top icon
Αγώνες

Preview GP Βελγίου

Έπειτα από το καθιερωμένο καλοκαιρινό διάλειμμα, κατά το οποίο τα εργοστάσια των ομάδων έπαψαν να λειτουργούν για δύο εβδομάδες, η F1 επιστρέφει στη δράση αυτό το σαββατοκύριακο με το GP Βελγίου, τον 11ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος. 

Η πίστα του Spa-Francorchamps αποτελεί μία από τις μονάχα τρεις (οι άλλες δύο είναι το Silverstone και η Monza) που αποτελούσαν μέρος του πρώτου παγκόσμιου πρωταθλήματος F1, το 1950. Τότε, η χάραξη της πίστας είχε μήκος 14 χλμ. και αποτελούσε μία από τις ταχύτερες του κόσμου, τρομοκρατώντας τους οδηγούς. Η παλιά χάραξη σταμάτησε να χρησιμοποιείται το 1970 στην F1 και το 1983 κατασκευάστηκε η πίστα που χρησιμοποιείται στις μέρες μας, η οποία κατάφερε να διατηρήσει το χαρακτήρα της ιστορικής χάραξης, όντας ταχύτατη και απολαυστική για τους οδηγούς.

Με μήκος 7.004 μ. το Spa αποτελεί την μεγαλύτερη πίστα του πρωταθλήματος της F1. Στο πρώτο και το τρίτο τμήμα της κυριαρχούν μεγάλες ευθείες όπου ευνοούνται οι υψηλές τελικές ταχύτητες, ενώ στο μεσαίο sector της οι γρήγορες στροφές απαιτούν καλή αεροδυναμική απόδοση από τα μονοθέσια. Καθ’ ότι οι οδηγοί διανύουν το 65% της πίστας με πλήρες γκάζι (για περίπου 73 δλ.), οι ομάδες που χρησιμοποιούν κινητήρες Mercedes αναμένεται να έχουν προβάδισμα.

Η Mercedes αποτελεί και πάλι το μεγάλο φαβορί, ενώ η Williams αναμένεται να δυσκολέψει τη Ferrari που γιορτάζει το 900ό GP της στην F1 αυτό το σαββατοκύριακο. Lotus και Force India ευελπιστούν σε καλή εμφάνιση, ενώ η Red Bull γνωρίζει ότι θα υστερεί στο πρώτο και το τρίτο τμήμα της πίστας, αλλά ελπίζει σε καλή απόδοση στο δεύτερο sector ή βροχή. O καιρός είναι συνήθως απρόβλεπτος στα δάση των Αρδεννών και λόγω του μεγάλου μήκους της πίστας, δεν είναι ασυνήθιστο να βρέχει σε κάποια σημεία της, ενώ άλλα είναι στεγνά. Η πρόβλεψη του καιρού αναφέρει την πιθανότητα καταιγίδας το απόγευμα της Κυριακής του αγώνα (μάλλον όμως μετά την καρό σημαία). Οι γόμες (σλικ) ελαστικών που θα έχει στη διάθεση των ομάδων η Pirelli αυτό το σαββατοκύριακο είναι η μέση και η μαλακή.

Στο Spa βρίσκεται και μία από τις διάσημες στροφές της F1, η ανηφορική Eau Rouge. Με τους σύγχρονους υβριδικούς κινητήρες, η στροφή αυτή προσφέρει και πάλι υψηλές συγκινήσεις στους οδηγούς, έπειτα από την εποχή των ατμοσφαιρικών V8 κατά την οποία μπορούσαν να τη διανύσουν με τέρμα γκάζι χωρίς δυσκολία. Οι ομάδες αναμένεται να παρουσιάσουν καινούργιες αεροδυναμικές λύσεις (κυρίως στην περιοχή της πίσω αεροτομής) με στόχο τη μείωση της παραγόμενης αεροδυναμικής αντίστασης.

Από το GP Βελγίου θα τεθούν σε εφαρμογή και οι καινούργιοι κανονισμοί που αφορούν τη διαδικασία εκκίνησης. Το pit wall των ομάδων δε θα έχει τη δυνατότητα να μεταδώσει στον οδηγό πληροφορίες για τις ιδανικές ρυθμίσεις πριν την εκκίνηση του αγώνα. Κάποιοι πιστεύουν ότι οι αλλαγές που θα φέρει στις πρώτες στιγμές του αγώνα η καινούργια ντιρεκτίβα θα είναι εμφανείς και θα ανακατεύουν περισσότερο την τράπουλα. Άλλοι υποστηρίζουν ότι δεν πρόκειται να παρατηρηθεί αλλαγή. Οι μηχανικοί θα οριστικοποιούν τις ρυθμίσεις του συμπλέκτη για την εκκίνηση από το Σάββατο και δε θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώσουν τον οδηγό αν πιστεύουν ότι χρειάζονται αλλαγές στην αρχική χαρτογράφηση, έπειτα από την προσομοίωση εκκίνησης στο γύρο σχηματισμού, που έδινε τα πιο ρεαλιστικά δεδομένα. Συνεπώς, αυξάνονται οι πιθανότητες λάθους.

Οι McLaren-Honda πάντως, αναμένεται να εκκινήσουν από τις τελευταίες θέσεις, αφού θα χρησιμοποιούν καινούργιους, αναβαθμισμένους κινητήρες. Η Honda θα παρουσιάσει σε αυτό τον αγώνα μία αναβαθμισμένη έκδοση του V6 της, χρησιμοποιώντας 3 tokens εξέλιξης (με τέσσερα να απομένουν στους Ιάπωνες για το υπόλοιπο της σεζόν). Με αλλαγές στο θάλαμο καύσης του ιαπωνικού V6, η Honda στοχεύει να φτάσει σε απόδοση τον κινητήρα της Ferrari. Περαιτέρω αναβαθμίσεις σε περιφερειακά συστήματα (εισαγωγής και εξαγωγής) αναμένεται να παρουσιαστούν στους επόμενους αγώνες.

Παρά το γεγονός ότι ο Fernando Alonso θα εκκινήσει το GP Βελγίου από την τελευταία σειρά εκκίνησης, την ημέρα ανακοίνωσης της ανανέωσης του συμβολαίου του Kimi Raikkonen με τη Ferrari, ο Ισπανός δήλωσε ότι μάλλον θα έπρεπε να έχει αποχωρήσει από τη Ferrari 1-2 χρόνια νωρίτερα, καθώς τα πράγματα γίνονταν ολοένα και πιο λυπηρά εντός της ομάδας. «Πέντε χρόνια στη Ferrari όντας δεύτερος όλη την ώρα, νομίζω ότι ήταν αρκετά για εμένα…» κατέληξε ο Alonso.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Nico Rosberg, αναμένοντας τη γέννηση του παιδιού του μέσα σε αυτές τις ημέρες, έχει προγραμματίσει να τον περιμένει ιδιωτικό τζετ με πιλότο στη Λιέγη, 60 χλμ. από την πίστα, για να μεταβεί, αν χρειαστεί, άμεσα στο Μονακό (όπου θα πραγματοποιηθεί η γέννα), στο πλάι της συζύγου του, Viviane._Φ.Λ.

Ημέρα

Ημ/νία

Ώρα

Δραστηριότητα

Παρασκευή

21/08

11:00

Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

Παρασκευή

21/08

15:00

Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο

22/08

12:00

Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

Σάββατο

22/08

15:00

Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή

23/08

15:00

Αγώνας

Όλη δράση από το αγωνιστικό σαββατοκύριακο μεταδίδεται ζωντανά από το συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ΟΤΕ Sport 5, ενώ τον αγώνα της Κυριακής θα δείξει ζωντανά και ο Alpha.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ