top icon
Αγώνες

WRC – Γύρος Κορσικής: Με μια ματιά!

Από τις χωμάτινες ε.δ. του Μεξικό, ο θίασος του WRC θα βρεθεί στις φιδωτές διαδρομές της Κορσικής για την πρώτη πραγματική ασφάλτινη αναμέτρηση της χρονιάς.

Μετά τις μικτές ε.δ. του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, τις χιονισμένες της Σουηδίας και τις χωμάτινες του Μεξικού, ο θίασος του WRC βρίσκεται προ των πυλών της 4ης αναμέτρησης της χρονιάς στις ασφάλτινες διαδρομές του φημισμένου Γύρου της Κορσικής. Μπορεί για μία επταετία ο πλέον κλασσικός αγώνας του θεσμού σε αυτού του είδους τις επιφάνειες να χάθηκε από τα λαμπερά φώτα του WRC, αλλά από το 2015 όταν και επέστρεψε στο πρόγραμμα, θεωρείται ως ο απόλυτος ασφάλτινος γύρος του Πρωταθλήματος. Ο αγώνας των 10.000 στροφών, όπως τον αποκαλούν, χαρακτηρίζεται από τις δύσκολες, απαιτητικές και συνεχείς στροφές του γαλλικού νησιού, σε δρόμους που με το ζόρι χωρούν ένα αυτοκίνητο. Μία από τις ιδιαιτερότητες του είναι και οι καιρικές συνθήκες, αφού πολύ συχνά η ηλιοφάνεια μπορεί να μετατραπεί σε έντονες βροχοπτώσεις, κάτι που σημαίνει ότι όπως και στο Μόντε Κάρλο, έτσι και εδώ κάθε αυτοκίνητο διαθέτει πλοηγό αυτοκίνητο αναγνωρίσεων, το οποίο και ενημερώνει το πλήρωμα για πιθανές αλλαγές του καιρού και των συνθηκών. Η φετινή του εκδοχή έχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το 2017, αφού σχεδόν τα 2/3 είναι διαφοροποιημένα. Μόλις ε.δ. από τις συνολικά επτά ε.δ. είναι ίδιες. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πληρώματα ουσιαστικά θα πραγματοποιήσουν έναν πραγματικό γύρο του νησιού το τριήμερο που ακολουθεί, με την εκκίνηση να λαμβάνει χώρα για πρώτη φορά από το 1978 στην Bastia, ενώ για πρώτη μετά το 1995 θα επισκεφτεί την περιοχή Cap Corse, που βρίσκεται στο βόρειο τμήμα του νησιού.

Ο Γύρος της Κορσικής έχει αρκετή δόση από το παρελθόν, αφού η οργανωτική επιτροπή του αγώνα υιοθετεί λογική και φιλοσοφία παλαιοτέρων δεκαετιών. Τι σημαίνει αυτό; Πως η σχεδίαση του περιλαμβάνει μόλις 12 ε.δ. αλλά συνολικού μήκους περίπου 334 χιλιομέτρων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι την πρώτη ημέρα θα αγωνιστούν δύο φορές στην ε.δ. La Porta – Valle di Rostino των 49 χλμ., ενώ την Κυριακή πριν την Power Stage θα υπάρχει το ορεκτικό της Vero-Sarrola-Carcopino των 55 χλμ.! Όπως είναι λογικό, όλα τα φώτα είναι για ακόμα μία φορά στραμμένα στον Sebastien Loeb, ο οποίος και θα κάνει τη δεύτερη του εμφάνιση μετά από τις τρεις συνολικά που θα πραγματοποιήσει φέτος. Βέβαια, τα λογικά φαβορί και διεκδικητές του τίτλου δεν πρόκειται να παρακολουθούν με απάθεια το Γάλλο εννιά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, και αναμφίβολα ο συγκεκριμένος αγώνας αναμένεται να έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον από αυτόν του Μεξικού. Ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε από κάθε ομάδα ξεχωριστά στις ε.δ. της Κορσικής.

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT

Η εμφάνιση της Hyundai στο Μεξικό, άλλαξε άρδην το κλίμα στις τάξεις της ομάδας. Και με τα τρία i20 WRC στους βαθμούς επέστρεψαν στην κορυφή της βαθμολογίας των Κατασκευαστών, και πλέον ταξιδεύουν στη Κορσική με στόχο να διευρύνουν ακόμα περισσότερο τη διαφορά από τους διώκτες τους. Και μάλιστα οι πιθανότητες είναι με το μέρους τους, αφού διακρίνονται για τις επιδόσεις τους στην άσφαλτο, και στον συγκεκριμένο αγώνα. Τα δύο i20 WRC, και συγκεκριμένα αυτά των Neuville, Sordo είναι καινούργια, ενώ ο Mikkelsen θα οδηγήσει το αυτοκίνητο με το οποίο συμμετείχε στο Μεξικό. Πριν τον αγώνα η Hyundai πραγματοποίησε τρεις ημέρες δοκιμές, με τους Mikkelsen, Sordo να οδηγούν από μία έκαστος, την ώρα που ο Neuville είχε μία σοβαρή έξοδο την τελευταία, με αποτέλεσμα η περίοδος δοκιμών του να διακοπεί. Ο Βέλγος έπεσε από μία γέφυρα σε ένα ποτάμι, ευτυχώς χωρίς να πάθει κάτι ο ίδιος και ο συνοδηγός του Nicolas Gilsoul. Παρόλα αυτά, ο Neuville παραμένει ένα από τα φαβορί του αγώνα. Μετά το Μεξικό, θέλει να επιστρέψει στις επιτυχίες και σίγουρα ο αγώνας της Κορσικής προσφέρεται για να ένα δυναμικό comeback. Το i20 έχει αποδείξει ότι διαθέτει ταχύτητα στην άσφαλτο, ενώ και ο ίδιος θεωρείται μετρ του είδους. Μη ξεχνάμε ότι στον αγώνα μετράει δύο νίκες, μία το 2017, αλλά και ακόμα μία το 2011 όταν και είχε επικρατήσει με Peugeot 207 S2000, όταν ο αγώνας προσμετρούσε στο IRC.

Αντίστοιχα, μία νίκη αλλά σε επίπεδο ERC μετράει και ο Dani Sordo στο Γύρο της Κορσικής και μάλιστα με Mini JCW S2000! O Ισπανός αποδεδειγμένα είναι γρήγορος στην άσφαλτο, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρσι είχε τερματίσει τρίτος στον αγώνα. Σε κάθε περίπτωση, ο Ισπανός δείχνει να βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση φέτος. Μπορεί στο Μόντε Κάρλο να εγκατέλειψε, αλλά ήταν τρίτος όταν αυτό συνέβη, ενώ στο Μεξικό ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Σίγουρα, θα έχουν ενδιαφέρον οι επιδόσεις του. Το ίδιο ισχύει, όμως, και για τον Andreas Mikkelsen. Ο Νορβηγός μπορεί να μην έχει… “γοητεύσει” με τις επιδόσεις του μέχρι σήμερα, αλλά βρίσκεται στην 3η θέση της βαθμολογίας. Ακόμα έχει το ελαφρυντικό της μειωμένης εμπειρίας με το αυτοκίνητο και η λογική λέει ότι μέσα στους επόμενους αγώνες θα πρωταγωνιστήσει. Στην Κορσική μοιάζει δύσκολο, αφού οι σπεσιαλίστες του είδους είναι αρκετοί. Όμως, ο Mikkelsen δεν υπολείπεται σε ταχύτητα στην άσφαλτο. Μην ξεχνάτε πως έχει κερδίσει στην Καταλονία, ενώ πέρσι επικράτησε με χαρακτηριστική άνεση στην κατηγορία του WRC2 στον Γύρο της Κορσικής. Παράλληλα, το 2015 και το 2016 είχε ανέβει βάθρο με το VW Polo WRC! Όσοι δεν του δίνουν ελπίδες διάκρισης ίσως και να εκτεθούν.

M-SPORT FORD WRT

Με δύο νίκες σε τρεις αγώνες, μόνο ικανοποιημένοι μπορούν να είναι στην M-Sport. Ο Malcolm Wilson επιθυμεί διακαώς να διατηρήσει τα σκήπτρα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά και να προσφέρει τη δυνατότητα στον Sebastien Ogier να διεκδικήσει ακόμα έναν τίτλο Οδηγών. Έτσι, μετά το Μεξικό το Fiesta WRC του Γάλλου μεταφέρθηκε κατευθείαν στις εγκαταστάσεις της Ford Perfomance στη Σάρλοτ της Αμερικής για να σχεδιαστεί το νέο του αεροδυναμικό πακέτο στη σήραγγα της ομάδας. Παράλληλα, η ομάδα δοκίμασε για πέντε μέρες συνολικά πριν τον αγώνα της Κορσικής, με τον Ogier να οδηγεί τις δύο από αυτές, ενώ ο Γάλλος θα έχει ένα ολοκαίνουργιο Fiesta στη διάθεση του για τον αγώνα της Κορσικής. Τι άλλο να κάνει ο Wilson; Και φυσικά, ο Sebastien Ogier τον δικαιώνει. Ο πεντάκις Πρωταθλητής μετράει δύο νίκες σε τρεις αγώνες, είναι επικεφαλής της βαθμολογίας και έχει βάλει πορεία για ακόμα έναν τίτλο. Στην Κορσική μπορεί να μετράει μόλις μία νίκη (2016) σε τέσσερις εμφανίσεις, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι διαθέτει αδιαμφισβήτητη ταχύτητα στην άσφαλτο και για ακόμα μία φορά είναι το φαβορί πριν την έναρξη του αγώνα.

Στον συγκεκριμένο αγώνα, όμως, παραδοσιακά σημειώνει καλές επιδόσεις και ο Elfyn Evans! Ο Βρετανός διακρίνεται για τους εξαιρετικούς του χρόνους στην άσφαλτο και σίγουρα πρέπει να αρχίσει να δικαιώνει τον Wilson για την πίστη στο πρόσωπο του. Βέβαια, ο Evans δεν έχει την τύχη με το μέρος του. Αρχικά, λόγω καθυστέρησης στη μεταφορά της ομάδας στο χώρο δοκιμών, ο Βρετανός έκανε μιάμιση μέρα δοκιμών, ενώ λίγες μέρες αργότερα επιβεβαιώθηκε ότι ο συνοδηγός του, Daniel Barritt δεν θα είναι έτοιμος για τον αγώνα της Κορσικής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα δίπλα του να βρεθεί ο πρώην συνοδηγός του Petter Solberg, και Παγκόσμιος Πρωταθλητής το 2003 με τον Νορβηγό, Phil Mills. Σημειώστε, πως ο Evans θα έχει στη διάθεση του το Fiesta με το οποίο αγωνίστηκε στην Αυστραλία πέρσι ο Ott Tanak. Στο τρίτο Fiesta WRC θα δούμε για δεύτερη φορά φέτος, μετά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, τον Bryan Bouffier. Ο Γάλλος οδηγός θα έχει στη διάθεση του το αυτοκίνητο του Suninen από το Μεξικό, με αυτή να είναι η 7η συμμετοχή του στο Γύρο της Κορσικής. Είναι ο πιο έμπειρος από τους τρεις οδηγούς της Ford σε αυτόν τον αγώνα, ενώ μετράει και μία νίκη το 2013 με Peugeot 207 S2000 όταν ο αγώνας προσμετρούσε στο ERC. Ο τρεις φορές Πρωταθλητής Πολωνίας και ασφάλτου στη Γαλλία, οδήγησε για μία μέρα το Fiesta WRC πριν τον αγώνα και σίγουρα θα προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω σε σχέση με την πρώτη του εμφάνιση με το αυτοκίνητο στο Μονακό. Σημαντικό για τον ίδιο είναι το γεγονός ότι πλέον διαθέτει μεγαλύτερη εμπειρία με το Fiesta, και μία θέση στην πρώτη εξάδα θα είναι επιτυχία για τον ίδιο.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Για ακόμα μία φορά, η Citroen θα έχει συγκεντρωμένα τα βλέμματα επάνω της, και ο λόγος δεν είναι άλλος από την παρουσία του Sebastien Loeb με τα χρώματα της ομάδας για τη δεύτερη από τις συνολικά τρεις φετινές του εμφανίσεις. Όπως στο Μεξικό, έτσι και στην Κορσική, η γαλλική ομάδα θα συμμετέχει με δύο C3 WRC για τους Leob και Kris Meeke. Οι φήμες που ήθελαν ένα τρίτο αυτοκίνητο για τον Craig Breen δεν επαληθεύτηκαν, με τη Citroen να επιβεβαιώνει ότι αυτή τη στιγμή η πολιτική της είναι δύο αυτοκίνητα σε κάθε αγώνα, με εξαίρεση αυτούς που θα λάβει μέρος ο Khalid Al Qassimi. Οι Meeke και Loeb θα αγωνιστούν με τα C3 που είδαμε στο Ράλλυ Σουηδίας, με τον εννιά φορές Πρωταθλητή να έχει στη διάθεση του αυτό του Breen. Πριν τον αγώνα, κάθε οδηγός πραγματοποίησε δύο μέρες δοκιμών με το αυτοκίνητο, το οποίο και θα έχει συγκεκριμένη αναβάθμιση στη γεωμετρία της ανάρτησης, με στόχο τη βελτίωση της ευστάθειας του πίσω μέρους. Χωρίς οι Γάλλοι να κάνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες. Σίγουρα, στην Κορσική η Citroen θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Καταρχήν, τα C3 είναι άκρως ανταγωνιστικά στην άσφαλτο, με αρκετούς να αναφέρουν πως είναι το ταχύτερο σε αυτή την επιφάνεια. Ο Kris Meeke το 2017 ήταν επικεφαλής στον αγώνα μέχρι τη στιγμή που προδόθηκε από τον κινητήρα του, όντας ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η επικράτηση του αργότερα στην Ισπανία επιβεβαίωσε τόσο την ταχύτητα του ίδιου, όσο και του C3 στην άσφαλτο, με αποτέλεσμα να θεωρείται ως ένας από τους διεκδικητές της νίκης στο γαλλικό νησί. Βέβαια, ο Βρετανός αν θέλει να μπει στο παιχνίδι του τίτλου θα πρέπει να αρχίσει να κερδίζει, διαφορετικά κινδυνεύει να χάσει το τρένο για ακόμα μία φορά νωρίς.

Κάτι που φυσικά δεν ενδιαφέρει τον Sebastien Loeb. Ο Γάλλος 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής απολαμβάνει την επιστροφή του στους αγώνες Ράλλυ και στο Ράλλυ Μεξικό φρόντισε να μας θυμίσει για ποιο λόγο είναι ο κορυφαίος όλων των εποχών. Η “εξωγήινη” απόδοση του στις χωμάτινες ε.δ. έχει δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για το Ράλλυ της Κορσικής. Κανείς δεν περίμενε ότι θα βρεθεί να διεκδικεί τη νίκη, και μάλιστα να του στερήσει τη δυνατότητα να το κάνει μέχρι τέλους ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Αν το κατάφερε αυτό στο Μεξικό, τότε στην Κορσική μπορεί να κερδίσει; Τα δεδομένο είναι συγκεκριμένα. Ο 9άκις θα έχει ακόμα περισσότερη εμπειρία και χιλιόμετρα στο τιμόνι του C3. Είναι “ζεστός”, αφού το Μεξικό ήταν μερικές εβδομάδες πριν. Η άσφαλτος είναι η αγαπημένη του επιφάνεια, θεωρείται ως ένας από τους κορυφαίους σε αυτές τις επιφάνειες, ενώ τα τελευταία χρόνια αγωνίζεται συχνά-πυκνά σε ασφάλτινους αγώνες. Βέβαια, ακόμα και έτσι στα 44 του χρόνια με ειδικές διαδρομές των 50 χλμ. δεν θα είναι εύκολο το έργο του Γάλλου. Βέβαια, η φυσική του κατάσταση παραμένει αυτή που χαρακτηρίζει έναν αθλητή που κάνει πρωταθλητισμό, αλλά το δύσκολο είναι η διατήρηση αυτού του ρυθμού για τόσα χιλιόμετρα. Και μη βιαστείτε να αναφέρετε ότι έχει λάβει μέρος στο Ντακάρ, αφού δεν έχουν καμία σχέση οι ρυθμοί που κινούνται τα πληρώματα σε αυτές τις δύο τόσο διαφορετικές μορφές αγώνων. Παράλληλα, δεν έχει την παραμικρή γνώση των δρόμων, αφού είναι τελείως διαφορετικός σχέση με αυτόν που αγωνιζόταν τη δεκαετία του 2000. Από την άλλη, όμως, είναι ο Loeb. Ο άνθρωπος που πριν από ένα μήνα φοβόμασταν μην τσαλακώσει την εικόνα του ανάμεσα στους κάκτους του Μεξικού, αλλά αντίθετα φρόντισε να προσθέσει ακόμα μία ιστορία γύρω από το μύθο που έχει δημιουργήσει. Με τον Seb ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις. Εξωγήινος, ανάμεσα σε γήινους.

TOYOTA GAZOO RACING WRT

Την επιστροφή στις καλές εμφανίσεις κυνηγούν στην Toyota, ειδικότερα με το κάζο του Μεξικό. Τα Yaris παρουσίασαν μία σειρά από μηχανικά προβλήματα, τα οποία έχουν προκαλέσει πονοκέφαλο στην ομάδα αναφορικά με τους επόμενους χωμάτινους αγώνες του θεσμού. Και ειδικά όσους διεξάγονται σε υψηλές θερμοκρασίες. Μέχρι τότε, στην φινλανδική-ιαπωνική ομάδα εστιάζουν στην Κορσική, με τους Latvala, Tanak, Lappi να έχουν στη διάθεση τους τα Yaris WRC που οδήγησαν στη Σουηδία. Έκαστος πραγματοποίησε δύο μέρες δοκιμών με το αυτοκίνητο επιλέγοντας τις ρυθμίσεις που ήθελε και στήνοντας το στα μέτρα του. Στην Κορσική τα ερωτηματικά είναι πολλά. Κανείς από τους τρεις δεν θεωρείται από τους κορυφαίους στην άσφαλτο, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και το Yaris δεν είναι το ταχύτερο σε αυτές τις επιφάνειες. Ο Latvala έχει τις περισσότερες συμμετοχές στον αγώνα της Κορσικής, μετρώντας και μία νίκη το 2015, όταν και δεν είχαν πραγματοποιηθεί περίπου 85 χιλιόμετρα ειδικών, λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων. Ο Φινλανδός έχει βελτιώσει τα τελευταία χρόνια τις επιδόσεις του στην άσφαλτο γενικότερα, και αν δεν διεκδικήσει τη νίκη, σίγουρα θα προσπαθήσει να αποκομίσει σημαντικούς βαθμούς που θα τον διατηρήσουν στη μάχη του τίτλου.

Κάτι αντίστοιχο θα προσπαθήσει να κάνει και ο Ott Tanak. Ο Εσθονός μπορεί να έχει αποδείξει ότι είναι γρήγορος στην άσφαλτο, μην ξεχνάμε τη νίκη του στο Ράλλυ Γερμανίας πέρσι, αλλά δεν έχει και την καλύτερη παράδοση στο Ράλλυ της Κορσικής, αφού σε τρεις συμμετοχές του στο νησί το καλύτερο του αποτέλεσμα είναι η έκτη θέση. Βέβαια, ο άκρως ανταγωνιστικός Εσθονός, είναι δεδομένο ότι θα πιέσει όσο το δυνατόν περισσότερο, ακόμα και για τη νίκη και αν του το επιτρέψει το Yaris θα είναι ανάμεσα στους διεκδικητές της νίκης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μπορεί να μετράει μόλις ένα βάθρο μέχρι τώρα με την Toyota, αλλά έχει κερδίσει τις περισσότερες ειδικές από κάθε άλλο οδηγό. Τέλος, ο Εsappekka Lappi θα έχει δύσκολο έργο, αφού δεν έχει σημαντική εμπειρία από τον αγώνα. Δεν έχει αγωνιστεί στο παρελθόν με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, ενώ μετράει μόλις δύο συμμετοχές στο παρελθόν. Οι επιδόσεις του στο Μόντε Κάρλο ήταν ενθαρρυντικές, αν και ο αγώνας του Μονακό θεωρείται μικτός. Σίγουρα, στο παρελθόν έχει δείξει ότι διαθέτει ταχύτητα στην άσφαλτο, τόσο σε επίπεδο WRC, όσο και ERC, ενώ η αποφασιστικότητα του είναι δεδομένη. Σίγουρα ένας τερματισμός στην πρώτη εξάδα θα είναι επιτυχία για τον 27χρονο Φινλανδό.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ