top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Μεξικό: “Οι παλιοσειρές”…

Ο Dani Sordo κέρδισε την ουσία στο πρώτο σκέλος του Ράλλυ Μεξικό περνώντας στην κορυφή της κατάταξης και ο Sebastien Loeb τις εντυπώσεις!

Οι δύο οδηγοί με την μεγαλύτερη εμπειρία κατάφεραν να κερδίσουν τις εντυπώσεις στο πρώτο σκέλος του Ράλλυ Μεξικό. Με τη σειρά εκκίνησης να παίζει το ρόλο της, ήταν δεδομένο ότι όσοι εκκινούσαν πιο πίσω θα είχαν πλεονέκτημα, στοιχείο που από νωρίς έφερε σε ρόλο πρωταγωνιστή τον Dani Sordo. Ο Ισπανός οδηγός της Hyundai οδήγησε πολύ γρήγορα, κερδίζοντας μάλιστα ειδικές και δημιουργώντας μία διαφορά στο πρώτο loop ειδικών την οποία και διατήρησε μέχρι το τέλος της ημέρας. Ο Sordo ήταν καταιγιστικός αρχικά, ενώ στο δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ. όταν οι ισορροπίες εν μέρει επανήλθαν, κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή της κατάταξης με βραχεία κεφαλή, αποφεύγοντας παραδοσιακά τα λάθη.

Η μεγάλη και αναμφίβολα ευχάριστη έκπληξη, όμως, ήταν η παρουσία του Sebastien Loeb στην πρώτη του με το C3 WRC. Ο Γάλλος εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν ήταν απλά ανταγωνιστικός, αλλά κατάφερε να κερδίσει δύο ειδικές διαδρομές, και να βρίσκεται σε απόσταση βολής από τον Sordo διεκδικώντας τη νίκη! Μάλιστα, αν δεν είχε χάσει τα φρένα σε μία διασταύρωση και μαζί αρκετό χρόνο, ίσως αυτή τη στιγμή να ήταν επικεφαλής του αγώνα! Με τα “αν και ΄΄ίσως” βέβαια δεν γράφεται ιστορία, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι ο Loeb κατάφερε να εντυπωσιάσει. Βέβαια, δεν είναι μυστικό ότι η σειρά εκκίνησης λειτούργησε υπέρ του, κάτι που παραδέχθηκε φυσικά και ο ίδιος, αλλά ακόμα και έτσι μετά από μία πενταετή αποχή από τους χωμάτινους αγώνες και τριετή από το WRC, ο Γάλλος αποδεικνύει γιατί θεωρείται ο κορυφαίος όλων των εποχών. Και αυτό ισχύει όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα στο τέλος του αγώνα.

Πίσω από τις δύο “παλιοσειρές” του θεσμού, ακολουθεί ο Ott Tanak με το Toyota Yaris WRC, προσπαθώντας σε όλη τη διάρκεια του σκέλους να ξεπεράσει τα προβλήματα υπερθέρμανσης με το αυτοκίνητο του. Η πρώτη ημέρα ήταν καταστροφική γα την ιαπωνική-φινλανδική ομάδα, αφού το ίδιο πρόβλημα που ταλαιπώρησε τα Yaris πέρσι έκανε την εμφάνιση του και φέτος, παρά τις όποιες διαβεβαιώσεις ότι αυτό είχε ξεπεραστεί. Με αυτόν τον τρόπο και οι τρεις οδηγοί δεν χρησιμοποιούσαν το anti-lag με αποτέλεσμα να έχουν απώλεια ισχύος και μειονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Παρόλα αυτά, ο Tanak κατάφερε να πλασαριστεί μπροστά, ελπίζοντας ότι σήμερα θα ξεπεραστεί, κάτι που κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά. Την ίδια ώρα, το καταστροφικό σκέλος για την Toyota ολοκληρώθηκε με την εγκατάλειψη του Jari Mati Latvala από δυναμό μετά την 8η ε.δ., αλλά και του Esapekka Lappi από έξοδο στην 7η.

Έτσι, την πρώτη τετράδα συμπληρώνει ο Kris Meeke με το Citroen C3 WRC, ο οποίος αρχικά έμοιαζε με το μεγάλο φαβορί. Ο Βρετανός ήταν ο μοναδικός που στο πρώτο loop επέλεξε να πάρει δύο σκληρά ελαστικά μαζί του, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα να μην είναι τόσο ανταγωνιστικός όσο περιμένανε οι περισσότεροι. Σαν να μην έφτανε αυτό, σε δύο συνεχόμενες ε.δ. κατάφερε να κάνει από ένα τετ α κε χάνοντας αρκετό χρόνο και πέφτοντας 25 δλ. πίσω από τον Sordo. Πολύ κοντά στο Βρετανό, όμως, ακολουθεί ο Sebastien Ogier που σε όλη τη διάρκεια του σκέλους είχε τη δική του μάχη με τον Andreas Mikkelsen. Ο Γάλλος πέντε φορές οδηγός της M-Sport, βρίσκεται μόλις1.5 δλ. μπροστά από τον Νορβηγό της Hyundai και ελπίζει στο δεύτερο σκέλος να βελτιώσει τις επιδόσεις του, αφού δεν θα ανοίγει το δρόμο. Αυτή τη φορά ο Ogier δεν “καθάριζε” τις ε.δ. για τους υπόλοιπους, αφού εκκινοούσε 2ος, χωρίς αυτό να τον βοηθήσει να βελτιώσει τις επιδόσεις του. Βέβαια, δεν παρέλειψε για ακόμα μία φορά να τονίσει σε δηλώσεις του πως είχε μειονέκτημα από τη σειρά εκκίνησης, ενώ στην 7η ε.δ. είχε και ένα τετ α κε που του στοίχισε ακόμα περισσότερο χρόνο. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι το σκέλος ήταν καταστροφικό και για την M-Sport, αφού ο Elfyn Evans αναγκάστηκε να αποσυρθεί όταν μετά από έξοδο που είχε ο συνοδηγός του Daniel Barrit προσκομίστηκε στο νοσοκομείο με πιθανή διάσειση, την ώρα που ο Teemu Suninen εγκατέλειψε μετά από έξοδο.

Και κάπως έτσι, τα δύο i20 WRC των Andreas Mikkelsen και Thierry Neuville συμπληρώνουν την πρώτη επτάδα. Ο Νορβηγός αντιμετώπισε πρόβλημα με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης του, οι οποίες δεν του έπνεαν εμπιστοσύνη, αλλά παρόλα αυτά είναι στο κατόπι του Ogier και ελπίζει για καλύτερες επιδόσεις τη 2η μέρα. Αντίθετα, ο Neuville είναι αρκετά πιο πίσω στην κατάταξη και ουσιαστικά έχει χάσει κάθε ελπίδα για διάκριση. Ο Βέλγος γνώρισε την δύσκολη εμπειρία του να ανοίγεις το δρόμο και σαν να μην έφτανε αυτό μηχανικά προβλήματα στο i20 του στοίχισαν ακόμα περισσότερο χρόνο. Αρχικά στην 5η ε.δ. είχε πρόβλημα με την πίεση βενζίνης, κάτι που προσπάθησε να επιδιορθώσει μέσα μία βαλβίδας πίσω από την θέση του οδηγού. Όμως, η πόρτα έκλεισε με δύναμη στο χέρι του προκαλώντας του μώλωπες. Σαν να μην έφτανε αυτό στην 8η ε.δ. έχασε τη υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και πλέον βρίσκεται περισσότερα από δύο λεπτά μακριά από την κορυφή.

Και κάπως έτσι εξελίχθηκε η δράση στην πρώτη ημέρα του Ράλλυ Μεξικό, η οποία και αφήνει ανοικτές μία σειρά υποθέσεων για την επόμενη. Αυτή περιλαμβάνει εννέα ακόμα ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 140 περίπου χιλιομέτρων και με την πρώτη να διεξάγεται στις 16:33 ώρας Ελλάδος._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ