19 Νοε 2017

Ράλλυ Αυστραλίας: 4η φετινή για Neuville

H αυλαία του 2017 στο WRC έπεσε με τον Thierry Neuville να σημειώνει την 4η φετινή του νίκη, αλλά τον Jari Matti Latvala να θυμίζει τον παλιό “κακό” του εαυτό εγκαταλείποντας στην Power Stage, επιτρέποντας έτσι στον Ott Tanak να ανέβει δεύτερος.

“Ένας αγώνας Ράλλυ τελειώνει μόλις περάσεις τη ράμπα του τερματισμού”, λένε οι παλιότεροι και για ακόμα μία φορά δικαιώθηκαν. Η τελευταία ημέρα του Ράλλυ Αυστραλίας είχε μεγάλες ανατροπές, εγκαταλείψεις και αλλαγές στο τελικό αποτέλεσμα, με τις καιρικές συνθήκες να παίζουν το ρόλο τους. Έντονες βροχοπτώσεις είχαν σαν αποτέλεσμα οι ειδικές να μετατραπούν σε ποτάμια, κάτι που οδήγησε μάλιστα στην ακύρωση της 20ης ε.δ.! Απέναντι σε όλες αυτές τις προκλήσεις, ο Thierry Neuville είχε τις δικές του απαντήσεις. Ακόμα και όταν έχασε περισσότερα από 30 δλ. στην 18η ε.δ., με αποτέλεσμα ο Jari Matti Latvala να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά κάτω από τα δέκα δευτερόλεπτα, απάντησε με ταχύτερο χρόνο εδραιώνοντας ουσιαστικά την 4η φετινή του νίκη. Ένα αποτέλεσμα που του εξασφάλισε και τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών.

Όσα χαμόγελα όμως υπήρχαν στο στρατόπεδο της Hyundai, άλλη τόση κατήφεια δημιουργήθηκε σε αυτό της Toyota. Ο Jari Matti Latvala κατάφερε, διότι περί κατορθώματος πρόκειται, να βγει από το δρόμο στη Power Stage και να εγκαταλείψει. Ο Φινλανδός είχε κάνει πολύ καλή εμφάνιση σε όλο τον αγώνα, αλλά ένα λάθος στο τέλος ήταν αρκετό για να καταστρέψει τον αγώνα του και ουσιαστικά να θυμίσει τον παλιό “κακό” Latvala που θυμόμαστε από το παρελθόν. Με αυτόν τον τρόπο, στο δεύτερο σκαλί του βάθρου σκαρφάλωσε ο Ott Tanak που μετά την πρώτη δύσκολη για τον ίδιο μέρα κατάφερε να ανακάμψει και εν τέλει να αποχαιρετήσει την M-Sport με ακόμα ένα βάθρο. Ο Εσθονός έχει υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας με την Toyota και από τη νέα χρονιά θα οδηγεί το Yaris WRC.

Όμως, δεν ήταν μόνο ο Latvala που εγκατέλειψε σήμερα, αλλά και ο Ιρλανδός Craig Breen. Ο οδηγός της Citroen τούμπαρε με το C3 ενώ βρισκόταν 4ος, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Το ίδιο, όμως, συνέβη και στον ομόσταυλο του Stepahne Lefebvre, που κατάφερε να σπάσει την πίσω αριστερή ανάρτηση του C3. Μάλλον, ο επικεφαλής της Citroen Yves Matton, δεν πρέπει να είναι ικανοποιημένος από την αντίδραση των οδηγών του. Βλέπετε, ο ίδιος τους παρακίνησε να πάρουν ρίσκα σε αυτόν τον αγώνα και ιδού το αποτέλεσμα...

Οι εγκαταλείψεις των Latvala και Breen είχαν σαν αποτέλεσμα να ανέβει για 2η φορά φέτος στο βάθρο ο Hayden Paddon με το τρίτο i20 WRC. Ο Νεοζηλανδός δεν απέδωσε τα αναμενόμενα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ήταν μακριά από τους πρώτους και ουσιαστικά η τύχη του χαμογέλασε στο τέλος, με αποτέλεσμα να ανέβει για 2η φορά στο βάθρο φέτος μετά το Ράλλυ Πολωνίας. Αρκετά πίσω από τον Paddon και γενικότερα εκτός ρυθμού ολόκληρο το Σαββατοκύριακο, βρέθηκε ο Sebastien Ogier. Ο 5άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ταλαιπωρήθηκε από πρόβλημα στο κιβώτιο και την τελευταία ημέρα, ενώ δέχθηκε και ένα λεπτό ποινή για προάφιξη στο κοντρόλ! Το μόνο που κρατάει είναι η επικράτηση του στην Power Stage, σε έναν αγώνα που θα ήθελε να ξεχάσει. Βέβαια, αυτό που ενδιαφέρει τους περισσότερους είναι η επικείμενη ανακοίνωση για το μέλλον του, η οποία πλέον αναμένεται σύντομα.

Με τις εγκαταλείψεις σήμερα να είναι το κύριο χαρακτηριστικό του σκέλους, οι Elfyn Evans και Esapekka Lappi κατάφεραν να πλασαριστούν στην πρώτη εξάδα, με τον πρώτο να είναι μακριά από τον ανταγωνισμό λόγω της απόδοσης των ελαστικών της Dmack. Αντίθετα, ο Φινλανδός έχασε πολύ χρόνο την πρώτη ημέρα από το πρόβλημα στην υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης του Yaris και τη δεύτερη ανοίγοντας τις ειδικές από τους υπόλοιπους. Ο Kris Meeke που επέστρεψε υπό καθεστώς Rally2, κατάφερε να τερματίσει 7ος σε έναν αγώνα που και αυτός με τη σειρά του θα ήθελε να ξεχάσει.

Με αυτόν τον τρόπο έπεσε η αυλαία για το 2017, σε ένα Πρωτάθλημα που αποδείχθηκε το πλέον συναρπαστικό των τελευταίων δεκαετιών. Οι αριθμοί τηλεθέασης, επισκεψιμότητας των site και το ενδιαφέρον του κόσμου μαρτυρούν του λόγου το αληθές, με όλα τα παραπάνω να αποτελούν τον καλύτερο προάγγελο για τη χρονιά που θα ξεκινήσει σε δύο περίπου μήνες από σήμερα στο κλασσικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: