top icon
Αγώνες

GP Γερμανίας: Δύσκολη pole για τον Rosberg

O Nico Rosberg κατέκτησε την pole position στον αγώνα της πατρίδας του παρ’ ότι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια στο Q3, λόγω προβλήματος στα ηλεκτρονικά. Ο Lewis Hamilton διέπραξε δύο λάθη στην τελική του προσπάθεια και συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση. 

Ο Nico Rosberg κατέκτησε την 27η pole position της καριέρας του στην επέτειο της τελευταίας pole του πατέρα του στην F1 (στο Hockenheim το 1986), σε μια πίστα που ο Hamilton έχει να εκκινήσει εμπρός από τον εκάστοτε team mate του από το 2008. Οι Mercedes είχαν την πολυτέλεια να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή γόμα στο Q1 και να κάνουν το «1-2». Παρ’ ότι ο Rosberg ήταν ταχύτερος σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ο Hamilton ήταν επικεφαλής στα δύο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών. Στην πρώτη προσπάθεια του Q3, οι χρόνοι των δύο οδηγών της Mercedes ήταν σχεδόν πανομοιότυποι, όταν ο Rosberg εγκατέλειψε την προσπάθειά του στον τελευταίο τομέα της πίστας και εισήλθε στα pits. Ένα πρόβλημα στα ηλεκτρονικά έκανε το πεντάλ γκαζιού να μη δίνει εντολή στον κινητήρα. Η ομάδα βρήκε τρόπο να διορθώσει το πρόβλημα και να εγγυηθεί την ασφαλή λειτουργία του συστήματος. Συνεπώς, ο Rosberg βγήκε στην πίστα άμεσα (νωρίτερα δηλαδή από το ιδανικό) με επιπλέον καύσιμα για έναν ακόμη γύρο, αν παρουσιαζόταν κάποιο πρόβλημα στην πρώτη του προσπάθεια. Το πρόβλημα είχε απορυθμίσει επίσης το κιβώτιο ταχυτήτων και ο Rosberg έπρεπε να περάσει τη διαδικασία «εκμάθησης» των σχέσεων από το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της 8τάχυτης μονάδας στο γύρο εξόδου από τα pits. Παρά την πίεση όμως και το γεγονός ότι ουσιαστικά είχε μια και μοναδική ευκαιρία, ο Rosberg πραγματοποίησε έναν άψογο γύρο. Δε μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για τον Hamilton, ο οποίος στην τελική του προσπάθεια μπλόκαρε τα φρένα του στη φουρκέτα, χάνοντας χρόνο (παρ’ ότι το αρνήθηκε στις δηλώσεις του), όπως συνέβη και με ένα γλίστρημα του πίσω μέρους της Mercedes μεταξύ των στροφών 9 και 10. Όπως παραδέχθηκε ο Βρετανός, ο τελευταίος του γύρος δεν ήταν ιδανικός, γεγονός που τον εκνεύρισε αρκετά, κρίνοντας από τις μονολεκτικές απαντήσεις στη συνέντευξη Τύπου των τριών πρώτων μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

O Hamilton την… είχε γλιτώσει φθηνά νωρίτερα, καθώς η Mercedes πραγματοποίησε μη ασφαλή απελευθέρωση του Βρετανού στο pit lane, στο διάβα του Romain Grosjean κατά τη διάρκεια του FP3. Ο Hamilton έχει δεχθεί ήδη δύο επιπλήξεις φέτος και αν δεχθεί τρίτη θα πρέπει να εκτίσει ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης. Η Mercedes έσπευσε να αναλάβει την ευθύνη για το συμβάν και τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες με πρόστιμο 10.000 ευρώ.

Για τρίτο συνεχόμενο αγώνα, αμφότερες οι Red Bull θα παραταχθούν εμπρός από τις Ferrari. O Daniel Ricciardo εξασφάλισε την τρίτη θέση με έναν εκπληκτικό χρόνο στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, τον οποίο δεν κατάφερε να βελτιώσει, λόγω μερικών λαθών στο τέλος. Έχοντας συναντήσει αργότερους συνδυασμούς στην πρώτη του προσπάθεια στο Q2, ο Αυστραλός αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει και δεύτερη, επιβαρύνοντας επιπλέον το σετ ελαστικών supersoft γόμας με το οποίο θα εκκινήσει τον αγώνα. Το γεγονός αυτό όμως δεν ανησυχεί την ομάδα της Red Bull, καθώς συνήθως, στο πρώτο stint του αγώνα τα ελαστικά δε φτάνουν στο τέλος της ζωής τους, καθώς κάποια από τις ομάδες ξεκινάει νωρίτερα το χορό των pit stop για να κερδίσει κάποιες θέσεις και οι ιθύνοντες των υπόλοιπων pit wall αντιδρούν σχεδόν άμεσα. Η διαφορά χρόνων μεταξύ των Mercedes και των Red Bull είναι μικρότερη από αυτήν που προέβλεπαν οι άνθρωποι της αυστριακής ομάδας και αυτό τους κάνει αισιόδοξους για τον αγώνα, δεδομένου του ρυθμού που επέδειξαν στις προσομοιώσεις της Παρασκευής. Επίσης, η Red Bull πιστεύει ότι η Ferrari έχει δεσμευτεί σε στρατηγική supersoft-supersoft-soft γόμας για τον αγώνα, ενώ η ίδια έχει μεγαλύτερη ελευθερία επιλογών.

Ακόμη μια απογοητευτική διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών ήταν αυτή του Hockenheim για τη Ferrari. O Kimi Raikkonen θα εκκινήσει εμπρός από τον team mate του (και πίσω από τον Max Verstappen…) έχοντας δείξει καλύτερη εικόνα σήμερα. Ο Sebastian Vettel είχε δύο «άτσαλους» γύρους στο Q3 και δεν έδειχνε εν αρμονία με το μονοθέσιό του. Ο Γερμανός δήλωσε ικανοποιημένος από την τελική του προσπάθεια, αλλά ο χρόνος του δεν ήταν ανταγωνιστικός.

Ταχύτερος των… υπολοίπων ήταν ο Nico Hulkenberg, που θα εκκινήσει αύριο από την 7η θέση, εμπρός από την Williams του Valtteri Bottas, o οποίος έδειχνε ικανοποιημένος από τους χρόνους του. Το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και στην 5η σειρά εκκίνησης, με την Force India του Sergio Perez εμπρός από την Williams του Felipe Massa. Στο Q3 προάχθηκαν μονάχα τα μονοθέσια των πέντε κορυφαίων ομάδων στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Ο πρώτος εξ αυτών που έχουν ελευθερία επιλογής σετ ελαστικών για την εκκίνηση είναι ο Esteban Gutierrez με τη Haas, ο οποίος θα εκκινήσει εμπρός από τον Jenson Button. O Carlos Sainz κατετάγη 13ος (εμπρός από τον συμπατριώτη του, Fernando Alonso), αλλά βρίσκεται υπό έρευνα μια κίνηση που έκανε στο Q1, μπλοκάροντας τον Felipe Massa. O Romain Grosjean (15ος) έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, επειδή η Haas αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το κιβώτιο του Γάλλου έπειτα από το FP3._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ