03 Μαρ 2017

Το νέο Isuzu D-Max στην Ελλάδα

Ήρθε στη χώρα μας το νέο pick-up της Isuzu.

Μπορεί στην Ευρώπη τα οχήματα pick-up να μην έχουν τον lifestyle χαρακτήρα που γνωρίζουν τα αντίστοιχα (αλλά σαφώς πιο θηριώδη) οχήματα που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ, εντούτοις οι συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις, δείχνουν μια ανάλογη τάση και στη Γηραιά Ήπειρο. Και αυτός είναι ίσως ο λόγος που για πρώτη φορά οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις ξεπέρασαν το 2016 τις 170.000 μονάδες, αύξηση 20% έναντι του προηγούμενου έτους. Δεν είναι, λοιπόν τυχαίο που πολλοί είναι οι κατασκευαστές οι οποίοι σπεύδουν να μπουν στην κατηγορία, όπως για παράδειγμα η Mercedes, ενώ φημολογείται πως και η Peugeot θα ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο.

Η κατάσταση στη χώρα μας δεν είναι το ίδιο ανθηρή, καθώς μετά το ρεκόρ των 15.000 πωλήσεων το 2009, η κατηγορία αυτή των επαγγελματικών οχημάτων διαμορφώθηκε πέρυσι στις 2.200 μονάδες. Στο top 3 συναντάμε 3 νέους εκπροσώπους, τα Toyota Hilux, Nissan Navara και Ford Ranger. Το Isuzu D-Max που ακολουθεί στην 4η θέση, αν μη τι άλλο έχει πλέον βλέψεις για την κορυφαία 3άδα ύστερα από την πρόσφατη ανανέωσή του, σύμφωνα με το Γιάννη Ζαμπέλη, Αναπληρωτή Διευθυντή της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Η Isuzu, που μετρά 100 χρόνια ζωής, αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση καθώς έχει εξειδικευτεί στην κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων, αλλά και στην εξέλιξη πετρελαιοκινητήρων. Μάλιστα, η τεχνογνωσία της στο συγκεκριμένο τομέα (έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα 26 εκατομμύρια κινητήρες!) είναι και ο λόγος που η Toyota διαθέτει μετοχές στην Isuzu.

Αυτήν ακριβώς την τεχνογνωσία εκμεταλλεύεται η νέα γενιά του D-max, καθώς η σημαντικότερη αλλαγή εντοπίζεται στην τοποθέτηση ενός νέου κινητήρα 1,9 λίτρων στη θέση του 2,5άρη. Η απόδοση του νέου συνόλου (164 PS/3.600 σ.α.λ.) είναι αυξημένη κατά 1 ίππο, ενώ η ροπή (360 Nm/2.000-2.500 σ.α.λ.) είναι κατά 10% χαμηλότερη. Εντούτοις οι επίσημες επιδόσεις τόσο με ξεφόρτωτο το αυτοκίνητο, όσο και με φορτίο είναι καλύτερες από του προηγούμενου μοντέλου. Γι αυτό και το μότο τους είναι “Driving is beleiving”, σε περίπτωση δηλαδή που η απόφαση για downsizing προκαλεί αμφιβολίες στο αγοραστικό κοινό του αυτοκινήτου. Και βέβαια οι καλύτερες επιδόσεις προκύπτουν από τη μείωση του βάρους κατά περίπου 100 κιλά, από τα οποία τα 60 πιστώνονται στο νέο μικρότερο κινητήρα, που βέβαια διαθέτει χαμηλότερες εκπομπές (4-18%) και μικρότερη κατανάλωση, όπως επίσης πιο πολιτισμένη λειτουργία και ευκολότερη συντήρηση. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στους δημοσιογράφους, το γεγονός πως οι ρύποι σύμφωνα με τις προδιαγραφές Euro6b επιτυγχάνονται χωρίς τη χρήση AdBlue. Αλλαγές έχουν γίνει και στο 6άρι κιβώτιο, ενώ σχεδιαστικές αλλαγές μέσα κι έξω από την καμπίνα χαρακτηρίζουν το νέο D-Max.

Πιο συγκεκριμένα εμπρός συναντάμε τη νέα μάσκα (εμπνευσμένη από την όρκα, σύμφωνα με τους σχεδιαστές της εταιρείας). Οι προβολείς ομίχλης είναι ενσωματωμένοι στον προφυλακτήρα με ένα τέτοιο τρόπο ώστε να μην τραυματίσουν ένα πεζό (4 αστέρια η αξιολόγηση του EuroNCAP), οι προβολείς διαθέτουν στοιχεία LED σε όλες τις εκδόσεις, όπως στάνταρ είναι και οι αλουμινένιες ζάντες 18'' εκτός από την έκδοση μονής καμπίνας. Τέλος ξανασχεδιασμένο είναι και το πίσω μέρος.

Στο εσωτερικό οι επιβάτες απολαμβάνουν καλύτερη ηχομόνωση, βελτιωμένα υλικά στις επενδύσεις ενώ νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, με ένδειξη αλλαγής ταχύτητας για την επίτευξη οικονομικότερης οδήγησης.

Οι τιμές του νέου μοντέλου (βλ. Επισυναπτόμενο αρχείο) είναι λίγο μεγαλύτερες από του απερχόμενου.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Συνημμένα Αρχεία:
Ετικέτες: