top icon
Αγώνες

Ράλλυ Γερμανίας: Ott, εσύ superstar!

Ο Ott Tanak φέτος είναι διαφορετικός οδηγός και το αποδεικνύει στο Ράλυ Γερμανίας, όντας επικεφαλής του πρώτου σκέλους μπροστά από τον Andreas Mikkelsen!

Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Γερμανίας δεν διέφερε σε τίποτα από ότι είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Ο καιρός αποδείχθηκε ρυθμιστής του αγώνα για ακόμα μία φορά, και μάλιστα από νωρίς το πρωί. Στο πρώτο loop ειδικών μπορεί να ήταν στεγνό, αλλά κανείς από τους οδηγούς δεν γνώριζε αν έπρεπε να χρησιμοποιήσει τη σκληρή ή μαλακή γόμα. Το απόγευμα, η κατάσταση άλλαξε άρδην με έντονες βροχοπτώσεις σε όλη τη διάρκεια του σκέλους, αλλά προκαλώντας για ακόμα μία φορά πονοκέφαλο αναφορικά με την πλέον κατάλληλη γόμα. Βλέπετε, το νερό δεν έμενε στο δρόμο με αποτέλεσμα σε κάποιες ειδικές να μην χρειάζονται τα βρόχινα, κάτι που καθιστούσε ιδανικά τα μαλακά, ενώ σε άλλες το νερό ήταν τόσο πολύ που η χρήση των βρόχινων ήταν επιβεβλημένη. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός που από το πρωί έκανε τις πλέον ενδεδειγμένες επιλογές ήταν ο Ott Tanak.

Ο Εσθονός οδηγός, μετά από δύο μέτρια αποτελέσματα σε Πολωνία και Φινλανδία, εμφανίζεται στη Γερμανία άκρως ανταγωνιστικός. Μάλιστα, είναι εντυπωσιακό ότι το καταφέρνει σε μία επιφάνεια που αναμφίβολα δεν είναι η αγαπημένη του, αλλά και σε έναν αγώνα που το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει σημειώσει είναι μία 8η θέση το 2015! Ο Tanak οδήγησε πολύ γρήγορα από την πρώτη ε.δ., παραμένοντας στη μάχη της κορυφής. Όταν ο Andreas Mikkelsen εξέπληξε τους πάντες με τις επιδόσεις του, παρέμεινε σε απόσταση βολής και στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, εκμεταλλευόμενος τόσο την επιλογή των ελαστικών του, όσο και την καλύτερη κατάσταση του δρόμου που είχε μπροστά του σε αντίθεση με τον Νορβηγό, τέθηκε επικεφαλής και ολοκλήρωσε το σκέλος στην κορυφή της κατάταξης. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι ο Εσθονός είχε και τη βοήθεια της τύχης, αφού στην 6η ε.δ. βρέθηκε εκτός δρόμου καταφέρνοντας εν τέλει να παραμείνει σε αυτόν και να αποφύγει τα χειρότερα.

Βέβαια, διαφορά του από τον Mikkelsen εν όψει του δεύτερου σκέλους είναι αμελητέα, αφού αγγίζει μόλις τα 5,7 δευτερόλεπτα. Ο Νορβηγός οδηγός της Citroen ήταν η μεγάλη έκπληξη της σημερινής ημέρας, αφού οδήγησε εξαιρετικά το Citroen C3 WRC. O Mikkelsen, παρά το γεγονός ότι είχε να αντιμετωπίσει αρκετή λάσπη και χώμα από τις μπούκες των προπορευόμενων συνδυασμών, κατάφερε να βρεθεί επικεφαλής αρχικά και εν τέλει να ολοκληρώσει σε απόσταση βολής από τον Tanak. Γεγονός που πιστοποιεί τον βαθμό ανταγωνιστικότητας του C3 στην άσφαλτο, το οποίο όπως και στην Κορσική δείχνει σε αντίστοιχο επίπεδο με τον ανταγωνισμό. Ο Mikkelsen αυτή τη στιγμή δεν κερδίζει μόνο τις εντυπώσεις, αλλά και την εσωτερική μάχη στο στρατόπεδο της Citroen, η οποία καλώς ή κακώς μαίνεται!

Μέχρι την τελευταία ε.δ., στη μάχη της πρώτης θέσης ήταν και ο 4άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier. Ο Γάλλος μπορεί να μην κέρδισε κάποια ε.δ., αλλά ήταν σε κοντινή απόσταση από τους δύο προαναφερθέντες. Από την αρχή δεν έκρυψε πως δεν ήταν ικανοποιημένος με το στήσιμο του Ford Fiesta WRC, ενώ ένα μικρό λάθος στην πρώτη ε.δ. της ημέρας του κόστισε λίγο χρόνο. Όμως, στην τελευταία ε.δ. του σκέλους, ένα οδηγικό λάθος τον έφερε εκτός δρόμου με αποτέλεσμα να χάσει όχι μόνο περισσότερο από 20 δευτερόλεπτα και αυτομάτως την επαφή με τους πρώτους, αλλά και την 3η θέση από τον Thierry Neuville! Ο Βέλγος που σε καμία περίπτωση δεν θύμισε τον οδηγό που κυριάρχησε στο ασφάλτινο Ράλλυ Κορσικής, είχε χάσει από νωρίς την επαφή του με την κορυφή, λόγω και λανθασμένης επιλογής ελαστικών, αλλά και μικρών λαθών και είδε την τύχη να του χαμογελάει στο τέλος. Με αυτόν τον τρόπο, οι δύο διεκδικητές του τίτλου θα έχουν αύριο τη δική τους μάχη, αφού ο Neuville έχει προβάδισμα μόλις 2,4 δλ.

Την πρώτη εξάδα συμπληρώνουν οι Elfyn Evans και Juho Hanninen, οι οποίοι και εκμεταλλεύθηκαν λάθη και προβλήματα συνδυασμών για να σκαρφαλώσουν στην κατάταξη. Ο νεαρός Βρετανός είδε τη νέα γόμα των ελαστικών της DMACK να μην λειτουργεί ιδανικά, με αποτέλεσμα να παραπονιέται στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας για μειωμένη πρόσφυση. Παρόλα αυτά, καταφέρνει να διατηρηθεί 5ος μπροστά από τον Juho Hanninen με το Toyota Yaris WRC. Ο Φινλανδός μπορεί να μην είναι μετρ της ασφάλτου, αλλά κατάφερε να κερδίσει στο τέλος της ημέρας τη μάχη από τον Craig Breen με τo Citroen C3 WRC, αποφεύγοντας τα λάθη με εξαίρεση μία μικρή έξοδο στην 3η ε.δ. που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει λίγο χρόνο και την εισαγωγή αέρα στην οροφή του αυτοκινήτου. Ο Ιρλανδός από την πλευρά του δεν ήταν ικανοποιημένος, ενώ δυσκολεύτηκε από τις συνθήκες που συνάντησε. Μάλιστα, στο τέλος είχε και ένα τετ α κε που του κόστισε σε χρόνο και μαζί την 6η θέση από τον Hanninen. Άτυχος στάθηκε ο Jari Matti Latvala, που για ακόμα έναν αγώνα είδε ένα μηχανικό πρόβλημα να του στερεί τη δυνατότητα διάκρισης. Ενώ ήταν ανταγωνιστικός με το Toyota Yaris WRC, είδε τον κινητήρα του αυτοκινήτου του να ρετάρει με αποτέλεσμα να χάσει 1.5 λεπτό και μαζί αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Ο Φινλανδός πλέον βρίσκεται σε κοντινή απόσταση με τους Hanninen και Breen, τους οποίους και θα προσπαθήσει να ξεπεράσει αύριο. Την πρώτη δεκάδα κλείνουν οι Hayden Paddon και Jan Kopecky, με τον Νεοζηλανδό να προσπαθεί να επιβιώσει στις συνθήκες του γερμανικού αγώνα, και τον Τσέχο να οδηγεί τον αγώνα στο WRC2 με το Skoda Fabia R5.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε την απογοητευτική εμφάνιση του Kris Meeke που για ακόμα έναν αγώνα ήταν σκιά του εαυτού του. Το χθεσινό κάζο της σούπερ ειδικής στο Saarbrucken, ήταν φανερό σήμερα πως είχε μεγάλο αντίκτυπο στις επιδόσεις του. Παρόλο που η σειρά εκκίνησης του, αλλά και η επιλογή των ελαστικών του ήταν αντίστοιχη με αυτή του Andreas Mikkelsen, ήταν σαφώς πιο αργός προκαλώντας προβληματισμό. Εξάλλου, η εικόνα του στο τελευταίο σέρβις παρκ πριν τη σημερινή διανυκτέρευση, με την απογοήτευση έκδηλη στο πρόσωπο του και κλεισμένος στο εσωτερικό του C3, ήταν χαρακτηριστική. Στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις, πρέπει να συμπεριλάβουμε αυτή του Dani Sordo, που δεν γιόρτασε την 150η συμμετοχή του στο WRC όπως φανταζόταν. Ο Ισπανός είχε προκαλέσει έκπληξη όταν μετά την 2η τέθηκε επικεφαλής της κατάταξης, αλλά μία έξοδος στην αμέσως επόμενη τον έθεσε εκτός αγώνα. Αύριο, θα επανεκκινήσει υπό καθεστώς Rally2.

Η αυριανή δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Γερμανίας, είναι και η πλέον απαιτητική του αγώνα. Δεν είναι μόνο τα δύο περάσματα από την Panzerplatte των 42 χιλιομέτρων, αλλά και τα συνολικά 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα που όπως είναι λογικό θα κρίνουν σε μεγάλο μέρος την εξέλιξη του αγώνα._Π.Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ