top icon
Αγώνες

GP Μονακό (Πέμπτη): Έκπληξη από τον Ricciardo

O Daniel Ricciardo ήταν ο μόνος οδηγός που κατέβηκε κάτω από το 1:15 σήμερα στο Μονακό, επισκιάζοντας αμφότερες τις Mercedes στο FP2.

Πέραν του γεγονότος ότι ο Ricciardo ήταν ταχύτερος από τα ασημί βέλη, εντύπωση προκαλεί και η διαφορά στους χρόνους, καθώς ο Αυστραλός ήταν 0,6 δλ. ταχύτερος του Lewis Hamilton. Σύμφωνα με τους παρατηρητές στην πίστα, ο Ricciardo είχε πλήρη εμπιστοσύνη στην απόκριση του μονοθεσίου του, κάτι απόλυτα αναγκαίο για έναν οδηγό, ώστε να αντλήσει το μέγιστο στους δρόμους του Μονακό. Επιπλέον, οι Red Bull έδειχναν να έχουν τη δυνατότητα να διανύσουν τις αργές στροφές με υψηλότερη ταχύτητα. Τα χαρακτηριστικά του Μονακό τονίζουν τα σημεία στα οποία είναι ισχυρότερη η Red Bull. Επίσης, ο Ricciardo χρησιμοποιεί αυτό το σαββατοκύριακο (όπως και ο Magnussen στη Renault) την αναβαθμισμένη έκδοση της γαλλικής κινητήριας μονάδας. Σύμφωνα με τον διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, ο καινούργιος V6 της Renault αποφέρει στο Μονακό κέρδη 0,15 δλ. στο γύρο σε ρυθμίσεις πλήρους απόδοσης. Ωστόσο, αναφέρεται ότι ο κινητήρας έχει πιο ομαλή απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού.

Παράλληλα, οι οδηγοί της Mercedes δεν κατάφεραν να κάνουν καθαρούς γύρους με την ultrasoft γόμα στο FP2. O Hamilton βρήκε την πιο αργή McLaren του Button στο μεσαίο sector στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια και μπλόκαρε τα φρένα του στο chicane μετά το τούνελ. Ο Rosberg από την πλευρά του έχασε πολύ χρόνο πίσω από τη Sauber του Ericsson, ενώ στην επόμενη προσπάθειά του μπλόκαρε τα φρένα του στη St. Devote. Οι Mercedes έμοιαζαν πιο νευρικές στην πίστα, ωστόσο οι συνθήκες αναμένεται να είναι αρκετά διαφορετικές το Σάββατο, με αρκετούς αγώνες από άλλες κατηγορίες να έχουν προηγηθεί.

Οι προσομοιώσεις αγώνα που πραγματοποίησαν Rosberg και Ricciardo παρουσίαζαν αρκετά παρόμοιους χρόνους –αν εξαιρέσουμε τις καθυστερήσεις λόγω «μποτιλιαρίσματος» στην πίστα. Ο Rosberg είχε τη δυνατότητα να παράγει ανταγωνιστικούς χρόνους ακόμα και όταν το σετ ultrasoft γόμας που χρησιμοποιούσε είχε ξεπεράσει τους 25 γύρους. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι ο Rosberg διαθέτει για αυτό τον αγώνα καινούριο τούρμπο και MGU-H, με τις ενισχύσεις για βελτιωμένη αξιοπιστία που παρουσιάστηκαν στην Ισπανία.

Ο Max Verstappen κατετάγη στην 4η θέση στο FP2 και παρ’ ότι βρέθηκε μόλις 65 χλστ. του δλ. πίσω από τον Rosberg, ο 18χρονος Ολλανδός δήλωσε ότι θέλει να κάνει μερικές αλλαγές στο μονοθέσιο ώστε να το εμπιστεύεται περισσότερο… Θα καταφέρει η Red Bull να αποτελέσει πραγματική απειλή για την Mercedes; Οι πρώτες ενδείξεις λένε ναι, αλλά πολλά θα εξαρτηθούν από τις κατατακτήριες δοκιμές, όπου οι Mercedes πάντοτε έχουν κάτι παραπάνω να δώσουν την τελευταία στιγμή. Ίσως όμως αυτή τη φορά να μην αρκεί.

Το κλείσιμο της ημέρας δεν ήταν ιδανικό για την Mercedes. Ενώ ο Hamilton ήταν σταματημένος στο γκαράζ της ομάδας, το βάρος του μονοθεσίου του έκανε το γρύλο να γυρίσει προς τα πίσω και να ανοίξει τρύπα στο ρύγχος της W07… To λάθος ήταν πιθανότατα του μηχανικού που χειρίζεται το γρύλο, ο οποίος συνήθως κρατάει αντίσταση όταν το μονοθέσιο βρίσκεται στο γκαράζ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό δε συνέβαινε τη στιγμή του συμβάντος…

Άλλο ένα αστείο στιγμιότυπο της ημέρας ήταν όταν στο FP1, o Ricciardo, όντας δυσαρεστημένος από τη συμπεριφορά του Raikkonen στην πίστα εξέφρασε τα συναισθήματά του με μια άσεμνη χειρονομία προς το μέρος του Φινλανδού!

Η εικόνα της Ferrari ήταν πολύ κακή σήμερα, αφού τα κόκκινα μονοθέσια κατέληξαν στο FP2 πίσω από τις Toro Rosso, οι οποίες χρησιμοποιούν τον περυσινό κινητήρα του Maranello. Παρ’ ότι ο Sebastian Vettel κατετάγη 3ος στο FP1, το απόγευμα του Γερμανού ήταν επεισοδιακό. Ο Vettel δήλωσε ότι προσπάθησε μερικά πράγματα με το στήσιμο του μονοθεσίου, τα οποία δεν λειτούργησαν και προσέθεσε ότι οι γρήγοροι γύροι του με την ultrasoft γόμα δεν ήταν καλοί. Επιπλέον, είχε δύο επαφές με τις μπαριέρες. Η πρώτη ήρθε έπειτα από μια «πιρουέτα» στη Mirabeau, την οποία προσέγγισε με υπερβολική ταχύτητα. Η επαφή προκάλεσε ζημιές στην πίσω αεροτομή οι οποίες χρειάστηκαν λίγο χρόνο για να επισκευαστούν. Όταν ο Γερμανός επέστρεψε στην πίστα, ακούμπησε και πάλι τις μπαριέρες, αυτή τη φορά στην έξοδο της St. Devote. Ο Vettel είχε χάσει το apex της στροφής και προσπαθούσε να μην ακουμπήσει, προκαλώντας εσκεμμένα υπερστροφή με το γκάζι. Ωστόσο, η επαφή με τις μπαριέρες προκάλεσε ζημιά στη ζάντα του πίσω αριστερού ελαστικού και ο Γερμανός δεν είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει αυτό το σετ ultrasoft γόμας για προσομοιώσεις αγώνα.

Οι χρόνοι που είδαμε σήμερα είναι κατά πολύ ταχύτεροι από τους περυσινούς. Η διαφορετική τοποθέτηση των kerb στο δεύτερο chicane της πισίνας, το έκανε πιο γρήγορο (και λιγότερο προκλητικό για τους οδηγούς), αλλά τη μεγαλύτερη διαφορά κάνουν τα ελαστικά της Pirelli.

Εξαιρετικά επεισοδιακές ήταν αμφότερες οι περίοδοι. To πρώτο ατύχημα συνέβη στο 25ο μόλις λεπτό της διαδικασίας, όταν ο Felipe Massa έχασε το πίσω μέρος της Williams στην St. Devote και προσέκρουσε στις μπαριέρες, καταστρέφοντας τις αναρτήσεις της δεξιάς πλευράς. Λίγο μετά τη συμπλήρωση της πρώτης ώρας, ο Jolyon Palmer διόρθωσε υπερβολικά στην είσοδο της Tabac και η Renault του κατέληξε στις μπαριέρες.

Στο FP2, ο Romain Grosjean με τη Haas κατέληξε στις μπαριέρες της εξόδου από το τούνελ με μόλις 7 λεπτά να έχουν συμπληρωθεί στη διαδικασία. Στο ίδιο σημείο είχε ακόμη πιο σοβαρό ατύχημα λίγο αργότερα ο Rio Haryanto με την Manor. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά δύσκολο κατηφορικό σημείο, με ανομοιομορφίες στην άσφαλτο, όπου το μονοθέσιο γίνεται πολύ ασταθές. Το τελευταίο ατύχημα της ημέρας σημείωσε ο Kevin Magnussen με μια περίεργη υποστροφή στην A. Noghes, που τον οδήγησε κατευθείαν στις μπαριέρες.

Το πιο σοβαρό συμβάν της ημέρας έλαβε χώρα πέντε λεπτά πριν την ολοκλήρωση της πρωινής διαδικασίας. Ο Rosberg είδε το πίσω αριστερό ελαστικό του να αστοχεί όταν πάτησε ένα πολύ βαρύ μεταλλικό κάλυμμα υδρορροής, το οποίο αποκολλήθηκε. Ο Button, που τον ακολουθούσε, δεν κατάφερε να το αποφύγει και κατέστρεψε δεξί μέρος της εμπρός αεροτομής και προκάλεσε την αστοχία του εμπρός δεξιού ελαστικού. Ο Βρετανός ήταν πολύ τυχερός που το κάλυμμα υδρορροής δεν τον χτύπησε στο κράνος. Το συμβάν αυτό αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ως περαιτέρω απόδειξη της αναγκαιότητας εφαρμογής περαιτέρω προστασίας για το κεφάλι του οδηγού από το 2017.

Και ενώ όλα αυτά συνέβαιναν στην πίστα, η οικογένεια του αδικοχαμένου Jules Bianchi εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι έχει κάνει τα πρώτα βήματα για να ξεκινήσει δικαστικό αγώνα εναντίον των FIA, FOM και Marussia. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η οικογένεια Bianchi θέλει να αποκαταστήσει την αλήθεια για τους λόγους που οδήγησαν στο ατύχημα του Γάλλου στη Suzuka το 2014. Κατά τους συγγενείς του Bianchi, ο θάνατος του Jules θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί, εάν δεν είχε διαπραχθεί μια σειρά λαθών. Η οικογένεια είναι εξαιρετικά απογοητευμένη από το γεγονός ότι το ανεξάρτητο πάνελ το οποίο οργανώθηκε από την FIA για να διερευνήσει το ατύχημα έριξε ουσιαστικά το φταίξιμο στον Γάλλο, χωρίς να επισημάνει τα διοργανωτικά λάθη που διαπράχθηκαν εκείνη την ημέρα._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ