top icon
Αγώνες

F1: Παρουσιάσεις και δοκιμές

Καθώς έγινε γνωστό το πρόγραμμα των τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, μερικές ομάδες έχουν ανακοινώσει ήδη πότε θα παρουσιάσουν τα μονοθέσιά τους, ή πότε θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην πίστα.

Καθώς έγινε γνωστό το πρόγραμμα των τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, μερικές ομάδες έχουν ανακοινώσει ήδη πότε θα παρουσιάσουν τα μονοθέσιά τους, ή πότε θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην πίστα.

Η Sauber αποτελεί την πρώτη ομάδα που ανακοίνωσε πότε θα παρουσιάσει το μονοθέσιό της για το 2010, την C29. H ελβετική ομάδα, που θα χρησιμοποιεί κινητήρες Ferrari φέτος, θα παρουσιάσει την C29 στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια, στην Ισπανία, στις 31 Ιανουαρίου, μια ημέρα δηλαδή πριν την έναρξη του πρώτου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης.

Η Sauber έχει ήδη ανακοινώσει ότι ο ένας εκ των οδηγών της θα είναι ο 23χρονος Ιάπωνας Kamui Kobayashi (του οποίου οι προσωπικοί σπόνσορες αναφέρεται ότι θα ενισχύσουν το Budget της ομάδας με 5 εκατομμύρια ευρώ), ενώ για το άλλο cockpit φαβορί είναι ο δοκιμαστής της McLaren, Pedro de la Rosa. Σύμφωνα με φήμες, η Nestle, μέσω της θυγατρικής της Nespresso, ενδέχεται να γίνει σπόνσορας της Sauber. O Peter Sauber προσπαθεί εδώ και 10 χρόνια να προσελκύσει την εταιρία να χρηματοδοτήσει την ομάδα του αλλά δεν τα έχει καταφέρει μέχρι στιγμής. Λέγεται ότι η Nestle εξετάζει το ενδεχόμενο να επενδύσει 10 εκατομμύρια ευρώ στην ομάδα του Hinwil.

Παράλληλα, στο στρατόπεδο της Lotus, o Mike Gascoyne (επικεφαλής τεχνικό στέλεχος) δηλώνει ότι η ομάδα προηγείται του χρονοδιαγράμματος που είχε θέσει το Σεπτέμβριο. Συνεπώς, η Lotus αναμένεται να κάνει τις πρώτες δοκιμές με το μονοθέσιό της στο τρίτο τεστ χειμερινών δοκιμών, που θα λάβει χώρα στη Jerez της Ισπανίας και το οποίο θα ξεκινήσει στις 17 Φεβρουαρίου. Η ομάδα ευελπιστεί ότι θα έχει έτοιμο και το δεύτερο πλαίσιό της για τις τελευταίες δυο ημέρες του τελικού τεστ, που θα διεξαχθεί στην πίστα της Βαρκελώνης (25-28/2). Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, το μονοθέσιο θα ολοκληρώνονταν στις 12 Φεβρουαρίου (με τις μελέτες στην αεροδυναμική σήραγγα να έχουν ξεκινήσει τον Οκτώβριο), ωστόσο τώρα αναμένεται να είναι έτοιμο στις 5/2. Επίσης, έχει προγραμματιστεί μια σημαντική αναβάθμιση του μονοθεσίου για το Ισπανικό Grand Prix.

Σύμφωνα με φήμες στο γερμανικό Τύπο, η Mercedes θα παρουσιάσει το μονοθέσιό της για το 2010, στο μουσείο της, στο Unterturkheim της Γερμανίας στις 25 Ιανουαρίου. Το μονοθέσιο αναμένεται να ονομάζεται RB1, προς τιμήν του διευθυντή της ομάδας, Ross Brawn.

H US F1 είναι η μόνη ομάδα που δεν έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής κανέναν οδηγό της για το 2010. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο 26χρονος Αργεντινός Jose Maria Lopez βρίσκεται πολύ κοντά στην εξασφάλιση ενός εκ των δυο cockpit της αμερικάνικης ομάδας, έχοντας συγκεντρώσει 8 εκατομμύρια ευρώ από τους σπόνσορές του (με τα 2 από αυτά να έχουν ήδη παραχωρηθεί στην ομάδα, χωρίς δικαίωμα επιστροφής). Ο Lopez, ο οποίος έχει να οδηγήσει μονοθέσιο από το 2006, έκανε δυο ημέρες δοκιμών με ένα μονοθέσιο Formula 3 πρόσφατα. Ο Αργεντινός στέφθηκε το 2002 πρωταθλητής Formula Renault 2.0 στην Ιταλία, ενώ την επόμενη χρονιά κατέκτησε τον τίτλο στη Formula Renault V6. To 2004 αγωνίστηκε στη Formula 3000 και τα επόμενα δυο χρόνια στο GP2, κατακτώντας μια νίκη. Οδήγησε μονοθέσιο της Formula 1 για πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2003, όταν βρέθηκε πίσω από το τιμόνι μιας Renault, ενώ μερικές ημέρες αργότερα δοκίμασε και μια Minardi. To 2006 πραγματοποίησε άλλες 6 ημέρες δοκιμών με την ομάδα της Renault.

Σύμφωνα με τις φήμες, για το δεύτερο cockpit της US F1, ισχυρός υποψήφιος είναι ο 26χρονος Βρετανός James Rossiter, o οποίος επίσης θα προσφέρει χρήματα στην ομάδα μέσω των προσωπικών του χορηγών. Ο Rossiter έγινε δοκιμαστής της BAR το 2005, παραμένοντας σε αυτή τη θέση όταν η ομάδα μετονομάστηκε σε Honda το 2006. Την άνοιξη του 2007, μετέβη από την Honda στη Super Aguri (πάντοτε στο ρόλο του δοκιμαστή), όπου παρέμεινε μέχρι την χρεωκοπία της ιαπωνική ομάδας, την άνοιξη του 2008.

  
Πρόγραμμα χειμερινών δοκιμών εξέλιξης 2010
Ημερομηνίες
Πίστα
1-3 Φεβρουαρίου
Ricardo Tormo/Βαλένθια (Ισπανία)
10-13 Φεβρουαρίου
Jerez (Ισπανία)
17-20 Φεβρουαρίου
Jerez (Ισπανία)
25-28 Φεβρουαρίου
Catalunya/Βαρκελώνη (Ισπανία)
  
Στο στρατόπεδο της Campos τώρα, ο Bruno Senna αποκάλυψε ότι το μονοθέσιο της ισπανική ομάδας (το οποίο σχεδίασε και θα κατασκευάσει η Dallara) θα συμμετάσχει σε όλα τα τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, γεγονός που σημαίνει ότι το πρώτο πλαίσιο θα έχει ολοκληρωθεί εντός του Ιανουαρίου. O Βραζιλιάνος οδηγός αποκάλυψε επίσης ότι δε θα πληρώνεται από την Campos, αλλά ούτε θα συμβάλλει στο budget της. Ένας προσωπικός του σπόνσορας θα του παράσχει 150.000 ευρώ για τη σεζόν του 2010, έτσι ώστε να καλύψει ο Senna τα έξοδα μετάβασης και διαμονής στους αγώνες. Ωστόσο δεν είναι όλα ρόδινα για την Campos… Η ισπανική ομάδα ψάχνει ένα δεύτερο οδηγό ο οποίος θα φέρει χρήματα, καθώς και σπόνσορες. Οι 55 υπάλληλοι της Campos δεν πληρώνονται πλέον, σύμφωνα με τις αναφορές και μερικοί από αυτούς έχουν ήδη αποχωρήσει από την ομάδα. Tο budget της Campos εκτιμάται στα 20 εκατομμύρια ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των χρημάτων από τα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1), αριθμός πολύ χαμηλός. Μια πιθανή λύση για την έλλειψη χρημάτων είναι η εύρεση συνεταίρου, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να επενδύσει στην ομάδα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Campos προσέγγισε τον Τony Teixeira, το Νοτιοαφρικανό επιχειρηματία και διοργανωτή του πρωταθλήματος A1GP, ο οποίος έχει εκδηλώσει στο παρελθόν ενδιαφέρον να αγοράσει μια ομάδα της Formula 1. Επίσης, η Campos φέρεται να έχει προσεγγίσει και έναν ανώνυμο Γερμανό επιχειρηματία.
Φ.Λ.
[email protected]
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ