top icon
Πωλήσεις

Αγορά 2016: Τί είδος καυσίμου επέλεξαν οι Έλληνες;

Πτώση 8,5% για τους κινητήρες diesel, ενίσχυση της βενζίνης μέσω των κινητήρων turbo χαμηλού κυβισμού, ορθώνουν ανάστημα τα υβριδικά, άπνοια για την ηλεκτροκίνηση και την υγραεριοκίνηση.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία της χρονιάς που μας πέρασε, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχαν διαφοροποιήσεις στην κατάταξη, έχουμε πολύ ενδιαφέρουσες μεταβολές. Θα τις αναλύσουμε παρακάτω, αφού πρώτα ρίξουμε μια ματιά στα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του 2016. Έχουμε λοιπόν και λέμε…


ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ 2016

Diesel: 42.978 (μερίδιο 54,5%)

Bενζίνη: 34.184 (μερίδιο 43,3%)

Yβριδικά: 1.541 μερίδιο 2%)

CNG: 120 (μερίδιο 0,2%)

Hλεκτρικά: 47

Diesel

Διεθνώς, δέχτηκαν ισχυρό χτύπημα τη χρονιά που μας πέρασε, κυρίως λόγω του dieselgate. Παράλληλα, υψώθηκαν φωνές για την απαγόρευση της κυκλοφορίας τους σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, για λόγους που έχουν περισσότερο να κάνουν με κινήσεις εντυπωσιακού από τους πολιτικούς (χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι αιτιάσεις για τα παραπανίσια οξείδια του αζώτου που εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα δεν έχουν βάση). Στην πατρίδα μας δεν φαίνεται να είχε σημαντική επίδραση το dieselgate, αφού η σημαντική μείωση της διεισδυτικότητας στην αγορά μας οφείλεται σε άλλους παράγοντες. Πιο συγκεκριμένα, ήταν οι βενζινοκινητήρες turbo χαμηλού κυβισμού εκείνοι που του ψαλίδισαν το ετήσιο μερίδιο κατά 8,5%, περισσότερο οι 1000ρηδες και λιγότερο οι 1.2 λίτρων. Είναι βέβαιο πως το 2017 η τάση αυτή θα συνεχιστεί και η επιρροή τους στην αγορά μας θα μειωθεί περισσότερο. Ασφαλώς όμως θα αποτελεί και πάλι την πρώτη επιλογή. Πρώτο πετρελαιοκίνητο μοντέλο στην ελληνική αγορά για το 2016 ήταν το Opel Corsa με 2.459 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο με διαφορά στήθους (στην κυριολεξία) από το Toyota Yaris με 2.437 μονάδες.

Βενζίνη

Για πρώτη φορά εδώ και μία σχεδόν τριετία τα συγκεντρωτικά ποσοστά της ξεπέρασαν το 40%, με προοπτική το 2017 να ανέβουν ακόμη περισσότερο. Όπως είπαμε και παραπάνω, υπεύθυνοι της ανόδου είναι οι κινητήρες turbo χαμηλού κυβισμού, που θα ενισχυθούν περαιτέρω στη χρονιά που διανύουμε. Πρώτο σε πωλήσεις βενζινοκίνητο μοντέλο του 2016 ήταν το απερχόμενο Nissan Micra, με 2.929 ταξινομήσεις.

Υβριδικά

Η ευχάριστη έκπληξη του 2016, αφού για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου έφτασαν στο 2% του συνολικού μεριδίου της και επιτέλους ορθώνουν ανάστημα. Αυτοκράτορας σε αυτή την κατηγορία δεν είναι άλλος από την Toyota, της οποίας η επιλογή να διαθέτει υβριδική έκδοση για όλα τα μοντέλα της γκάμας της δικαιώθηκε και στην Ελλάδα. Απόδειξη, το γεγονός ότι το 89% των υβριδικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας τη χρονιά που μας πέρασε ήταν Toyota (που γίνεται 91,7% μαζί με τις πωλήσεις του πολυτελούς παρακλαδιού της, της Lexus). Απόλυτο πρώτο υβριδικό μοντέλο στην ελληνική επικράτεια για το προηγούμενο δωδεκάμηνο ήταν το Toyota Yaris με 1.011 ταξινομήσεις, που μεταφράζεται στο 65% του συνόλου της κατηγορίας αυτής.

CNG

Aπογοήτευση! Μόλις 120 ταξινομήσεις, σε μια κατηγορία που θα έπρεπε να ενθαρρύνεται, αντί να αφήνεται στην τύχη της. Δεν είναι μόνο ότι οι κρατούντες την άφησαν ξεβράκωτη στα αγκάθια, χωρίς να οργανώσουν τις ανάλογες υποδομές, καθώς από τις αρχές του 2017 αύξησαν και την τιμή του CNG μέσω του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Πρώτο μοντέλο σε αυτή την ευαίσθητη κατηγορία ήταν το Volkswagen up!, με 109 ταξινομήσεις. Σταγόνα στον ωκεανό!

Ηλεκτρικά

Εντάξει, είναι νωρίς να μιλάμε για ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι οι αντιπροσωπείες ηλεκτρικών μοντέλων στη χώρα μας επικοινώνησαν άψογα στο αγοραστικό κοινό την έναρξη της εμπορικής τους σταδιοδρομίας στη χώρα μας. Αντίπαλος όλων (και των αντιπροσωπειών και του κοινού που ενδιαφέρεται) δεν είναι η άγνοιά μας για την ηλεκτροκίνηση, αλλά το κράτος. Χωρίς κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον για το περιβάλλον, τα επιβαρύνει με Φόρο Πολυτελείας και τους ρίχνει και ένα ΦΠΑ 24% από πάνω (στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ κάνουν τα πάντα για να παρέχουν κίνητρα), με αποτέλεσμα να είναι ασύμφορα για καθημερινή χρήση από τα μέσα εισοδήματα. Στον αντίποδα, λέει πως ενδιαφέρεται να εγκαταστήσει στα επόμενα χρόνια 120 σταθμούς φόρτισης γι αυτά, οι οποίοι προς το παρόν είναι περισσότεροι από τα ηλεκτροκίνητα που κυκλοφορούν (θα γελάει ο κόσμος). Μόλις 47 ταξινομήσεις και μερίδιο μηδέν τοις εκατό, με την οικογένεια i της BMW να κυριαρχεί σε αυτές και με πρώτο βιολί το i3. Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι πουλήθηκαν και τρία Tesla, χωρίς να υπάρχει ακόμη επίσημη αντιπροσώπευσή τους στη χώρα μας.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ