top icon
Αγώνες

Preview GP Μεξικού

H F1 επιστρέφει στο Μεξικό και στην -αρκετά αλλαγμένη- πίστα Hermanos Rodriguez έπειτα από 23 χρόνια.

Από το 1992 είχε να διεξαχθεί GP της F1 στο Μεξικό και την πίστα που φέρει το όνομα των θρυλικών αδερφών Pedro και Ricardo Rodriguez. H νυν δημόσιο πάρκο (και πρώην) αθλητική πόλη Magdalena Mixhuca (στα νοτιοανατολικά της Πόλης του Μεξικού) στην οποία βρίσκεται η πίστα, φιλοξένησε αρκετά αθλήματα κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων στο Μεξικό το 1968. H πίστα όμως είχε κατασκευαστεί από το 1962, χρονιά κατά την οποία φιλοξένησε το πρώτο (μη πρωταθληματικό) GP του Μεξικού. Στις δοκιμές αυτού του αγώνα έχασε τη ζωή του ένα από τα μεγαλύτερα χαμένα ταλέντα της ιστορίας της F1, o Ricardo Rodriguez. Νικητής του Targa Florio το 1962 (με τους Olivier Gendebien και Willy Mairesse) σε ηλικία 20 ετών, ο Μεξικανός έμεινε χωρίς μονοθέσιο όταν η Ferrari (για την οποία οδηγούσε) αποφάσισε να μη συμμετάσχει στο πρώτο GP της πατρίδας του. Ο Rodriguez όμως, κανόνισε να αγωνιστεί με την ιδιωτική ομάδα του Rob Walker. Ωστόσο, στις δοκιμές η πίσω ανάρτηση της Lotus 24 που οδηγούσε κατέρρευσε στην τρομακτική κεκλιμένη στροφή Peraltada, το μονοθέσιο προσέκρουσε στις μπαριέρες, και ο Rodriguez σκοτώθηκε ακαριαία…

Ο μεγαλύτερος αδερφός του, Pedro Rodriguez, θεωρούνταν ένας από τους καλύτερους all-rounders της εποχής του, ικανός να οδηγήσει γρήγορα οποιοδήποτε τύπο αυτοκινήτου. Είχε επίσης τη φήμη του άφοβου και πολύ καλού οδηγού στη βροχή. Ο Pedro έφυγε από τη ζωή το 1971 (σε ηλικία 31 ετών), όταν σε αγώνα σπορ αυτοκινήτων στο Norisring, ένας ντουμπλαρισμένος οδηγός τον έσπρωξε προς τον τοίχο και η Ferrari 512Μ που οδηγούσε τυλίχθηκε στις φλόγες από την πρόσκρουση…

Tα αδέρφια Pedro & Ricardo Rodriguez.

Η πίστα φιλοξένησε GP της F1 μεταξύ του 1963 και του 1970, όπου ο υπερβολικός αριθμός θεατών έκανε τις συνθηκες μη ασφαλείς και έτσι η F1 σταμάτησε να επισκέπτεται το Μεξικό. Εκεί κρίθηκε ο τίτλο του 1964, υπέρ του John Surtees. Ο team mate του στη Ferrari, Lorenzo Bandini συγκρούστηκε με τον έτερο διεκδικητή Graham Hill (BRM), o Jim Clark εγκατέλειψε στον προτελευταίο γύρο και ο Ιταλός άφησε τον Surtees να περάσει στη δεύτερη θέση. Οι εγκαταστάσεις της πίστας αναβαθμίστηκαν στη δεκαετία του ‘80 και άνοιξε τις πύλες της ξανά το 1986 (όπου ο Gerhard Berger κατέκτησε την πρώτη του νίκη και την πρώτη νίκη της Benetton χάρις στα ελαστικά της Pirelli), διεξάγοντας GP της F1 μέχρι το 1992 (o Nigel Mansell με Williams-Renault ήταν ο τελευταίος νικητής). Αν και έχουν διατηρηθεί τα βασικά χαρακτηριστικά, η χάραξη της πίστας έχει αλλάξει σημαντικά από την τελευταία φορά που την επισκέφθηκε η F1. H θρυλική κεκλιμένη ταχύτατη στροφή 180 μοιρών Peraltada (μέρος του παλιού οβάλ τμήματος της πίστας) δεν υφίσταται πια. Αντ’ αυτού, οι οδηγοί θα παρακάμπτουν το πρώτο μέρος της στροφής μέσω ενός chicane. Τα μονοθέσια θα περνάνε κάτω από μια εξέδρα θεατών σε αυτό το σημείο, πριν βγουν στο δεύτερο μισό της παλιάς Peraltada. Ο Hermann Tilke ανέλαβε τον ανασχεδιασμό και αυτής της πίστας. Τα θρυλικά S μεταξύ των στροφών 7 και 13 στην παλιά χάραξη έχουν απλοποιηθεί, με πιο ανοιχτές στροφές να βρίσκονται πλέον στη θέση τους. Εντελώς διαφορετικό είναι και το σύμπλεγμα στροφών 4, 5 και 6 σε σχέση με την παλιά χάραξη.

Σύγκριση παλαιάς (πράσινο) και νέας χάραξης (κόκκινο) της πίστας.

Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της πίστας είναι ότι βρίσκεται σε υψόμετρο 2.285 μ. Αυτό σημαίνει ότι ο αέρας έχει 20% μικρότερη πυκνότητα απ’ ότι σε επίπεδο θάλασσας. Στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, αυτό οδηγούσε σε απώλεια απόδοσης της τάξεως του 20%. Στους σύγχρονους υβριδικούς turbo κινητήρες δε θα συμβεί το ίδιο. Ωστόσο, για να αναπληρωθεί η χαμένη απόδοσης, τα turbo δουλεύουν υπερωρίες, με την τουρμπίνα να περιστρέφεται σε υψηλότερους ρυθμούς απ’ ότι συνήθως. Παρά το ανώτατο όριο των 125.000 σ.α.λ. όσον αφορά την περιστροφή της τουρμπίνας, σύμφωνα με τον Remi Taffin της Renault, οι περισσότεροι κινητήρες λειτουργούν το turbo τους στις 100.000 σ.α.λ. Ο Γάλλος προβλέπει ότι τα turbo που θα χρησιμοποιηθεί στο Μεξικό θα πρέπει να αντικατασταθούν στη συνέχεια λόγω της καταπόνησης που θα έχουν δεχθεί.

Ένα επιπλέον πρόβλημα που παρουσιάζει η μειωμένη πυκνότητα του αέρα σε αυτό το υψόμετρο, είναι ότι η διαδικασία απαγωγής θερμότητας γίνεται πιο δύσκολη. Οι κορυφαίες ομάδες έχουν σχεδιάσει διαφορετικά συστήματα απαγωγής θερμότητας ειδικά για αυτό τον αγώνα, ενώ οι μικρότερες θα αναγκαστούν να κάνουν αεροδυναμικούς συμβιβασμούς, ανοίγοντας μεγαλύτερες οπές στο αμάξωμα, για να εξάγεται περισσότερος ζεστός αέρας. Πιο δύσκολα θα είναι τα πράγματα και για τους οδηγούς, με τη φυσική τους κατάσταση να δοκιμάζεται σκληρά, αφού θα οξυγονώνονται 20% λιγότερο.

Ένας από τους πρώτους γύρους με μονοθέσιο (όχι F1) στην πρόσφατα ολοκληρωμένη πίστα.

Δεδομένων των προαναφερθέντων πρωτόγνωρων για τις ομάδες παραγόντων και δεδομένης της απουσίας προηγούμενων δεδομένων για την πίστα, το GP του Μεξικού ενδέχεται να παρουσιάσει μερικές εκπλήξεις. Η Pirelli ήταν συντηρητική με την επιλογή ελαστικών που προτίμησε, διαθέτοντας στις ομάδες τη μέση και τη μαλακή γόμα. Παρά τις συννεφιές, το πιθανότερο είναι ότι δε θα βρέξει κατά τη διάρκεια των διαδικασιών του τριημέρου, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προβλέψεις. Η καινούργια άσφαλτος ενδέχεται να είναι αρκετά ολισθηρή, αναδύοντας στην επιφάνεια έλαια και πίσσα, ενώ οι χαμηλές θερμοκρασίες ενδέχεται να κάνουν δύσκολη τη διατήρηση των ελαστικών στο ιδανικό θερμοκρασιακό πλαίσιο._Φ.Λ.

Ημέρα

Ημ/νία

Ώρα

Δραστηριότητα

Παρασκευή

30/10

18:00

Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

Παρασκευή

30/10

22:00

Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο

31/10

18:00

Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

Σάββατο

31/10

21:00

Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή

01/11

21:00

Αγώνας

Όλη δράση από το αγωνιστικό σαββατοκύριακο μεταδίδεται ζωντανά από το συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ΟΤΕ Sport 5, ενώ τον αγώνα της Κυριακής θα δείξει ζωντανά και ο Alpha.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ