top icon
Αγώνες

GP Γερμανίας (Παρασκευή): Ο Rosberg ταχύτερος

Ο Nico Rosberg σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του αγώνα της πατρίδας του.

Το προβάδισμα του Rosberg ήταν σε αμφότερες τις περιπτώσεις σχεδόν 0,4 δλ. επί του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός ήταν ταχύτερος από τον team mate του στο FP2 με τη μαλακή γόμα. Ωστόσο, στους γύρους του με την supersoft γόμα ελαστικών, ο Hamilton δεν κατάφερε να συνθέσει τον απόλυτο γύρο. Το πρωί είχε ήδη χάσει περίπου 0,26 δλ. στον πρώτο τομέα της πίστας. Το απόγευμα, ο Hamilton μπλόκαρε τα φρένα του στη φουρκέτα κατά τη διάρκεια της πρώτης του προσπάθειας με τη supersoft γόμα και είχε ένα χρονοβόρο γλίστρημα μεταξύ των στροφών 9 και 10. Ο Rosberg έδειχνε να έχει το πάνω χέρι και στο ρυθμό αγώνα, καθώς το stint προσομοίωσης αγώνα του Γερμανού με την supersoft γόμα όχι μόνο ήταν ταχύτερο από αυτό του Hamilton, αλλά διήρκεσε 15 γύρους, έναντι 10 του Βρετανού. Στο Hockenheim τα ελαστικά χάνουν απόδοση λόγω της θερμικής καταπόνησης (παρά λόγω φθοράς), καθώς η θερμοκρασία τους δεν προλαβαίνει να πέσει στις αλλεπάλληλες στροφές της χάραξης.

Ο Sebastian Vettel κατάφερε να καταταγεί 3ος σε αμφότερες τις διαδικασίες, ωστόσο η ιταλική ομάδα δείχνει να αντιμετωπίζει προβλήματα καταπόνησης στα ελαστικά, καθώς οι χρόνοι των δύο οδηγών της στις προσομοιώσεις αγώνα παρουσίαζαν αισθητή άνοδο αρκετά σύντομα… Ο Vettel είχε και άλλα προβλήματα, καθώς ανέφερε στο FP2 ότι το τιμόνι δεν ήταν ευθυγραμμισμένο και το μονοθέσιο «τράβαγε» προς τα δεξιά. Επιπλέον, ο Γερμανός δεν ήταν ικανοποιημένος από το σημείο στην πίστα που επέλεξε η Ferrari, καθώς καθυστερούσε πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς και ανέλαβε ο ίδιος να βρει ελεύθερη πίστα. Ο Vettel αναγκάστηκε να κάνει την προσομοίωση αγώνα με τη μαλακή γόμα, καθώς τραυμάτισε το σετ supersoft του FP2 με ένα μπλοκάρισμα φρένων κατά την επιστροφή του στα pits αφότου ολοκλήρωσε το γύρο που τον έφερε στην 3η θέση…

Παρ’ ότι οι εκτιμήσεις της Red Bull συνιστούν ότι το Hockenheim ταιριάζει περισσότερο στα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της Ferrari, οι προσομοιώσεις αγώνα των οδηγών της αυστριακής ομάδας ήταν πιο ανταγωνιστικές από αυτές της Ferrari, καθώς η RB12 είχε τη δυνατότητα να προστατεύσει καλύτερα τα ελαστικά της από τη θερμική καταπόνηση. Αντιθέτως, η Williams αντιμετώπισε προβλήματα καταπόνησης των ελαστικών στα μεγάλα stint. Οι Force India είχαν τη δυνατότητα να φέρουν τα ελαστικά τους στην κατάλληλη θερμοκρασία άμεσα (σε αντίθεση με αρκετές ομάδες που δυσκολεύτηκαν σε αυτό τον τομέα), παράγοντας ανταγωνιστικούς χρόνους.

Ο Jenson Button αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το FP2 πριν την καρό σημαία, διότι κάτι μπήκε στο μάτι του. Ο Βρετανός επισκέφθηκε το ιατρικό κέντρο της πίστας με ερεθισμό στο μάτι και από εκεί μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Mannheim, για να αφαιρεθεί αυτό που είχε μπει μέσα. Ο Βρετανός επέστρεψε μετέπειτα στην πίστα και δήλωσε έτοιμος να επιστρέψει στο τιμόνι του μονοθεσίου του αύριο.

Πιο σημαντικές από τη δραστηριότητα στην πίστα όμως είναι οι αλλαγές κανονισμών που ανακοίνωσε η FIA ότι θα τεθούν σε ισχύ από αυτόν τον αγώνα. Έπειτα από περίπου 11 μήνες εφαρμογής, οι περιορισμοί στις επικοινωνίες μέσω ασυρμάτου μεταξύ pit wall και οδηγών αποτελούν πλέον παρελθόν. Σε συνάντηση του Γκρουπ Στρατηγικής της F1 στη Γενεύη εχθές, αποφασίστηκε να αρθούν οι περιορισμοί ασυρμάτου, με εξαίρεση το γύρο σχηματισμού, όπου εξακολουθούν να επιτρέπονται συγκεκριμένα μόνο μηνύματα προς τον οδηγό. Επίσης, όλα τα μηνύματα ασυρμάτου θα είναι διαθέσιμα στη FOM και οι ομάδες δε θα έχουν την επιλογή ενεργοποίησης ιδιωτικής συνομιλίας, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος –αν και υπήρχαν περιορισμοί στον αριθμό φορών χρήσης του.

Επιπλέον, έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές της Ουγγαρίας, με την αμφιλεγόμενη pole position του Rosberg, εφεξής, εάν προκύπτει συμβάν που επιβάλλει τη χρήση διπλών κίτρινων σημαιών, η διαδικασία θα διακόπτεται με κόκκινες σημαίες, για να αποφευχθούν περιπτώσεις όπου οδηγοί κινούνται πολύ γρήγορα σε πιθανώς επικίνδυνες ζώνες της πίστας.

Στο Hockenheim, όσοι οδηγοί βγαίνουν εκτός των ορίων πίστας στην πρώτη στροφή στις κατατακτήριες δοκιμές θα δουν τον χρόνο τους να ακυρώνεται, ενώ στον αγώνα θα υπάρχουν τρεις προειδοποιήσεις μέχρι να επιβληθεί ποινή. Η FIA επέμεινε στην εφαρμογή των ορίων πίστας, παρά την πρόταση των ομάδων να εξαλειφθούν οι σχετικοί κανονισμοί, ώστε οι οδηγοί να είναι ελεύθεροι να εκμεταλλευτούν οποιοδήποτε κομμάτι της πίστας επιθυμούν. Κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο να αστυνομευτεί σε πίστες με μεγάλες ασφαλτοστρωμένες περιοχές διαφυγής, όπου ο οδηγός πλεονεκτεί αν κινηθεί εκτός των ορίων της πίστας.

Έπειτα από το Βρετανικό GP, αποφασίστηκε επίσης ότι από το 2017, αν ο αγώνας εκκινεί πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω των καιρικών συνθηκών, αφότου αυτό εισέλθει στα pits, oι οδηγοί θα παρατάσσονται κανονικά στο grid για να ξεκινήσουν από στάση. Παράλληλα, η παρουσίαση της προστατευτικής στεφάνης γύρω από το cockpit αναβλήθηκε για το 2018._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ