top icon
Αγώνες

F1 Silly Season: Τι ισχύει, τι μπορεί να γίνει, τι αποκλείεται

Έχει φτάσει πάλι αυτή η εποχή της σεζόν που οι φήμες οργιάζουν, τα μεταγραφικά σενάρια δίνουν και παίρνουν, και εμείς πρέπει να κρατάμε πάντα μικρό καλάθι.

Πάντοτε η silly season, αυτή η περίοδος από τα μέσα καλοκαιριού ως τα τέλη του Σεπτεμβρίου, τραβούσε το ενδιαφέρον. Τα σενάρια είναι πολλά και οι διαψεύσεις ελάχιστες, το πάγιο «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά» είναι το μόττο των σχολιαστών και εμείς θα συμφωνήσουμε.

Με άξονα τη Ferrari, τον Fernando Alonso, τη Mercedes, τη Red Bull, και τη Renault θα εξετάσουμε τι αλλαγές μπορούμε να δούμε, τι αποκλείεται κατηγορηματικά και τι πραγματικά ισχύει για κάθε μία περίπτωση.

Η σταθερότητα «κλειδί» για τη Scuderia

Είναι δεδομένο πως στη Ferrari θέλουν πάντα το #1 και #2 οδηγό, κι αυτό το διαθέτουν ήδη με τους S. Vettel και K. Raikkonen. Υπάρχουν όμως φήμες που θέλουν τον Γερμανό να μιλά με τη Mercedes για μία μετάβαση στους πρωταθλητές το 2018. Από τη μεριά του, ο πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne, έχει εξηγήσει πως το μέλλον του Vettel είναι στα χέρια του, κι αυτό σημαίνει πως υπάρχει πρόταση από την ιταλική ομάδα για ανανέωση συμβολαίου. Συγκεκριμένα, πληροφορίες της γαλλικής AutoHebdo θέλουν τη Ferrari να προσφέρει στον Vettel 138 εκ. ευρώ για 3 χρόνια, ενώ στον Raikkonen δίνουν ένα μονοετές συμβόλαιο με απολαβές στα 5 εκ. ευρώ. Το ρεπορτάζ αναφέρει πως κανείς εκ των δύο δεν έχει απαντήσει ακόμη, αν κι αναμένεται να συμφωνήσουν κι οι δύο για να συνεχιστεί η κοινή τους πορεία για τέταρτη χρονιά, με την ανακοίνωση να έρχεται λίγο πριν το Ιταλικό GP στις αρχές Σεπτέμβρη.

Αυτό το σενάριο ενισχύεται κι από το γεγονός ότι σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Haas, Gene Haas, ξεκαθάρισε πως οι Romain Grosjean και Kevin Magnussen θα παραμείνουν στο δυναμικό της ομάδας και για το 2018, αποκλείοντας αυτομάτως το ενδεχόμενο μετάβασης στου Grosjean στη Scuderia στη θέση του Raikkonen.

Όσο για το 2019, η θέση του Vettel πρέπει να θεωρείται δεδομένη αν δεχτεί φέτος στην τριετή ανανέωση, αλλά αυτή του Raikkonen έχει πολλούς μνηστήρες: Grosjean, Ricciardo, ακόμα και Leclerc. Αλλά αυτό θα φανεί πολύ πιο καθαρά το 2018.

Ό,τι αποφασίσει η Honda

Η καριέρα του Fernando Alonso έχει φτάσει σε αυτό το πολύ δύσκολο σημείο που οι επιλογές είναι ελάχιστες, αν όχι ανύπαρκτες. Η McLaren τον θέλει στο δυναμικό της, κι ο ίδιος απολαμβάνει το γεγονός ότι βρίσκεται σε μία ομάδα που ακούει μόνο εκείνον, δεν έχει έχθρες και βασίζεται πάνω του. Ωστόσο, με τη μονάδα ισχύος της Honda να είναι για ακόμα μία φορά αναξιόπιστη και πολύ μακριά από τον ανταγωνισμό, ο Ισπανός αναγκάζεται να παλεύει για βαθμούς, περνά τρία χρόνια σε μία θέση που δεν αξίζει στο βεληνεκές του.

Όμως, με τις Mercedes και Ferrari να αποκλείουν κάθε ενδεχόμενο να εντάξουν στο team τους τον Alonso, ο ίδιος μένει με την επιλογή της Renault (αν θέλει να φύγει από τη McLaren), με τους Γάλλους όμως να έχουν ξεκαθαρίσει από καιρό πως θέλουν έναν οδηγό με υπομονή και πίστη σε ένα μακροπρόθεσμο πλάνο. Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν τα διαθέτει ο 36χρονος πια Alonso, που θέλει (και πρέπει) να βρεθεί σε μία ομάδα έτοιμη για νίκες όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Η τελική απόφαση όμως θα εξαρτηθεί από τι θα κάνει η Honda, που τον Οκτώβρη θα καταλήξει στο πώς θα κινηθεί, ανάλογα με την απόδοση των αναβαθμίσεών της. Το πιθανότερο είναι ο 2 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής να περάσει ακόμα μία χρονιά στο Woking, ελπίζοντας για το καλύτερο. Αν η Honda φύγει από το σπορ, αυτομάτως η McLaren βρίσκεται στη δύσκολη θέση να καλύψει χρηματικά το κενό των Ιαπώνων, καθώς αυτοί είναι που πληρώνουν τον Alonso από το 2015 και μόνο αυτοί μπορούν να τον κρατήσουν.

Και σε ενδεχόμενη αποχώρηση από το σπορ, δεν είναι απίθανο να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στο Indy Car, μετά το αρκετά θετικό ντεμπούτο του στο Indy 500 τον περασμένη Μάιο.

Ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει

Αυτό είναι το μότο της Mercedes για το 2018, καθώς η συνύπαρξη των Lewis Hamilton και Valtteri Bottas αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτική, φέρνοντας στα μισά της χρονιάς την γερμανική ομάδα πρώτη στη βαθμολογία των κατασκευαστών. Δεν υπάρχουν προστριβές μεταξύ τους, κυρίως γιατί ο Hamilton δε νιώθει ακόμα πίεση από τον νέο του teammate, και αυτό σε συνδυασμό με την πολύ καλή απόδοση που έχει ο Bottas και τον τρόπο με τον οποίο εκμεταλλεύεται κάθε κενό, κάθε ευκαιρία, βοηθούν ιδιαίτερα την ομάδα του Brackley να πάρει την απόφασή της.

Όσον αφορά τα σενάρια για μετάβαση του Hamilton στη Ferrari, κάτι τέτοιο μοιάζει πιθανότερο να γίνει το 2019, κι αν είναι οι συνθήκες κατάλληλες. Άλλωστε, κι ο ίδιος «παίζει» με τις δηλώσεις του, αφήνοντας ανοιχτό ακόμα και το ενδεχόμενο να αποχωρήσει νέος από την F1. Πιέζει για ένα καλύτερο συμβόλαιο, και το δικαιούται.

Περίεργο το κλίμα στην οικογένεια της Red Bull

Η οικογένεια της Red Bull (D. Ricciardo, M. Verstappen, C. Sainz, D. Kvyat) αποτελείται από οδηγούς με πολύ διαφορετικές φιλοδοξίες και δυσκολίες. Το δίδυμο της «μαμάς» ομάδας έχει ως στόχο του να παλέψει για τον τίτλο από την αμέσως επόμενη χρονιά, χωρίς δικαιολογίες. Ο Ricciardo φαίνεται να νιώθει καλά με την ομάδα και θέλει να παραμείνει τουλάχιστον για το 2018, αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι σίγουρο πως ισχύει και για τον νεαρό Ολλανδό. Η επένδυση που έχουν κάνει στο πρόσωπο του Verstappen είναι πολύ μεγάλη για να την παρατήσουν τόσο εύκολα. Ο ίδιος δεσμεύεται από συμβόλαιο ως το 2019 και αυτό είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο πρέπει να θεωρείται απίθανο να φύγει από την RB φέτος, όσο κι αν το θέλει.

Στα της Toro Rosso, o Kvyat αναμένεται να παραμείνει και το 2018 στην ομάδα, παρά τα κακά αποτελέσματα και τους μόλις 4 βαθμούς που έχει συγκεντρώσει ως τώρα, πράγμα που αφήνει τον νεαρό ανερχόμενο οδηγό της Red Bull, Pierre Gasly, να ελπίζει για το 2019 –εκτός σημαντικού απροόπτου.

Όσον αφορά τον Sainz, ο Ισπανός θέλει να πάρει την ευκαιρία του σε κάποια άλλη ομάδα, όπως είναι η Renault, ώστε να μπορέσει να διεκδικήσει κάτι καλύτερο, να έχει τον έλεγχο του μέλλοντός του στην F1. Παρόλα αυτά, μετά από μία σειρά δηλώσεων που ξεκάθαρα έδειχναν πως θέλει να αποχωρήσει από την STR, ο αγωνιστικός διευθυντής των «Ταύρων», Christian Horner, τόνισε πως κάτι τέτοιο θα γίνει μόνο για την σωστή τιμή. Κι αυτό είναι ένα εξίσου ξεκάθαρο «όχι» στις βλέψεις του Ισπανού. Πάντοτε η Red Bull είχε τον πρώτο λόγο για τους οδηγούς της, με φωτεινή εξαίρεση τον S. Vettel.

Καταλυτικός παράγοντας ο Kubica

Ήδη αναφέραμε ως υποψήφιους για την θέση του –κάκιστου- Jolyon Palmer τον F. Alonso και τον C. Sainz, όμως κανείς εκ των δύο δεν είναι στους επικρατέστερους. Αντ’ αυτού, ο Robert Kubica μοιάζει ως ο πιο πιθανός teammate του Nico Hulkenberg για την επόμενη χρονιά.

Ο Πολωνός θεωρείτο ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της γενιάς του, μαζί με τους Hamilton και Vettel, και προοριζόταν για σπουδαία καριέρα στην F1. Ωστόσο, το ατύχημα που είχε σε ράλλι στην Ιταλία τον Φεβρουάριο του 2011 οδήγησε στον πολύ σοβαρό τραυματισμό του στο δεξί χέρι, κάτι που του στέρησε τη δυνατότητα να ξεδιπλώσει το ταλέντο του.

Ωστόσο, μετά από δύο επιτυχημένα (κι ελπιδοφόρα) ιδιωτικά τεστ με την Lotus E20, μονοθέσιο της ομάδας το 2012, και με άκρως πιθανή την παρουσία του και στο τεστ μετά το Ουγγρικό GP (1-2 Αυγούστου στο Hungaroring) όπου θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει την R.S.17, είναι πολύ κοντά στην επιστροφή. Η Renault θέλει να βασιστεί πάνω του, στο αστείρευτο ταλέντο του και θα ήθελε να γίνει κι η ίδια κομμάτι της ιστορίας της F1, αφού θα εμπιστευτεί έναν οδηγό που βρέθηκε πολύ κοντά στο να χάσει τη ζωή του και επιστρέφει για να διεκδικήσει αυτό που του στερήθηκε η ζωή.

Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, όλες οι ανατροπές μπορούν να γίνουν εν ριπή οφθαλμού (βλ. Ιαπωνία 2014, όταν σε ένα πρωινό μάθαμε για τρεις τεράστιες μεταγραφές), αλλά υπάρχει μία σταθερά: η silly season πάντα θα έχει μία ξεχωριστή αύρα, σαν άτυπο κομμάτι του καλεντάρι της Formula 1._Δ.Μ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ