top icon
Αγώνες

Στην Ελλάδα η Skoda Motorsport!

Η Skoda Motorsport βρέθηκε τις τελευταίες ημέρες στη χώρα μας, με τους Jan Kopecky, Pontus Tidemand και Freddy Loix να δοκιμάζουν-εξελίσσουν το Skoda Fabia R5 στα ελληνικά χώματα.

Μπορεί ο επόμενος αγώνας του WRC-2 να είναι στη Γερμανία, αλλά στο στρατόπεδο της Skoda ετοιμάζονται για τους επόμενους χωμάτινους γύρους του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, ενώ παράλληλα εξελίσσουν το Fabia R5 για τη νέα χρονιά. Η τσεχική ομάδα ήταν παραδοσιακά η μοναδική που έχει πλήρη εργοστασιακή εμπλοκή με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, κάτι που το τελευταίο διάστημα αλλάζει, αφού τόσο η M-Sport όσο και η Hyundai Motorsport ακολουθούν τον ίδιο δρόμο. Στη Skoda Motorsport, όμως, έχουν πλέον την εμπειρία και την τεχνογνωσία να προσφέρουν σε αυτήν την άκρως ανταγωνιστική κατηγορία την κορυφαία επιλογή. Όπως μας είπε χαρακτηριστικά ο team manager της ομάδας, Pavel Hortek, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι από την πρώτη ημέρα παραγωγής του Fabia R5 μέχρι και σήμερα έχουν πωληθεί σχεδόν 150 αυτοκίνητα! Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά δεν είναι μόνο ο βαθμός ανταγωνιστικότητας και οι επιδόσεις, αλλά και η αξιοπιστία που χαρακτηρίζει το Skoda. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, όχι μόνο για την εργοστασιακή ομάδα, αλλά και για τους ιδιώτες.

Για να συμβεί αυτό, η Skoda Motorsport πραγματοποιεί πολύ συχνά σειρές δοκιμών, εξελίσσοντας το αυτοκίνητο αλλά και δοκιμάζοντας την αξιοπιστία του σε ακραίες συνθήκες. Μπορεί λοιπόν σε κάποιους να προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι δοκιμάζουν το Fabia σε χωμάτινες επιφάνειες ενώ έπεται το Ράλλυ Γερμανίας, αλλά, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Hortek, η ομάδα παραδοσιακά φροντίζει να προετοιμάζεται αρκετά νωρίτερα για τους αγώνες που ακολουθούν. Έτσι, τις τελευταίες τέσσερις ημέρες η Skoda Motorsport εγκαταστάθηκε στην πόλη της Ιτέας και πραγματοποίησε δοκιμές σε γνωστές και απαιτητικές ειδικές του Ράλλυ Ακρόπολις, όπως είναι η Καλοσκοπή, η Παύλιανη και το Αλουμίνιο. Την ευθύνη διεξαγωγής των δοκιμών, και όχι μόνο, είχε ο Λώρης Μελετόπουλος γνωστός μας και ως «ΕΛ-ΕΜ», προσφέροντας τη δυνατότητα στους οδηγούς της Skoda, αλλά και στους μηχανικούς του τσεχικού εργοστασίου, να πραγματοποιήσουν τις δοκιμές του υπό ιδανικές συνθήκες.

Το λευκό Skoda Fabia R5 οδήγησαν τόσο οι εργοστασιακοί οδηγοί της ομάδας, Jan Kopecky και Pontus Tidemand, όσο και ο γνωστός μας από την παρουσία του στο WRC Freddy Loix, ο οποίος αποτελεί δοκιμαστή της Michelin, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις της Skoda. Κύριος στόχος της τσεχικής ομάδας ήταν η εξέλιξη της ανάρτησης αλλά και των ελαστικών, με τους οδηγούς να χρησιμοποιούν ένα τελείως καινούργιο ελαστικό της Michelin. Παράλληλα, δεν έκρυψαν ότι δοκιμάζουν κάποια μηχανικά μέρη που αναμένεται να επιτραπούν στην κατηγορία από το 2018 και έπειτα, στο πλαίσιο μιας μικρής εξέλιξης του αυτοκινήτου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Skoda Fabia παραμένει το μοναδικό από τα R5 στο οποίο δεν έχει προκύψει μια βελτιωμένη έκδοση μέχρι και σήμερα.

Ένα στοιχείο που δεν έκρυψαν και διαπιστώσαμε και οι ίδιοι ήταν η παρουσία πεταλούδας στην κολόνα του τιμονιού, η οποία θα αντικαταστήσει τον παραδοσιακό επιλογέα του σειριακού κιβωτίου, που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα. Για όση ώρα βρεθήκαμε στο βουνό οι οδηγοί δεν την είχαν χρησιμοποιήσει, αν και ήταν τοποθετημένη, δοκιμάζοντας περισσότερο την αντοχή της στους έντονους κραδασμούς. Σημειώστε ότι αυτή είναι μια εξέλιξη που θα επιτραπεί σε όλα τα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 από τη νέα χρονιά.

Ανάμεσα στα διαλείμματα της ομάδας, είχαμε τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε με τον Pontus Tideman, o οποίος προηγείται με σημαντική διαφορά στο Πρωτάθλημα του WRC2 και βρίσκεται σχεδόν αγκαλιά με τον τίτλο. Αρχικά, εξύμνησε το Skoda Fabia R5 και εξήγησε τους λόγους που ξεχωρίζει. “Το αυτοκίνητο είναι πάρα πολύ καλό. Οι επιδόσεις του είναι κορυφαίες, ενώ πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι διαθέτει προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Παράλληλα, τα παραπάνω συνδυάζονται και με αξιοπιστία. Για αυτό και έχει το Fabia κυριαρχήσει στους αγώνες του WRC2.” Με τη βαθμολογία ως έχει, ο στόχος του είναι ξεκάθαρος: “Στόχος μας είναι ο τίτλος και τίποτα λιγότερο. Σήμερα, μπορεί να είμαστε σε καλή θέση αλλά αυτό μπορεί εύκολα να αλλάξει. Για αυτό και θα πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε ότι έως τώρα.” Η επόμενη συνάντηση για το WRC είναι στη Γερμανία και ο Pontus θα είναι εκεί με το Skoda Fabia R5. “Ναι, σειρά έχει η Γερμανία. Είναι ένας αγώνας που πραγματικά μου αρέσει και έχω καλές επιδόσεις. Σίγουρα, δεν θα είναι εύκολος, αφού ο καιρός είναι σημαντικός αναφορικά στην εξέλιξη του. Αλλάζει εύκολα με τις βροχές, αλλά εμείς από την πλευρά μας θα κάνουμε ότι μπορούμε.” Το πρόγραμμα του μετά τη Γερμανία θα τον βρει στη Μ. Βρετανία, ενώ όπως μας αποκάλυψε υπάρχει πιθανότητα να τον δούμε και στο Ράλλυ Ισπανίας (το οποίο του αρέσει πάρα πολύ), αλλά χωρίς να έχει δικαίωμα συγκομιδής βαθμών στο WRC2. Αυτό που ο ίδιος αρνείται, είναι ότι ο συναγωνισμός στο θεσμό είναι εύκολη υπόθεση: “Το φετινό Πρωτάθλημα είναι συναρπαστικό με έντονο συναγωνισμό. Υπάρχουν οδηγοί όπως ο Teemu (Suninen), o Erik (Camilli) αλλά και πολλοί άλλοι, που οδηγούν πάρα πολύ γρήγορα. Για να διακριθείς είναι πάρα πολύ δύσκολο και πρέπει να οδηγείς στο όριο συνέχεια”.

Κάτι που φυσικά τον απασχολεί είναι η δική του εξέλιξη. Πόσο εύκολο είναι να τον δούμε να κάνει το άλμα στη μεγάλη κατηγορία; “Ακόμα είναι πολύ νωρίς για να μπορέσω να πω κάτι. Σίγουρα, θέλω να κάνω το βήμα, αλλά δυστυχώς οι διαθέσιμες θέσεις δεν είναι πολλές. Και αυτό δεν κάνει εύκολη αυτή τη μετάβαση. Βλέπουμε, όμως, ότι οι νέοι οδηγοί μπορούν και διακρίνονται! Ο περσινός μου ομόσταυλος, Esapekka Lappi κέρδισε στη Φινλανδία, ενώ εξαιρετικές επιδόσεις σημείωσε και ο Teemu Suninen. Απλά, χρειάζεται υπομονή και θέληση.”_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ