top icon
Αγώνες

Preview GP Άμπου Ντάμπι

To τελικό GP της φετινής σεζόν της F1 θα φιλοξενήσει το Άμπου Ντάμπι, στην πίστα της Yas Marina. 

Η φουτουριστική πίστα αποτελεί το ιδανικό μέρος για το φινάλε της σεζόν, με το GP να διεξάγεται το σούρουπο και η αλλαγή φωτισμού παρέχει ένα εξαιρετικό φόντο για τα μονοθέσια της F1. H χάραξη της πίστας δυστυχώς δεν είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τους οδηγούς, παρουσιάζοντας πολλές αργές στροφές και αχανείς ευθείες. Χαρακτηριστικό είναι το υπόγειο τούνελ-έξοδος του pit lane, όπως φυσικά και το μεγάλο ξενοδοχείο που περνάει πάνω από την πίστα και αλλάζει χρώματα φωτισμού το βράδυ.

Με τον Nico Rosberg να βρίσκεται σε φόρμα, έχοντας κατακτήσει την pole position στους τελευταίους πέντε αγώνες και τη νίκη στα δύο τελευταία GP, o Lewis Hamilton θα πρέπει να παλέψει για να επικρατήσει στον τελευταίο αγώνα της σεζόν κατά την οποία κατέκτησε τον τρίτο προσωπικό του τίτλο. Τα προγνωστικά συνιστούν ότι η Mercedes δε θα δυσκολευτεί να επικρατήσει και σε αυτό τον αγώνα. Η γερμανική ομάδα ήδη κοιτάζει προς το 2016, δοκιμάζοντας στις ελεύθερες δοκιμές λύσεις που ενδέχεται να παρουσιαστούν στο μονοθέσιο της επόμενης σεζόν.

Στο στρατόπεδο της Red Bull αποφασίστηκε ότι ο Daniel Ricciardo θα χρησιμοποιήσει την παλιά έκδοση του κινητήρα της Renault. O Αυστραλός είχε χρησιμοποιήσει την αναβαθμισμένη έκδοση του γαλλικού V6 στη Βραζιλία (δεχόμενος ποινή 10 θέσεων), ωστόσο η ομάδα βρήκε λίγα κέρδη από την καινούργια μονάδα. Ο Ricciardo ανέφερε μάλιστα ότι ήταν πιο αργός από τον team mate του (που χρησιμοποιούσε την παλιά έκδοση του κινητήρα) στις ευθείες. Η Renault παραδέχθηκε ότι ο κινητήρας της Βραζιλίας δεν παρουσίαζε όλες τις αναβαθμίσεις που έχει ετοιμάσει η γαλλική εταιρεία. Επίσης, η Renault πιστεύει ότι η εξέλιξη του κινητήρα της επηρεάστηκε αρνητικά από την χειροτέρευση των σχέσεων με τη Red Bull κατά τη διάρκεια της σεζόν, καθώς οι τεχνικές συνομιλίες μεταξύ των τεχνικών των δύο εταιρειών μειώθηκαν στο ελάχιστο.

Για μια ακόμη φορά φέτος, ο εξοπλισμός της Lotus άργησε να φτάσει στην πίστα της Yas Marina. Ο λόγος δεν είναι ακόμη ξεκάθαρος, αλλά σε προηγούμενες περιπτώσεις αφορούσε απλήρωτους λογαριασμούς σε εταιρείες που συνεργάζονται με την ομάδα. Οι άνθρωποι της Lotus θεωρούν την συμφωνία πώλησης της ομάδας στη Renault ως τετελεσμένη και οι αναφορές θέλουν τη γαλλική εταιρεία να πραγματοποιεί την επίσημη ανακοίνωση της αγοράς αυτό το σαββατοκύριακο.

Παράλληλα, αναφέρεται ότι η Renault εξετάζει το ενδεχόμενο να συνεργαστεί με τον Mario Illien της Ilmor για να εξελίξει τον κινητήρα της, παρά το γεγονός ότι είχε πρόσφατα απορρίψει τις λύσεις που είχε προτείνει Ελβετός έπειτα από μήνες μελέτης. Αναφέρεται ότι οι κακές επιδόσεις του αναβαθμισμένου γαλλικού κινητήρα στη Βραζιλία ενδέχεται να έκαναν τη Renault να αναθεωρήσει τη στάση της όσον αφορά το ενδεχόμενο συνεργασίας με τον Illien. H Renault πάντως σκοπεύει να έχει υψηλότερο budget και αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις στην έδρα της, το Viry-Chatillon στη Γαλλία.

Μεγάλη ανατροπή υπήρξε στον τομέα του πολιτικού παρασκηνίου και των μελλοντικών κινητήρων. Η FIA είχε ξεκινήσει διαγωνισμό για να βρει εταιρεία πρόθυμη να κατασκευάσει έναν χαμηλού κόστους turbo V6 έως 2,5 λίτρα. Μάλιστα, δήλωσαν συμμετοχή οι Ilmor, AER (Advanced Engine Research), Mecachrome (αλλά όχι η Cosworth) και επέδειξε ενδιαφέρον η RML. Ωστόσο, η επιτροπή της F1 απέρριψε το ενδεχόμενο χρήσης ενός εναλλακτικού κινητήρα το 2017, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο. Συνεπώς, οι κατασκευαστές κινητήρων έχουν μέχρι τις 15 Ιανουαρίου να καταθέσουν τις προτάσεις τους, για μείωση του κόστους, απλοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών των μονάδων και τρόπους εγγύησης ότι όλες οι ομάδες θα έχουν κινητήρες. Η πρώτη συνάντηση μεταξύ FIA και κατασκευαστών κινητήρων επί αυτών των ζητημάτων θα πραγματοποιηθεί αυτό το σαββατοκύριακο στο Άμπου Ντάμπι.

Η Force India ανακοίνωσε ότι ο 19χρονος Μεξικανός Alfonso Celis θα είναι οδηγός εξέλιξης της ομάδας για το 2016, συμμετέχοντας σε ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής. Ο Celis ήταν 3ος φέτος στο πρωτάθλημα GP3, στη δεύτερη σεζόν του, ενώ του χρόνου θα αγωνίζεται στη Formula 3.5.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Alex Wurz απέρριψε την πρόταση της Manor να γίνει διευθυντής της ομάδας._Φ.Λ.

Παρασκευή 27/11

Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1) 11:00

Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2) 15:00

Σάββατο 28/11

Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3) 12:00

Κατατακτήριες δοκιμές 15:00

Κυριακή 29/11

Αγώνας 15:00

Όλη δράση από το αγωνιστικό σαββατοκύριακο μεταδίδεται ζωντανά από το συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ΟΤΕ Sport 5, ενώ τον αγώνα της Κυριακής θα δείξει ζωντανά και ο Alpha.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ