29 Οκτ 2017

Ράλλυ Μ. Βρετανίας: Σκούπα!

Η Μ-Sport σάρωσε τα πάντα στη Μ.Βρετανία, με τον Elfyn Evans να κερδίζει τον αγώνα, τον Sebastien Ogier να εξασφαλίζει και μαθηματικά τον 5ο του τίτλο και τη βρετανική ομάδα το Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών.

Η γαλλοβρετανική συμμαχία συνέτριψε τα πάντα στο πέρασμα της από το Ράλλυ Μ.Βρετανίας. Η ομάδα του Malcolm Wilson εξασφάλισε μαθηματικά τον τίτλο των Κατασκευαστών, τον δεύτερο μετά από αυτούς που είχε κατακτήσει το 2006 και το 2007, την ώρα που ο Sebastien Ogier πανηγύριζε το 5ο συνεχόμενο Πρωτάθλημα. Ο Γάλλος οδηγός εκτόξευσε την ομάδα του Wilson και στο τέλος της χάρισε τον πρώτο της τίτλο Οδηγών! Ο συνδυασμός ήταν με διαφορά ο πλέον σταθερός σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και δικαίως κατέκτησε τον τίτλο. Ο Ogier μπορεί να μην ήταν ο ταχύτερος οδηγός της χρονιάς, αλλά ήταν με διαφορά από τον δεύτερο ο πλέον σταθερός σε απόδοση και διάρκεια, πανηγυρίζοντας στο τέλος απολύτως δικαίως το 5ο Πρωτάθλημα της καριέρας του. Από την άλλη μεριά, το επίτευγμα του Μalcolm Wilson είναι αξιοθαύμαστο, αφού κατάφερε με μικρή υποστήριξη από τη Ford και όντας μία ιδιωτική ομάδα, να φέρει στις τάξεις τον κορυφαίο οδηγό και να προσθέσει στο γραφείο του το σημαντικότερο τρόπαιο της καριέρας του.

Βέβαια, μπορεί στο τέλος τα βλέμματα όλα να έπεσαν επάνω στον Οgier και την M-Sport, αλλά τη δική του χρυσή σελίδα έγραψε και ο Elfyn Evans. Ο 29χρονος Βρετανός κατάφερε να σημειώσει την παρθενική νίκη της καριέρας του, αλλά και την πρώτη Βρετανού στον αγώνα μετά από 17 ολόκληρα χρόνια, και συγκεκριμένα από το 2000 όταν και είχε επικρατήσει ο Richard Burns με το Subaru Impreza. O Evans ήταν με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός του αγώνα, και επικράτησε δικαίως με την Dmack να του προσφέρει το κορυφαίο ελαστικό για τα βρετανικά δάση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κινέζικη-βρετανική ομάδα ακολουθεί το Βρετανικό Πρωτάθλημα Ράλλυ εδώ και αρκετά χρόνια, με αποτέλεσμα να έχει αποκτήσει τεράστια τεχνογνωσία στις συγκεκριμένες ειδικές. Αλλά και πάλι, αυτό δεν αναιρεί τις εξαιρετικές επιδόσεις του Evans, ο οποίος και όπως όλα δείχνουν μετά τη φυγή του Tanak φλερτάρει με το δεύτερο μπάκετ της πρώτης ομάδας της M-Sport.

Πίσω από τον Evans, τερμάτισε ο Thierry Neuville, ο οποίος και ήταν σαφώς απογοητευμένος από την εξέλιξη του Πρωταθλήματος. Ο Βέλγος πίεσε όσο μπορούσε, κέρδισε και την Power Stage, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να διατηρήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τίτλο. Ο Neuville γνωρίζει πολύ καλά τους λόγους για τους οποίους δεν κατάφερε να κατακτήσει φέτος τον τίτλο, και το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης ανήκει στον ίδιο. Ο πανευτυχής Ogier, και μάλιστα εμφανώς συγκινημένος στο τέλος, συνδύασε ακόμα ένα Πρωτάθλημα με μία θέση στο βάθρο. Στην τελευταία ε.δ. όταν χρειάστηκε, έκανε αυτό που έπρεπε, όντας γρήγορος και αποτελεσματικός, κατακτώντας δύο επιπλέον βαθμούς στην Power Stage που τον έχρισαν Πρωταθλητή. Στον σημαντικότερο τίτλο και ίσως πιο ξεχωριστό τίτλο της καριέρας του.

Πιο πίσω, η μάχη των δευτερολέπτων δεν είχε στο τέλος και ιδιαίτερη σημασία. Ο Andreas Mikkelsen πίεσε και προσπάθησε να βοηθήσει τον πολύ καλό του φίλο Thierry Neuville, κόβοντας βαθμούς από τον Ogier, αλλά χωρίς επιτυχία. Ο Νορβηγός οδήγησε γρήγορα σήμερα, ξεπέρασε τον Jari Matti Latvala και στο τέλος κατάφερε να τερματίσει 4ος αφήνοντας για ακόμα μία φορά πολλές υποσχέσεις για τη συνέχεια. Ειδικά, αν αναλογιστούμε ότι αυτός ήταν μόλις 2ος αγώνας του με τα χρώματα της Hyundai. Ο Latvala, πίεσε όσο μπορούσε σήμερα αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Το Yaris WRC είχε πρόβλημα με την πρόσφυση στους βρετανικούς δρόμους και σίγουρα ο Φινλανδός δεν ήταν όσο ανταγωνιστικός θα επιθυμούσε. Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσε ο Ott Tanak, ο οποίος ιπποτικά στην Power Stage σχεδόν σταμάτησε πριν τον τερματισμό, έτσι ώστε να μη βρεθεί στους βαθμούς και να προσφέρει ακόμα περισσότερες πιθανότητες στον Ogier να κατακτήσει τον τίτλο. Ο Εσθονός είδε τις όποιες ελπίδες του για τίτλο να χάνονται στην ομίχλη χθες το βράδυ και ουσιαστικά σήμερα συνέβαλε στην εξασφάλιση των δύο τίτλων από την M-Sport. Ίσως ο καλύτερος τρόπος να τους αποχαιρετήσει, αφού σε ένα μήνα περίπου θα προβάρει τα ρούχα της Toyota.

Στην 7η θέση συναντάμε τον Kris Meeke, που στο τέλος δήλωνε ικανοποιημένος και ευχαριστημένος από τον αγώνα του! Ο Βρετανός δεν ήταν ανταγωνιστικός και δεν βρέθηκε στη μάχη της κορυφής, ενώ φρόντισε για ακόμα μία φορά να “ρίξει” τα καρφιά του στη Citroen, δηλώνοντας ότι έπρεπε να είχαν δοκιμάσει στις βρετανικές ε.δ. πριν τον αγώνα και πως ήταν ένας από τους λόγους που δεν βρέθηκαν στη μάχη της κορυφής. Σίγουρα, ο Meeke έχει δίκιο, αλλά η κίνηση του να αναφερθεί ακόμα μία φορά δημοσίως ενάντια στην ομάδα του δεν είναι και η πλέον ενδεδειγμένη. Οι Hayden Paddon, Esappekka Lappi και Dani Sordo συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, με τον καθένα να είναι απογοητευμένος με τον εαυτό του. Ο Νεοζηλανδός για ακόμα έναν αγώνα δεν ήταν ανταγωνιστικός, αλλά θα έχει την ευκαιρία στην Αυστραλία να διασκεδάσει τις φετινές εντυπώσεις, αφού γνωρίζει πολύ καλά τον αγώνα. Ο Lappi, τα είχε με τον εαυτό του, το Yaris WRC και γενικότερα δεν κρύφτηκε υποστηρίζοντας ότι χρειάζεται πολύ δουλειά ακόμα από την Toyota για να είναι ανταγωνιστική σε κάθε είδους επιφάνεια. Τέλος, ο Dani Sordo γνωρίζοντας ότι αυτή θα είναι η τελευταία του συμμετοχή με το i20 WRC, αφού δεν θα ταξιδέψει στην Αυστραλία, ήθελε να ολοκληρώσει με καλύτερο τρόπο τη χρόνια. Δεν το κατάφερε, αλλά δεν ήταν και εύκολο, ειδικά με την παράδοση που έχει στο βρετανικό αγώνα.

Με αυτόν τον τρόπο, οι τίτλοι κατέληξαν στους κατόχους τους και ο τελευταίος γύρος του θεσμού θα έχει περισσότερο διαδικαστικό χαρακτήρα. Το μόνο που απομένει να δούμε είναι ποιος θα ακολουθήσει στην κατάταξη των Οδηγών τον Sebastien Ogier. Σίγουρα, η φετινή χρονιά ήταν η πλέον συναρπαστική των τελευταίων ετών. Οι λόγοι είναι πολλοί και θα τους αναλύσουμε στο άμεσο μέλλον. Μέχρι τότε, κρατήστε ότι φέτος μέχρι σήμερα έχουμε επτά διαφορετικούς νικητές, κάτι που τελευταία φορά έγινε στο WRC πίσω στο μακρινό 2002! Είναι αλήθεια πως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ βρίσκεται στο σωστό δρόμο..._Π.Τ.

Διαβάστε εδώ τι έγινε στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας το Σάββατο

Διαβάστε εδώ τι έγινε στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας την Παρασκευή

Διαβάστε εδώ τι έγινε την Πέμπτη στη Μ. Βρετανία στο shakedown

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: