top icon
Αγώνες

F1: Jerez-O Webber ταχύτερος στο στεγνό

Την πρώτη στεγνή ημέρα δοκιμών της εβδομάδας χάρισε ο καιρός σε ομάδες και οδηγούς στη Jerez, όπου ο Mark Webber με τη Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο φετινό χρόνο.

Την πρώτη στεγνή ημέρα δοκιμών της εβδομάδας χάρισε ο καιρός σε ομάδες και οδηγούς στη Jerez, στην τρίτη ημέρα του τρίτου συλλογικού τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, όπου ο Mark Webber με τη Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, ακολουθούμενος από τον Fernando Alonso (Ferrari) και τον Jenson Button (ΜcLaren) με τον Μichael Schumacher (Mercedes) να σημειώνει τον πέμπτο χρόνο της ημέρας.
 
Η πίστα ήταν ακόμα βρεγμένη το πρωί, ωστόσο έπειτα από δυο ώρες στέγνωσε αρκετά για να επιτρέπει τη χρήση σλικ ελαστικών, με αποτέλεσμα οι χρόνοι να αρχίσουν να πέφτουν ραγδαία. Οι καθαροί ουρανοί σήμαιναν ότι όσες ομάδες δεν αντιμετώπιζαν προβλήματα αξιοπιστίας μπορούσαν να κάνουν αρκετή δουλειά μέχρι το απόγευμα. Δυστυχώς δε γνωρίζουμε ποιο τύπο ελαστικών χρησιμοποιούσαν οι οδηγοί στο κάθε stint τους, ωστόσο φέτος προέκυψαν μερικά ενδιαφέροντα δεδομένα, τα οποία λόγω των διαφορετικών προγραμμάτων και των φορτίων καυσίμου δε μπορούν να οδηγήσουν σε συμπεράσματα, δίνουν όμως κάποια πρώτα στοιχεία για τις ιδιότητες των μονοθεσίων.
 
Ο Webber σημείωσε σήμερα τον καλύτερο φετινό χρόνο στη Jerez, καταρρίπτοντας (κατά 6 δέκατα του δευτερολέπτου) την επίδοση του Hamilton από το περασμένο Σάββατο. Ωστόσο η ημέρα του Αυστραλού δεν ήταν χωρίς προβλήματα, καθώς ένα μηχανικό πρόβλημα της Red Bull τον καθήλωσε στα pits για δυο ώρες περίπου, μεταξύ 12:00 και 14:00. Πριν την «εγκατάλειψή» του, ο Webber έκανε ένα stint πέντε γύρων οι οποίοι κυμαίνονταν εντός του 1:22. Ένα stint 8 γύρων με χρόνους και πάλι στο 1:22 ακολούθησε. Στη συνέχεια, ο Αυστραλός έκανε ένα stint 25 γύρων με μέσο χρόνο 1:23.8 και ταχύτερο γύρο στο 1:22.4. Λίγα λεπτά μετά τις τρεις, ο Webber πραγματοποίησε ένα stint τεσσάρων γύρων, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοσή του στο δεύτερο πέρασμα (1.20, 1:19.3, 1:26.2, 1:19.6). Περίπου μισή ώρα αργότερα, ο Webber έκανε άλλο ένα μικρό stint (3 γύρων), όπου σημείωσε και την καλύτερη επίδοση της ημέρας, με τους χρόνους του να διακυμαίνονται ως εξής: 1:19.2, 1:22.3, 1:19.6. Μισή ώρα πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο Αυστραλός έκανε ένα stint 17 γύρων με μέσο χρόνο στο 1:23.8 και καλύτερη επίδοση, στο 1:22.8. O Webber δήλωσε ότι θα ήθελε να έχει κάνει ακόμα ένα μεγάλο stint, αλλά δεν κατέστη δυνατό. Πιστεύει ότι όλες οι ομάδες επικεντρώνονται στην εκμάθηση του τρόπου συμπεριφοράς των καινούργιων ελαστικών (τα οποία ανέφερε ότι συμπεριφέρονταν διαφορετικά από την προηγούμενη εβδομάδα), δεδομένου και του αυξημένου βάρους των μονοθεσίων.
 
Η ταχύτερη επίδοση του Alonso ήταν κατά 8 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργή από αυτήν του Webber, εντούτοις ο Ισπανός δεν έκανε τόσο μικρά stint όσο ο οδηγός της Red Bull, αλλά αντιθέτως εντυπωσίασε με το ρυθμό της Ferrari σε μεγαλύτερη ακολουθία γύρων. Ο 28χρονος σύγκρινε ελαστικά με διαφορετικά φορτία καυσίμου: ταυτόχρονα με το stint του Webber που προαναφέρθηκε πρώτο, ο Alonso βρισκόταν στην πίστα, γυρίζοντας στο 1:21. Στις 13:45 ο Ισπανός ολοκλήρωσε ένα stint 15 γύρων με ταχύτερη επίδοση στο 1:23.1 και μέσο όρο στο 1:24.1, ωστόσο λίγο αργότερα ο Alonso επέστρεψε στην πίστα για άλλους 15 γύρους, σημειώνοντας συνεχώς χρόνους στο 1:20, με το πιο αργό του πέρασμα να ανέρχεται στο 1:21. Μεταξύ 15:00 και 15:20, ο οδηγός της Ferrari γύριζε στο 1:21 πολύ-1:22 λίγο (την ίδια στιγμή που ο Schumacher σημείωνε πανομοιότυπους χρόνους, σημειώνοντας σε 12 γύρους μέσο όρο στο 1:21.8 και καλύτερη επίδοση στο 1:21.427. 16:00: Ο Alonso ολοκλήρωσε ένα stint 14 γύρων με τους χρόνους του να κυμαίνονται στο 1:21, τη στιγμή που οι Button και Kubica γύριζαν στο 1:22 (αν και ο Πολωνός διέγραψε μόλις 5 γύρους στη συγκεκριμένη εξόρμησή του). Είκοσι λεπτά πριν το τέλος, ο Ισπανός ξεκίνησε ένα stint με τρεις γύρους μεταξύ 1:21.4 και 1:21.6, ωστόσο η διαδικασία διακόπηκε από την τελική κόκκινη σημαία της ημέρας, που προκάλεσε ο Nico Hulkenberg με τη Williams.
 
Στην τρίτη θέση των χρόνων κατετάγη ο Jenson Button με τη McLaren, που επικεντρώθηκε στο μηχανικό στήσιμο της MP4-25. H ομάδα θα έχει στη διάθεσή της για την αυριανή, τελευταία ημέρα του τεστ, μερικά καινούργια δευτερεύοντα εξαρτήματα. Στις 12:00 περίπου, που η πίστα είχε στεγνώσει πλήρως σχεδόν, ο Βρετανός πρωταθλητής ξεκίνησε ένα stint με 6 γύρους, που κυμαίνονταν στο 1:21. Στις 14:20, σε ένα stint 9 γύρων, ο Button σημείωσε μέση επίδοση 1:22.3 με την ταχύτερη να είναι στο 1:20.9. Μισή ώρα αργότερα, ένα stint 8 γύρων (διακεκομμένο από μερικά γρήγορα pit stop στα τελευταία περάσματα), παρουσίασε μέσο όρο χρόνου 1:23.3 με καλύτερη επίδοση στο 1:21.1. Τις επόμενες δυο ώρες, ο Βρετανός γύριζε στο 1:22 σε ένα stint και στο 1:23 σε ένα άλλο. Ο 30χρονος οδηγός της McLaren παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ακόμα μερικά πράγματα που πρέπει να ρυθμιστούν έτσι ώστε να αισθάνεται 100% άνετα με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου το οποίο κατά τον ίδιο έχει αποδίδει καλά. Ωστόσο, ο Button δήλωσε ότι η Ferrari διαθέτει το καλύτερο μονοθέσιο, διαθέτοντας τη μεγαλύτερη σταθερότητα σε χρόνους από οποιοδήποτε άλλο, τονίζοντας ότι στο στήσιμο του μονοθεσίου, η συνοχή στην οδηγική συμπεριφορά (που θα επιτρέψει στον πιλότο να πιέζει στο όριο συνεχώς) με τόσο μεγάλες διαφορές φορτίου καυσίμου, αποτελεί την πιο δύσκολη αποστολή τόσο των δοκιμών εξέλιξης όσο και στους αγώνες. Ο Βρετανός παραδέχθηκε ότι ακολούθησε στην πίστα τους Schumacher και Alonso. Παρά το γεγονός ότι δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει το φορτίο καυσίμου, μπορεί να διακρίνει το ζύγισμα που έχουν τα μονοθέσια στην πίστα. Ο Button παρατήρησε ότι η Mercedes ήταν λίγο νευρική στον πίσω άξονα κατά τη διάρκεια πέδησης, μπλοκάροντας τα ελαστικά της, ωστόσο προσέθεσε ότι αν το μονοθέσιο έφερε 150 κιλά καύσιμα, μια ανάλογη αντίδραση είναι λογική. Ο Βρετανός πρωταθλητής πιστεύει ότι η McLaren πλησιάζει στην εξόρυξη της βέλτιστης απόδοσης κατά τη διάρκεια ενός γύρου και βελτιώνεται συνεχώς στις μεγαλύτερες αποστάσεις. Προσέθεσε ότι δεν έχει δει ποτέ στη ζωή του να συλλέγονται τόσα πολλά δεδομένα από το μονοθέσιο κατά τη διάρκεια δοκιμών, κάτι που λέει πολλά για τις ικανότητες αλλά και τις μεθόδους της McLaren.
 
O Nico Hulkenberg (4ος σήμερα) συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους από οποιονδήποτε άλλο οδηγό σήμερα και επικεντρώθηκε σε προσομοιώσεις αγώνα και μεγάλα stint για εργασία επάνω στο στήσιμο της Williams FW32. O Ηulkenberg προκάλεσε την τελευταία κόκκινη σημαία της ημέρας, πέντε λεπτά πριν την προγραμματισμένη λήξη της διαδικασίας, λόγω ενός προβλήματος στα υδραυλικά, ωστόσο το συγκεκριμένο εξάρτημα που προκάλεσε τη βλάβη είχε κάνει πολλά χιλιόμετρα. Σε ένα stint 25 γύρων, ο Γερμανός είχε μέσο όρο χρόνου 1:23.3 (τιμή που ανέβηκε λόγω ενός πολύ αργού γύρου στο μέσο), ενώ στην επόμενης εξόρμησή του (διάρκειας 22 γύρων) ο μέσος χρόνος του ήταν και πάλι στο 1:23, με ταχύτερη επίδοση το 1:21.4 όταν τα ελαστικά ήταν φρέσκα στον πρώτο γύρο. Προς το τέλος της ημέρας, o οδηγός της Williams έκανε ένα stint 12 γύρων, με μέσο όρο χρόνου στο 1:23.3 και ταχύτερο πέρασμα στο 1:22.7.
 
Την 5η επίδοση της ημέρας σημείωσε ο Michael Schumacher στο τιμόνι της Mercedes ο οποίος, όπως και οι περισσότεροι οδηγοί, επικεντρώθηκε στο στήσιμο της MGP W01 και τη σύγκριση ελαστικών. Κατά τις 14:20, ο Γερμανός πραγματοποίησε ένα stint παράλληλα με τους Button και Webber, όντας 1-2 δέκατα ταχύτερος από τον Αυστραλό (που έκανε 8 γύρους έναντι 5 του Schumacher) καθώς αμφότεροι κινούνταν στο 1:22, ενώ ο οδηγός της McLaren βρισκόταν στο 1:21. Μια ώρα αργότερα, o Γερμανός βρισκόταν στην πίστα την ίδια στιγμή με τον Alonso. O Schumacher έκανε stint 10 γύρων με μέσο όρο χρόνου 1:22.4 και ταχύτερη επίδοση στο 1:21.9 (Alonso: 12 γύροι, 1:21.8 μέσος όρος, 1:21.4 ταχύτερη επίδοση).
 
Ο Robert Kubica με τη Renault κατετάγη 6ος συμπληρώνοντας 100 γύρους σήμερα. Κάποιες εκτιμήσεις, τοποθετούν το γαλλικό μονοθέσιο περίπου 7 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τη Ferrari, ωστόσο κανείς δε μπορεί να γνωρίζει σε αυτό το στάδιο. Ο Πολωνός δήλωσε ότι ο άνεμος που έπνεε στην περιοχή επηρέαζε σημαντικά τη συμπεριφορά του μονοθεσίου, αλλά ήταν ευχαριστημένος με τη δουλειά που είχε ολοκληρωθεί.
 
Ο Adrian Sutil, με τη Force India (7oς σήμερα) δήλωσε ότι η μαλακή γόμα παρουσίαζε graining (ανομοιόμορφη φθορά) στις χαμηλές θερμοκρασίες πολύ γρήγορα, καθώς και τα μεσαία επίσης έπειτα από μόλις 10-12 γύρους. O Γερμανός ασχολήθηκε με το στήσιμο και τις κατανομές βαρών στη VJM03 και δήλωσε ότι οι πολλές διακοπές από κόκκινες σημαίες (6 συνολικά σήμερα) δεν του επέτρεψαν να κάνει όσα χιλιόμετρα θα ήθελε.
 
Λόγω ενός μικρού –αλλά χρονοβόρου στην επιδιόρθωσή του- προβλήματος στο σύστημα τροφοδοσίας, καταστράφηκε η ημέρα της BMW Sauber, καθώς ο Kamui Kobayashi πρόλαβε να συμπληρώσει μόλις 28 γύρους σήμερα… O Ιάπωνας είπε ότι σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες, τα ελαστικά συμπεριφέρονται πολύ διαφορετικά από ότι στα Grand Prix της σεζόν, όπου θα κάνει 10 και 20 βαθμούς περισσότερη ζέστη. Οπότε οι ομάδες προσπαθούν να μάθουν το βασικό στήσιμο μονοθεσίου που απαιτούν τα ελαστικά, προσομοιώνοντας τη συμπεριφορά τους σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Δε στήνουν το μονοθέσιο με τον γύρω από τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται τα ελαστικά σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες.
 
Ο Jaime Alguersuari επέλεξε να χρησιμοποιήσει μονάχα έναν τύπο γόμας σήμερα παράλληλα με την αξιολόγηση του συστήματος πέδησης και αεροδυναμικών εξαρτημάτων.
 
Η Virgin κέρδισε τη μάχη των χρόνων εναντίον της Lotus (για μόλις 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου), στη μονομαχία των καινούργιων ομάδων οι οποίες διαθέτουν απλά, βασικά μονοθέσια, τα οποία υστερούν αρκετά σε απόδοση σε σύγκριση με αυτά των εδραιωμένων ομάδων ωστόσο, οδηγός της ομάδας, Lucas di Grassi είχε τη δυνατότητα να συμπληρώσει μονάχα τους μισούς γύρους από τον ομόλογό του στη Lotus, Heikki Kovalainen. O di Grassi προκάλεσε δυο κόκκινες σημαίες σήμερα, την πρώτη μιάμιση περίπου ώρα μετά την έναρξη της διαδικασίας, όταν υπέπεσε σε ένα τετ-α-κέ χωρίς επιπτώσεις. Η δεύτερη διακοπή προκλήθηκε από το Βραζιλιάνο μιάμιση ώρα πριν το τέλος της διαδικασίας. Ένα υδραυλικό πρόβλημα που είχε παρουσιαστεί ξανά στο μονοθέσιο της Virgin, ανάγκασε την ομάδα να περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας χωρίς να κάνει ουσιαστική δουλειά, χάνοντας την ευκαιρία να αξιοποιήσει τη σπάνια ευκαιρία της στεγνής πίστας. Το πρόβλημα αυτό εμφανίστηκε στο μονοθέσιο της Virgin από την πρώτη ημέρα δοκιμών και από τότε έχει αναγκαστεί να διατηρεί συντηρητική προσέγγιση, μέχρι να προετοιμαστεί ένα καινούργιου σχεδιασμού αντίστοιχο εξάρτημα στο τελευταίο χειμερινό τεστ, στη Βαρκελώνη. Προς το παρόν η ομάδα… εφαρμόζει προσωρινές λύσεις για να κάνει μερικά χιλιόμετρα.
 
Aρκετά προβλήματα αντιμετώπισε και η Lotus, ωστόσο ο Heikki Kovalainen κατάφερε να καλύψει κάποια χιλιόμετρα. Ο Φινλανδός ήταν ο πρώτος που προκάλεσε κόκκινη σημαία σήμερα, λόγω ενός προβλήματος σε αισθητήρα του συμπλέκτη, ο οποίος αντικαταστάθηκε. Αργότερα, παρουσιάστηκε μια ρωγμή σε μια από τις εξατμίσεις, ωστόσο η συγκεκριμένη απόληξη αντικαταστάθηκε άμεσα. 
Φ.Λ.
[email protected]
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 19/02/2010
A/A
Oδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μοντέλο
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Mark Webber
Red Bull-Renault
RB6
1:19.299
 
201.067
115
2
Fernando Alonso
Ferrari
F10
1:20.115
0.816
199.019
132
3
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-25
1:20.394
1.095
198.328
101
4
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
FW32
1:21.432
2.133
195.800
138
5
Michael Schumacher
Mercedes
MGP W01
1:21.437
2.138
195.788
79
6
Robert Kubica
Renault
R30
1:21.916
2.617
194.643
100
7
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
VJM03
1:21.939
2.640
194.589
69
8
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
C29
1:22.228
2.929
193.905
28
9
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
STR5
1:22.564
3.265
193.116
120
10
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
VR-01
1:23.504
4.205
190.942
34
11
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
T127
1:23.521
4.222
190.903
68

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ