top icon
Αγώνες

Ράλλυ Σουηδίας: Πιάσε με αν μπορείς!

Ακολουθώντας φρενήρη ρυθμό, ο Thierry Neuville κέρδισε τις 5 από τις 7 σημερινές ε.δ. του Ράλλυ Σουηδίας, περνώντας φυσιολογικά επικεφαλής και μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο Jari Matti Latvala.

Όπως και στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έτσι και στο σουηδικό, ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 Coupe WRC δείχνει να βρίσκεται σε δικό του αγώνα. Τι και αν οι περισσότεροι “ορκιζόμασταν” ότι ο μοναδικός αγώνας του θεσμού σε χιονισμένες επιφάνειες θα είναι τελείως διαφορετική υπόθεση σε σχέση με τον εναρκτήριο της χρονιάς; Ο 29χρονος Βέλγος φρόντισε να μας διαψεύσει όλους, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις σε μία επιφάνεια που δεν είναι από τις αγαπημένες του. Οι καιρικές συνθήκες και η σειρά εκκίνησης έπαιξαν το ρόλο τους, με τον Sebastien Ogier που ξεκινούσε πρώτος να επηρεάζεται περισσότερο από κάθε άλλον. Βέβαια, το γεγονός ότι ο Jari Matti Latvala που ήταν ακριβώς η επόμενη διέλευση κατάφερε να σημειώσει σαφώς περισσότερο ανταγωνιστικούς χρόνους σε σχέση με τον Γάλλο Παγκόσμιο Πρωταθλητή, μάλλον θα πρέπει να τον προβληματίσει.

Σε κάθε περίπτωση, όχι μόνο οι δύο πρωτοπόροι της βαθμολογίας μετά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αλλά γενικότερα κανείς δεν είχε απάντηση στην σημερινή επίθεση του Neuville. Ο Βέλγος κέρδισε τις 5 από τις 7 ε.δ. του σκέλους, ξεπερνώντας τους 90 ταχύτερους χρόνους στο WRC στην καριέρα του, και καταφέρνοντας να χτίσει μία σημαντική διαφορά από τον δεύτερο Latvala, εν όψει των δύο επόμενων ημερών. Βέβαια, το ίδιο είχε καταφέρει και στο Μόντε, αλλά μία ολιγωρία της στιγμής ήταν αρκετή για να του στερήσει μία σχεδόν σίγουρη νίκη, κάτι που σημαίνει πως πρέπει να παραμείνει το ίδιο συγκεντρωμένος με σήμερα, εκμεταλλευόμενος και τον υψηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας που δείχνει το Hyundai.

Η μεγάλη και αναμφίβολα ευχάριστη έκπληξη της πρώτης ημέρας είναι οι επιδόσεις του Jari Matti Latvala και του Toyota Yaris WRC. Και αν η ταχύτητα του Φινλανδού στη Σουηδία είναι δεδομένη, αφού μετράει τρεις νίκες στον συγκεκριμένο αγώνα, αυτό που δεν περίμεναν οι περισσότεροι είναι ο βαθμός ανταγωνιστικότητας του Yaris. Αναμφίβολα, πρόκειται για νέα γενιά αυτοκινήτων κάτι που σημαίνει ότι όλες οι ομάδες ξεκίνησαν από λευκό χαρτί, με αποτέλεσμα οι μεταξύ τους διαφορές να μην είναι σήμερα μεγάλες, αλλά οι επιδόσεις του εντυπωσιάζουν. Ειδικά αν αναλογιστούμε τον τρόπο που λειτούργησε εδώ και έναν χρόνο η ιαπωνική-φινλανδική ομάδα και κατακρίθηκε από πολλούς. Κάπως έτσι, μετά το αποτέλεσμα στο Μόντε δίνει τη δική της απάντηση στο Ράλλυ Σουηδίας, αν κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά αν οφείλεται στο αυτοκίνητο ή στις ικανότητες του Latvala στο χιόνι. Ο Φινλανδός μπορεί να εκκινούσε δεύτερος, αλλά παρόλα αυτά ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικός, ενώ δεν έκανε κάποιο από τα συνήθη λάθη του. Ο υπερβάλλων ζήλος που έδειξε στην 7η ε.δ., όπου και έχασε τον περισσότερο χρόνο από τον Neuville, ήταν σύμφωνα με τον ίδιο δικό του λάθος, αφού πίεσε παραπάνω με αποτέλεσμα να κάνει μικρά λάθη που του κόστισαν σε χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, αυτό δεν αναιρεί την εξαιρετική του σημερινή επίδοση, έχοντας μάλιστα μία μικρή διαφορά από τους διώκτες του.

Πιο πίσω, τρεις οδηγοί δίνουν σπουδαία μάχη για την 3η θέση, με αυτήν να καταλήγει για σήμερα το βράδυ μόλις στην τελευταία ε.δ. στα χέρια του Ott Tanak με το δεύτερο εργοστασιακό Ford Fiesta WRC της M-Sport. Ο Εσθονός, βίωσε την πρωτοφανή για τον ίδιο εμπειρία να είναι μόλις 3η διέλευση στον αγώνα, ενώ παράλληλα στο πρώτο μισό αντιμετώπισε και ένα πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο και αντικατέστησε η ομάδα στο ενδιάμεσο σέρβις. Μάλιστα, στο τέλος πίεσε στο όριο, κέρδισε την τελευταία ειδική διαδρομή με αποτέλεσμα να βρεθεί τρίτος και να έχει ακόμα καλύτερη σειρά εκκίνησης για αύριο. Μόλις 2 δευτερόλεπτα πίσω του, βρέθηκε εν τέλει ο Kris Meeke με το Citroen C3 WRC. Μετά το απογοητευτικό αποτέλεσμα του Μόντε Κάρλο, ο Βρετανός γνωρίζει ότι δεν έχει περιθώριο λάθους. Ξεκίνησε χωρίς να έχει βρει ρυθμό, όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε τις επιδόσεις του. Σε καμία περίπτωση δεν ακολούθησε το ρυθμό των πρώτων, και αν δεν αντιδράσει αύριο, όπου ο Sebastien Ogier δεν θα ανοίγει το δρόμο, δύσκολα θα καταφέρει να μείνει μπροστά του. Ο Γάλλος 4άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ταλαιπωρήθηκε όντας πρώτος στις ε.δ., οι οποίες είχαν αρκετό φρέσκο χιόνι, με αποτέλεσμα να χάσει επαφή με την κορυφή. Βέβαια, όπως προαναφέραμε, ο Latvala που ακολουθούσε πίσω του ήταν σαφώς ταχύτερος, γεγονός που μάλλον θα πρέπει να τον προβληματίσει. Αύριο είναι μια διαφορετική ημέρα, και σίγουρα θα είναι πιο ανταγωνιστικός με το Fiesta WRC και περιμένουμε με ενδιαφέρον τους χρόνους του. Είκοσι δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier, ακολουθεί ο Hayden Paddon με το i20 WRC, ο οποίος ξεκίνησε μουδιασμένα, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε τις επιδόσεις του. Πάντως, ο Νεοζηλανδός, παρόλο το γεγονός ότι είχε καλή σειρά εκκίνησης, δεν θύμισε σε τίποτα τον οδηγό που πέρσι τερμάτισε 2ος τον συγκεκριμένο αγώνα. Προβληματισμένος εμφανίστηκε και ο Dani Sordo, που δεν είχε αυτοπεποίθηση με το i20 WRC, το οποίο εμφάνισε αρκετές υπερστροφικές τάσεις. Παράλληλα, μικρά λάθη και τετ α κε κόστισαν χρόνο στον Craig Breen στην πρώτη του επίσημη εμφάνιση με το C3 WRC. Τέλος, ένα κλαταρισμένο ελαστικό του Elfyn Evans με το Fiesta της Dmack, είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο και πλέον δύσκολα να μπορεί να κάνει βλέψεις για κάτι καλύτερο από την 9η θέση που βρίσκεται τώρα. Εκτός και αν κάποιος από τους προπορευόμενους συνδυασμούς αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Η μοναδική εγκατάλειψη της σημερινής ημέρας, ήταν αυτή του Juho Hanninen με το δεύτερο Yaris WRC, ο οποίος όπως και στο Μόντε Κάρλο είχε μία έξοδο σε ένα δέντρο, αλλά αναμένεται να εκκινήσει πάλι αύριο υπό καθεστώς Rally2. Κάτι που αναμένεται να κάνει και ο Mads Ostberg με το ιδιωτικό Fiesta WRC '17 της ιδιωτικής του ομάδας.

Ο Νορβηγός έχασε την πίσω αεροτομή του Fiesta, με αποτέλεσμα η οδήγηση του αυτοκινήτου να είναι αδύνατη. Την ίδια ώρα, ο Breen σε κάποιο σημείο χτύπησε τον εμπρός προφυλακτήρα με αποτέλεσμα να σπάσουν τα στοιχεία των αεροδυναμικών βοηθημάτων, και με τον Ιρλανδό να κάνει τις ίδιες δηλώσεις με τον Ostberg. Αυτό γεννά ερωτηματικά για τους χωμάτινους αγώνες που ακολουθούν, όπου θα είναι σαφώς πιο εύκολο να σπάσουν μέρη του αεροδυναμικού πακέτου. Τέλος, κάτι ακόμα που παρατηρήθηκε με την νέα γενιά αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC, ήταν η μεγάλη φθορά ελαστικών, με αποτέλεσμα αρκετοί να προτιμήσουν να έχουν δύο ρεζέρβες, γεγονός που διαφοροποίησε σε κάποιες περιπτώσεις το ζύγισμα του αυτοκίνητου, προβληματίζοντας κάποιους οδηγούς.

Η αυριανή ημέρα είναι μικρότερη από τη σημερινή, αφού μπορεί να περιλαμβάνει επίσης επτά ειδικές διαδρομές, αλλά τα αγωνιστικά χιλιόμετρα αγγίζουν τα 125._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ