top icon
Αγώνες

Preview GP Μ. Βρετανίας

H F1 επιστρέφει εκεί από όπου ξεκίνησαν όλα πριν από 65 χρόνια! Το πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο του Silverstone είχε φιλοξενήσει το 1950 το πρώτο GP Παγκοσμίου Πρωταθλήματος F1 και εξακολουθεί να βρίσκεται στο καλαντάρι. Φέτος, θα διεξάγει το 49ο GP της F1 στην ιστορία του. Μονάχα η Monza και το Μονακό έχουν φιλοξενήσει περισσότερα.

Ως εκ τούτου, το Silverstone αποτελεί μια από τις πιο ιστορικές πίστες της F1. Επιπλέον, είναι μια από τις αγαπημένες των οδηγών, λόγω της προκλητικής χάραξης που παρουσιάζει και τις πολυάριθμες γρήγορες στροφές της. H Copse (στροφή 9) είναι μια από τις ταχύτερες στροφές του πρωταθλήματος, ενώ το σύμπλεγμα Maggots, Becketts, Chapel (που οδηγεί στην Stowe, στρ. 15) είναι από τα πιο προκλητικά ολόκληρης της σεζόν. Ο Daniel Ricciardo δηλώνει: «Είναι ίσως από τις πέντε πιο ωραίες στροφές στο πρωτάθλημα και να τις έχεις να έρχονται η μία πίσω από την άλλη, είναι φοβερό». Σε ένα γρήγορο γύρο, οι πιλότοι δεν ακουμπούν το πεντάλ του φρένου από την έξοδο της Luffield (στρ. 8) μέχρι την Stowe! Συνεπώς, τα συστήματα πέδησης δεν έχουν να εκπληρώσουν ιδιαίτερα σκληρό έργο.

Το Silverstone αποτελεί πίστα που τονίζει την καλή αεροδυναμική απόδοση, λόγω των πολυάριθμων γρήγορων στροφών. Αυτές, καταπονούν τα ελαστικά με ισχυρά πλευρικά φορτία. Για αυτό το λόγο, η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων αυτό το σαββατοκύριακο τη μέση και τη σκληρή γόμα ελαστικών. Με τη μέση ωριαία ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χ.α.ώ. στις κατατακτήριες δοκιμές και τους πιλότους να έχουν το πόδι τους βυθισμένο στο γκάζι για 65% του γύρου, το Silverstone αποτελεί μία από τις ταχύτερες πίστες του πρωταθλήματος. Η χάραξη άλλαξε σημαντικά το 2010, με την προσθήκη του μέρους που αποκαλείται New Arena. Την επόμενη σεζόν μεταφέρθηκε και το σημείο εκκίνησης τερματισμού εκεί, δίπλα από τις καινούργιες εγκαταστάσεις των pits και του paddock.

Με τα εργοστάσια 7 εκ των 10 ομάδων του grid να βρίσκονται σε ακτίνα 110 χλμ. από το Silverstone, το Βρετανικό GP αποτελεί αγώνα στην «έδρα» της πλειονότητας του paddock. Ο άστατος βρετανικός καιρός ενδέχεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Επιπλέον, οι πλευρικοί άνεμοι που πνέουν μερικές φορές τείνουν να αποσταθεροποιούν τα μονοθέσια στις γρήγορες στροφές, αιφνιδιάζοντας τους πιλότους.

Η Mercedes αποτελεί το αδιαφιλονίκητο φαβορί και αυτό το σαββατοκύριακο. Ίσως στο φετινό αγώνα δούμε τη μάχη μεταξύ των Lewis Hamilton και Nico Rosberg την οποία πέρυσι απέτρεψε ένα πρόβλημα στο κιβώτιο του Γερμανού. Μένει να διαπιστωθεί αν η Ferrari θα έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τη Mercedes, ή θα βρεθεί να παλεύει με τη Williams. Πάντως, η ιταλική ομάδα θα προσπαθήσει να μη δημιουργήσει εσφαλμένες εντυπώσεις με ελαφρύτερα φορτία καυσίμου στις προσομοιώσεις αγώνα των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής.

Η Red Bull έχει ήδη στρέψει την προσοχή της στο 2016, σύμφωνα με τον Daniel Ricciardo. Έπειτα από το τεστ δοκιμών εξέλιξης στην Αυστρία, η ομάδα συμπέρανε ότι οι καινούργιοι κανονισμοί που επιβάλλουν φέτος τη χρήση τιτανίου στο πάτωμα των μονοθεσίων (για να παράγονται σπίθες), έχει πλήξει την απόδοση του μονοθεσίου της. Μέχρι πέρυσι, τα μονοθέσια της Red Bull είχαν μεγάλη κλίση, με το εμπρός μέρος του πατώματος (κάτω από τα πόδια του οδηγού) πολύ κοντά στο έδαφος και το διαχύτη αρκετά ανασηκωμένο, για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Η ομάδα προστάτευε το «ξύλινο» μέρος του πατώματος που οι κανονισμοί ορίζουν ότι δεν πρέπει να φθαρεί πέραν ενός ορισμένου σημείου με έρμα από βαρέα μέταλλα. Ωστόσο, τα πατώματα από τιτάνιο φθείρονται πολύ πιο εύκολα και η Red Bull αναγκάζεται να στήσει την RB11 με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, γεγονός που πλήττει την αεροδυναμική της απόδοση.

Σε αντίθεση με τη Red Bull, η McLaren κρίνει ότι είναι πολύ νωρίς ακόμα για να στρέψει την προσοχή της στο 2016, παρά τις εκκλήσεις του Fernando Alonso για κάτι τέτοιο. Ο CEO της ομάδας, Jonathan Neale δήλωσε: «Είναι πολύ νωρίς για να σκεφτούμε να στρέψουμε την προσοχή μας στην επόμενη χρονιά, διότι οι κανονισμοί είναι εξελικτικοί». Αξίζει να σημειωθεί ότι έπειτα από τη σύγκρουση του Alonso με τον Raikkonen στο Αυστριακό GP, ο κινητήρας του Ισπανού είχε υποστεί ζημιές. Η Honda θα χρησιμοποιήσει έναν παλαιότερο κινητήρα για να τον αντικαταστήσει, συνεπώς ο Alonso δεν πρόκειται να εκτίσει ποινές, ως έχουν τα πράγματα πριν ξεκινήσει το σαββατοκύριακο.

Η Force India θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με τη β' έκδοση του φετινού της μονοθεσίου, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στις δοκιμές εξέλιξης που έλαβαν χώρα στο Red Bull Ring μετά το Αυστριακό GP. H Sauber διαθέτει καινούργιο τεχνικό διευθυντή, με τον Mark Smith (πρώην Red Bull, Force India, Jordan και Caterham) να αναλαμβάνει την ηγεσία του τεχνικού τμήματος της ελβετικής ομάδας. H Manor αναμένεται να παρουσιάσει πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων._Φ.Λ.

Ημέρα

Ημ/νία

Ώρα

Δραστηριότητα

Παρασκευή

03/07

12:00

Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

Παρασκευή

03/07

16:00

Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο

04/07

12:00

Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

Σάββατο

04/07

15:00

Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή

05/07

15:00

Αγώνας

Όλη η δράση από το αγωνιστικό σαββατοκύριακο μεταδίδεται ζωντανά από το ΟΤΕ Sport 5, ενώ τον αγώνα της Κυριακής θα δείξει ζωντανά και ο Alpha.

Preview του Βρετανικού GP, με τον γύρο που χάρισε την pole position πέρυσι στο Nico Rosberg.
 

Στιγμιότυπα από τον περυσινό αγώνα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ