top icon
Αγώνες

GPΜ. Βρετανίας: Πέντε νίκες στο Silverstone για τον Hamilton με δραματικό φινάλε

Σε έναν απροβλημάτιστο για τον ίδιο αγώνα, ο Lewis Hamilton πανηγύρισε την 4η συνεχόμενη και 5η συνολικά νίκη του στο Silverstone, με ένα βάθρο που άλλαξε πρόσωπα ουκ ολίγες φορές.

Από πριν την εκκίνηση φάνηκε πως ο αγώνας θα είχε απρόοπτα, καθώς ο Jolyon Palmer δεν μπόρεσε να ξεκινήσει με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της Renault. Αυτό οδήγησε σε ακόμη έναν γύρο προθέρμανσης, πριν αρχίσει ο αγώνας.

Στην εκκίνηση, ο Hamilton διατήρησε την πρωτιά, με τον Verstappen όμως από την 4η θέση να περνά τον Vettel με άνεση και να φτάνει μία ανάσα από το να πράξει το ίδιο και με τον Raikkonen. Σε μία μάχη που κράτησε για 4 στροφές, ο Verstappen έμεινε μπροστά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας. Πίσω, ο Bottas, εκκινώντας 9ος, πήρε δύο θέσεις και ξεκίνησε την αντεπίθεσή του, ενώ οι δύο Toro Rosso ήρθαν για ακόμα μία φορά σε επαφή. Ο Kvyat βγήκε λίγο εκτός στην Maggotts, επέστρεψε επικίνδυνα στην πίστα και χτύπησε τον teammateτ ου, Carlos Sainz, θέτοντάς τον εκτός αγώνα. Τα θραύσματα και το μονοθέσιο που έμεινε δίπλα από την αγωνιστική γραμμή ανάγκασαν τους αγωνοδίκες να βγάλουν το αυτοκίνητο ασφαλείας για 4 γύρους.

Με την είσοδο του Safety Car, ξεκίνησε η μάχη για την 3η θέση ανάμεσα σε Vettel και Verstappen, με τον Ολλανδό να χάνει έδαφος γύρο με τον γύρο από τον οδηγό της Ferrari. Στον 13ο γύρο οι δύο τους είχαν και μία πολύ έντονη στιγμή, καθώς στη Stowe ο Vettel πέρασε, αλλά ο Verstappen κρατήθηκε δίπλα του (πατώντας όμως κι εκτός πίστας), και στα φρένα για την Valeο οδηγός της Red Bull ώθησε εκτός πίστας τον αντίπαλό του, στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί τη θέση του. Αυτό έδωσε την δυνατότητα στον Bottas να φτάσει, αν και δεν κατάφερε να τους περάσει.

Έξι γύρους μετά, κι ενώ ο Vettel παρέμενε κολλημένος πίσω από τον Verstappen, η Ferrari αποφασίζει να τον βάλει στα pits, ενώ ένα γύρο μετά μπήκε κι ο Ολλανδός. Όμως τα τρομερά δύο τελευταία sector που έκανε ο Γερμανός πιλότος τον έφεραν μπροστά από τον 19χρονο, δίνοντας τέλος σε αυτή τη μάχη.

Στον 25ο γύρο ήταν η σειρά του Raikkonen να βάλει τη μαλακή γόμα, βγαίνοντας τρίτος, πίσω από τους Hamilton και Bottas που ακόμα δεν είχαν μπει στα pits.

Στον 26ο μπήκε κι ο Hamilton, μη χάνοντας την 1η θέση.

Αυτό που συνέβαινε όμως στις πιο πίσω θέσεις ήταν πραγματικά μνημειώδες. Αν κι εκκινούσε 19ος, ο Ricciardo ανέβαινε θέση-θέση για τη βαθμολογούμενη δεκάδα, προσπερνώντας όποιον έκανε το… λάθος να βρίσκεται μπροστά του εκείνη τη στιγμή, ενώ έκανε ένα stint 32 γύρων με την πολύ μαλακή. Όταν επέστρεψε στη 10η θέση, συνέχισε να προσπερνά και κατέληξε τελικά 6ος (5ος με όσα συνέβησαν στο τέλος).

Σε παρόμοια στρατηγική, αλλά με τη μαλακή γόμα για αρχή, βρισκόταν ο Bottas, που μπήκε επίσης για αλλαγή ελαστικών στον 32ο γύρο και κατάφερε να βρεθεί στο βάθρο.

Ένα ενδιαφέρον «τρενάκι» Magnussen-Ocon-Perez είχε δημιουργηθεί στα μισά του αγώνα, με τους οδηγούς της Force India να αποφεύγουν τα ρίσκα και να τερματίζουν σε παράταξη.

Κι ενώ το φινάλε έμοιαζε σχεδόν δεδομένο, στον 44ο γύρο ο Bottas πέρασε τον Vettel που παραπονέθηκε για μεγάλη φθορά στα εμπρός ελαστικά. Αυτό όμως ήταν μόνο η αρχή.

Στον 49ο γύρο, ο Raikkonen είχε κατεστραμμένο εμπρός αριστερό ελαστικό, με αποτέλεσμα να χάσει την 3η θέση από τον Bottas, αφού μπήκε στα pits για αλλαγή, ώστε να περισώσει το βάθρο. Αμέσως τον ακολουθεί ο Verstappen, με παρόμοιο πρόβλημα.

Αλλά ούτε αυτό έφτανε! Στον 50ο γύρο, ο Vettel υπέστη κλατάρισμα στο ίδιο ελαστικό με τον teammate του, αλλά σε βαθμό που η εμπρός αεροτομή πλέον έξυνε το οδόστρωμα. Αυτό του κόστισε τρεις θέσεις, καθώς τερμάτισε στην 7η θέση και έδωσε νέα τροπή στο πρωτάθλημα. Μία διαφορά 20 βαθμών εκμηδενίστηκε, καθώς πλέον Hamilton και Vettel απέχουν μόλις 1 βαθμό.

Το πρώτο μισό της σεζόν πέρασε κι επίσημα κι είναι όσο κλειστό το περιμέναμε. Συνέχεια θα δοθεί με τον τελευταίο αγώνα πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα στην Ουγγαρία το τριήμερο 28-30 Ιουλίου._Δ.Μ.

Η βαθμολογία των οδηγών

1. S. Vettel–177 β.

2.L. Hamilton– 176 β.

3.V. Bottas– 154 β.

4.D. Ricciardo– 117β.

5.K. Raikkonen– 98β.

6.M. Verstappen– 57β.

7.S. Perez– 52β.

8.E. Ocon– 43β.

9.C. Sainz– 29β.

10.N. Hulkenberg– 26β.

11.F. Massa – 23β.

12.L. Stroll– 18β.

13.R. Grosjean– 18β.

14.K. Magnussen– 11β.

15.P. Wehrlein– 5β.

16.D. Kvyat– 4β.

17.F. Alonso– 2β.

18.J. Palmer– 0β.

19.M. Ericsson– 0β.

20.S. Vandoorne– 0β.

21.A. Giovinazzi– 0β.

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

1. Mercedes – 330β.

2. Ferrari – 275β.

3. Red Bull – 174β.

4. Force India – 95β.

5. Williams – 41β.

6. Toro Rosso – 33β.

7. Haas – 29β.

8. Renault – 26β.

9.Sauber– 5β.

10. McLaren – 2β.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ