισμούς σε μέγεθος και βάρος

- Παραμένει το energy store και το πάνελ ελέγχου των ηλεκτρονικών

- Θα υπάρχουν αρκετά τυποποιημένα μέρη από εξωτερικούς συνεργάτες  

- Υπάρχει και η πρόθεση να θεσπιστούν πιο αυστηροί κανονισμοί σχετικά με τα καύσιμα καθώς και για τον αριθμών των καυσίμων που χρησιμοποιούνται.

Να θυμίζουμε πως η MGU-H είναι κάτι σαν το e-turbo που συναντάται σήμερα και στα αυτοκίνητα παραγωγής. Κύριο χαρακτηριστικό είναι η «διττή» ικανότητά της να ανακτά ενέργεια από το τούρμπο αποθηκεύοντας την υπό τη μορφή ηλεκτρισμού στην μπαταρία και εν συνεχεία να την αποδίδει κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης αυξάνοντας τον ρυθμό περιστροφής των πτερυγίων του υπερσυμπιεστή. Το αποτέλεσμα; Η ελαχιστοποίηση του ανεπιθύμητου φαινομένου του turbo lag (υστέρηση απόκρισης)._Δ.Μ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: