18 Οκτ 2017

Preview GP ΗΠΑ: Όλα είναι μεγαλύτερα στο Τέξας

Σε μία πίστα-ορόσημο για την F1 στην άλλη μεριά του Ατλαντικού συνεχίζεται το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Οι ΗΠΑ αποτελούν μία αγορά 300 εκ. ανθρώπων, αλλά η F1 ποτέ δεν έμοιαζε να μπορεί να αξιοποιήσει τη δυναμική αυτού του κοινού, είτε λόγω δικής της αδυναμίας, είτε λόγω των ισχυρών ερεισμάτων που έχουν οι εγχώριες κατηγορίες (π.χ. NASCAR, Indy Car, IMSA). Ωστόσο, το 2010 έγινε η πρόταση για την κατασκευή μίας πίστας με σκοπό τη φιλοξενία ενός Grand Prix της Formula 1, μία απόφαση-σταθμός για το μηχανοκίνητο αθλητισμό της χώρας.

Μέχρι τότε, η F1 είχε επισκεφθεί πολλάκις την Αμερική, σε πίστες όπως αυτή του Long Beach, του Las Vegas, του Detroit, του Watkins Glen, του Sebring, του Phoenix αλλά και της Ινδιανάπολης. Ποτέ όμως δεν κατασκευάστηκε ένα σιρκουί αποκλειστικά για αυτήν, μέχρι το 2012. Τότε ήταν που έγινε το πρώτο GP στο Circuit of the Americas, στο Austin του Τέξας.

Η 5,5 χιλιομέτρων διαδρομή, σχεδιασμένη από τον Hermann Tlike σε αντίστροφη του ρολογιού φορά, ενσωματώνει στοιχεία από πολλές διαφορετικές πίστες, με πλέον χαρακτηριστικό σύμπλεγμα των Στροφών 3-6 που προσιδιάζουν στις Maggots/Becketts του Silverstone. Σήμα κατατεθέν της πίστας, πέραν της ανηφορικής Στροφής 1, είναι και ο μεγάλος πύργος (Observation Tower), που αποτελεί το απόλυτο σημείο παρακολούθησης της δράσης.

Μέσα σε αυτά τα 5 χρόνια, το COTA έχει καταφέρει να προσφέρει όμορφους αγώνες, ενώ το 2015 ήταν κι η πρώτη (και μοναδική μέχρι στιγμής) φορά που ανακηρύχτηκε  πρωταθλητής, όταν ο Lewis Hamilton με τη νίκη του πήρε τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο.

Ο Βρετανός είναι από τους πλέον πετυχημένους οδηγούς στο COTA (με 4 νίκες σε 5 αγώνες), ενώ μετρά συνολικά 5 επί αμερικανικού εδάφους, έχοντας πανηγυρίσει την πρωτιά το 2007 στην Ινδιανάπολη.

Βέβαια, τα τελευταία χρόνια η Mercedes είναι αυτή που κυριαρχεί στο Τέξας, λόγω των υψηλών απαιτήσεων σε τελική ταχύτητα (με την πίσω ευθεία να αποτελεί ιδανικό σημείο για προσπεράσματα), αλλά και της κάθετης δύναμης που χρειάζεται, ειδικά για το ιδιαίτερα τεχνικό πρώτο sector.

Το πρωτάθλημα έχει ένα ξεκάθαρο φαβορί, με τον Hamilton πλέον 59 βαθμούς μπροστά από τον Vettel. Τα σενάρια για να κατακτήσει τον τίτλο από τον 17ο αγώνα της σεζόν είναι δύο: είτε πρέπει να κερδίσει και να βρεθεί 6ος και κάτω ο αντίπαλός του, είτε να έρθει 2ος και ο Γερμανός να τερματίσει 9ος ή και πιο κάτω. Δεν είναι απίθανο, αλλά θα πρέπει και πάλι να υπάρχουν προβλήματα για τον οδηγό της Ferrari.

Η συνέχεια, στις οθόνες μας._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 20 Οκτωβρίου: FP1: 18:00 – 19:30, FP2: 22:00 – 23:30

Σάββατο 21 Οκτωβρίου: FP3: 19:00 – 20:00, Κατατακτήριες: 00:00 – 01:00

Κυριακή 22 Οκτωβρίου: Αγώνας: 22:00

Πληροφορίες για το Grand Prix

Πρώτος αγώνας: 1959, Μήκος πίστας: 5.516 km, Γύροι: 56, Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher, Lewis Hamiltin (5), Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (9), Περυσινός νικητής: Lewis Hamilton

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: