top icon
Πωλήσεις

Τα «πάνω» και τα «κάτω» στην αγορά των ΗΠΑ

Και αυτήν τη χρονιά την καρδιά των Αμερικανών «έκλεψαν» τα pickup της Ford με περίπου 800.000 ταξινομήσεις. Πιο κάτω, όμως, επικράτησε χάος.

Το ότι η Ford δε χρειάζεται να ιδρώσει για να κερδίσει στη μάχη των πωλήσεων, δεν είναι απλά γνωστό, αλλά κανόνας στις ΗΠΑ. Τα αμερικανικά pickup παίζουν εδώ και δεκαετίες χωρίς αντίπαλο, με τα ανταγωνιστικά να έρχονται πολύ πίσω στη μάχη των πωλήσεων, στη δεύτερη και τρίτη θέση της οποίας βρίσκονται τα Toyota Camry και Honda Civic. Από εκεί και πέρα το σκηνικό είναι ρευστό, με κάποια μοντέλα όμως να φαίνεται πως μαγνητίζουν το κοινό, την ώρα που ορισμένα άλλα σαν… να έχουν τον ανθρωποδιώκτη. Ακολουθούν τα μεγαλύτερα «πάνω και κάτω» των πωλήσεων της αγοράς της Β. Αμερικής μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου. 

Infiniti QX50 (+272%) Η Infiniti, το πολυτελές παρακλάδι της Nissan, διαθέτει μια γκάμα με τέσσερα SUV ή crossover. Το QX50 είναι το δεύτερο (από κάτω) σε μέγεθος από τα τέσσερα και όπως δείχνει η προτίμηση του κοινού, μάλλον αυτό με τις ιδανικές διαστάσεις. Πολλοί το χαρακτηρίζουν σαν την Porsche Macan του φτωχού, με αντίστοιχες επιδόσεις, αλλά με το μισό κόστος. 

Mercedes-Benz GLE (+221%) Το γερμανικό SUV κέρδισε άμα τη αφίξει του την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και μάλιστα κατάφερε να υποσκελίσει την E-class. Ωστόσο, πρώτη σε πωλήσεις ανάμεσα στα περίπου 25 μοντέλα της Mercedes, παραμένει η C-Class.

Volvo XC90 (+202%) Ήδη από το 2015, οπότε και παρουσιάστηκε, το αμερικανικό κοινό «αγκάλιασε» το μοντέλο που μόνο κατ’ όνομα θυμίζει τον προκάτοχό του. Λίγο το ότι είναι εντελώς νέο, λίγο η σουηδική πολυτέλεια στο εσωτερικό του και το XC90 βρήκε το δρόμο του και στις ΗΠΑ.

Audi TT (+201%) Οι Αμερικανοί που εξακολουθούν να… ασχολούνται με μικρά sportscars και δη χωρίς το σήμα της Porsche στο καπό τους, όλο και λιγοστεύουν. Αυτό από μόνο του δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία στις περίπου 3.000 ταξινομήσεις του Audi TT μέσα στο 2016. Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνουν οι περίπου 500 πωλήσεις της κατά κάποιον τρόπο ανταγωνιστικής Alfa Romeo 4C.

BMW X1 (+88%) Η ροπή του κοινού προς τα SUV και τα crossover δεν αποτελεί μόνο ευρωπαϊκό γνώρισμα. Η αισθητά βελτιωμένη νέα γενιά της Χ1 δείχνει να εκτιμάται πολύ και στις ΗΠΑ.

Στο μεταξύ, δεν είναι όλοι χαρούμενοι…

Honda Fit (-43%) Δεν είναι άλλο, από τι «δικό μας» Jazz. Ένα αυτοκίνητο που στην κατηγορία του παίζει χωρίς αντίπαλο αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους, το οποίο, ωστόσο, στις ΗΠΑ φαίνεται να μην κερδίζει το κοινό εξαιτίας της κάπως παλιομοδίτικης εμφάνισής του – σε μια εποχή που τα πάντα, ασχέτως μεγέθους, παραπέμπουν σε SUV.

BMW σειρά 6 (-46%) Κατά τους Αμερικανούς εδώ υπάρχει κρίση ταυτότητας και εκδόσεων. Άλλοτε ένα τετραθέσιο με δύο πόρτες, άλλοτε ένα γρήγορο αυτοκίνητο με βάρος όμως κοντά στους δύο τόνους ή ένα κάμπριο σε μια εποχή που τα ανοιχτά αυτοκίνητα δεν έχουν την τιμητική τους… απέναντι.

Fiat 500L (-60%) Το 500L θα μπορούσε να έχει λαμπρή πορεία σε μια ήπειρο που το μέγεθος –και εδώ μιλάμε για το μεταφορικό- μετράει. Όμως, παρά το γάμο των Ιταλών με την Chrysler το κοινό εξακολουθεί στο καπό να βλέπει το σήμα της Fiat. Οι αναλυτές υποστηρίζουν πως το ίδιο αυτοκίνητο με τα σήματα της Jeep θα μπορούσε να φτάσει και τις 100.000 πωλήσεις ετησίως.

Kia K900 (-68%) Το πολυτελές σεντάν της Kia μπήκε στην αμερικανική αγορά το 2014 και μάλιστα η αρχική του πορεία άφηνε υποσχέσεις για το μέλλον του. Ωστόσο, τότε ήταν ολοκαίνουργιο και πίσω από τη διαφημιστική του καμπάνια βρισκόταν ο LeBron James. Σήμερα δεν ισχύει τίποτα από τα δύο. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ