top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μεξικού: Houston, we got a problem!

Η πρώτη χωμάτινη γεύση από τη νέα γενιά αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC, συνοδεύτηκε από προβλήματα υπερθέρμανσης, με τον Kris Meeke να είναι επικεφαλής στο τέλος της ημέρας.

Μετά το κάζο της σούπερ ειδικής και ότι συνέβη στον αυτοκινητόδρομο από το Μέξικο Σίτι προς την πόλη της Leon που είχε σαν αποτέλεσμα του πρώτου loop ειδικών, τα προβλήματα δεν είχαν τελειώσει για τους πρωταγωνιστές του WRC. Το ερώτημα αναφορικά με την απόδοση των νέων κινητήρων σε μεγάλο υψόμετρο και χαμηλή ατμοσφαιρική πίεση απαντήθηκε “με το καλημέρα” με μία και μοναδική λέξη: “Υπερθέρμανση”! Σχεδόν όλοι οι συνδυασμοί αντιμετώπισαν σχετικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια των 5 ε.δ. που εν τέλει πραγματοποιήθηκαν. Δεν είναι μυστικό ότι όλες οι ομάδες βρέθηκαν σε αχαρτογράφητα νερά, και προκαλεί εντύπωση πως όλοι αντιμετώπισαν αντίστοιχα προβλήματα. Όλοι είπαμε; Λάθος! Ο μοναδικός που κατάφερε να ολοκληρώσει το σκέλος χωρίς να ανάψει ούτε μία προειδοποιητική λυχνία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου του, ήταν ο Kris Meeke στο Citroen C3 WRC, γεγονός που τον έφερε στο τέλος του σκέλους στην κορυφή της κατάταξης.

Ο Βρετανός οδηγός χρειάζεται ένα καλό αποτέλεσμα και η αξιοπιστία του δικού του C3, σε συνδυασμό με την εξαιρετική σειρά εκκίνησης του επέτρεψαν να τεθεί επικεφαλής και να δημιουργήσει μία μικρή διαφορά από τον δεύτερο Sebastien Ogier. Μάλιστα, αν δεν είχε κάνει δύο τετ α κε (!) στο ανηφορικό κομμάτι της 5ης ε.δ., θα μπορούσε να ήταν σε ακόμα καλύτερη θέση. Τα περίπου 20 δευτερόλεπτα που τον χωρίζουν από τον 4άκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή δεν μπορούν να τον κάνουν να αισθάνεται ιδιαίτερα άνετα. Ο Γάλλος οδηγός της M-Sport, αντιμετώπισε και αυτός πρόβλημα υπερθέρμανσης στην πρώτη ε.δ. του αγώνα, το οποίο ευτυχώς για τον ίδιο δεν εμφανίστηκε στη συνέχεια. Με δεδομένο το γεγονός ότι ξεκινούσε 2ος στις ειδικές πίσω από τον Latvala και είχε σημαντικό μειονέκτημα καθαρίζοντας το δρόμο, με τη σειρά να αντιστρέφεται αύριο είναι σίγουρο ότι θα διεκδικήσει τη νίκη από τον Meeke και πως η διαφορά των 20 δευτερολέπτων δεν τον ανησυχεί.

Αρκετό έδαφος έχασε, όμως, ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai αντιμετώπισε (τι άλλο;) προβλήματα υπερθέρμανσης με τον κινητήρα του i20, ο οποίος από ένα σημείο και έπειτα ρέταρε και δεν απέδιδε τα αναμενόμενα. Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετώπισαν και τα i20 των Hayden Paddon και Dani Sordo, γεγονός που προβλημάτισε τους τεχνικούς της Hyundai. Ο Νεοζηλανδός οδηγός κατάφερε να ολοκληρώσει στην 7η θέση της γενικής, αλλά ο Ισπανός ομόσταυλος του δεν είχε αντίστοιχη τύχη. Ο Sordo είδε τον κινητήρα του να αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα στο τέλος στα περάσματα από τη σούπερ ειδική, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να χάσει την 3η θέση που είχε μέχρι εκείνη τη στιγμή στην κατοχή του.

Ανάλογα προβλήματα, όμως, αντιμετώπισαν και στο στρατόπεδο της Toyota. Ο Jari Matti Latvala είδε το Yaris του να υπερθερμαίνεται από την πρώτη ειδική ολόκληρο! Κινητήρας, κεντρικό διαφορικό αλλά και φρένα πήραν “φωτιά” και ο Φινλανδός αναγκάστηκε να οδηγεί σε αρκετά σημεία σε road mode, δηλαδή με το πρόγραμμα που χρησιμοποιούν οι οδηγοί στις απλές διαδρομές. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ήταν η πρώτη διέλευση στις ειδικές, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι δεν ήταν το καλύτερη ξεκίνημα για τον νικητή του σουηδικού Ράλλυ. Από τη λαίλαπα της υπερθέρμανσης δεν ξέφυγε ούτε ο Juho Hanninen που είδε το δικό του Yaris να ανεβάζει θερμοκρασία με αποτέλεσμα να μην κάνει σε κάποιες περιπτώσεις χρήση του ALS. Παρόλα αυτά, κατάφερε να διατηρηθεί στην 4η θέση αλλά με βραχεία κεφαλή από τον Ott Tanak. Ο Εσθονός οδηγός της M-Sport αντιμετώπισε και αυτός πρόβλημα με την θερμοκρασία του κινητήρα του, προτιμώντας να κόψει ρυθμό και να μην ρισκάρει όταν είδε την σχετική ένδειξη να αγγίζει τους 120 βαθμούς! Παράλληλα, δεν ήταν ευχαριστημένος από την οδήγηση του, υποστηρίζοντας ότι γνωρίζει τι είναι αυτό που φταίει και πρέπει να αλλάξει. Την πρώτη εξάδα, μπροστά από τον Paddon, συμπληρώνει ο νεαρός Stephane Lefebvre, που μπορεί να μην αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του, αλλά έχασε την υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης του Citroen C3, ενώ παράλληλα είδε σε κάποιες περιπτώσεις το κεντρικό διαφορικό του C3 να ανεβάζει επικίνδυνα θερμοκρασία. Και αν νομίζετε ότι καταντάει κουραστικό το θέμα με την υπερθέρμανση των κινητήρων, συμπληρώστε ότι αντίστοιχο θέμα είχαν τόσο ο Elfyn Evans, όσο και ο Lorenzo Bertelli, με τον Ιταλό εν τέλει να εγκαταλείπει στην πρώτη του με το Ford Fiesta WRC '17.

Το δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Μεξικό περιλαμβάνει περίπου 160 αγωνιστικά χιλιόμετρα και πλέον ο αγώνας περισσότερο θυμίζει επιβίωση. Με όσα είδαμε την πρώτη ημέρα ο συνδυασμός που θα αντιμετωπίσει τα λιγότερα προβλήματα θα ξεχωρίσει και απομένει να δούμε ποιος θα είναι αυτός. Παράλληλα, με δεδομένο ότι τα πληρώματα θα εκκινούν με αντίστροφη σειρά εκκίνησης, το καθάρισμα των δρόμων δεν θα είναι στοιχείο που κρίνει το αποτέλεσμα και το παιχνίδι θα παιχτεί επί ίσοις όροις._Π.Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: REPORTER IMAGES

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ