top icon
Αγώνες

F1: Τι αλλάζει με την εισαγωγή του Halo από το 2018

Η εισαγωγή του Halo στα μονοθέσια του 2018 είναι δεδομένη, όμως μαζί με αυτήν εγείρονται κι ερωτήματα για τα τεστ που απαιτούνται, το πώς κι από ποιον θα κατασκευαστεί, αλλά κι ορισμένες –αναγκαίες- αλλαγές, τόσο στο βάρος των μονοθέσιων, όσο και στη διαδικασία εξόδου του οδηγού από το cockpit. 

Την περασμένη εβδομάδα, το Strategy Group έκανε γνωστό πως το Halo θα υιοθετηθεί ως μέσο προστασίας του cockpit. Έκτοτε, οι αντιδράσεις ήταν έντονες, και όχι μόνο για το αισθητικό κομμάτι, αλλά και για ζητήματα τεχνικής φύσεως, ακόμη κι ασφάλειας. Ναι, καλά διαβάσατε. Μία κατασκευή που σκοπό της έχει την ασφάλεια της κεφαλής του οδηγού μπορεί να αποβεί μοιραία σε περίπτωση ντελαπαρίσματος ή ακόμη και φωτιάς στο μονοθέσιο.

Συγκεκριμένα, η FIA θέτει ως ανώτατο χρονικό όριο για έναν οδηγό να βγαίνει από το cockpitτα 5 δευτερόλεπτα. Αυτό το όριο θα ανέβει στα 8-10 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του Auto Motor und Sport, καθώς θα είναι πιο δύσκολο για τους οδηγούς να βγουν. Φυσικά, αυτά τα 3-5 επιπλέον δευτερόλεπτα μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο όταν βρίσκεται σε κίνδυνο ο οδηγός.

Στο τεχνικό κομμάτι, οι ομάδες θα πρέπει να προετοιμαστούν για επιπλέον τεστ αντοχής σχεδιασμένα για το Halo, ώστε να κριθεί όχι μόνο η κατασκευή αυτή καθαυτή, αλλά και η τοποθέτησή του στο μονοθέσιο και το πόσο ασφαλής είναι η ίδια για τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος. Πιο αναλυτικά, το «φωτοστέφανο» θα πρέπει να αντέχει κάθετα δύναμη της τάξεως των 116 κιλονιούτον, σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης 46 κιλονιούτον και πλάγια να αντέχει 93 κιλονιούτον.

Επίσης, φλέγον ζήτημα είναι και η εταιρεία που θα κατασκευάσει το Halo, καθώς και το ποια έκδοσή του θα χρησιμοποιηθεί τελικά. Η εταιρεία ακόμα δεν έχει οριστεί, όμως είναι σημαντικό να βρεθεί μία η οποία θα συμφέρει οικονομικά και την F2, καθώς αναμένεται από το 2019 να υιοθετήσει και αυτή το Halo.

Μέχρι πέρυσι δοκιμαζόταν το λεγόμενο ‘Halo 2’, ενώ η FIA έχει σχεδιάσει και τη μετεξέλιξή του, το ‘Halo 3’, η οποία όμως δεν δοκιμάστηκε ποτέ (κι ούτε πρόκειται). Έτσι, το ‘Halo 4’ είναι αυτό που θα χρησιμοποιηθεί τελικά, το οποίο αναμένεται να έχει πιο λεπτό εμπρός μέρος σε σχέση με τους προκατόχους του. Μάλιστα, οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν αεροδυναμικά το Halo, αλλά μόνο στο άνω μέρος του.

Τέλος, αναμένεται να αυξηθεί το κατώτερο βάρος των μονοθέσιων από τα 728 στα 733 κιλά._Δ.Μ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ