top icon
Αγώνες

Ράλλυ Ν. Ζηλανδίας: O Sebastien Ogier επικεφαλής

Μπορεί o Ogier να είναι στην κορυφή της κατάταξης μετά το τέλος του δεύτερου σκέλους, αλλά αυτός που έκλεψε τις εντυπώσεις και άφησε όσους ασχολούνται με το WRC με ανοικτό το στόμα ήταν ο Loeb.

Μπορεί o Sebastien Ogier να είναι στην κορυφή της κατάταξης μετά το τέλος του δεύτερου σκέλους, αλλά αυτός που έκλεψε τις εντυπώσεις και άφησε όσους ασχολούνται με το WRC με ανοικτό το στόμα, ήταν ο Sebastien Loeb. Ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, πραγματοποίησε σήμερα μία επική αντεπίθεση και σκαρφάλωσε στη δεύτερη της γενικής, κάτι που αναμφίβολα μόνο αυτός θα μπορούσε να κάνει. Για να συλλάβει κανείς το μέγεθος της επιτυχίας και του ξέφρενου- ασύλληπτου ρυθμού του Loeb, πρέπει να αναλογιστεί ότι ο Γάλλος στο πρώτο σκέλος βγήκε από το δρόμο, με αποτέλεσμα να χάσει ένα λεπτό και σαράντα δευτερόλεπτα, πέφτοντας στην έκτη θέση της γενικής. Και ενώ όλοι τον είχαν τελειωμένο, ο εξάκις Πρωταθλητής μείωσε τη διαφορά λίγο εχθές και σήμερα ουσιαστικά την εξαφάνισε, σκαρφαλώνοντας στη δεύτερη θέση, μόλις 5 δλ. από τον πρώτο Ogier! Σήμερα, κέρδισε όλες τις ειδικές διαδρομές του σκέλους, προκαλώντας το θαυμασμό τον αντιπάλων του, αλλά και τον προβληματισμών των έτερων διεκδικητών του τίτλου. Ακόμα και ο Malcolm Wilson, δεν παρέλειψε να σημειώσει στο τέλος του σκέλους, ότι ο Loeb είναι ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών!

Ο Γάλλος, λοιπόν, επισκίασε τις προσπάθειες των όλων των άλλων των οδηγών, και συγκεκριμένα του νεαρού Sebastien Ogier, ο οποίος σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής της ημέρας. Ο ταλαντούχος Γάλλος οδηγός, ήταν ο μοναδικός που προσπάθησε να κινηθεί –με μεγαλύτερη επιτυχία από τους άλλους- στο ρυθμό του Loeb, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας να είναι επικεφαλής της κατάταξης του δεύτερου σκέλους για πρώτη φορά στην καριέρα του. Το σημαντικότερο για τον Ogier, είναι ότι κατάφερε να απομακρυνθεί σημαντικά από τους αντιπάλους του, όπως ο Latvala και ο Solberg, οι οποίοι και έχασαν χρόνο από τη σειρά εκκίνησης. Μάλιστα, η επιτυχία αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, αν αναλογιστούμε ότι είναι η πρώτη φορά που αγωνίζεται στον συγκεκριμένο αγώνα, έχοντας τη μικρότερη εμπειρία από όλους. Βέβαια, αύριο είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία, αφού δύσκολα ο Ogier θα κρατήσει τον Loeb πίσω του, όντας και πρώτος στις ειδικές διαδρομές. Όμως, έχει βάλει τις βάσεις για ακόμα έναν τερματισμός το βάθρο.

Ο Latvala από την πλευρά του, προσπαθεί μόνος του να κρατήσει για ακόμα μία φορά ψηλά τη σημαία της Ford, τουλάχιστον σε επίπεδο επιδόσεων. Ο Φιλανδός, ξεκίνησε έχοντας μειονέκτημα στις ειδικές, εκκινώντας πίσω από τον Solberg, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο σε σχέση με όσους ακολουθούσαν. Μάλιστα, όπως υποστήριξε ο ίδιος στο τέλος του σκέλους, στην αρχή της ημέρας ήταν πολύ προσεκτικός, αφού ο δρόμος χρειαζόταν πολύ περισσότερο καθάρισμα από όσο υπολόγιζε, ενώ στη συνέχεια αντιμετώπισε πρόβλημα και με τις σημειώσεις του. Βλέπετε, οι ειδικές ήταν στεγνές και οι σημειώσεις του Latvala από τις αναγνωρίσεις, ήταν για βρεγμένες επιφάνειες, αφού τις ημέρες των αναγνωρίσεων είχε βρέξει. Παρόλα αυτά, και ο ίδιος δήλωσε εντυπωσιασμένος από τις επιδόσεις του Loeb.

Ο Latvala μπορεί να είναι περίπου 33 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier, αλλά το μεγαλύτερο άγχος του είναι ο Dani Sordo, ο οποίος και ακολουθεί τέταρτος, μόλις έξι δευτερόλεπτα πίσω από τον νεαρό Φιλανδό. Ο Ισπανός, είχε και αυτός πρόβλημα με τις επιφάνειες και το μπόσικο χώμα στις ειδικές, και συγκεκριμένα με τα σωστά σημεία φρεναρίσματος. Ο Sordo προσπάθησε να πιέσει, αλλά όποτε το έκανε αυτό και φρέναρε πολύ αργά για να κερδίσει χρόνο, τις περισσότερες φορές έβγαινε από την σωστή αγωνιστική γραμμή. Βέβαια, ούτε ο Sordo μπορεί να αισθάνεται άνετα, αφού έξι δευτερόλεπτα πίσω του ακολουθεί ο Petter Solberg με την ιδιωτική του Citroen C4. Ο Νορβηγός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, ξεκίνησε το δεύτερο σκέλος με στόχο να διατηρηθεί στην πρώτη θέση της γενικής που βρισκόταν μετά την πρώτη ημέρα, αλλά αυτό εν τέλει στάθηκε αδύνατο. Ο δρόμος χρειαζόταν περισσότερο καθάρισμα από ότι περίμενε, με αποτέλεσμα να χάσει και πολύ περισσότερο χρόνο από ότι υπολόγιζε. Φυσικά, ήταν απογοητευμένος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα παλέψει για το τέταρτο συνεχόμενο βάθρο του για φέτος. Και αν αναλογιστούμε ότι θα εκκινεί πέμπτος στις ειδικές αύριο, ίσως και να έχει την καλύτερη θέση εκκίνησης, αναφορικά πάντα με τους Latvala και Sordo, οι οποίοι θα δώσουν τη μάχη για το βάθρο.

Σε αυτή, όμως, θα βρεθεί λογικά και ο Mikko Hirvonen, ο οποίος παραμένει μόλις επτά δευτερόλεπτα πίσω από τον Solberg. Ο Φιλανδός πρώτος οδηγός της Ford, είναι για ακόμα μία φορά απογοητευτικός, με αποτέλεσμα να προβληματιστεί τόσο ο ίδιος, όσο και η ομάδα του. Μάλιστα, και ο ίδιος δεν απέφυγε το λάθος σήμερα, αφού σε ένα κομμάτι ασφάλτινης διαδρομής, έχασε τον έλεγχο του Focus, με αποτέλεσμα να χτυπήσει σε ένα τοιχίο και να χάσει κι άλλο χρόνο σε σχέση με την κορυφή. Πάντως, σε καμία περίπτωση ο Mikko δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων. Ο ίδιος, υποστήριξε ότι αισθάνεται πως δεν μπορεί να πάει πιο γρήγορα, ενώ δεν απέφυγε να «πετάξει και το καρφί» του, αναφορικά με τις επιδόσεις των αυτοκινήτων, δηλώνοντας ότι δεν ξέρει μήπως η Citroen έκανε ακόμα ένα μεγάλο βήμα εξέλιξης με τη C4, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Η ουσία είναι ότι στην Ford χρειάζονται επειγόντως ανασύνταξη! Οι δύο οδηγοί της Stobart Ford, Matthew Wilson και Henning Solberg συμπληρώνουν την πρώτη οκτάδα, με τον νεαρό Βρετανό να αγωνίζεται σήμερα με καινούργιο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στο SWRC τίποτα δεν έχει αλλάξει αναφορικά με την κατάταξη, αφού o Jarri Ketomaa είναι επικεφαλής της κατάταξης και πλέον φλερτάρει έντονα με την πρώτη του νίκη στην κατηγορία. Ο Φιλανδός κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του από τους διώκτες του και όλα δείχνουν ότι η πρώτη του νίκη στην κατηγορία εξαρτάται καθαρά από τον ίδιο. Την ίδια ώρα, ο Xavi Pons βλέπει την 3η συνεχόμενη νίκη του στο θεσμό να μην γίνεται πραγματικότητα, αλλά μία ενδεχόμενη δεύτερη θέση στην οποία βρίσκεται, τον φέρνει σε πολύ ισχυρή θέση, αναφορικά με το Πρωτάθλημα. Ο Martin Prokop από την πλευρά του, παραμένει στην 3η θέση της γενικής, οδηγώντας και αυτός όπως οι προαναφερθέντες, Ford Fiesta S2000. Ακόμα πιο εύκολο είναι το έργο του Hayden Paddon στην κατηγορία του PWRC, με τον πρωταθλητής Αυστραλίας τα δύο τελευταία χρόνια να αυξάνει τη διαφορά του από τη δεύτερη Emma Gilmour στα 2,5 λεπτά! Ο μοναδικός που προσπάθησε να τον πιέσει, ήταν ο Toshihiro Arai με το Subaru Imreza, αλλά έχοντας επιστρέψει υπό καθεστώς superally μετά από τη χθεσινή του εγκατάλειψη.

Η τελευταία μέρα του αγώνα, περιλαμβάνει μόλις τέσσερις ειδικές διαδρομές. Τα αγωνιστικά χιλιόμετρα περιορίζονται στα 81 χιλιόμετρα. Ουσιαστικά, πρόκειται για δύο ε.δ. από τις οποίες τα πληρώματα θα περάσουν δύο φορές. Η δεύτερη εκ αυτών, με μήκος 30 χιλιομέτρων, αναμένεται να είναι αυτή που θα κρίνει τη μάχη της κορυφής, όσο και αυτή του βάθρου._Π.Τ.[email protected]

Ας δούμε, όμως, τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές του αγώνα, μετά το τέλος του δεύτερου σκέλους:

Sebastien Ogier: «Αυτή είναι η πρώτη φορά που είμαι επικεφαλής μετά από το δεύτερο σκέλος ενός αγώνα. Ήταν μία πολύ καλή μέρα για εμάς, αλλά αύριο έχουμε μία ακόμα πιο δύσκολη. Θα είναι πολύ δύσκολο να μείνω μπροστά από τον Seb, αλλά θα κάνω ότι καλύτερο μπορώ. Σήμερα ήταν απίστευτος. Ήταν πάρα πού γρήγορος. Μπορεί να είχε καλή σειρά εκκίνησης, αλλά και πάλι οι χρόνοι του ήταν εκπληκτικοί».

Sebastien Loeb: «Ήταν μία απίστευτη μέρα. Από την πρώτη μέχρι την τελευταία ε.δ. οδηγήσαμε στο όριο. Καταφέραμε να καλύψουμε τη διαφορά μας από την κορυφή και είμαστε μόλις 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier και πλέον όλα μπορούν να γίνουν αύριο. Δεν ξέρω τι μπορώ να πω για σήμερα. Ήθελα να το κάνω αυτό. Ήξερα, ότι με τη σειρά εκκίνησης που είχα θα μπορούσα να ακολουθήσω αυτό το ρυθμό, αλλά τώρα αποδείξαμε ότι μπορούμε να το κάνουμε. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να κάνω κάτι καλύτερο».

Dani Sordo: «Προσπάθησα να πάω γρήγορα, αλλά ήταν πολύ δύσκολο. Ειδικά, όταν ήθελα να πιέσω και να φρενάρω αργά, ήταν πολύ εύκολο να βγω από την ιδανική αγωνιστική γραμμή.

Petter Solberg: «Ήξερα όταν άρχιζε το δεύτερο σκέλος, ότι θα χάσω σημαντικό χρόνο καθαρίζοντας το δρόμο, αλλά δεν περίμενα ότι θα έχει τόσο χώμα στις ειδικές. Ειλικρινά, δεν μπορούσα να κάνω πολλά περισσότερα».

Mikko Hirvonen: «Ακόμα έχουμε πολλά να μάθουμε. Δεν μπορούμε να πάμε πιο γρήγορα. Μπορεί να έκανα ένα λάθος το πρωί, αλλά μετά οδήγησα καλά και αυτό ήταν ότι καλύτερο μπορούσαμε να κάνουμε. Η οδήγηση και οι χρόνοι του Sebastien σήμερα, ήταν απίστευτοι. Απορώ αν στη Citroen έχουν βρει κάτι και του επιτρέπουν να πάει τόσο γρήγορα, διότι εμείς δεν μπορούμε να πάμε πιο γρήγορα».

Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στο www.wrc.com, επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ