top icon
Αγώνες

Preview GP Ισπανίας 2016

Στην πίστα της Βαρκελώνης θα διεξαχθεί αυτό το σαββατοκύριακο ο 5ος γύρος του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1. 

H F1 επιστρέφει αυτό το σαββατοκύριακο στην Ευρώπη και την πίστα της Βαρκελώνης, που ομάδες και οδηγοί γνωρίζουν καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη, αφού αποτελεί το μέρος διεξαγωγής των περισσότερων δοκιμών εξέλιξης. H χάραξη της πίστας τονίζει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων, παρά την προσθήκη του τελικού chicane την τελευταία δεκαετία περίπου. Η φθοροποιός φύση της ασφάλτου σε συνδυασμό με τις γρήγορες στροφές ώθησαν την Pirelli να φέρει τις τρεις πιο σκληρές γόμες της στην Ισπανία: σκληρή, μέση και μαλακή. Οι ομάδες έχουν ποντάρει κυρίως στις δύο πιο μαλακές γόμες κατά την επιλογή των διαθέσιμων σετ αυτό το σαββατοκύριακο. Η δεξιά παρατεταμένη (στροφή 3) ανάγει σε περιοριστικό παράγοντα καταπόνησης το εμπρός αριστερό ελαστικό.

Η μεγαλύτερη αλλαγή στο grid από το GP Ρωσίας είναι βέβαια η ανταλλαγή cockpit μεταξύ των Daniil Kvyat και Max Verstappen. Παρά το πολύ καλό προσπέρασμα που πραγματοποίησε ο Kvyat στην εκκίνηση του GP Κίνας, εξασφαλίζοντας μια θέση στο βάθρο, τα δύο λάθη του στον πρώτο γύρο του αγώνα της πατρίδας του ώθησαν τους ιθύνοντες της Red Bull να τον καθαιρέσουν από την μεγάλη ομάδα και να τον στείλουν πίσω στη «μικρή» Toro Rosso. Ο Helmut Marko (αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, ο οποίος ουσιαστικά διαχειρίζεται τα θέματα οδηγών των ομάδων της αυστριακής εταιρείας) δήλωσε ότι η μεταφορά του Kvyat στην Toro Rosso δεν αποτελεί υποβίβαση: «Προέκυπτε συνεχώς ότι ο Daniil δε μπορούσε να απαντήσει στην πίεση από τον Daniel Ricciardo, συνεπώς, οδηγούσε συνεχώς το μονοθέσιο με υπερβάλλοντα ζήλο. Θέλαμε να τον βγάλουμε από τη ζώνη πυρός και να βοηθήσουμε την καριέρα του αντί να την πλήξουμε». Αυτό σημαίνει ότι η Red Bull πιστεύει ότι o Verstappen είναι καλύτερα εξοπλισμένος να αντιμετωπίσει την πίεση που ενέχει ένα εκ των cockpit της κορυφαίας της ομάδας από τον Kvyat; Κάποιοι πιστεύουν ότι η Red Bull έψαχνε απλά αφορμή για να καθαιρέσει τον Kvyat.

Σχολιάζεται ότι η προώθηση του Verstappen στη Red Bull δρομολογήθηκε για να ικανοποιήσει την ολλανδική οικογένεια. Ο πατέρας του Max, Jos, είναι γνωστός για την επιθετική στρατηγική που ακολουθεί στη διαχείριση της καριέρας του γιου του. Αυτή άλλωστε έφερε τον 18χρονο από τα καρτ σε μια από τις κορυφαίες ομάδες της F1 σε διάστημα τριών ετών. Δεν αποτελεί μυστικό ότι Mercedes και Ferrari ενδιαφέρονταν για τον Verstappen. Άλλωστε, η Red Bull κατάφερε να εξασφαλίσει στο τέλος του 2014 τις υπηρεσίες του Ολλανδού έναντι της Mercedes, διότι σε αντίθεση με τη γερμανική ομάδα, είχε τη δυνατότητα να του προσφέρει ένα αγωνιστικό cockpit στην F1. Πρόσφατα, είχαν αρχίσει να πληθαίνουν οι φήμες περί ενδιαφέροντος για τον Verstappen από το Maranello. Ίσως η προαγωγή του στη Red Bull ήταν ο τρόπος της αυστριακής εταιρείας να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Ολλανδού και στο άμεσο μέλλον, ευχαριστώντας τις –πάντοτε υψηλές- απαιτήσεις του Jos. Ο Verstappen δήλωσε ότι στόχος του ήταν πάντοτε η ομάδα της Red Bull, υπονοώντας ότι υπήρχε σχετική αναφορά στο συμβόλαιό του με την αυστριακή εταιρεία. Ο νεαρός Ολλανδός δεν αισθάνεται πίεση ότι θα πρέπει να επιδείξει άμεσα τις δυνατότητές του και θεωρεί τη φετινή σεζόν ως προετοιμασία για το 2017.

Παράλληλα, από την Toro Rosso αποχώρησαν ο πρώην αρχιμηχανικός του Verstappen, Xevi Pujolar καθώς και ο πρώην μηχανικός δεδομένων του Ολλανδού, Olivier Helvig, ύστερα από διαφωνία με τον διευθυντή της ομάδας, Franz Tost στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ρωσίας. Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι φήμες προερχόμενες από την Ιταλία, θέλουν τη Ferrari να ενδιαφέρεται για τον τεχνικό διευθυντή της Toro Rosso, James Key. Οι φήμες αυτές εμφανίστηκαν αφότου ο Aldo Costa (νυν διευθυντής μηχανολογίας της Mercedes) απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστροφής του στο Maranello, που είχε φημολογηθεί στον ιταλικό Τύπο.

Στο στρατόπεδο της Mercedes, το ερώτημα είναι αν ο Lewis Hamilton θα καταφέρει, πρώτον να έχει ένα καθαρό σαββατοκύριακο, χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας και δεύτερον να ανακόψει τον Nico Rosberg που έχει καλπάσει προς τη νίκη στα τέσσερα πρώτα GP της σεζόν. Σκοπός της Mercedes είναι να μην επανεμφανιστούν τα προβλήματα στην MGU-H που ταλαιπώρησαν τον Hamilton στις κατατακτήριες δοκιμές των δύο τελευταίων GP.

Πίεση υφίσταται και στο Maranello, με τον πρόεδρο της Ferrari, Sergio Marchionne, να δηλώνει ότι περιμένει σύντομα μια νίκη από την Scuderia, ξεκινώντας από την Ισπανία. Η ιταλική ομάδα ήδη παρουσίασε δύο εβδομάδες νωρίτερα από το προγραμματισμένο εξελίξεις στη μονάδα ισχύος της χρησιμοποιώντας τρία tokens στη Ρωσία. Η Ferrari ευελπιστεί ότι η φύση της πίστας της Βαρκελώνης θα επιτρέψει στην SF16-H να κάνει τα εμπρός ελαστικά της να λειτουργήσουν σωστά σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασίας απ’ ότι συνέβη στη Ρωσία –κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, εναντίον των σχεδίων της Ferrari ίσως λειτουργήσει ο άστατος καιρός, με πιθανότητα βροχής την Παρασκευή (ίσως και το Σάββατο) και χαμηλές θερμοκρασίες.

Στον τομέα των ελαστικών, ζήτημα έχει δημιουργηθεί με δύο ομάδες του grid (μία κορυφαία και μία μέσου δυναμικού -οι ομάδες της Red Bull;), οι οποίες φαίνεται ότι έχουν βρει τρόπο να ρίχνουν τις πιέσεις των ελαστικών τους (έως και 2 psi) με το μονοθέσιο βρισκόμενο εν κινήσει. H Pirelli θέτει φέτος αρκετά ψηλά το κατώτατο όριο πίεσης των ελαστικών της φέτος, ώστε αυτά να αντέχουν στα υψηλότερα φορτία αρνητικής άντωσης (έως και 100 κιλά σε μερικές πέριπτώσεις) που παράγουν κυρίως στον εμπρός άξονα τα φετινά μονοθέσια σε σύγκριση με πέρυσι. FIA και Pirelli έχουν πρόσβαση σε ζωντανή μετάδοση δεδομένων όσον αφορά τις πιέσεις των ελαστικών και διαπίστωσαν ότι κάποιες ομάδες παραβαίνουν τους κανονισμούς, με την McLaren να έχει ζητήσει αποσαφηνίσεις επί του θέματος από το GP Κίνας. FIA και Pirelli προσπαθούν να βρουν άμεση λύση.

Η McLaren αναμένεται να παρουσιάσει καινούργιο πάτωμα, αεροτομές και αμάξωμα στην MP4-31. H Honda επιβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να ξοδέψει άλλα tokens εξέλιξης στους δύο επόμενους αγώνες, με την μεγάλη αναβάθμιση της ιαπωνικής μονάδας ισχύος να αναμένεται για το GP Καναδά. Εκεί, ο προμηθευτής καυσίμων (και λιπαντικών) της ομάδας, η Mobil, θα παρουσιάσει καινούργια βενζίνη, η οποία θα αποφέρει κέρδη μεταξύ 10 και 15 ίππων.

Η Renault σχεδιάζει να δοκιμάσει στο τεστ δοκιμών εξέλιξης (που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Βαρκελώνης το διήμερο Τρίτης και Τετάρτης μετά το Ισπανικό GP) την αναβαθμισμένη έκδοση της μονάδας ισχύος της που αναμένεται να παρουσιαστεί στο GP του Καναδά. Η Renault θα μιμηθεί τις Mercedes και Ferrari που χρησιμοποιούν από το 2014 και το 2015, αντίστοιχα, το σύστημα ανάφλεξης TJI (Turbulent Jet Ignition) που χρησιμοποιείται σε κινητήρες τζετ αεροσκαφών και του οποίου τη λειτουργία περιγράψαμε στην προεπισκόπηση του GP Ρωσίας. Επίσης, η γαλλική ομάδα θα δοκιμάσει στο τεστ καινούργιες αναρτήσεις, αεροδυναμικές αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις στα ψυγεία. Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, η Renault έχει ήδη αφιερώσει το 50% του δυναμικού του εργοστασίου της στην εξέλιξη του μονοθεσίου του 2017.

Μεγάλες αναβαθμίσεις αναμένεται να παρουσιάσει στο Ισπανικό GP η Force India, στις αεροτομές, τα ψυγεία, τους αεραγωγούς φρένων και την «ουρά» του μονοθεσίου, που απορροφά συγκρούσεις.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η FIA είχε προγραμματίσει για το Ισπανικό GP την εφαρμογή της απαγόρευσης στους οδηγούς να πετάνε τα αποσπώμενα φιλμ της καλύπτρας του κράνους στην πίστα. Εντέλει, η απαγόρευση αυτή αναβλήθηκε για το GP του Μονακό, καθώς οι ομάδες να δοκιμάσουν τις καινούργιες λύσεις τους στο τεστ της Βαρκελώνης. Πιθανότατα, οι ομάδες θα βρουν ένα χώρο μέσα στο cockpit (ή τη φόρμα του οδηγού) όπου θα μπορούν να εναποτεθούν τα φιλμ της καλύπτρας του κράνους._Φ.Λ.

Ώρες διεξαγωγής GP Ισπανίας

Παρασκευή (13/05)

11:00 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

15:00 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο (14/05)

12:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

15:00 – Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή (15/05)

15:00 – Αγώνας

Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 5. Το GP Ισπανίας θα μεταδοθεί ζωντανά την Κυριακή από την EΡΤ2, με την εκπομπή (που θα δείξει και τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών) να ξεκινάει στις 14:00 και τη μετάδοση του αγώνα στις 15:00.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ