top icon
Αγώνες

Η Mercedes στερεί τη νίκη από τον Hamilton

To στρατηγικό λάθος της Mercedes στέρησε στον Lewis Hamilton τη νίκη στο Μονακό και τη χάρισε στο Nico Rosberg. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 2ος, ενώ ο Hamilton κατέληξε στην 3η θέση.

To στρατηγικό λάθος της Mercedes στέρησε στον Lewis Hamilton τη νίκη στο Μονακό και τη χάρισε στο Nico Rosberg. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 2ος, ενώ ο Hamilton κατέληξε στην 3η θέση.

Το σαββατοκύριακο που ανακοινώθηκε η τριετής ανανέωση του συμβολαίου του Hamilton, o Βρετανός είχε κυριαρχήσει το GP του πριγκιπάτου για τους 62 πρώτους γύρους έχοντας δημιουργήσει διαφορά 20 δλ. από τον team mate του. Εντούτοις, η σύγκρουση μεταξύ των Max Verstappen και Romain Grosjean, επέφερε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC), πριν η Mercedes του Bernd Maylander κάνει την είσοδό της στην πίστα. Ο Hamilton ανέφερε στον ασύρματο ότι οι θερμοκρασίες των ελαστικών του έπεφταν και ρώτησε αν θα έπρεπε να εισέλθει στα pits, πιστεύοντας όπως δήλωσε μετέπειτα ότι και οι οδηγοί πίσω του θα πραγματοποιούσαν αλλαγή ελαστικών. Ο Niki Lauda ανέφερε ότι υπήρξαν αρκετές συνομιλίες μεταξύ των τεχνικών της Mercedes στον ασύρματο και δημιουργήθηκε σύγχυση, η οποία οδήγησε στη λανθασμένη απόφαση. Η Mercedes ήθελε να καλύψει οποιαδήποτε πιθανότητα απειλής από τη Ferrari για τη νίκη, ωστόσο το ιταλικό pit wall δεν είχε πρόθεση να πραγματοποιήσει pit stop. Η διαφορά του Hamilton ήταν περίπου ίση με το χρόνο που χάνεται στο pit lane του Μονακό κατά τη διάρκεια ενός pit stop, δηλαδή 20 δλ. Στη μέση του κρίσιμου γύρου, ο Hamilton είχε διαφορά 21,5 δλ. Ωστόσο, αντί να έχουν παγώσει οι διαφορές όπως θα συνέβαινε υπό καθεστώς VSC, το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε βρει τον Hamilton στο τρίτο τμήμα της πίστας και καθόρισε το ρυθμό του προς τα pits, ενώ οι υπόλοιποι είχαν την ευκαιρία να πλησιάσουν στα 18 δλ. Ο Toto Wolff δήλωσε ότι η Mercedes αποφάσισε να καλέσει τον Hamilton στα pits, βασιζόμενη στη διαφορά των 21,5 δλ. ενώ στην πραγματικότητα είχε μειωθεί στα 18 και για αυτό αποδείχθηκε λανθασμένη. Ο Αυστριακός τόνισε όμως ότι το μείζον ερώτημα είναι αν θα έπρεπε να έχει ληφθεί ένα τέτοιο ρίσκο με τόσο μικρό περιθώριο λάθους. Με το pit stop να διαρκεί 4,1 δλ, ο Hamilton εμφανίστηκε από το pit wall πίσω από τον Vettel, τον οποίο προσπάθησε να προσπεράσει ανεπιτυχώς μέχρι τη 2η γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας στο τέλος της εξόδου του pit lane, η οποία αποτελεί σημείο καθορισμού της κατάταξης, εφόσον κάποιος εξέρχεται από τα pits.

Παρά το πλεονέκτημα των φρέσκων ελαστικών πολύ μαλακής γόμας, ο Hamilton δεν είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει τον Vettel, πόσο μάλλον να ανακτήσει την πρωτοπορία. Η Mercedes απολογήθηκε στον Βρετανό αμέσως μετά τον τερματισμό για την απώλεια της νίκης και παραδέχθηκε ότι δεν υπάρχουν δικαιολογίες για αυτό που συνέβη. Από την πλευρά του, ο Hamilton επέδειξε τον πιο ώριμο εαυτό του, κάνοντας μονάχα θετικές δηλώσεις του τύπου «νικάμε σαν ομάδα και χάνουμε σαν ομάδα». Επέλεξε να μην «κρεμάσει» δημοσίως την Mercedes, όπως έχει κάνει στο παρελθόν. Ίσως αυτή είναι η καινούργια αντιμετώπιση που έχει υιοθετήσει, δηλώνοντας ότι στοχεύει να είναι ο ηγέτης της ομάδας. «Είμαι παγκόσμιος πρωταθλητής και θα πρέπει να φέρομαι ανάλογα». Η απογοήτευση βέβαια ήταν έκδηλη στη γλώσσα του σώματός του.

Ο Nico Rosberg γνώριζε πολύ καλά πως στάθηκε τυχερός και αναγνώρισε ότι ο Hamilton ήταν καλύτερος σήμερα και άξιζε τη νίκη. Ωστόσο το γεγονός παραμένει ότι ο Rosberg κατάφερε υπό αυτές τις συνθήκες να σημειώσει για πρώτη φορά στην καριέρα του δύο συνεχόμενες νίκες και παράλληλα, μείωσε τη διαφορά από τον team mate του στο πρωτάθλημα στους 10 βαθμούς. Ο Γερμανός έγινε επίσης μόλις ο 4ος οδηγός στην ιστορία της F1 που έχει νικήσει 3 φορές (και μάλιστα σερί) το GP του Μονακό, έπειτα από τους Graham Hill, Ayrton Senna και Alain Prost.

Ο Sebastian Vettel είχε προσπαθήσει να κλέψει τη 2η θέση από τον Rosberg στο μοναδικό pit stop που πραγματοποίησαν οι δυο οδηγοί, εισερχόμενος πρώτος. Ωστόσο, ο Vettel έχασε χρόνο προσπαθώντας να ρίξει γύρο σε μια Manor και είδε τον Rosberg να επανέρχεται στην πίστα ακριβώς μπροστά του.

Η Red Bull προσπάθησε μια εναλλακτική στρατηγική, φέρνοντας τον Ricciardo στα pits κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η ομάδα ζήτησε από τον Daniil Kvyat, που είχε τοποθετηθεί 4ος στην εκκίνηση, να αφήσει τον team mate του να περάσει, σε περίπτωση που θα μπορούσε να αποσπάσει μια θέση στο βάθρο από τους προπορευόμενους. Αν ο Ricciardo δεν τα κατάφερνε, θα επέστρεφε την 4η θέση στον Ρώσο πριν τον τερματισμό και έτσι ακριβώς έγινε. Στην προσπάθειά του να φτάσει στο βάθρο, ο Ricciardo τσούγκρισε τροχούς με τον Kimi Raikkonen, ωστόσο οι αγωνοδίκες δεν έκριναν ότι υπήρξε αφορμή να επιβληθεί ποινή.

Ο Sergio Perez διατήρησε την 7η θέση μέχρι τον τερματισμό, ενώ η McLarenHonda σημείωσε τους πρώτους της βαθμούς, με τον Jenson Button να τερματίζει 8ος. Ο Fernando Alonso αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στο κιβώτιο._Φ.Λ.

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ