top icon
Αγώνες

F1: Σώθηκε(;) η Campos, η US F1 παραπαίει και η Stefan παραμονεύει…

Η Campos ανακοίνωσε ότι ο μέτοχός της, Jose Ramon Carabente ανέλαβε τον πλήρη έλεγχό της ομάδας, με τον Colin Kolles να αναλαμβάνει τη διεύθυνσή της.

Η Campos ανακοίνωσε ότι ο μέτοχός της, Jose Ramon Carabante ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο της ομάδας, με τον πρώην διευθυντή της Midland/Spyker/Force India Colin Kolles να αναλαμβάνει τη διεύθυνσή της, αντί για τον ιδρυτή της, Adrian Campos. Παράλληλα, η Stefan GP που δεν έχει εξασφαλίσει θέση στο grid του 2010, άναψε για πρώτη φορά τον κινητήρα του μονοθεσίου της, ενώ η US F1 βρίσκεται σε συζητήσεις με τη FIA για την επίτευξη συμφωνίας που θα της επιτρέψει να χάσει τους πρώτους τέσσερις αγώνες της σεζόν και να κάνει το ντεμπούτο της στο Ισπανικό Grand Prix
 
O Ισπανός Jose Ramon Carabante, που ήταν ήδη μέτοχος της Campos και πρόεδρός της, έχει στην κατοχή του πλέον την πλειονότητα των μετοχών της ομάδας (λογικά, για να προστατεύσει την αρχική του επένδυση) και όρισε τον 43χρονο Γερμανό (που έχει γεννηθεί στη Ρουμανία) οδοντίατρο, Colin Kolles στη θέση του διευθύνοντα συμβούλου της ομάδας. Ο Carabante ευχαρίστησε τον Bernie Ecclestone για τη βοήθεια που προσέφερε στην προσπάθεια διάσωσης της ισπανικής ομάδας, η οποία αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, καθώς δεν είχε εξασφαλίσει επαρκείς σπόνσορες. Στην ομάδα δεν υπάρχει πλέον θέση στην ομάδα για τον ιδρυτή της, Adrian Campos, ή τον διευθύνοντα σύμβουλο που είχε ορίσει, Daniele Audetto.
 
Ο Carabante δήλωσε ότι η διαδικασία διάσωσης της ομάδας αποτέλεσε αγώνα δρόμου για την παράταξη δυο μονοθεσίων στο Μπαχρέιν και επιβεβαίωσε ότι η βάση της θα παραμείνει στην Ισπανία, αλλά στη Murcia (και όχι στην Alzira της Βαλένθια), όπου θα πρέπει να κατασκευαστεί από την αρχή ένα εργοστάσιο με αεροδυναμική σήραγγα. Ωστόσο για τους πρώτους τέσσερις αγώνες, η ισπανική ομάδα αγώνα θα λειτουργεί από τα αρχηγεία της Dallara (στην Πάρμα της Ιταλίας), η οποία έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει το μονοθέσιο που θα χρησιμοποιείται. Παρά το γεγονός ότι αρχικά είχε αρνηθεί την ανάμιξή του στην ομάδα της Campos, ο (διευθυντής των ομάδων της Audi στο Le Mans και το DTM) Colin Kolles αποτελεί πλέον διοικητικό στέλεχός της. Ο Γερμανός δήλωσε ότι τις επόμενες 10 ημέρες θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση της ομάδας και θα πρέπει να βρεθεί και επιπλέον οικονομική υποστήριξη για να διασφαλιστεί η συμμετοχή της στο Μπαχρέιν. Ο Kolles είναι αποφασισμένος να πετύχει αυτό το στόχο, αν και αποκάλυψε ότι η ομάδα δεν είχε τίποτα, απλά ένα άδειο εργαστήριο. Ο Γερμανός δήλωσε ότι αποστολή του είναι να συμμαζέψει το χάος, καθώς το μοναδικό που υπήρχε ήταν ένα τμήμα λογισμικού, με 8 ανθρώπους που δεν έχουν δει ποτέ μονοθέσιο της Formula 1 από κοντά να κάνουν προσομοιώσεις. Επιπλέον υπάρχουν 2-3 τεχνικοί με εμπειρία στη Formula 1 και αυτό είναι όλο… Οι πιθανότητες να πραγματοποιηθεί ένα shakedown του μονοθεσίου πριν το Μπαχρέιν είναι ελάχιστες, ενώ απαιτείται και η σύσταση του τμήματος που θα ταξιδεύει στους αγώνες
 
Τα μονοθέσιο που έχει προετοιμάσει η Dallara είναι σχεδόν έτοιμο, με την εργασία επάνω του να έχει ξεκινήσει ξανά και αναμένεται σύντομα να καταφθάσουν στην Ιταλία ο κινητήρας της Cosworth και το κιβώτιο της Xtrac για να ξεκινήσει η συναρμολόγηση. Το μονοθέσιο της Dallara έχει περάσει όλα τα υποχρεωτικά crash test της FIA. Η ομάδα αναμένεται να μετονομαστεί πριν την αρχή της σεζόν ο 50χρονος πρώην τεχνικός διευθυντής Geoff Willis που ήταν παρών την προηγούμενη εβδομάδα στις δοκιμές στη Jerez, ενεργεί ως σύμβουλός της προς το παρόν. Eπίσης, στο τεχνικό τμήμα της ομάδας θα προσχωρήσει και ο Mike Crack, πρώην επικεφαλής μηχανολογίας πίστας στην BMW Sauber, o οποίος εργαζόταν τα τελευταία δυο χρόνια στην ομάδα του Γερμανού οδοντίατρου, Κοlles & Heinz Union που αγωνίζεται στo Formula 3 Euro Series. O Kolles τόνισε ότι η ομάδα θα χρειαστεί οδηγούς με σπόνσορες που να πληρώνουν για να αγωνιστούν. Ο 25χρονος Bruno Senna έχει συμβόλαιο με την ομάδα (αν και με την αλλαγή διοίκησης ο Βραζιλιάνος ενδέχεται να… βρίσκεται στον αέρα, καθώς η συμφωνία του δεν προβλέπει προσωπικούς του σπόνσορες να πληρώνουν για το cockpit του), ενώ οι φήμες λένε ότι ο 26χρονος Ινδός Karun Chandhok είναι ισχυρός υποψήφιος για μια θέση στην ομάδα (διαθέτοντας σπόνσορες που προσφέρουν 4,4 εκατομμύρια ευρώ, πολύ καλές σχέσεις με τον Bernie Ecclestone και ενώ συνομιλεί και με τη Stefan GP), όπως και ο συνομήλικός του Αργεντινός Jose Maria Lopez, που έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο με την US F1, στο οποίο προβλέπεται ότι οι σπόνσορές του και η κυβέρνηση της πατρίδας του θα καταβάλουν στην αμερικάνικη ομάδα 5,7 εκατομμύρια ευρώ.
 
Aντίθετα με την Campos, που φαίνεται ότι θα βρίσκεται στο Μπαχρέιν, η US F1 αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες. Η σημαντικότερη είναι η έλλειψη χρημάτων, η οποία προκαλεί και όλα τα υπόλοιπα προβλήματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, δυο από τους βασικούς σπόνσορες της ομάδας δεν κατέβαλαν τα συμφωνημένα χρήματα. Η κατασκευή του μονοθεσίου δεν έχει ολοκληρωθεί, τα υποχρεωτικά από τη FIA crash test δεν έχουν πραγματοποιηθεί (ήταν προγραμματισμένα για αυτή την εβδομάδα) και έχουμε ήδη γράψει για τις αναφορές που θέλουν τη US F1 να χρωστάει 2,5 εκατομμύρια ευρώ στην Cosworth, ενώ τον Ιανουάριο και καθυστέρησε μια ημέρα να πληρώσει τους υπαλλήλους της. Eπιπλέον, ο μέχρι πρότινος επικεφαλής επιχειρησιακής εξέλιξης της US F1, ο 50χρονος Brian Bonner (που στο παρελθόν αγωνιζόταν στα Champ Cars) αποχώρησε από αυτήν και αποτελεί πλέον διευθυντή της εταιρίας μάρκετινγκ Β4.
 
Συνεπώς, η US F1 βρίσκεται σε συζητήσεις με τη FIA έτσι ώστε να της παραχωρηθεί το δικαίωμα να μη συμμετάσχει στους τέσσερις πρώτους αγώνες της σεζόν και να κάνει το ντεμπούτο της στον 5ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος, το Ισπανικό Grand Prix. Aκόμα και αν βρισκόταν άμεσα ένας επενδυτής διατεθειμένος να καταβάλλει οποιοδήποτε χρηματικό ποσό απαιτείται, η US F1 απλά δεν προλαβαίνει προετοιμάσει εγκαίρως το μονοθέσιό της για να αγωνιστεί στο Μπαχρέιν.
 
Στους όρους της Συνθήκης Ομονοίας (για τις ανάγκες της Super Aguri πριν από τρία χρόνια) υφίσταται όρος που επιτρέπει σε μια ομάδα να χάσει τρεις αγώνες του πρωταθλήματος. Ωστόσο, η FIA έχει εκδώσει ανακοίνωση στην οποία αναφέρει οποιαδήποτε ομάδα αποτύχει να συμμετάσχει έστω και σε ένα Grand Prix της σεζόν, πέραν της περιπτώσεως ανωτέρας δύναμης, κινδυνεύει με αποκλεισμό από το πρωτάθλημα της Formula 1.
 
Ο συνιδρυτής της US F1, Ken Anderson, δήλωσε ότι αν η FIA βγάλει μια απόφαση επί του θέματος άνετα και επιστρέψει στην αμερικάνικη ομάδα να κάνει το ντεμπούτο της μερικούς αγώνες μετά την έναρξη της σεζόν, θα ενεργοποιηθούν συμφωνίες με σπόνσορες που θα της επιτρέψουν να λειτουργήσει και να εμφανιστεί στο Grand Prix της Ισπανίας. Αν απαιτηθούν μια και δυο εβδομάδες για να ληφθεί απόφαση, θα καθυστερήσει ανάλογα και η ικανότητα της ομάδας να αγωνιστεί.
 
Ο Anderson δήλωσε ότι η αντιμετώπιση που έχει δεχθεί η ομάδα του από τη FIA μέχρι στιγμής, δείχνει ότι η Διεθνής Ομοσπονδία θέλει να βοηθήσει την ομάδα και δεν έχει σκοπό να την αναγκάσει τη διακοπή της λειτουργίας της με την εμφάνιση του πρώτου εμποδίου.
 
Ο Anderson προσέθεσε ότι ο Jose Maria Lopez παραμένει δεσμευμένος από το συμβόλαιο που έχει υπογράψει με την ομάδα, ωστόσο ο Αμερικάνος δήλωσε σίγουρος ότι ο 26χρονος οδηγός εξετάζει αυτή τη στιγμή τις επιλογές του. Ο συνιδρυτής της US F1, Peter Windsor ενημέρωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα τον Lopez ότι η US F1 δεν έχει τη δυνατότητα να αγωνιστεί στο Μπαχρέιν. Ωστόσο ο Αργεντινός οδηγός, έχοντας ήδη κάνει δεσμεύσεις προς τους σπόνσορές του, αναχώρησε για το Λονδίνο με τον μάνατζέρ του, Felipe McGough, o οποίος όντας παραγωγός του τηλεοπτικού σταθμού που μεταδίδει τα Grand Prix της Formula 1 στην Αργεντινή, γνωρίζει πολύ καλά τον Bernie Ecclestone, για να συναντηθούν με τον Βρετανό.
 
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Ecclestone κατάφερε να κλείσει μια συμφωνία που θα δει τον Lopez να γίνεται team mate του Bruno Senna στην Campos, κάτι που επιβεβαιώνεται στον Τύπο της Αργεντινής από πηγές κοντά στον McGough. Ωστόσο, άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο Αργεντινός οδηγός έχει καταβάλει ήδη 1,5 εκατομμύριο ευρώ στη US F1 ως εγγύηση…
 
Ο Anderson επίσης διέψευσε τις αναφορές ότι έχουν εγκαταλείψει την ομάδα ο συνιδρυτής της, Peter Windsor και ο Chad Hurley (συνιδρυτής του YouTube), ο οποίος τη χρηματοδοτεί. Ο Hurley έχει επενδύσει περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ στη US F1 και όπως είναι φυσικό, προσπαθεί να προστατεύσει την επένδυσή του. Πολλές φήμες αναδύθηκαν περί των κινήσεων του Hurley: ότι ήρθε σε επαφή με την Dallara (με ειδικό σύμβουλο τον πρώην τεχνικό διευθυντή της Red Bull, Gunther Steiner που συνεργάζεται με την US F1 μέσω της Fiberworks Composites, της εταιρίας επεξεργασίας συνθετικών υλικών που διαθέτει), ωστόσο, έπειτα από την επέμβαση του Cabarente, η ιταλική εταιρία έλαβε τα χρήματά της από την Campos και ευχαρίστησε ευγενικά τους (τρεις συνολικά, συμπεριλαμβανομένου του Hurley) ενδιαφερόμενους για την αγορά του δικαιώματος χρήσης του μονοθεσίου της. Λέγεται επίσης ότι ο Hurley –o οποίος φέρεται να έχει αναλάβει τον έλεγχο της US F1, όντας ιδιαίτερα δυσαρεστημένος με τις τελευταίες εξελίξεις που την αφορούν- ενδέχεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με την Campos για συγχώνευση με την αμερικάνικη ομάδα ή ακόμα και να αποτελεί μέρος της συμφωνίας του Jose Maria Lopez με αυτήν, καθώς ο προσωπικός του σύμβουλος Parris Mullins ήταν παρών στις συσκέψεις Lopez-McGough-Ecclestone στο Λονδίνο.
 
Mια από τις πιο λογικές υποθέσεις που έχει αναφερθεί, είναι άλλη όμως. Το πρόβλημα της είναι ότι διαθέτει θέση στο grid του 2010, αλλά δεν έχει τη δυνατότητα να προετοιμάσει εγκαίρως το μονοθέσιό της για την έναρξη της σεζόν. Το μοναδικό πράγμα που μπορεί να εμπορευτεί ο Hurley από τη US F1 είναι το δικαίωμα συμμετοχής στο πρωτάθλημα. Και υπάρχει μια ομάδα με έτοιμο μονοθέσιο που δεν έχει εξασφαλίσει θέση στο grid: η Stefan GP. Μια συγχώνευση με τον Hurley θα είχε λογική.
 
H Stefan GP, η ομάδα του Σέρβου Zoran Stefanovic η οποία χαίρει υποστήριξης από τον Bernie Ecclestone και αγόρασε τα πνευματικά δικαιώματα του μονοθεσίου (μαζί με τον κινητήρα και το κιβώτιο) της Toyota, άναψε για πρώτη φορά τον V8 του ολοκληρωμένου πρώτου πλαισίου της την Παρασκευή, στην Κολωνία, στο πρώην εργοστάσιο της ιαπωνικής ομάδας, (όπου προετοιμάζεται και το δεύτερο πλαίσιο της S-01), ενόψει των δοκιμών που έχουν προγραμματιστεί στο Portimao της Πορτογαλίας για τις 25/2. Όσον αφορά τα ελαστικά, η Bridgestone ενημέρωσε τη Stefan ότι παρέχει τα προϊόντα της για τη Formula 1 μονάχα σε ομάδες που έχουν εξασφαλισμένη θέση στο grid, ωστόσο είναι πολύ πιθανό η ιαπωνική εταιρία να παραχωρήσει στην ομάδα από τη Σερβία ελαστικά τύπου GP2.
 
Ο Stefanovic επιβεβαίωσε ότι ο ένας οδηγός της ομάδας είναι ο 25χρονος Ιάπωνας πρώην πιλότος της Williams, Kazuki Nakajima(ο οποίος αναφέρεται ότι υποστηρίζεται οικονομικά -5 εκατομμύρια ευρώ- από την Toyota), προσθέτοντας ότι βρίσκεται πολύ κοντά στην υπογραφή συμβολαίου με τον 38χρονο Καναδό πρωταθλητή του 1997, Jacques Villeneuve. Επίσης, η Stefan βρίσκεται πολύ κοντά στην εξασφάλιση και τρίτου οδηγού, με τις φήμες να θέλουν όπως προαναφέραμε και τον Karun Chandhok να βρίσκεται σε συνομιλίες μαζί της.
 
Ο Stefanovic χαίρει υποστήριξης από τη Σέρβικη κυβέρνηση και έχει ήδη επενδύσει 20-25 εκατομμύρια ευρώ στην ομάδα του, η οποία εκτιμάται ότι διαθέτει budget 90 εκατομμυρίων ευρώ για το 2010. Το μονοθέσιο θα έχει κόκκινο χρώμα και η Stefan διαθέτει σπόνσορες και προσωπικό 60 ατόμων, πέραν των (πρώην εργαζόμενων στην Toyota) τεχνικών που βασίζονται στην Κολωνία και στόχος είναι ο αριθμός αυτός να τριπλασιαστεί φέτος. Η ομάδα αναμένεται να βασίζεται στη Σερβία με ένα εξωτερικό τμήμα στην Κολωνία.
 
Τα πάντα δηλαδή είναι σχεδόν έτοιμα στη Stefan και το μόνο που λείπει είναι μια θέση στο grid του 2010… Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, έχει δηλώσει ότι αν μια από τις καινούργιες ομάδες δεν καταφέρει να αγωνιστεί, αυτό δε σημαίνει ότι θα αντικατασταθεί αυτομάτως από κάποια άλλη. Μήπως ο Chad Hurley κρατάει στα χέρια του το εισιτήριο της Stefan για τη Formula 1; Μπορεί και όχι, καθώς ο Colin Kolles σε ερώτηση αν το καινούργιο όνομα της Campos θα έχει ισπανικές καταβολές, απάντησε αινιγματικά ότι θα είναι αμερικάνικο, ή αμερικανοϊσπανικό…
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ