top icon
Πωλήσεις

Λιανικές και εταιρικές ταξινομήσεις 2017: Η αλήθεια σε αριθμούς

Στο 58%-42% η αναλογία εταιρικών-λιανικών στη χρονιά που διανύουμε, με την πετρελαιοκίνηση στις λιανικές πωλήσεις να υποχωρεί με βήμα ταχύ και τους βενζινοκινητήρες να επανέρχονται δυναμικά…

 

Όπως είναι ήδη γνωστό, το σύνολο των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου από τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο του 2017 ανήλθε στις 63.911 μονάδες. Από αυτές εταιρικού χαρακτήρα ήταν 36.989, που μεταφράζεται στο 58% επί των ολικών ταξινομήσεων νέων επιβατικών στη χώρα μας. Το υπόλοιπο 42% (ήτοι 26.922 μονάδες) αφορά στις λιανικές πωλήσεις, οι οποίες έχουν ταλαιπωρηθεί τα μέγιστα λόγω της πολύχρονης οικονομικής κρίσης, που ακόμη ζει και βασιλεύει στην Ελλάδα.

Σε σύγκριση με τα μεγέθη της περιόδου Ιανουαρίου-Αυγούστου 2016, οι λιανικές πωλήσεις στην επικράτειά μας παρουσιάζουν αύξηση 10,6% (24.338 έναντι 26.922). Στον αντίποδα, οι εταιρικές ταξινομήσεις στην αντίστοιχη σύγκριση παρουσιάζουν επίσης αύξηση, μικρότερη των λιανικών σε ποσοστιαίες μονάδες, που ανέρχεται στο 7,9% (34.283, αντί των 36.989). Και τα δύο είδη ταξινομήσεων (λιανικές-εταιρικές) παρουσίασαν αυξητικές τάσεις στους έξι από τους οκτώ μήνες της τρέχουσας χρονιάς που έχουν καταμετρηθεί, ενώ αμφότερες εμφάνισαν πτώση στο ίδιο χρονικό διάστημα (Απρίλιος-Μάιος 2017, με τις πωλήσεις της λιανικής να έχουν στο συγκεκριμένο δίμηνο μεγαλύτερη μείωση σε ποσοστά από τις εταιρικές ταξινομήσεις).

Στη χρονιά που διανύουμε το ποσοστό των εταιρικών ταξινομήσεων (58%) είναι το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί, από τότε που υπάρχουν στατιστικά στοιχεία για την ελληνική αγορά. Επίσης, είναι κατά 2% μεγαλύτερο από το αντίστοιχο περισυνό. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης της τωρινής αναλογίας, αρκεί να αναφέρουμε πως το 2007 (έτος που τα οικονομικά προβλήματα του ελληνικού κράτους δεν είχαν ακόμη αποκαλυφθεί) το μερίδιο των εταιρικών ταξινομήσεων ήταν 23%, για να κατέβει στο 18% ύστερα από δύο χρόνια. Από την έναρξη της κρίσης και έπειτα, οι εταιρικές ταξινομήσεις έχουν πάρει την ανηφόρα. Το 2014 το μερίδιό τους έφτασε για πρώτη φορά το 50%, για να οδηγηθεί έπειτα εκεί που είναι σήμερα (με μια μικρή ανάπαυλα το 2015, όπου σταμάτησε στο 47%).

Τέλος, ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον στοιχείο έχει να κάνει με τις προτιμήσεις των αγοραστών λιανικής, ως προς το είδος του καυσίμου. Το 68,7% εξ αυτών επέλεξαν να αποκτήσουν αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης. Για να έχουμε και εδώ ένα μέτρο σύγκρισης, αρκεί να πούμε πως τον Αύγουστο του 2015 το ποσοστό των λιανικών πωλήσεων στους βενζινοκινητήρες ήταν μόνο 38,5%. Οι κινητήρες βενζίνης λοιπόν επιστρέφουν δυναμικά και αυτό αντικατοπρίζεται καλύτερα στους αγοραστές λιανικής.

Ασφαλώς, η αγορά έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει μπροστά της, αφού σε απόλυτους αριθμούς και αφήνοντας στην άκρη τα διαμορφούμενα ποσοστά βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με τις παλαιότερες προ κρίσης εποχές. Περί της αγοράς, θα επανέλθουμε με νεώτερα στοιχεία μόλις έχουμε στα χέρια μας τις επιδόσεις του Σεπτεμβρίου._ (Πηγή: IOBE)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ