top icon
Αγώνες

F1: Ευτράπελα σε Stefan και US F1, οι αιχμές της Ferrari

Μπορεί να διαθέτεις έτοιμο μονοθέσιο, με κινητήρα και κιβώτιο, οδηγούς και πολλά εκατομμύρια, αλλά χωρίς ελαστικά δεν πας πουθενά…

Μπορεί να διαθέτεις έτοιμο μονοθέσιο, με κινητήρα και κιβώτιο, οδηγούς και πολλά εκατομμύρια, αλλά χωρίς ελαστικά δεν πας πουθενά… Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα που αντιμετώπισε η Stefan GP, ενώ σε ότι αφορά την US F1, ένας έγκριτος δημοσιογράφος του χώρου υπέγραψε μια συνέντευξη με έναν ανώνυμο εργαζόμενο στην αμερικάνικη ομάδα, που περιγράφει απίστευτες καταστάσεις. Τέλος, η Ferrari άσκησε κυνική κριτική με καυστικό τρόπο στα αποτελέσματα των πράξεων του πρώην προέδρου της FIA…
 
Η Stefan GP αναγκάστηκε να ακυρώσει το τεστ που είχε προγραμματίσει στο Portimao της Πορτογαλίας, επειδή δε διαθέτει κατάλληλα ελαστικά για να το πραγματοποιήσει…
 
Η ομάδα του Σέρβου Zoran Stefanovic, διαθέτει έτοιμο μονοθέσιο, έχοντας αγοράσει τα πνευματικά δικαιώματα αυτού που προετοίμαζε η Toyota για φέτος, μαζί με τον κινητήρα και το κιβώτιο, με μερικούς τεχνικούς στο εργοστάσιο της ιαπωνικής ομάδας στην Κολωνία να έχουν συνεχίσει να εργάζονται επάνω σε αυτό.
 
Μάλιστα η ομάδα έχει ανάψει τον κινητήρα της S-01, ωστόσο χωρίς κατάλληλα ελαστικά, δε μπορεί να πραγματοποιήσει δοκιμές… Η Bridgestone έχει συμβόλαιο να παρέχει ελαστικά μονάχα στις ομάδες της Formula 1 που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο πρωτάθλημα.
 
Η Stefan ήλπιζε να πραγματοποιήσει το τεστ έστω με ελαστικά τύπου GP2, ωστόσο η Bridgestone δεν κατάφερε να τα έχει διαθέσιμα σε τόσο περιορισμένο διάστημα.
 
Ο Stefanovic δήλωσε ότι δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί το τεστ με ακατάλληλα ελαστικά, καθώς προέχει η ασφάλεια, ωστόσο πρόσθεσε ότι η ομάδα προσπαθεί να βρει λύση στο πρόβλημα. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν πρόκειται να έχει πρόσβαση σε ελαστικά τύπου Formula 1 αν δε γίνει δεκτή στο πρωτάθλημα από τη FIA, κάτι που προσπαθεί να επιτύχει εδώ και μήνες τώρα.
 
Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μεγάλες αμφιβολίες ότι η US F1 θα συμμετέχει στο φετινό πρωτάθλημα, δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη επί του θέματος και ο Stefanovic δήλωσε ότι η ομάδα του προσπαθεί να αποσαφηνίσει την κατάσταση.
 
Επίσης, ο Σέρβος δήλωσε ότι η Stefan έχει συμφωνήσει σε όρους με τον 25χρονο Ιάπωνα πρώην πιλότο της Williams, Kazuki Nakajima και βρίσκεται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση συμφωνίας με τον 38χρονο Καναδό πρωταθλητή του 1997, Jacques Villeneuve, o οποίος έχει επιβεβαιώσει το ενδιαφέρον του για το ενδεχόμενο να οδηγήσει για την ομάδα σε δηλώσεις του.
 
Παράλληλα, στο στρατόπεδο της (πρώην) Campos, ο καινούργιος διευθύνοντας σύμβουλος της ομάδας, Colin Kolles, συναντήθηκε με τον Bruno Senna, που έχει υπογράψει συμβόλαιο υπό την προηγούμενη διοίκηση, για να αγωνιστεί μαζί της φέτος. Στη συνάντηση, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Senna διαβεβαιώθηκε ότι δε χρειάζεται να φέρει χρήματα από σπόνσορες για να διασφαλίσει τη θέση του στην ισπανική ομάδα, αν και κάτι τέτοιο θα ήταν καλοδεχούμενο.
 
Συνεπώς, ο 26χρονος ανιψιός του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, Ayrton, πιθανότατα θα κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1 στο Μπαχρέιν με την ισπανική ομάδα. Επίσης, αναφέρεται ότι στην ομάδα θα υπάρχει θέση τελικά και για τον πρώην ιδιοκτήτη και ιδρυτή της, Adrian Campos (αν και δεν έχει αναφερθεί τι φύσεως θα είναι αυτή), ενώ θα διατηρηθούν και όλοι οι υπάλληλοί της.
 
Επίσης, αναδύθηκαν φήμες ότι οι δικηγόροι του Tony Teixeira, του Νοτιοαφρικανού ιδιοκτήτη του πρωταθλήματος μονοθεσίων Α1GP, εξετάζουν το ενδεχόμενο να μηνύσουν την Campos. Σύμφωνα με προηγούμενες φήμες, ο Teixeira είχε έρθει σε συμφωνία με τον Campos να αγοράσει μέρος της ομάδας, ωστόσο τα χρήματα που είχε υποσχεθεί δεν εμφανίστηκαν ποτέ.
 
Οι καινούργιες φήμες λένε ότι ο Teixeira ισχυρίζεται πως υπέγραψε συμβόλαιο με τον Campos και παρουσίασε όλες τις απαραίτητες τραπεζικές εγγυήσεις για να υποστηρίξει τη συμφωνία, για αυτό και θέλει να μηνύσει την ομάδα, η οποία διασώθηκε εντέλει από τον ήδη μέτοχό της, Jose Ramon Carabante.
 
Την ίδια στιγμή, στο γερμανικό Τύπο εμφανίστηκε η συνέντευξη ενός ανώνυμου υπαλλήλου της US F1, ο οποίος ρίχνει την ευθύνη για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αμερικάνικη ομάδα στον ιδρυτή και διευθυντή της, Ken Anderson, ο οποίος κατά τη γνώμη του συνεντευξιαζόμενου δεν έχει τις ικανότητες να διαχειριστεί ένα ανάλογο εγχείρημα.
 
Mάλιστα, ο ανώνυμος υπάλληλος της US F1 ανέφερε την αποτυχία της Falcon, της εταιρίας κατασκευής πλαισίων της οποίας ο Anderson ήταν συνιδρυτής μαζί με τον Michael Kranefuss (διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Ford τη δεκαετία του ’80 και πρώην ιδιοκτήτης ομάδας στο NASCAR). Η Falcon θα πουλούσε τα μονοθέσιά της σε ομάδες του IRL το 2003, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να υλοποιήσει τους στόχους της, παρουσιάζοντας μονάχα ένα δείγμα πλαισίου στο οποίο ποτέ δεν τοποθετήθηκε κινητήρας…
 
Ο ανώνυμος εργαζόμενος στη US F1, αναφέρει την καθυστέρηση των μισθών του Ιανουαρίου (ο ίδιος πληρώθηκε 5 ημέρες έπειτα από το προβλεπόμενο), και ότι αυτή τη στιμή υπάρχουν 60 εργαζόμενοι έχουν παραμείνει στο εργοστάσιο της US F1 στη Charlotte, αφού δέκα άτομα έχουν ήδη αποχωρήσει. Αναφέρει επίσης ότι οι εργαζόμενοι στην ομάδα κατάλαβαν στις αρχές Δεκεμβρίου ότι υπάρχει πρόβλημα, όταν αναμενόταν μεγάλη αύξηση παραγωγής, η οποία δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Το σχεδιαστικό τμήμα δεν παρήγαγε σχέδια προς κατασκευή με την απαιτούμενη συχνότητα, επειδή ήταν ανεπαρκώς επανδρωμένο. Έγιναν επανειλημμένες εκκλήσεις αύξησης του αριθμού των σχεδιαστών από το σχεδιαστικό τμήμα, τις οποίες ο Anderson αρνήθηκε.   
 
Ο εργαζόμενος στην US F1, δήλωσε ότι όλες οι μηχανολογικές αποφάσεις έπρεπε να εγκριθούν από τον ίδιο τον Anderson, o οποίος κατά την άποψη του συνεντευξιαζόμενου καθυστερούσε τη διαδικασία. Παρέθεσε το ακόλουθο παράδειγμα: η βασική μορφή του πλαισίου είχε αποφασιστεί στις αρχές Δεκεμβρίου, αλλά ο σχεδιασμός του εξωτερικού του «δέρματος» έκανε σχεδόν ένα μήνα να ολοκληρωθεί.
 
Αναφέρει επίσης ότι ο συνιδρυτής της ομάδας, Peter Windsor, ερχόταν σπανίως στο εργοστάσιο και ήταν αρκετά αφελής να πιστέψει τις διαβεβαιώσεις του Anderson ότι όλα λειτουργούσαν σύμφωνα με το σχέδιο. Ο συνεντευξιαζόμενος αναφέρει ότι ο Windsor δεν είχε αντιληφθεί την κατάσταση μέχρι μια συνάντηση στο εργοστάσιο στα τέλη Ιανουαρίου/αρχές Φεβρουαρίου, όπου ρώτησε ποιοι πιστεύουν ότι η ομάδα δε θα καταφέρει να παρευρεθεί στo Μπαχρέιν και σχεδόν όλο το προσωπικό σήκωσε το χέρι του…! Ο Βρετανός ήταν εμφανώς σοκαρισμένος.
 
Στις δηλώσεις του, ο ανώνυμος πληροφοριοδότης, λέει ότι ο συνιδρυτής του YouTube και επενδυτής στη USF1, ChadHurley, επισκέφθηκε το εργοστάσιο στις 15 Ιανουαρίου, ωστόσο ο Anderson έγινε η σκιά του και δεν του επέτρεψε να μιλήσει άμεσα με τους υπεύθυνους των τμημάτων. Ο Hurley όμως επέστρεψε κρυφά, χωρίς τον Anderson και πήρε τις απαντήσεις που ήθελε… Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Hurley έχει σταματήσει να επενδύει στην ομάδα, αλλά ο συνεντευξιαζόμενος πιστεύει ότι δεν πρόκειται να απογοητεύσει τους εργαζόμενούς της, οι οποίοι έχουν μετακομίσει από όλη τη χώρα για να εργαστούν στην αμερικάνικη ομάδα.
 
Ο Anderson απάντησε στις παραπάνω κατηγορίες λέγοντας ότι οι δηλώσεις του συνεντευξιαζόμενου είναι προκατειλημμένες, λανθασμένες και πέφτουν σε αντιφάσεις. Ο Anderson δήλωσε ότι η ομάδα ξεκίνησε καθυστερημένα την προετοιμασία της για το 2010 λόγω των περυσινών διαμαχών μεταξύ FIA και FOTA και ότι ο ίδιος ζήτησε από το σχεδιαστικό τμήμα το μονοθέσιο της USF1 να είναι απλό, ανθεκτικό και αξιόπιστο. Πρόσθεσε ότι το μέλλον της ομάδας δεν είναι ξεκάθαρο, καθώς η κατάσταση αλλάζει κάθε μέρα…
 
Η πιο λογική υπόθεση που έχει προκύψει, είναι ο Hurley να πουλήσει το δικαίωμα συμμετοχής που κατέχει η USF1 στο πρωτάθλημα του 2010 στη Stefan GP, έτσι ώστε να αποσβέσει τα χρήματα που επένδυσε στην αμερικάνικη ομάδα. Αλλά αυτό παραμένει μια απλή εικασία προς το παρόν.
 
Επιπλέον, η Ferrari δημοσίευσε στην επίσημη ιστοσελίδα της ένα άκρως καυστικό κείμενο, στο οποίο επικρίνει την πολιτική του πρώην προέδρου της FIA, Max Mosley, όσον αφορά την είσοδο καινούργιων ομάδων στη Formula 1.
 
Στο κείμενο, αναφέρεται ότι μονάχα 11 από τις 13 ομάδες που υπέγραψαν ότι θα συμμετάσχουν στο φετινό πρωτάθλημα, έχουν εμφανιστεί στις δοκιμές εξέλιξης, μερικές πιο αργά (Lotus), ενώ άλλες κατάφεραν να καλύψουν μονάχα λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα (Virgin), αμφότερες όμως με πολύ πιο αργούς χρόνους από τις υπόλοπες.
 
Το κείμενο συνεχίζει αναγράφοντας ότι η 12η ομάδα, η Campos, σώθηκε από έναν «λευκό ιππότη» που παρείχε τα απαιτούμενα χρήματα. Με τον όρο «λευκός ιππότης» η Ferrari αναφέρεται φυσικά στον Bernie Ecclestone.
 
Η Ferrari συνεχίζει γράφοντας ότι η 13η ομάδα, η USF1, κρύβεται στη Charlotte (προς απογοήτευση του οδηγού της, Jose Maria Lopez), έχοντας την αυθάδεια να ισχυρίζεται ότι όλα βαίνουν καλώς.
 
Και συνεχίζει: «Σειρά έχουν τα αρπακτικά από τη Σερβία, τα οποία ξεκίνησαν μια δονκιχωτική νομική μάχη με τη FIA και έπειτα συνέλλεξαν τα κόκκαλα της Toyota στο νεκροκρέβατό της, περιφερόμενα, περιμένοντας να αντικαταστήσουν τον πρώτο που θα εγκαταλείψει το παιχνίδι, πιθανότατα με την υποστήριξη του ίδιου λευκού ιππότη, με τη γυαλιστερή πανοπλία», τονίζοντας ότι στη Stefan GP εργάζεται ο πρώην επικεφαλής σχεδιαστής της McLaren, Mike Coughlan, ο οποίος έχει ακόμα «τη μυρωδιά από περασμένα σκάνδαλα».
 
Και καταλήγει: «Αυτή είναι η κληρονομιά του ιερού πολέμου που κήρυξε ο πρώην πρόεδρος της FIA. Σκοπός ήταν να επιτραπεί η είσοδος στη Formula 1 σε μικρότερες ομάδες. Το αποτέλεσμα: δυο ομάδες θα φτάσουν κουτσά στραβά στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος, μια τρίτη σπρώχνεται στο ρινγκ από ένα αόρατο χέρι –μπορείτε να είστε σίγουροι ότι δεν είναι το χέρι του Αdam Smith (σ.σ.: του Σκοτσέζου φιλόσοφου, πρωτοπόρου στον τομέα των πολιτικοοικονομικών)- και, όσον αφορά την τέταρτη, καλύτερα να καλέσετε την υπηρεσία αγνοούμενων για να την εντοπίσετε. Στο μεταξύ, χάσαμε δυο Κατασκευαστές στο δρόμο, στη μορφή των BMW και Toyota, ενώ στη Renault δεν έχει απομείνει κάτι πέραν του ονόματος. Άξιζε τον κόπο;».
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ