top icon
Αγώνες

WRC: Όνειρο ήταν…

Το σενάριο που ήθελε την VW να εμφανίζεται στο WRC τη νέα χρονιά με την υποστήριξη του Qatar, αποδείχθηκε εν τέλει επιστημονικής φαντασίας και o σχεδιαστής του, Xavier Demaison αποκαλύπτει λεπτομέρειες γύρω από το δημιούργημα του.

Η VW τάραξε τα νερά στο WRC με την ανακοίνωση της αποχώρησης της, ενώ όλοι περίμεναν να δουν το τελευταίο της δημιούργημα, το Polo WRC προδιαγραφών 2017, στις ειδικές διαδρομές. Τις τελευταίες εβδομάδες, φήμες ήθελαν τον Nasser Al Attiyah και το Qatar να εξετάζουν το ενδεχόμενο να αγωνιστούν με τα νέα Polo στο Πρωτάθλημα της νέας χρονιάς με το μανδύα της ιδιωτικής ομάδας. Μάλιστα, άνθρωποι μέσα από την VW ήταν ανοικτοί σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Όμως, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί, αφού το κόστος είναι απαγορευτικό ακόμα και για το Qatar, το οποίο και θα μπορούσε να αγγίξει το 1.5 εκατομύρριο ευρώ τον αγώνα! Έτσι, τα Polo WRC ΄17 θα κρυφτούν στο υπόγειο του Wolfsburg και δεν θα δουν ποτέ το πράσινο φως των ε.δ.

Με δεδομένο αυτό το γεγονός, ο τεχνικός διευθυντής της VW και ο πνευματικός πατέρας όλων των Polo από την πρώτη στιγμή της εμπλοκής της γερμανικής εταιρίας στο WRC, Francois Xavier Demaison, μίλησε σχετικά με το τελευταίο του δημιούργημα. Ο ίδιος ανέφερε ότι το Polo του 2017 ακλολούθησε πολύ πιο συντηριτική σχεδίαση σε σχέση με αυτή των ανταγωνιστών του. “Από ότι φαίνεται, ακολούθησαμε πολύ πιο συντηρητική σχεδίαση στον τομέα της αεροδυναμικής σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδας. Παρόλα αυτά, θεωρώ ότι οι συμβιβασμοί που κάναμε, θα μας ευνούσαν στον τομέα της αξιοπιστίας”, είπε ο Demaison και συνέχισε: “Αν για παράδειγμα θυμηθείτε το Ράλλυ Αυστραλίας, θα παρατηρήσετε ότι οι οδηγοί έκαναν μπούκες σε κάθε σημείο του δρόμου, κάτι που τη νέα χρονιά θα σημαίνει ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταστρέφουν μέρη του αεροδυναμικού πακέτου. Και το ξέραμε, γιατί το είδαμε στις δοκιμές. Ακολουθήσαμε πιο συντηρητική οδό, διότι θεωρήσαμε ότι είναι πιο σημαντικό να έχουμε μεγαλύτερο downforce σε ένα ολόκληρο loop ειδικών, παρά για μερικά για χιλιόμετρα”.

Όταν ρωτήθηκε αν του προκάλεσαν εντύπωση οι επιλογές άλλων ομάδων, ανέφερε χαρακτηριστικά: “Ναι, δεν το κρύβω. Και ειδικά το Toyota Yaris. Το δικό τους αυτοκίνητο μοιάζει πολύ διαφορετικό σε σχέση με όλα τα άλλα. Αυτό που είναι παράξενο, είναι το γεγονός ότι έχουν ομολογκάρει συγκεκριμένα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα οποία δεν έχουν δοκιμάσει στις ειδικές. Εκτός αν πραγματοποιούν μυστικές δοκιμές εξέλιξης.”

Φυσικά, ο σπουδαίος μηχανικός δεν έκρυψε την απογοήτευση του που δεν θα δει το δημιούργημα του στις ειδικές διαδρομές. “Φυσικά και με πληγώνει αυτό το γεγονός. Όμως, έτσι είναι η ζωή. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Όταν εργάζεσαι για λογαριασμό ενός Κατασκευαστή, έχει τα χρήματα για να δημιουργήσεις ένα κορυφαίο αυτοκίνητο, αλλά πρέπει να αποδεχθείς και να είσαι προετοιμασμένος για να συμβεί ότι έγινε και με την VW. Αυτό που κρατάμε, είναι ότι σταματήσαμε έχοντας κατακτήσει τέσσερις τίτλους. Θα ήταν χειρότερα αν είχαμε αποσυρθεί και δεν είχαμε καταφέρει τίποτα.”

Ο Demaison, παρόλο που θα μπορούσε αρκετά εύκολα να βρει δουλειά στο WRC, και όχι μόνο, θα παραμείνει στις τάξεις της VW, όντας πλέον και μέλος του συμβουλίου της VW Motorsport. “Δεν μπορώ να πω ότι είχα κάποιες προτάσεις, ακόμα, τουλάχιστον από το WRC. Αν θα ήθελα κάτι, θα ήταν να κατραφέρω να κερδίσω στο Le Mans, αν και κάτι τέτοιο σήμερα μοιάζει πολύ δύσκολο με την Audi να έχει επίσης αποχωρήσει από το WEC. Για μένα το Le Mans είχε πάντα μεγάλο ενδιαφέρον και ήθελα να αποτελέσω μέρος του.”_Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ