top icon
Αγώνες

Preview GP Ρωσίας

Για τον 15ο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, η F1 θα επισκεφθεί για δεύτερη μόλις φορά στην ιστορία της το Sochi της Ρωσίας.

Έπειτα από προσπάθειες πολλών ετών, πέρυσι ο Bernie Ecclestone κατάφερε να κάνει το… όνειρό του πραγματικότητα με τη διοργάνωση του πρώτου Grand Prix επί ρωσικού εδάφους. Για την πίστα που έχει διαμορφωθεί γύρω από το χώρο διεξαγωγής Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2014, υπεύθυνος ήταν -όπως σχεδόν πάντα- ο Γερμανός αρχιτέκτονας Herman Tilke. Η χάραξη δεν είναι ιδιαίτερα προκλητική για τους οδηγούς, παρουσιάζοντας πολυάριθμες αργές στροφές. Ωστόσο, η στροφή 3, μια γρήγορη παρατεταμένη αριστερή, αποτελεί λαμπρή εξαίρεση, η μοναδική ίσως στην πίστα που καταπονεί τα ελαστικά μέσω των πλευρικών πιέσεων οι οποίες ασκούνται σε αυτά.

Η άσφαλτος της πίστας του Sochi είναι εξαιρετικά λεία και κατά συνέπεια, η φθορά των ελαστικών κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Οι κατώτερες πιέσεις ελαστικών που όρισε η Pirelli για αυτό το GP είναι πανομοιότυπες με αυτές που εφαρμόστηκαν στην Ιαπωνία, παρ’ ότι η πίστα της Suzuka διαθέτει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και είχαν χρησιμοποιηθεί οι δύο πιο σκληρές γόμες. Αντιθέτως, αυτό το σαββατοκύριακο, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τις δύο πιο μαλακές γόμες ελαστικών της Pirelli. Οι κατώτερες πιέσεις των ελαστικών είναι 21,5 psi εμπρός και 20,5 psi πίσω, ενώ πέρυσι ήταν 19 και 18 psi, αντίστοιχα.

Για φέτος, η άσφαλτος αναμένεται να είναι λιγότερο ολισθηρή. Πέρυσι, λόγω της πρόσφατης κατασκευής, τα έλαια βρίσκονταν ακόμα στην επιφάνεια και επιπλέον, τα ελαστικά ήταν αρκετά σκληρά για να παρέχουν επαρκή πρόσφυση. Παρ’ ότι οι τιμές πρόσφυσης προβλέπεται ότι θα είναι αυξημένες, υπάρχουν μερικές ανησυχίες στο στρατόπεδο της Mercedes για το ενδεχόμενο επανάληψης της κακής εμφάνισης που είδαμε στη Σιγκαπούρη, καθώς αρκετά από τα χαρακτηριστικά της πίστας και των ελαστικών είναι παρόμοια. Ωστόσο, η πίστα του Sochi διαθέτει δύο πολύ μεγάλες ευθείες, στις οποίες ο κινητήρας της Mercedes θα έχει την ευκαιρία να «εκφραστεί» ελεύθερα.

Συνεπώς, το πιθανότερο είναι ότι η Mercedes δε θα έχει πρόβλημα να κυριαρχήσει και σε αυτό τον αγώνα. Αν η γερμανική ομάδα καταφέρει να συγκεντρώσει 3 περισσότερους βαθμούς από τη Ferrari, θα εξασφαλίσει για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Nico Rosberg ευελπιστεί ότι η Ferrari μπορεί να τον βοηθήσει στη μάχη του τίτλου, στερώντας βαθμούς από τον Lewis Hamilton. Ωστόσο ο Βρετανός βρίσκεται σε πολύ καλή φόρμα και η Ferrari δύσκολα θα καταφέρει να απειλήσει τις Mercedes στη Ρωσία. Πιθανότατα όμως θα βρίσκεται καθαρά μπροστά από την Williams.

Όσον αφορά τους κινητήρες, οι πελάτες της Mercedes θα έχουν φρέσκους, αλλά όχι της έκδοσης που παρουσιάστηκε από την εργοστασιακή ομάδα στην Monza. Αναφέρεται επίσης ότι ο Hamilton θα χρησιμοποιήσει για αυτόν τον αγώνα την 4η μονάδα του, την οποία θα διατηρήσει μέχρι το τέλος της σεζόν. Επίσης, η Sauber θα έχει φρέσκους κινητήρες Ferrari, αλλά εκδόσεως Μόντρεαλ. Η Honda θα παρουσιάσει έναν καινούργιο κινητήρα στη Ρωσία (τον οποίο θα διαθέτει μονάχα ο Fernando Alonso), χρησιμοποιώντας τα τέσσερα tokens εξέλιξης που της έχουν απομείνει, για να πραγματοποιήσει αλλαγές στο θάλαμο καύσης και τις εξατμίσεις. Ο Alonso θα εκκινήσει το 250ό GP του από την ουρά του grid λόγω των ποινών που θα δεχθεί, καθώς πέραν του νέου V6, αναμένεται να χρησιμοποιήσει καινούργιο turbo, και ηλεκτροκινητήρες. Παράλληλα, η Renault ενδέχεται να καθυστερήσει την παρουσίαση του αναβαθμισμένου (μέσω της χρήσης 12 tokens εξέλιξης) κινητήρα της πέραν του GP των ΗΠΑ.

Φημολογείται ότι ο έφορος της FIA, Charlie Whiting, σε επιστολή του προς τους κατασκευαστές κινητήρων, τους ενημέρωσε ότι για να γίνει η ομολογκασιόν σε αναβαθμισμένους κινητήρες, χρησιμοποιώντας τα εναπομείναντα tokens εξέλιξης, δεν είναι απαραίτητο η μονάδα να κατέβει στην πίστα, αρκεί να έχουν γίνει δοκιμές σε στατικούς πάγκους προσομοιώσεων. Αν ισχύει αυτό, σημαίνει ότι η Renault δεν είναι υποχρεωμένη να δώσει την ευκαιρία στη Red Bull να χρησιμοποιήσει τον αναβαθμισμένο κινητήρα της φέτος. Την ίδια στιγμή, ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner δήλωσε ότι η Renault βρίσκεται 2-3 χρόνια πίσω σε εξέλιξη σε σχέση με τη Mercedes. Η κατάσταση της Red Bull όσον αφορά τους κινητήρες του 2016 παραμένει μετέωρη. Ο ιδιοκτήτης της αυστριακής εταιρείας, Dietrich Mateschitz, δήλωσε ότι η ομάδα μπορεί να περιμένει το αργότερο μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Παράλληλα, ο Bernie Ecclestone αποφάσισε να αποκαλύψει ότι μέχρι το τέλος του 2015, η F1 πιθανότατα θα έχει νέους ιδιοκτήτες. Ο Βρετανός προφανώς δεν έκανε τυχαία το σχόλιο –κάθε δημόσια δήλωσή του έχει σκοπιμότητα- αν και αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα πραγματοποιηθούν τα λεγόμενά του. To ερώτημα είναι γιατί ο Ecclestone επέλεξε αυτή τη χρονική στιγμή, για να δημιουργήσει επικεφαλίδες. Την ίδια στιγμή, που οι ομάδες των Sauber και Force India απευθύνθηκαν στην ΕΕ με κατηγορίες άνισης μεταχείρισης. Παράλληλα, ο διοργανωτής του Βρετανικού GP εξαπέλυσε ισχυρή λεκτική επίθεση εναντίον της F1, χαρακτηρίζοντας ως μη εμπορεύσιμο το προϊόν της…_Φ.Λ.

Ημέρα

Ημ/νία

Ώρα

Δραστηριότητα

Παρασκευή

09/10

10:00

Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

Παρασκευή

09/10

14:00

Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο

10/10

12:00

Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

Σάββατο

10/10

15:00

Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή

11/10

14:00

Αγώνας

Όλη δράση από το αγωνιστικό σαββατοκύριακο μεταδίδεται ζωντανά από το συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ΟΤΕ Sport 5, ενώ τον αγώνα της Κυριακής θα δείξει ζωντανά και ο Alpha.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ