top icon
Αγώνες

F1: Η αλματώδης πρόοδος της Red Bull μέσα στο 2017

Μέσα σε 7 μήνες, η Red Bull έχει καταφέρει από το να τερματίζει σχεδόν 1 λεπτό πίσω από τους πρωτοπόρους να ανεβαίνει σταθερά στο βάθρο και να έχει δύο νίκες στο ενεργητικό της. Πώς εξελίσσεται ως τώρα το 2017 για τους Αυστριακούς; Τι λένε οι αριθμοί;

«RB13: Unlucky for some». Αυτό ήταν το σλόγκαν για το φετινό μονοθέσιο των «Ταύρων», το 13ο στην σειρά, με τους ανθρώπους της ομάδας να διατείνονται πως το νούμερο 13 δεν θα αποτελούσε κακότυχο για την ομάδα, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Και, στην αρχή, μόνο καλότυχο δεν απεδείχθη.

Ήδη από τις χειμερινές δοκιμές φαινόταν πως τα πράγματα θα ήταν δύσκολα για την ομάδα του Milton Keynes, τόσο σε θέματα απόδοσης, όσο και στον τομέα της αξιοπιστίας. Η μονάδα ισχύος της Renault παρέμενε το «αγκάθι», όμως και η δουλειά της RB στο σασί δεν ήταν η ιδανική, μιας και η Ferrari έκανε το άλμα που έπρεπε και την ξεπέρασε. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, μέσα σε 8 ημέρες δοκιμών στη Βαρκελώνη, η RB13 έγραψε 684 γύρους (ήτοι 3.184 χλμ), σχεδόν 2000 λιγότερα χιλιόμετρα από την πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα Mercedes. 

Έπειτα, το «κλισέ» που ήθελε την αυστριακή ομάδα να έχει πάντα την καλύτερη απόδοση στον αεροδυναμικό τομέα έπαψε να ισχύει. Το κράμα έλλειψης αποδοτικότητας και μεγάλης αναξιοπιστίας έφερε τους 4 φορές πρωταθλητές να ξεκινούν με το «αριστερό» τη σεζόν, κάτι που φάνηκε από τον πρώτο κιόλας αγώνα στο Albert Park. Εκεί, ήρθε η πρώτη από τις συνολικά 10 εγκαταλείψεις της RB, καθώς ο Ricciardo δεν ολοκλήρωσε το GP της πατρίδας του. Σε αυτό όμως τερμάτισε ο M. Verstappen, αλλά σχεδόν μισό λεπτό πίσω από τους πρώτους (28.827 δλ.) στην 5η θέση.

Μέχρι και την Ισπανία, δηλαδή για τρεις αγώνες, η Red Bull είχε εδραιωθεί ως η τρίτη ομάδα του grid, έχοντας κι ένα βάθρο στην Κίνα δια χειρός Verstappen.Και πάλι, όμως, η διαφορά του Ολλανδού από τον νικητή Hamilton ήταν στα 45 δευτερόλεπτα, ενδεικτικό της αδυναμίας των Αυστριακών εκείνη τη στιγμή να απειλήσουν στα ίσα τις Mercedes και Ferrari. Η μεγάλη αδυναμία τους βρισκόταν στην συσχέτιση των δεδομένων του προσομοιωτή με τα δεδομένα της πίστας, αφήνοντάς τους συνεχώς με νέα μέρη που δεν απέδιδαν τα αναμενόμενα.

Το κομβικό σημείο συνήθως για την απόδοση των ομάδων (ή έστω την κατεύθυνση που αυτή θα έχει ως το τέλος τη σεζόν) είναι το Ισπανικό GP, εκεί όπου τα αναβαθμισμένα αεροδυναμικά πακέτα μπορούν να ανακατέψουν την τράπουλα και να δημιουργήσουν μία νέα τάξη πραγμάτων στο grid. Κι όμως, η RB δεν ακολούθησε την πεπατημένη και με πολύ μικρές αλλαγές (για παράδειγμα, νέα barge boards) προσπάθησε να βρει μερικά πολύτιμα δέκατα, καθώς μόλις στον προηγούμενο αγώνα, αυτόν της Ρωσίας, έχανε σχεδόν 1 δλ. ανά γύρο. Πράγματι, ο Ricciardo κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, ξεκινώντας ένα σερί συνεχόμενων τερματισμών στην πρώτη τριάδα ως και το Grand Prix της Αυστρίας.

Μέσα σε αυτό το σερί ήρθε κι η ανέλπιστη νίκη του Αυστραλού στο Μπακού, δείγμα ανάκαμψης για την RB13. Βέβαια, δεν ήταν μία νίκη που ήρθε χάρη στην απτή απόδοση του μονοθέσιου, αλλά περισσότερο «προέκυψε» από το γεγονός ότι οι Hamilton και Vette έμειναν εκτός διεκδίκησης. Ωστόσο, το γεγονός ότι η Red Bull ήταν εκεί για να εκμεταλλευτεί τα σκαμπανεβάσματα των αντιπάλων της λειτούργησε ευεργετικά, ειδικά στο πεσμένο ηθικό της ομάδας.

Στο διπλανό box, o Verstappen εγκατέλειπε σε Καναδά, Μπακού κι Αυστρία, αποδεικνύοντας πως δεν όδευαν –ακόμα- όλα καλά. Η αξιοπιστία παρέμενε μεγάλο ζήτημα, και το χειρότερο ήταν πως δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα από μόνοι τους.

Έπρεπε να έρθει η Ουγγαρία για να έρθει το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων, αυτό που έκανε τους ανθρώπους της ομάδας, αλλά και τους αναλυτές του ξένου Τύπου να κάνουν λόγο για ένα b-spec μονοθέσιο. Η RB13 έφερε πολλά νέα μέρη, κάτι που επιβεβαίωσε o Ricciardo: «Πραγματικά νιώθω ότι βρήκαμε πρόσφυση, και δεν παραπονιόμουν ιδιαίτερα στην ενδοεπικοινωνία σήμερα. Νιώθω πως έχουμε κάνει ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση».

 Και συνέχισε, λέγοντας:

«Συμπεριφέρεται σαν ένα bspec. Έδειχνε ανταγωνιστικό από την πρώτη στιγμή».

Δεν ήταν τυχαία τα λεγόμενα του Αυστραλού πιλότου. Ήταν πέρα για πέρα αλήθεια ότι το σχεδιαστικό team της ομάδας του, προεξάρχοντος του Adrian Newey, είχε κατορθώσει να «αναγεννήσει» την RB13. Μπορεί το ατύχημα των δύο οδηγών των «Ταύρων» στην αρχή του αγώνα της Βουδαπέστης να μην τους επέτρεψε να δείξουν την πλήρη δυναμική αυτού του «νέου» μονοθέσιου, όμως δεν αργούσε η ώρα που θα έπαιρναν τα αποτελέσματα που άξιζαν.

Με την επανέναρξη του πρωταθλήματος στο Spa, o Ricciardo εξασφάλισε το 6ο του φετινό βάθρο, όντας τρίτος και μόλις 10,7 δλ. από τον πρώτο Hamilton. Αυτό κι αν ήταν βελτίωση! Από τα 60 δλ. της Ρωσίας, η διαφορά έπεσε 50 δλ., η ομάδα είχε πλέον στα χέρια της ένα μονοθέσιο που δεν έψαχνε απλά τις πίστες που να το βολεύουν. Υπήρχε πρόοδος.

Αυτή η πρόοδος επιβεβαιώθηκε και στη συνέχεια με την απόδοση που είχαν στη Σιγκαπούρη, παρά το πώς εξελίχθηκε τελικά ο αγώνας για τον Verstappen (που εγκατέλειψε από τα πρώτα 100 μ.) και για τον Ricciardo (που λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών δεν έπιασε ποτέ τον ρυθμό που θα μπορούσε). Η μεγαλύτερη απόδειξη της ανάκαμψης της Red Bull ήρθε στη Μαλαισία, εκεί όπου για πρώτη φορά φέτος μπόρεσε να κερδίσει τη Mercedes (και τη Ferrari) βασιζόμενη αποκλειστικά στις δυνάμεις της, κι όχι σε συγκυρίες. Η νίκη του 20χρονου Ολλανδού στη Sepang δεν ήρθε σαν έκπληξη, αν σκεφτεί κανείς την ανοδική πορεία που διέγραφε μέχρι εκείνη τη στιγμή η ομάδα του.

Μία εβδομάδα μετά ήρθε και το διπλό βάθρο στην Ιαπωνία, ένα αποτέλεσμα που επισφράγισε (θεωρητικά) τη θέση της RB ως 2η σε δυναμική, πολύ κοντά (ή και στα ίσα) με τη Scuderia.

Όταν ο Christian Horner, επικεφαλής της ομάδας, δήλωνε πως στόχος ήταν να εξασφαλίσουν περισσότερους βαθμούς από τους Ιταλούς μετά το θερινό διάλειμμα, δεν ήταν λίγοι αυτοί που απορούσαν με την αισιοδοξία του. Κι όμως, μετά από 5 αγώνες, η RB μετρά 119 βαθμούς έναντι 77 της Ferrari.

Με τέσσερα Grand Prix να απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, η κατάληψη της δεύτερης θέσης στους Κατασκευαστές μοιάζει δύσκολο έργο. Ωστόσο, η δουλειά που έχει γίνει τώρα μπορεί κάλιστα να αποτελέσει και τον «μπούσουλα» για το 2018._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ