top icon
Αγώνες

Ράλλυ Σουηδίας: Το πάθημα που δεν έγινε μάθημα…

Σαν τη μέρα της μαρμότας, ο Thierry Neuville χτύπησε το i20 WRC στην τελευταία ε.δ. της δεύτερης ημέρας με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει, αφήνοντας πλέον τους Latvala, Tanak και υπό προϋποθέσεις Ogier, να κονταροχτυπηθούν αύριο για τη νίκη!

Deja vu! Είναι από τις στιγμές που νομίζεις, ότι έχεις ζήσει ξανά! Αυτή την εμπειρία μας προσέφερε στο τέλος της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Σουηδίας ο Thierry Neuville! Ακριβώς όπως και στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο Βέλγος οδηγός της Hyundai έκανε ένα λάθος στην τελευταία ειδική του δεύτερου σκέλους με αποτέλεσμα να χτυπήσει τον τροχό του i20 και να εγκαταλείψει. Σήμερα, όμως, οι δικαιολογίες είναι σαφώς λιγότερες σε σχέση με το Μόντε και το λάθος του μόνο “παιδαριώδες” μπορεί να χαρακτηριστεί. Βλέπετε, δεν έγινε σε κάποια ειδική μέσα στο δάσος με πολλά χιλιόμετρα, οδηγώντας στο όριο, αλλά στην σούπερ ειδική του Karlstadt των 1.8 χιλιομέτρων, που στόχος ήταν το σόου και το θέαμα για τον κόσμο. Για έναν οδηγό αυτού του επιπέδου, που μάλιστα όλη μέρα κατάφερε με εξαιρετικά συγκεντρωμένη οδήγηση να διατηρήσει τον ανταγωνισμό σε απόσταση ασφαλείας, αποφεύγοντας λάθη και ρίσκα όντας αγκαλιά με τη νίκη, αυτό είναι λάθος που δεν επιτρέπεται. Σίγουρα, δεν θα θέλαμε να είμαστε στη θέση του επικεφαλής της Hyundai Motorsport, Michele Nandan.

Eγκατάλειψη στην σούπερ ειδική που έκλεινε το σκέλος και ενώ βρισκόταν 40 δλ. μπροστά από τον δεύτερο, είναι ένα γεγονός που δεν κολακεύει τον Thierry Neuville και μάλλον πρέπει να τον προβληματίσει.

Κάπως έτσι, όλο το σκηνικό ανατρέπεται άρδην! Και ενώ όλοι περιμέναμε τη μάχη για τη 2η θέση, η εγκατάλειψη του Neuville την μετέτρεψε σε υπόθεση νίκης! Από την πρώτη σημερινή ειδική, ο οδηγός που ξεχώρισε με τις επιδόσεις του, ήταν ο Ott Tanak με το Ford Fiesta WRC της Μ-Sport. Ο Εσθονός, έχοντας πλέον καλή σειρά εκκίνησης, πίεσε “με το καλημέρα” κερδίζοντας και τις τέσσερις ειδικές του πρώτου loop με το Ford Fiesta WRC. Το είδος αυτών των γρήγορων ε.δ. ταιριάζει στο στυλ οδήγησης του και έχοντας αυτοπεποίθηση στον εαυτό του, αλλά και στο αυτοκίνητο του, ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής της ημέρας. Το αποτέλεσμα της επίθεσης του ήταν εν τέλει να ψαλιδίσει τη διαφορά του από τον Jari Matti Latvala από τα 21 στα 3,8 δευτερόλεπτα, και πλέον οι δυο τους να μονομαχήσουν αύριο σχεδόν από το μηδέν για τη νίκη στον αγώνα.

Ο ταχύτερος οδηγός της σημερινής δεύτερης μέρας! O Ott Tanak απογείωσε το Ford Fiesta WRC και αύριο θα διεκδικήσει από τον Jari Matti Latvala την πρώτη του νίκη στο WRC!

Ο Latvala, ήταν ένας από τους οδηγούς που σήμερα αντιμετώπισε πρόβλημα με τη φθορά των ελαστικών του. Μάλιστα, για να μετριάσει τις συνέπειες, αποφάσισε να ξεκινήσει με δύο ρεζέρβες στο Yaris, γεγονός που πρόσθεσε βάρος στο αυτοκίνητο, αλλά και διαφοροποίησε την ισορροπία του. Σε κάθε περίπτωση, ο Φινλανδός δεν είχε απάντηση στους χρόνους του Tanak και αύριο θα πρέπει να είναι πιο επιθετικός και συγκεντρωμένος για να διεκδικήσει την πρώτη νίκη της Toyota στο WRC από το 1999. Βέβαια, στη μάχη για τη νίκη βρίσκεται και ο Sebastien Ogier με το πρώτο Ford Fiesta WRC της M-Sport. Ο Γάλλος τέσσερις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ακολουθεί 16,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Latvala, και θεωρητικά έχει ελπίδες για τη νίκη, αλλά το μικρό μήκος των μόλις τριών ειδικών που απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα δεν καθιστούν το στόχο του εύκολο. Πάντα υπό φυσιολογικές συνθήκες, γιατί μέχρι σήμερα έχουν δει πολλά τα μάτια μας… Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Ogier και σήμερα δεν θύμισε τον οδηγό που πέρσι “διέλυε” τον ανταγωνισμό στις σουηδικές ειδικές διαδρομές. Σε δηλώσεις του δεν παρέλειψε φυσικά να αναφερθεί στη σειρά εκκίνησης, δηλώνοντας ότι όσοι ακολουθούν (Tanak, Latvala, Neuville) συναντούν καλύτερες συνθήκες, χωρίς να κάνει την αυτοκριτική του. Η αλήθεια είναι ότι ο Γάλλος δεν δείχνει μέχρι τώρα να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση όπως ήταν στο τέλος του περσινού Πρωταθλήματος. Βέβαια, όσοι κάνουν το λάθος να τον ξεγράψουν, είναι δεδομένο ότι θα εκτεθούν πολύ σύντομα…

Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ο Sebastien Ogier μοιάζει να έχει εξασφαλισμένη θέση στο βάθρο και θεωρητικά ελπίδες για τη νίκη!

Πιο πίσω, όπως στο Μόντε Κάρλο, έτσι και εδώ οι Dani Sordo και Craig Breen έχουν τη δική τους μάχη, και πάλι για την κατάκτηση της 4ης θέσης! Ο Ισπανός οδηγός της Hyundai, σήμερα είχε περισσότερη αυτοπεποίθηση στο τιμόνι του i20, βελτιώνοντας τους χρόνους του, χωρίς βέβαια να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων. Σε κάθε περίπτωση, αύξησε τη διαφορά του από τον Craig Breen με το Citroen C3 WRC, που από χθες βρισκόταν στο κυνήγι του. Ο Ιρλανδός, έχει δυσκολευτεί με το νέο του αυτοκίνητο, δηλώνοντας σε κάποιες περιπτώσεις προβληματισμένος από τις τάσεις υπερστροφής. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κόψει ρυθμό, αφού με δεδομένο ότι ο Kris Meeke είναι εκτός μάχης, ο Breen πρέπει να φέρει το δικό του C3 στον τερματισμό, και μαζί σημαντικούς βαθμούς για την ομάδα της Citroen. Ο Βρετανός πρώτος οδηγός της γαλλικής ομάδας, όπως στο Μόντε Κάρλο, έτσι και εδώ κατάφερε να σκορπίσει την… απογοήτευση στις τάξεις της Citroen. Από την πρώτη ειδική της ημέρας, οι χρόνοι του ήταν πιο αργοί από αυτούς των κορυφαίων συνδυασμών, κάτι που και ο ίδιος παραδέχθηκε. Και ενώ διατηρούσε την 5η θέση στην κατοχή του, μία έξοδος μετά από δικό του λάθος στην προτελευταία ε.δ., τον έφερε εκτός δρόμου και το C3 κολλημένο στα χιόνι. Όσο και αν προσπάθησαν οι θεατές που βρίσκονταν εκεί να τον επαναφέρουν στην ειδική, τα οκτώ περίπου λεπτά που πέρασαν ήταν αρκετά για να καταστρέψουν τον αγώνα του και να τον τοποθετήσουν εκτός δεκάδας… Και κάπως έτσι ο Breen για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα αναμένεται να είναι ο υψηλότερα βαθμολογούμενος οδηγός της Citroen!

Όταν οι άλλοι σταματούν, ο Dani Sordo συνεχίζει! Για ακόμα έναν αγώνα, ο Ισπανός είναι ο πλέον αξιόπιστος οδηγός της Hyundai.

Ο Elfyn Evans, από την πλευρά του, έχασε αρκετές θέσεις στην κατάταξη μετά το κλαταρισμένο ελαστικό που είχε την πρώτη ημέρα του αγώνα, και σήμερα ταλαιπωρήθηκε από την έλλειψη πρόσφυσης, χωρίς να αποσαφηνίσει αν αυτό προέρχεται από τα ελαστικά της Dmack ή τις συνθήκες του δρόμου. Ανάμεσα στους άτυχους οδηγούς της ημέρας συγκαταλέγεται ο Hayden Paddon, που έχασε την υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης στο i20 WRC στην πρώτη ε.δ. της ημέρας, και έκανε τρεις ειδικές με το συγκεκριμένο πρόβλημα χάνοντας πολύ χρόνο και μαζί αρκετές θέσεις στην κατάταξη, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει το σκέλος 7ος μετά την εγκατάλειψη του Neuville. Μάλιστα, σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι η οδήγηση του αυτοκινήτου ήταν απίστευτα δύσκολη και αισθανόταν ότι πολεμούσε με ένα λιοντάρι 180 κιλών! Λίγο πιο πίσω, βρίσκεται ο τρίτος οδηγός της Citroen, Stephane Lefebvre που στη Σουηδία συμμετέχει για πρώτη φορά με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, έστω και αν πρόκειται για το περσινό DS3, σημειώνοντας εν τέλει αξιοπρεπείς χρόνους.

Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα ο Kris Meeke απογοήτευσε την ομάδα της Citroen και ο Craig Breen έμεινε μόνος να κρατήσει και πάλι ψηλά τη σημαία της γαλλικής ομάδας.

Ένα γεγονός που συνέβη σήμερα και αξίζει να σημειώσουμε, εκτός από την αδιανόητη έξοδο του Neuville, είναι η ακύρωση του δεύτερου περάσματος από την ειδική διαδρομή Knon. Ο λόγος; Η πολύ υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα που είχαν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, με αυτή του Tanak που σημείωσε και τον ταχύτερο χρόνο, να αγγίζει τα 137,8 χλμ./ώρα! Αριθμός “τρομακτικός” αν συνυπολογίσουμε ότι πρόκειται για μία ε.δ. 31 χιλιομέτρων, την οποία ο Tanak κάλυψε σε σχεδόν 14 λεπτά! Αυτό αποτελεί ένα δείγμα για την ταχύτητα της νέας γενιάς των αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC, με τη FIA όμως να προβληματίζεται ζητώντας από την οργανωτική επιτροπή του αγώνα να ακυρώσει το δεύτερο πέρασμα για λόγους ασφαλείας.

Και κάπως έτσι, το αυριανό μικρό σκέλος με τις τρεις ειδικές διαδρομές και τα σχεδόν 60 αγωνιστικά χιλιόμετρα, απέκτησε κορυφαίο ενδιαφέρον! Βλέπετε, όποιος και αν κερδίσει θα αποτελέσει είδηση. Είτε ο Latvala την πρώτη της Toyota, είτε ο Tanak την παρθενική του στο WRC, ή ακόμα και ο Ogier τη 2η συνεχόμενη του με τη Ford. Ό,τι καλύτερο για τους φίλους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ!_Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ