top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Γαλλίας: Σε δικό του αγώνα

Ο Sebastien Ogier διέσυρε το συναγωνισμό την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κορσικής, τέθηκε επικεφαλής και δημιούργησε μία διαφορά που τον θέτει φαβορί για τη νίκη.

Έχοντας κατά νου την περσινή εκδοχή του Ράλλυ Γαλλίας, οι περισσότεροι περιμέναμε έντονο συναγωνισμό και μάχες στα δευτερόλεπτα ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του θεσμού. Όλα αυτά, τουλάχιστον μέχρι την στιγμή που μίλησε ο Sebastien Ogier. Ο Γάλλος 5άκις Πρωταθλητής κέρδισε τις τρεις από τις τέσσερις ειδικές της σημερινής ημέρας, και μάλιστα με εντυπωσιακή διαφορά από τους διώκτες του. Όπως στο Μεξικό, έτσι και στη Γαλλία, ο Ogier εμφανίστηκε μεταμορφωμένος προς το καλύτερο διασύροντας τους αντιπάλους του στα δύο περάσματα από την ε.δ. La Porta των 49 χιλιομέτρων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι και τις δύο φορές η διαφορά του από τον δεύτερο ήταν μεγαλύτερη της τάξεως των 10 δευτερόλεπτων! Με αυτόν τον τρόπο, έχτισε μία διαφορά της τάξεως των 34  δευτερολέπτων που αυτομάτως τον χρίζει ως ακλόνητο φαβορί για τη νίκη.

Αρχικά, ο μοναδικός που έδειξε να μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό του Ogier, ήταν ο Sebastien Loeb που κατάφερε να κάνει τη 2ο χρόνο στην πρώτη ε.δ. του αγώνα. Ο εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έδειξε για ακόμα μία φορά ανταγωνιστικός, αλλά στην αμέσως επόμενη έχασε τα φρένα και κατέληξε σε ένα χαντάκι στην άκρη του δρόμου, χωρίς να είναι δυνατό να επαναφέρει το C3 στην ε.δ. Κάπως έτσι τελείωσε άδοξα η προσπάθεια του, αν και αναμένεται να επιστρέψει και πάλι αύριο, υπό καθεστώς Rally2.

Με τον Ogier σε δικό του αγώνα, οι Thierry Neuville και Kris Meeke δίνουν τη δική τους μάχη για το δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο Βέλγος δεν έκρυψε την απογοήτευση του για το γεγονός ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό του Ogier, αλλά παραδέχθηκε ιπποτικά την ανωτερότητα του αντιπάλου του. Έτσι, είναι λογικό να εστιάζει στους βαθμούς. Αρχικά, ο Neuville δεν ήταν ικανοποιημένος από το στήσιμο του i20 WRC, ενώ είχε πρόβλημα με τον κατανεμητή των φρένων. Στη συνέχεια εστίασε στη μάχη του με τον Meeke, έχοντας στο τέλος της ημέρας μία διάφορα της τάξεως των 5.1 δλ. από τον Βρετανό. Ο οδηγός της Citroen ακόμα μία φορά αναλώθηκε σε δικαιολογίες, αναφέροντας ότι η σειρά εκκίνησης προσφέρει πλεονέκτημα στον Ogier, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι δεν είχε πρόβλημα με το αυτοκίνητο. To C3 WRC ήταν ιδανικό στημένο και ουσιαστικά ο ίδιος δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Ogier, σε αντίθεση με πέρσι που κυριάρχησε.

Όμως, οι Neuville και Meeke δεν πρέπει να εστιάζουν μόνο στη δική τους μάχη, αλλά και στο γεγονός ότι μία ανάσα πίσω τους ακολουθεί ο Ott Tanak. Ο Εσθονός στην πρώτη του εμφάνιση με το Toyota Yaris WRC στην άσφαλτο, αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα με το στήσιμο του αυτοκίνητου, τα οποία και προσπάθησε να επιλύσει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αρχικά, ήταν αρκετά υπερστροφικό, ενώ βελτιώνοντας το στη συνέχεια δεν ήταν ικανοποιημένος από τις αντιδράσεις του εμπρός μέρους. Παρόλα αυτά, παραμένει στη μάχη του βάθρου.

Πιο πίσω έχουμε ακόμα ένα… “γκρουπ” οδηγών που χωρίζονται με μόλις ένα(!) δευτερόλεπτο διαφοράς μεταξύ τους, στη μάχη για την 5η θέση. Στο τέλος της πρώτης ημέρας, εκεί βρίσκεται ο Esapekka Lappi με το Yaris WRC, ο οποίος με τη σειρά του δεν έχει εμπειρία με το αυτοκίνητο στην άσφαλτο. Όπως ο Tanak, έτσι και αυτός αναλώθηκε σε μία σειρά αλλαγών στο στήσιμο του Yaris, καταλήγοντας στο τέλος να κερδίσει και μία ειδική διαδρομή, και συγκεκριμένα την τελευταία της ημέρας. Μόλις 0,3 δλ. πίσω του ακολουθεί ο Elfyn Evans, ο οποίος δεν είναι αντίστοιχα ανταγωνιστικός στο βαθμό που τον έχουμε συνηθίσει στην άσφαλτο. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του Dani Sordo, ο οποίος μπορεί να είναι μόλις 0,6 δλ. πίσω από τον Βρετανό, άλλα σίγουρα οι επιδόσεις του αναμέναμε οι περισσότεροι να είναι καλύτερες. Μάλιστα, την ίδια απορία έχει και ο Ισπανός, ο οποίος πιέζει, αλλά οι χρόνοι δεν είναι αυτοί που επιθυμεί.

Οι Jari Matti Latvala και Andreas Mikkelsen βρίσκονται κοντά στους προαναφερθέντες οδηγούς, αλλά αναμφίβολα και οι δύο είναι απογοητευμένοι με τις επιδόσεις του. Ο Φινλανδός δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος από το στήσιμο του Yaris, το οποίο ήταν νευρικό στο φρενάρισμα, αλλά και κατά την επιτάχυνση στην έξοδο, με αποτέλεσμα να μην έχει αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του. Παράλληλα, ο Mikkelsen έκανε δύο λάθη στις δύο πρώτες ε.δ., που του στοίχισαν αρκετό χρόνο, ενώ σε όλη τη διάρκεια της ημέρας δεν μπόρεσε να διορθώσει την υποστροφική συμπεριφορά του δικού του i20. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει ο Bryan Bouffier με το τρίτο εργοστασιακό Ford Fiesta WRC, ο οποίος αναγνώρισε ότι πρέπει να βελτιωθεί ο ίδιος για να μπορέσει να εκμεταλλευθεί πλήρως τις δυνατότητες του αυτοκινήτου του.

Η αυριανή ημέρα, είναι και η μεγαλύτερη του αγώνα με έξι ειδικές και σχεδόν 140 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Αυτό που απομένει να δούμε είναι οι αντίπαλοι του Ogier έχουν απάντηση στις επιδόσεις του, ή αν ο Γάλλος οδεύει ολοταχώς για το “3 στα 4” φέτος._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ