top icon
Πωλήσεις

Αγορά αυτοκινήτου: τί μας έδειξε το πρώτο δίμηνο του 2018

Τα crossover/SUV συνεχίζουν την επιτυχημένη διείσδυσή τους στην αγορά, οι βενζίνες προηγούνται στη μάχη των κινητήρων με 54,4%, εντυπωσιάζει το εμπορικό μερίδιο των τρικύλινδρων turbo του λίτρου (16%).

Το πιο χαρακτηριστικό γεγονός του πρώτου διμήνου της χρονιάς που διανύουμε είναι η συνεχιζόμενη επέλαση των crossover/SUV μοντέλων, που όλα μαζί καταλαμβάνουν το 29,62% επί του συνολικού μεριδίου της αγοράς (4.657 ταξινομήσεις, με το σύνολο του Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2018 να αριθμεί 15.723 μονάδες). Εντυπωσιακά είναι επίσης τα ποσοστά τους και στις κατηγορίες αμαξωμάτων που εντάσσονται: Στην κατηγορία μίνι κατέχουν το 12,8% (αποκλειστικά με τα Suzuki Ignis & Jimny), στην μεσαία το 47,8%, στα μεγάλα το 37,2% και στα πολυτελή το 56,2%. Κι αν στις τρεις από τις τέσσερις προαναφερόμενες κατηγορίες οι ταξινομήσεις είναι λίγες λόγω του υψηλού τους κόστους, δεν συμβαίνει το ίδιο στην supermini και την μικρομεσαία, που είναι οι ηγέτες της αγοράς μας και τις αφήσαμε για το τέλος. Στην supermini λοιπόν, που το πρώτο δίμηνο του 2018 κατέγραψε 7.442 ταξινομήσεις, τα crossover/SUV μοντέλα που εντάσσονται σε αυτήν κατέλαβαν το 18,9%. Όσο για την μικρομεσαία, προηγούνται με βραχεία κεφαλή έναντι όλων των συμβατικών μοντέλων που την στοιχειοθετούν (2.556 ταξινομήσεις, έναντι 2.551), με ποσοστιαία αναλογία το 50%-50%. Όλα επομένως επιβεβαιώνουν πως ο σκληρότερος ανταγωνισμός θα λάβει χώρα σε αυτές ακριβώς τις κατηγορίες, όπως άλλωστε συμβαίνει και στην Ευρώπη…


Δείτε στα επισυναπτόμενα αρχεία PDF στο τέλος του άρθρου μας τις ταξινομήσεις ανά μήνα και εταιρεία, καθώς και όλων των μοντέλων ανά κατηγορία αμαξώματος


Οn target…

Με το πρώτο δίμηνο της χρονιάς να καταγράφει 15.723 ταξινομήσεις, σημειώνοντας άνοδο κατά 34,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, όλα δείχνουν πως θα επιστρέψουμε στα εξαφήφια νούμερα στο τέλος του Δεκέμβρη. Τουλάχιστον, θα ξεπεράσουμε το ψυχολογικό όριο των 100.000 ταξινομήσεων κι ας είμαστε ακόμη 70% πίσω από τη στατιστική της αγοράς την προ οικονομικής κρίσεως εποχή. Ασφαλώς, ένα ποσοστό που θα βρεθεί στο 55% περίπου στο τέλος του 2018, θα ανήκει στις εταιρικές πωλήσεις. Παρά ταύτα, δεν πρέπει να μας διαφύγει το γεγονός ότι οι πωλήσεις σε ιδιώτες ανέρχονται σταδιακά, έστω με ρυθμούς χελώνας προς το παρόν (είναι σημαντικό να συμβαίνει). Οι υψηλές αυξητικές τάσεις που παρουσιάστηκαν τον Ιανουάριο (37,5%) και τον Φεβρουάριο (31,7%) προφανώς θα χαμηλώσουν από λίγο έως αρκετά ώσπου να ξεκινήσει το καλοκαίρι, αλλά θα είναι έκπληξη αν υπάρξει έστω και ένας μήνας σε τούτη τη χρονιά, που θα υστερήσει σε νούμερα από τον περισυνό αντίστοιχό του.

Οι παραδόσεις δεν σπάνε

Παρά τη με βάση τους αριθμούς διαπίστωση ότι ο μέσος Έλληνας εξοικειώθηκε με την ακόμη πρόσφατη στην Αυτοκίνηση έννοια crossover/SUV, οι προτιμήσεις του δεν αλλάζουν. Πιο εμπορική κατηγορία αμαξώματος παραμένει η supermini, με την μικρομεσαία να ακολουθεί με καλά ποσοστά από σχετική απόσταση. Ούτε στο στρατόπεδο των εταιρειών υπάρχουν διαφοροποιήσεις, με την Τoyota στην πρώτη θέση το δίμηνο με 1.928 ταξινομήσεις και μερίδιο 12,3% επί του συνόλου της αγοράς, παρά την πρωτιά της Nissan τον Φεβρουάριο (730 ταξινομήσεις). Best-seller μοντέλο της περιόδου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2018 είναι το Toyota Yaris (1.131 ταξινομήσεις), με πρωταθλητή του μήνα για τον Φεβρουάριο το Nissan Micra (438 ταξινομήσεις). Ιδιαίτερα σημαντική είναι η άνοδος της Peugeot στη δεύτερη θέση της προσωρινής κατάταξης των εταιρειών (1.550 ταξινομήσεις), που οφείλονται και στο πολύ καλό ξεκίνημα της χρονιάς για το Peugeot 208 (863 ταξινομήσεις, δεύτερο πίσω από το Yaris στην κατάταξη των μοντέλων του πρώτου διμήνου).

Η μάχη των κινητήρων

Όπως ήδη γνωρίζετε, τον πρώτο λόγο έχουν πλέον οι βενζινοκινητήρες, που στο πρώτο δίμηνο του 2018 κατέγραψαν 8.555 ταξινομήσεις, που αντιστοιχούν στο 54,4% επί του συνόλου της αγοράς. Ξεκάθαρα δεύτεροι οι πετρελαιοκινητήρες, σημείωσαν 6.520 ταξινομήσεις και κατέλαβαν το 41,5% επί του συνόλου της αγοράς. Καίριο ρόλο στα πρωτεία των βενζινοκινητήρων διαδραμάτισαν οι 2.515 ταξινομήσεις που κατέγραψε η κατηγορία κινητήρων βενζίνης από 898 έως 999 κ.εκ., που στην πλειοψηφία τους είναι υπερτροφοδοτούμενοι και τρικύλινδροι. Η αυξανόμενη εμπορικότητά τους είχε ως επακόλουθο την κατάληψη του 16% των συνολικών πωλήσεων της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου για το 2018. Αισιόδοξα παραμένουν τα μηνύματα για τα υβριδικά μοντέλα, που με 613 ταξινομήσεις διευρύνουν περαιτέρω το μερίδιό τους στο σύνολο, που πλέον βρίσκεται στο 3,9%. Από εκεί κάτω, απογοήτευση: 27 μόλις ταξινομήσεις για τα CNG μοντέλα και μόλις οκτώ για τα ηλεκτρικά, παρά το γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση παγκοσμίως προωθείται και εξελίσσεται. Είναι λογικό για εμάς, χωρίς υποδομές και θέσπιση κινήτρων από το κράτος, δε θα μπορούσαμε να πάμε καλύτερα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ