top icon
Αγώνες

Ράλλυ Σουηδίας: Καιρού θέλοντος!

Στον αέρα βρίσκεται η διεξαγωγή του Ράλλυ Σουηδίας, και κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά αν ο αγώνας θα ξεκινήσει, αλλά ας αναλύσουμε τι θα δούμε σε περίπτωση που όλα κυλήσουν ιδανικά!

Μετά τις παγωμένες ειδικές διαδρομές γύρω από το Μονακό, ο θίασος του WRC μεταφέρθηκε βορειότερα για ακόμα πιο χαμηλές θερμοκρασίες στο πλαίσιο του μοναδικού αγώνα της χρονιάς σε χιονισμένες επιφάνειες. Όμως, ο καιρός που επικρατεί στη σκανδιναβική χώρα τις τελευταίες εβδομάδες, κινδυνεύει να τινάξει τον αγώνα στον αέρα. Οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν, σε συνδυασμό με βροχοπτώσεις και την απουσία χιονοπτώσεων, έχουν σαν αποτέλεσμα να τεθεί ο αγώνας σε κίνδυνο. Αρχικά, η οργανωτική επιτροπή του αγώνα αποφάσισε να μικρύνει το ωράριο και να κόψει περάσματα από ειδικές, έτσι ώστε να μην καταστραφούν ολοκληρωτικά οι δρόμοι. Ακόμα και έτσι, όμως, ο αγώνας παραμένει σε κίνδυνο. Για να πραγματοποιηθεί και αυτό το μικρότερο σε μήκος σχέδιο του σουηδικού Ράλλυ, θα πρέπει να επαληθευτεί η πρόγνωση του καιρού που θέλει τη θερμοκρασία να πέφτει δραστικά από αύριο. Βλέπετε, αυτό που απαιτείται δεν είναι το χιόνι στις επιφάνειες των ειδικών, αλλά ο πάγος. Το χιόνι ουσιαστικά αποτελεί μία στρώση επάνω από τον πάγο, ο οποίος μετά τα πρώτα περάσματα ουσιαστικά φεύγει, με αποτέλεσμα τα καρφιά να δουλεύουν στον πάγο. Βέβαια, μία σημαντική παράμετρος είναι ότι με την απουσία του χιονιού δεν θα υπάρχουν τα παραδοσιακά τοιχία στις άκρες του δρόμου (snowbanks) τα οποία οι οδηγοί χρησιμοποιούν ακουμπώντας το πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να στρίψουν πιο γρήγορα. Με αυτόν τον τρόπο, θα αλλάξει ο τρόπος οδήγησης τους, αφού θα πρέπει ουσιαστικά να κρατήσουν το αυτοκίνητο στη μέση του δρόμου.

Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι το λόγο που ο πάγος κατά πρώτο λόγο, και το χιόνι κατά δεύτερο, είναι τόσο σημαντικά σε αυτόν τον αγώνα. Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα διαθέτουν 384 καρφιά σε κάθε τους ελαστικό. Αν δεν υπάρχει ο πάγος, τα συνολικά 1536 καρφιά καταστρέφουν το μαλακό χώμα, τόσο στην είσοδο, στα σημεία φρεναρίσματος και στις εξόδους των στροφών. Παράλληλα, στο χώμα τα καρφιά καταστρέφονται εφόσον φθείρονται πιο εύκολα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο στη συνέχεια να είναι ακυβέρνητο αν βρεθεί σε κάποιο σημείο με πάγο. Κάποιοι αναρωτιούνται αν ο αγώνας θα μπορούσε να γίνει με χωμάτινα ελαστικά, αλλά κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή είναι αδύνατο, αφού δεν μπορούν να σταλούν με πλοία τα εκατοντάδες ελαστικά που απαιτούνται από τις ομάδες που συμμετέχουν στον αγώνα.

Έτσι, με τα σημερινά δεδομένα και σύμφωνα με το νέο ωράριο, ο αγώνας θα ξεκινήσει την Παρασκευή το πρωί, με δεδομένη την ακύρωση της σούπερ ειδικής την Πέμπτη το βράδυ στο Karlstadt και θα περιλαμβάνει συνολικά δώδεκα ειδικές. Οι αναγνωρίσεις θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη και την Πέμπτη, ενώ δεν θα πραγματοποιηθεί και το τυπικό shakedown πριν την εκκίνηση. Οι ειδικές της Παρασκευής το πρωί που είναι στα σύνορα με τη Νορβηγία θα πραγματοποιηθούν κανονικά. Το Σάββατο, η ειδική Rammen θα πραγματοποιηθεί μία φορά, και συγκεκριμένα το απόγευμα, ενώ αντίθετα η Frediksberg θα διεξαχθεί το πρωί και όχι το απόγευμα. Η Vargasen, στην οποία και περιλαμβάνεται το διάσημο άλμα Colin Crest, θα πραγματοποιηθεί κανονικά και τις δύο φορές. Τέλος, την Κυριακή από τις τέσσερις ε.δ. θα πραγματοποιηθούν μόλις οι δύο, και συγκεκριμένα ένα πέρασμα από τις Lesjfors και Varmullsasen. Βέβαια, τίποτα δεν είναι δεδομένο και όλα εξαρτώνται από τον καιρό που θα επικρατήσει τις επόμενες ημέρες. Ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε από κάθε ομάδα σε περίπτωση που όλα κυλήσουν ομαλά._Π.Τ.

VW MOTORSPORT

Τρία Polo WRC έχει προετοιμάσει η VW για τους Ogier, Latvala και Mikkelsen. Οι δύο πρώτοι, όπως και στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, θα έχουν στη διάθεση τους δύο καινούργια αυτοκίνητα προδιαγραφών 2016. Ο νεαρός Νορβηγός, θα οδηγήσει το ίδιο αυτοκίνητο με τον αγώνα του Μονακό, αλλά για πρώτη φορά φέτος σύμφωνο με τις τεχνικές βελτιώσεις του 2016. Η ομάδα πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών τόσο πριν τα Χριστούγεννα, όσο και την προηγούμενη εβδομάδα σε χιονισμένες επιφάνειες, και συγκεκριμένα στην περιοχή Kall. Τα τελευταία τρία χρόνια, η VW έχει εξαιρετική παράδοση στο σουηδικό αγώνα, με τους Ogier και Latvala να επικρατούν τα τρία τελευταία χρόνια και τον τρεις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να είναι ο μοναδικός μη Σκανδιναβός που μετράει δύο νίκες στον συγκεκριμένο αγώνα. Το ίδιο θα προσπαθήσει να κάνει και φέτος, και δεν είναι τυχαίο ότι και πάλι θεωρείται το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Αυτός που βρίσκεται και πάλι νωρίς με την πλάτη στον τοίχο, είναι ο Latvala. Ο Φινλανδός μετά την εγκατάλειψη στο Μόντε Κάρλο, έχει χάσει ήδη πολύτιμο έδαφος στη μάχη του τίτλου, το οποίο και θα προσπαθήσει να καλύψει σε έναν αγώνα που παραδοσιακά σημειώνει κορυφαίες επιδόσεις. Το ερώτημα είναι τι ρόλο θα παίξει η σειρά εκκίνησης, αφού αν δεν υπάρχει χιόνι και οι δρόμοι μπροστά του καταστραφούν, τότε θα έχει σημαντικό μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Όμως, στην Σουηδία οι δύο πρώτοι οδηγοί της VW πρέπει να υπολογίζουν και τον Andreas Mikkelsen, που πέρσι παραλίγο να κερδίσει και μοιάζει δεδομένο ότι δεδομένο ότι θα προσπαθήσει να το καταφέρει φέτος.

ABU DHABI TOTAL WRT

Στο γαλλικό στρατόπεδο οι προετοιμασίες εν όψει της νέας χρονιάς συνεχίζονται πυρετωδώς! Το C3 WRC του 2017 βρίσκεται στο σχεδιαστήριο, την ώρα που παράλληλα με τα χρώματα του Abu Dhabi η Citroen κρατάει τον Kris Meeke “ζεστό” στο DS3 WRC, ενώ παράλληλα δοκιμάζει νέους ταλαντούχος οδηγούς. Έτσι, αυτή τη φορά δίπλα στον Kris Meeke θα βρεθεί αντί του νεαρού Stephane Lefebvre ο Ιρλανδός Craig Breen! Ο νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις το 2014 θα πραγματοποιήσει την πρώτη του εμφάνιση με τα χρώματα της ομάδας και στόχος του είναι να αποδείξει ότι αξίζει μία θέση στο WRC. Ο Breen θα οδηγήσει το DS3 του Mads Ostberg από το περσινό Ράλλυ Καταλονίας, ενώ σε ένα τρίτο αυτοκίνητο θα δούμε και τον… χορηγό της ομάδας, τον Khalid Al Qassimi. Ο Σαουδάραβας οδηγός, θα έχει στη διάθεση του το DS3 με το οποίο συμμετείχε πέρσι ο Lefebvre στην Κορσική. Και οι τρεις οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να οδηγήσουν το αυτοκίνητο σε δοκιμές πριν τον αγώνα, με τον καθένα να έχει στη διάθεση του μία ολόκληρη μέρα. Σε αγωνιστικό επίπεδο, ο Meeke μετά από τον τρόπο που οδήγησε στο Μονακό, δείχνει ικανός για το καλύτερο. Βέβαια, στη Σουηδία δεν έχει μεγάλη εμπειρία, ούτε αντίστοιχα καλή παράδοση, αλλά το στοιχείο που σίγουρα δεν του λείπει είναι η ταχύτητα. Ο Breen από την πλευρά του, που πέρσι είχε κερδίσει στο χιονισμένο Ράλλυ Λετονίας σε επίπεδο ERC, έχει στόχο έναν τερματισμό στην εξάδα και ουσιαστικά να βελτιώσει τις επιδόσεις του στη διάρκεια του αγώνα. Στόχος εφικτός και αρκεί εν τέλει να αποδείξει την ευκαιρία που ο ίδιος δηλώνει εδώ και αρκετό καιρό ότι δικαιούταν.

HYUNDAI MOTORSPORT

Για πρώτη φορά φέτος, η Hyundai θα λάβει μέρος σε αγώνα του WRC με τρία ολοκαίνουργια και τελευταίας γενιάς i20 WRC. Ο Neuville θα οδηγήσει το ίδιο αυτοκίνητο με το οποίο συμμετείχε στο Μόντε, ενώ ο Hayden Paddon με το i20 του Sordo. Οι δυο τους είναι δηλωμένοι για βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ ο Sordo θα έχει στη διάθεση του ένα τελείως καινούργιο αυτοκίνητο και θα έχει δικαίωμα συγκομιδής για τη δεύτερη ομάδα της Hyundai. Στο Μόντε Κάρλο, η κορεάτικη ομάδα αντιμετώπισε μία σειρά από προβλήματα με το σύστημα μετάδοσης, τόσο στην τελευταία γενιά, όσο και στο περσινό αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Hayden Paddon, το οποίο εντοπίστηκε και λύθηκε. Και οι τρεις οδηγοί της ομάδας πραγματοποίησαν δοκιμές πριν τον αγώνα, με αυτές να πραγματοποιούνται στο Torsby και σε χιονισμένες επιφάνειες. Από τη σύνθεση των οδηγών, αυτός που έχει τις περισσότερες ελπίδες διάκρισης είναι ο Neuville που στο παρελθόν έχει επιδείξει καλές επιδόσεις, σε αντίθεση με τον Paddon που υπολείπεται σε εμπειρία, και φυσικά τον Sordo που ποτέ δεν έδειξε ιδιαίτερη συμπάθεια στις χιονισμένες ειδικές. Σίγουρα, ένας τερματισμός στο βάθρο θα είναι επιτυχία για την ομάδα, η οποία σύμφωνα με τον επικεφαλής Michelle Nandan θα είναι έτοιμη να διεκδικήσει νίκες από το Ράλλυ Αργεντινής και έπειτα.

M-SPORT WRT

Ισχυρή παρουσία θα έχει η M-Sport στο σουηδικό αγώνα, αφού εκτός από τα δύο εργοστασιακά Fiesta προδιαγραφών WRC, θα προετοιμάσει και δύο R5 evo. Τα Fiesta WRC θα οδηγήσουν οι Mads Ostberg και Erik Camilli, και συγκεκριμένα θα πρόκειται για αυτοκίνητα που αμφότεροι συμμετείχαν στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Σε αυτό του Γάλλου χρειάστηκε να επισκευαστεί ο κλωβός ασφαλείας μετά την έξοδο που είχε στο Μόντε, επισκευή που διήρκεσε μία μόλις μέρα. Στο τιμόνι των δύο Fiesta R5 evo, θα δούμε τους Elfyn Evans και Εyvind Brynildsen, με τον Βρετανό να οδηγεί το ίδιο αυτοκίνητο με το Μόντε, και τον Νορβηγό να έχει στη διάθεση του το αυτοκίνητο της ομάδας Adapta του Μads Ostberg. Ο τελευταίος, έλαβε μέρος το Σαββατοκύριακο που πέρασε στο Ράλλυ Finnskog, κάνοντας ιδανική προετοιμασία εν όψει του αγώνα και επικρατώντας φυσιολογικά με άνεση. Αυτός ο αγώνας για τον Ostberg έχει τεράστια σημασία, αφού είναι ένας από τους λίγους που μπορεί ίσως να κάνει την έκπληξη. Βέβαια, κατά τη γνώμη μας ακόμα και ένας τερματισμός στο βάθρο θα είναι τεράστια επιτυχία για τον ίδιο. Αντίθετα, δύσκολος θα είναι ο αγώνας για τον Camilli, ο οποίος και θα λάβει για πρώτη φορά μέρος σε αγώνα σε χιονισμένες επιφάνειες.

Ράλλυ Σουηδίας

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 11 – 14 Φεβρουαρίου

Επιφάνεια: Χιόνι

Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973

Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 39

Συν. Μήκος: 1.633,37 χλμ.

Ειδικές Διαδρομές: 21

Συν. Χλμ. Ειδικών: 331,21 χλμ.

Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 12η-16η Vargasen 1&2 (24,70 χλμ.)

Μικρότερη Ε.Δ.: 15η Hagfors Sprint (1,87 χλμ.)

Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2015: 105,29 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)

Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2003 – 116,18 χλμ./ώρα Γκρένχολμ-Ραουτιάινεν (Peugeot 206 WRC)

Νίκες Οδηγών: Μπλόμκβιστ 5, Γκρένχολμ 5, Έρικσον 3, Λάτβαλα 3, Μάκινεν 3

Νίκες Κατασκευαστών: Ford 7, Peugeot 6, Mitsubishi 5, Audi 4, Saab 4

Βάθρο 2015

1 Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)

2 Νεβίλ-Γκιλσούλ (Hyundai i20 WRC)

3 Μίκελσεν-Φλοένε (VW Polo WRC)

Συμμετοχές

Συνολικά: 58

Εργοστασιακές: 10

WRC2: 19

Ωράριο Αγώνα

Πέμπτη

Σέικνταουν: 08:00 πμ – 12:00 μμ

Εκκίνηση: Κάρλσταντ (20:04)

Ε.Δ.1: SSS Κάρλαστν (1,90 χλμ.)

Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 06:20 πμ – 19:02 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 132,50

Σάββατο

Ωράριο σκέλους: 05:35 πμ – 18:41 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 135,07

Κυριακή

Ωράριο σκέλους: 05:30 πμ – 15:00 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 61,74

Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: http://www.rallysweden.com

Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ